Aquatlantis Fusion 120 x 40 van NicoleE


Dankjewel allemaal. Ik begin langzaam ook steeds meer te genieten van de bak, er zijn nog wel dingen die ik wil veranderen maar dat komt wel langzaam mettertijd .
 
Soms slaat Vallisneria erg lastig aan en moet je wat geduld hebben.
Ja dat herinner ik me nog van een Rio 125 maar toen hij ook eenmaal ging ging hij als onkruid. Dus daarom ook dat ik het afwachten zo lang weet vol te houden
 
Hier is de Valisneria na de herinrichting ook dramatisch hoor, ben benieuwd of het nog iets gaat worden.
 
Hier is de Valisneria na de herinrichting ook dramatisch hoor, ben benieuwd of het nog iets gaat worden.
Ja dat plantje vindt het volgens mij niet leuk om verplaatst te worden. Geef hem net als ik doe de tijd, misschien wordt het weer wat met nieuwe uitlopers. Die zijn er bij mij nu maar ze zijn niet hoger dan een cm of 10.
 
Ik laat hem ook staan hoor, het ziet er nog niet heel best uit maar ik wacht gewoon af. Blijft mooi ;)
 
Je bak staat er heel mooi bij!
Hoe heet de drijfplant die je hebt? Ik vind de vele wortels wel heel mooi.
 
Je bak staat er heel mooi bij!
Hoe heet de drijfplant die je hebt? Ik vind de vele wortels wel heel mooi.
Dank je Deesje. De drijfplant is
Ceratopteris pterodoides. Dit zijn een 3 of 4 planten die drijven. Ze worden wel erg groot, zo'n 50 cm in doorsnede haalden ze van de zomer in een week of 6, nu gaat het wat langzamer. Er komen mini plantjes aan de zijkanten van de bladeren. Mocht je ooit interesse hebben, kan ik wel wat voor je opsparen/oogsten, maar ik zag ze ook te koop bij APO.
 
Dank je Deesje. De drijfplant is
Ceratopteris pterodoides. Dit zijn een 3 of 4 planten die drijven. Ze worden wel erg groot, zo'n 50 cm in doorsnede haalden ze van de zomer in een week of 6, nu gaat het wat langzamer. Er komen mini plantjes aan de zijkanten van de bladeren. Mocht je ooit interesse hebben, kan ik wel wat voor je opsparen/oogsten, maar ik zag ze ook te koop bij APO.
Das een heel mooi drijfplantje wat ik ook drijven heb in 1 van mijn bakken.
 
Even een korte update. De leeri die ik als vrouw kocht bleek toch echt een man te zijn. De afgelopen 2 weken veranderde hij compleet van uiterlijk.

De LFS bood me aan hem te ruilen tegen een vrouw, dit heb ik niet gedaan. Omdat ik nog alle ruimte had in de bak heb ik echter besloten er 3 vrouwen bij te kopen. De introductie is soepeltjes gegaan, het was mooi om gade te slaan hoe de mannen de nieuwe bewoonsters inspecteerden en keurden.

Ze zitten nog geen 24 uur in de bak maar er heerst een rustige vrede. Regelmatig zwemmen 3-5 dieren samen, of de mannen en vrouwen houden zich apart van elkaar op. Benieuwd hoe de groepsdynamiek zich ontwikkelt.

De dames zijn wel heel lastig uit elkaar te houden.

Even een groepsfoto van de dames:
(ze mogen nog wat vet op de buikjes erbij)

dames.jpg


De bak is aardig donker door de drijfvaren en ik heb hem ook nog gekleurd met flink wat Rooibos.
 
Laatst bewerkt:
Ik ook :)
Ik zal zeker de komende dagen proberen daar een foto van te maken, maar de dames hebben de neiging nog weg te zwemmen als ik te dicht op de bak ga hangen.
Het heeft geen haast Nicole maar neemt niet weg dat we hier met z'n allen heel nieuwsgierig naar zijn.;);)
 
Het heeft geen haast Nicole maar neemt niet weg dat we hier met z'n allen heel nieuwsgierig naar zijn.;);)
Ik denk dat als ze me met voer gaan associëren, wat bij de mannen vrij snel was, het wel moet gaan lukken, al is het tijdens het voeren.
 
Mooi Leeri’s Nicole! Ben heel benieuw hoe het blijft gaan.

Heb zelf nu een man en vrouw. Maar zou er ook graag wat meer willen.
 
Mooi Leeri’s Nicole! Ben heel benieuw hoe het blijft gaan.

Heb zelf nu een man en vrouw. Maar zou er ook graag wat meer willen.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar Marcel. Ik heb ooit een koppel gehad en ook tijdens de zomer met hogere temperaturen gedroegen die twee zich voorbeeldig onderling, maar nu zijn er natuurlijk 2 mannen die met elkaar kunnen concurreren en wellicht ontstaat ook wel zoiets tussen de dames.


Ik heb altijd veel drijvers in de bak maar zal zeker zorgen dat dit tijdens het voorjaar als de temperaturen gaan stijgen nog meer is. De gigantische wortels van de drijfvarens breken dan ook de zichtlijnen.

Ik zal mijn ervaringen met jullie delen, positief of negatief.
 
De groepsdynamiek is geweldig bij de leerii's, heb geen seconde spijt dat ik de gok op 5 genomen heb.
Hele mooie dieren, ben benieuwd hoe ze uitgroeien!
 
De groepsdynamiek is geweldig bij de leerii's, heb geen seconde spijt dat ik de gok op 5 genomen heb.
Hele mooie dieren, ben benieuwd hoe ze uitgroeien!
Toen ik 1 koppel had heb ik het met de LFS wel eens over een tweede koppel gehad en volgens hen moest dat kunnen. De eigenaren wisten nu van mijn plannen en hen kennende hadden ze me het afgeraden als het een slecht idee was geweest. Een garantie is het natuurlijk niet, dat hangt ook af van het karakter en temperament van de dieren.
 
Toen ik 1 koppel had heb ik het met de LFS wel eens over een tweede koppel gehad en volgens hen moest dat kunnen. De eigenaren wisten nu van mijn plannen en hen kennende hadden ze me het afgeraden als het een slecht idee was geweest. Een garantie is het natuurlijk niet, dat hangt ook af van het karakter en temperament van de dieren.
Dat is zeker zo, het karakter van vooral de mannen is belangrijk.
Ik ben ook erg benieuwd wanneer de temperatuur weer gaat stijgen, het kan natuurlijk altijd nog de andere kant op slaan. Gelukkig heb ik een grote vrouw die goed tegen hem op kan.
 
Dat is zeker zo, het karakter van vooral de mannen is belangrijk.
Ik ben ook erg benieuwd wanneer de temperatuur weer gaat stijgen, het kan natuurlijk altijd nog de andere kant op slaan. Gelukkig heb ik een grote vrouw die goed tegen hem op kan.
Ik kan niet zeggen dat mijn man destijds vervelend was naar zijn dame, in tegendeel, ze waren veel samen te vinden ook bij hogere temperaturen.

We gaan het beleven Ben, ik ben ook wel benieuwd naar het gedrag van de dames onderling bij hogere temperaturen. De chuna vrouwen konden elkaar niet luchten of zien. De uitverkorene dulde de andere vrouw niet in haar buurt. Maar goed, leeri’s zijn stukken goedmoediger is mijn ervaring.
 

Terug
Bovenaan