Aquatlantis Fusion 120 x 40 van NicoleE


Hele mooie vissies!!

Bak staat er ook mooi bij!
 
Hele mooie vissies!!

Bak staat er ook mooi bij!
Dankjewel Ruben maar laat dit nou net het stukje van de bak zijn dat een doorn in mijn oog is, hier wil de Vallisneria maar niet.
 
De groepsdynamiek is geweldig bij de leerii's, heb geen seconde spijt dat ik de gok op 5 genomen heb.
Hele mooie dieren, ben benieuwd hoe ze uitgroeien!

Wat was de verhouding ook alweer Ben?

Een eerste filmpje van het groepje Diamanten, de dames zijn nog wat onwennig maar wilden wel al poseren voor jullie.
Ze zwemmen het meest in een groep van 3-5




Prachtig filmpje Nicole! Ik ben jaloers.
 
Wat was de verhouding ook alweer Ben?



Prachtig filmpje Nicole! Ik ben jaloers.
Dankjewel Marcel. Ik heb 2 mannen en 3 vrouwen. Ik dacht dat Ben dezelfde verhouding heeft.
De dames worden al langzaam wat vrijer trouwens.
 
Ik heb 2m/3v inderdaad, meer mannen zou ik ook niet doen of je moet een hele grote bak hebben.
En meer vrouwen? Niet dat ik dat van plan ben hoor, even theoretisch.
Ik heb geprobeerd informatie te vinden over het houden van de leeri in een groep maar wat je vindt is bijzonder weinig. Ik las dat de dames ook een territorium vormen. Ik moet zeggen dat ik dat met het houden van een koppel nooit gemerkt heb. Misschien gaat het dan om de dames onderling. Misschien is het de rangorde die zich ontwikkelt binnen de groep waar jij het over had.

Mijn groep zit natuurlijk ook te kort bij elkaar om er wat over te kunnen zeggen.
 
Ik zie wel wat gehak tussen de dames, maar erg indrukwekkend is het niet.
Je zou meer vrouwen kunnen doen, maar op 120cm is 5 denk ik wel de maximum groep die je wilt houden.
De meeste gourami's leven in groepen, alleen in aquaria worden ze meestal in paren gehouden.
 
Ik zie wel wat gehak tussen de dames, maar erg indrukwekkend is het niet.
Je zou meer vrouwen kunnen doen, maar op 120cm is 5 denk ik wel de maximum groep die je wilt houden.
De meeste gourami's leven in groepen, alleen in aquaria worden ze meestal in paren gehouden.
OK dankjewel... dat gehak tussen de vrouwen zie ik nog niet. Is dat hetzelfde 'gehak' als je tussen mannen kunt zien? Even wegjagen of met de bek naar de keel van de ander waarbij de ander zich op de zij draait?
Jij had de temperatuur nu toch ook op 23 graden staan toch?
 
Vrouwen zwemmen meer achter elkaar aan om dominantie te tonen, het gaat minder hard dat bij de mannen.
 
Bak ziet er super uit Nicole! Geweldig die leerii's:)
 
Vrouwen zwemmen meer achter elkaar aan om dominantie te tonen, het gaat minder hard dat bij de mannen.

Ben, ik zag laatst dat mijn Leeri man en vrouw naar elkaars bek hapten. Hebben ze dan eigenlijk ruzie?
Want ik heb maar 1 man en 1 vrouw. En er zit nog een goudgoerami man in de bak. Maar deze doet niet veel naar de Leeri's.
 
Even een filmpje van na het voeren van de leeri's. Ze zwemmen nog wat door de planten om wat daar hangt te zoeken en op te peuzelen. De ondergeschikte leeri man pikt nog even wat van de bodem mee. De aeneus op de bodem hebben een feestmaal ;)

 
Mooi.... Onmundig mooi...
 
Ben, ik zag laatst dat mijn Leeri man en vrouw naar elkaars bek hapten. Hebben ze dan eigenlijk ruzie?
Want ik heb maar 1 man en 1 vrouw. En er zit nog een goudgoerami man in de bak. Maar deze doet niet veel naar de Leeri's.
Kan wat territoriaal gedrag zijn, hier gebeurt dat ook regelmatig.
Als de vrouw wat te opdringerig wordt wil de man nog wel eens happen maar dat zal zelden verwondingen tot gevolg hebben.
 
Even een filmpje van na het voeren van de leeri's. Ze zwemmen nog wat door de planten om wat daar hangt te zoeken en op te peuzelen. De ondergeschikte leeri man pikt nog even wat van de bodem mee. De aeneus op de bodem hebben een feestmaal ;)


Ziet er goed uit, Nicole!
 
Omdat hij zo mooi is, de Ceratopteris pteridoides... beslaat nu de breedte van de bak (en meer). Een gigantische drijver.

ceratopteris p.jpg


Later vandaag misschien nog een foto van de bak.
 
Die is echt giga. Lijkt wel een krop sla:)
 
Die heb ik ook,is bijna net zo groot als het wateroppervlak van mijn 15 liter bakje en geeft enorm veel stekjes af.
Mooi filmpje van je vissen Nicole!
 
De bak vandaag

Belgisch groen erin gezet, met de bedoeling de ruimte tussen de twee bossen (stengels staan los van elkaar) verder op te vullen met Belgisch groen.

Sorry voor de reflectie en er moet nieuwe blad en rooibos in vanmiddag.

bv.jpg
 
T ziet er niet uit...hahah.. Grapje natuurlijk. Mooi, en dr drijft een behoorlijke plan in zo te zien?
 
T ziet er niet uit...hahah.. Grapje natuurlijk. Mooi, en dr drijft een behoorlijke plan in zo te zien?
:D

Ja er drijven meerdere Ceratopteris pteridoides is waarvan 1 hele grote plant. De foto van daarvan staat iets hoger in dit topic. Beslaat weer eens meer dan de breedte van de bak.
 
Dat ziet er mooi uit Nicole! De wortels van je drijver zijn ook behoorlijk groot zeg. Alles goed met de nieuwe dames?
 
Alles goed met de nieuwe dames?
Ja het gaat geweldig me ze, eten inmiddels ook al goed mee.
Er zijn totaal geen schermutselingen in de bak - op even wegjagen na maar dat zie ik zelden en zie je bij heel veel vissen natuurlijk.
 
Let wel op met de drijvers zo groot te laten worden.
Door gebrek aan stroming tussen de bladeren en wortels hopen zich daar graag afvalstoffen op die voor problemen kunnen zorgen met alg en blauwalg tot gevolg......
 
Let wel op met de drijvers zo groot te laten worden.
Door gebrek aan stroming tussen de bladeren en wortels hopen zich daar graag afvalstoffen op die voor problemen kunnen zorgen met alg en blauwalg tot gevolg......
Bedankt voor de tip. Ik heb hem altijd zo groot of groter en gelukkig nog geen problemen daarmee gehad. Zal het extra in de gaten houden.
 
De bak vandaag...

De grote Ceratopteris pteroides is eruit, er drijven nu verschillende stekken van deze plant.

Afgelopen week Pogostemon helferi erbij gezet, staat wat erg in het midden, wil vanuit het achterste punt een straatje schuin naar voren maken. Binnenkort nog een potje bij kopen.

De Pogostemon erectus raakt nu het wateroppervlak, vind dat wel mooi en wil hem eens even laten gaan, kijken hoe hij zich dan gaat gedragen.

De Vallisneria drijft me tot waanzin, net gekeken, staat er al een half jaar in. Er komen nieuwe uitlopers maar die komen vaak niet verder dan een cm boven het zand uit. Geef hem nog een maand of 6 en dan ruk ik hem eruit en vervang hem door wat anders. Hij staat links van het midden en in de rechter hoek. Daarom is het midden achter ook zo kaal.

Water is stevig gekleurd met thee, om jullie een idee te geven. Vandaag 8 zakjes op 40 liter.

De thermometer is afgevallen ;), die ligt links op de bodem. Denk dat ik in die linker hoek nog een mooie bruine Crypto ga zetten. Langzaam knutselen we verder.

Oja er ligt momenteel weinig blad in, ben nieuw blad aan het inwateren.

En de twee mannelijke leeri's, de voorste is de leeri die tot voor kort nog het meest op een dame leek.




Fusion 280118.jpg
 
Het wordt steeds mooier. Gezellig ook die cory's op het zand.
 
Mooi plaatje weer jongedame.
 
Heeft je vallisneria niet gewoon te weinig licht waardoor hij niet tot groeien komt?
 

Terug
Bovenaan