Aquatlantis Fusion 120 x 40 van NicoleE


Toch een pareltje van een bak dat je hebt hoor Nicole. Jouw bak straalt echt rust uit.Is dat gewoon wit zand wat je er in hebt of filterzand ?
Dankjewel Johnny, er mogen nog wel wat meer bewoners in vind ik zelf en de planten mogen nog wat uitgroeien, ik houd van rimboe maar dat komt nog wel. Ik heb besloten dat ik de manen toch van de hand ga doen, dan kunnen er bv een mooie school vuurtjes in (daarom ga ik de stellatus niet te ver terug snoeien).
Op de bodem ligt filterzand 0,4-0,8
 
Dankjewel Johnny, er mogen nog wel wat meer bewoners in vind ik zelf en de planten mogen nog wat uitgroeien, ik houd van rimboe maar dat komt nog wel. Ik heb besloten dat ik de manen toch van de hand ga doen, dan kunnen er bv een mooie school vuurtjes in (daarom ga ik de stellatus niet te ver terug snoeien).
Op de bodem ligt filterzand 0,4-0,8
Je maanvissen weg doen Nicole ga je daar achteraf geen spijt van krijgen denk je ? Vuurtjes bedoel je vuurgarnalen toch?
 
Je maanvissen weg doen Nicole ga je daar achteraf geen spijt van krijgen denk je ? Vuurtjes bedoel je vuurgarnalen toch?
Nee ik bedoel vuurzalmpjes (die zouden voor de manen waarschijnlijk een lekkere snack zijn). Of de school Hyphessobrycon bentosi uitbreiden. De laatste vind ik ook erg mooi. Ik heb er lang over nagedacht Johnny, maar twee manen vind ik eigenlijk niks. Te weinig actie in de bak. Het zijn prachtige manen, daar niet van. Zeker als ze hun volle kleuren laten zien, maar ik heb eigenlijk spijt dat ik destijds omwille van de manen mijn leeri's heb weggedaan. Deze bak is te klein/kort om er een school manen van te maken.
 
Nee ik bedoel vuurzalmpjes (die zouden voor de manen waarschijnlijk een lekkere snack zijn). Of de school Hyphessobrycon bentosi uitbreiden. De laatste vind ik ook erg mooi. Ik heb er lang over nagedacht Johnny, maar twee manen vind ik eigenlijk niks. Te weinig actie in de bak. Het zijn prachtige manen, daar niet van. Zeker als ze hun volle kleuren laten zien, maar ik heb eigenlijk spijt dat ik destijds omwille van de manen mijn leeri's heb weggedaan. Deze bak is te klein/kort om er een school manen van te maken.
Jammer dat je zo ver weg woont anders had ik graag je 2 manen (is het een koppel)over genomen voor bij mijn 5 zwarte te steken.
Leeri's zijn Diamant goerami's he wel zo heb ik er 3 vrouwen van zitten ook overgenomen van iemand bij een bak.
 
Prachtige bak, Nicole, je achterwand is prachtig!
En eens, 2 manen is niet voldoende, niet alleen voor het oog maar ook voor de dieren zelf.
Leerii's, ja nogsteeds mijn favoriete 'grote' vis. Die zou ik niet meer weg doen!
 
is het een koppel
Dat weet ik nog steeds niet, nog steeds geen eitjes gehad in de bak.
Prachtige bak, Nicole, je achterwand is prachtig!
En eens, 2 manen is niet voldoende, niet alleen voor het oog maar ook voor de dieren zelf.
Leerii's, ja nogsteeds mijn favoriete 'grote' vis. Die zou ik niet meer weg doen!
Dankjewel Ben, als ik me goed herinner is die achterwand van HSaqua. Wat betreft de manen, ik had even tijd nodig om tot die beslissing te komen, ik ga nu rustig op zoek naar een nieuwe eigenaar (met voldoende grote bak en een school).
 
Nou die is er dan wel komend voorjaar met die korte pootjes:D:D
Zo zie je maar John dat Belgische hamsters best snel kunnen zijn :D :D .

Nicole het blijft een prachtige verzorgde bak en mag je gerust trots op zijn !!!
 
Gaat lekker met je bak jongedame! Top.
 
Vlak na het snoeien en planten van wat toppen. Eén maanvis inmiddels verkocht, nu de ander nog.
De plant links, Hygrophila corymbosa (?) een top afgeknipt en linksachter in de hoek erbij geplant. De P. Stellatus flink terug gesnoeid, de Echinodorus ernaast uitgedund en rechts de P. errectus getopt en terug geplant. Als nou die Vallisneria het eens wil gaan doen want die staat er maar sneu bij :)

Door al dat gerommel is er wel wat zweefvuil in de bak en deels op het zand neergevallen. Morgen even dat hoekje afhevelen en meteen de filterwatten vervangen.

IMG_0942.jpg
 
Mooi beeldje hoor .
Geen spijt van de verkochte maanvis ?
 
Mooi beeldje hoor .
Geen spijt van de verkochte maanvis ?
Nee, ik verheug me op het nieuwe bestand. Een koppel leeri's, de C. aeneus op de bodem (en een Ancistrus) en een nog nader te bepalen school vissen. Ik denk aan vuurzalmpjes (of opnieuw de H. bentosi)

Wel vind ik het sneu dat het maantje nu alleen zit, maar met de tijd komt daar natuurlijk verandering in.
 
Je bak staat er mooi bij Nicole.
Jammer dat ze samen niet naar het nieuwe baasje konden maar je zal vast wel een goed plekje voor de andere vinden!
 
Je bak oogt mooi Nicole en hopelijk gaat je valisneria eindelijk eens in gang schieten want daar zit je al lang op te wachten he.Nog 1 maantje te gaan.:thumbs:
 
Ik ben aan het experimenteren met biologische rooibos thee. Er zit pas 1 litertje sterke thee in de bak maar ik vind het prachtig. De bak is nu al beduidend donkerder en het filterzand lijkt nu rood bruinig (helaas beiden niet goed te zien op de foto, de camera compenseert het deels). Het groen spreekt veel meer en ook de achterwand spreekt meer.

Van de week komen er nog eikenbladeren bij.

Beide foto's zijn met dezelfde telefoon gemaakt en ook beiden overdag bij 80% verlichtingssterkte.

Voor
IMG_0942.jpg




Na
IMG_0942 rooibos.jpg
 
Thee in een aquarium ? hugh nog nooit van gehoord Nicole, hoe ben je daar op uit gekomen ?
 
Thee in een aquarium ? hugh nog nooit van gehoord Nicole, hoe ben je daar op uit gekomen ?
Via het forum Johnny. Er zijn meer mensen die biologische rooibos thee gebruiken om het water te kleuren. Ik gebruikte hiervoor regelmatig Negrocell (turfextract) maar dat is een bruine verkleuring, dit meer een roodbruine.
Ik was niet zo tevreden over de kleur door Negrocell maar het effect van Rooibos vind ik mooi, veel warmer. Ik ben om!
 
jammer dat het effect erg snel weer verdwenen is. Bij mij althans
 
jammer dat het effect erg snel weer verdwenen is. Bij mij althans
Dan ben ik benieuwd... wat is snel bij jou?
Het effect van Negrocell verdwijnt ook vrij snel, of ik moet er aan gewend raken in de loop van 1-2 weken. Ik hoopte al dat de kleur door rooibos zou blijven.
 
Het blijft best wel een tijd zo.
Je moet alleen wel als je water ververst weer thee toevoegen.
 
idd moeilijk waarneembaar op de foto , maar het belangrijkste is wat je er zelf van vind .
Wat die eikenbladeren betreft ik heb gehoord dat ze blad per blad gaan opsturen . De postbode mag niet te zwaar worden belast !!!
 
Het blijft best wel een tijd zo.
Je moet alleen wel als je water ververst weer thee toevoegen.
Dat lijkt me inderdaad voor de hand liggen. Bij Negrocell deed ik dat ook (of soms niet als ik lui was of het vergat) - maar dat was echt met een weekje of twee grotendeels eruit had ik het idee.

idd moeilijk waarneembaar op de foto , maar het belangrijkste is wat je er zelf van vind .
Wat die eikenbladeren betreft ik heb gehoord dat ze blad per blad gaan opsturen . De postbode mag niet te zwaar worden belast !!!

Ja jammer dat ik het effect niet goed vast kan leggen met de camera van de telefoon. Zal eens kijken of ik het met de Nikon wel kan, ik ga dat beestje eens afstoffen en zien of ik door met de instellingen te spelen, het wel kan laten zien.

Arme postbodes, en zij maar rennen met envelopjes voor mij. Hopelijk komt het niet allemaal op dezelfde dag aan, dan verzamelen ze het alsnog voor mij in een grote postzak om alles tegelijk af te leveren.
 
Mooi kunstwerk heb je ervan gemaakt. Van mij mag er nog wel wat hout in zo'n mooie grote bak.
 
Mooi kunstwerk heb je ervan gemaakt. Van mij mag er nog wel wat hout in zo'n mooie grote bak.
Dankjewel. Heb je gelijk in wat betreft het hout, ik heb er laatst een groot stuk uitgehaald, zachte plek gevonden. Ik ben op zoek naar wat kleinere stukken maar nog niet echt gevonden wat ik zocht.

LFS zal binnenkort wel een nieuwe lading hebben, tijd om weer eens te zoeken in de stapel hout.
 
Ik voeg op elke 30 liter verversen anderhalve liter sterke rooibos thee toe, daarmee blijft hij goed op kleur.
Als je niet ververst gaat de kleur ook niet weg, in tegenstelling tot andere toevoegingen die wel weg lijken te trekken.
 
Ik heb nou twee liter in de hele bak en vind hem al aardig donker. Lang niet zo donker als bij jou natuurlijk maar meer durf ik voor de planten niet. Fijn dat de kleur zo blijft Ben. Straks nog wat blad erin en wat stukjes hout dan oogt het nog natuurlijker.
 
Mooi!!


Oei, ik heb 2-3 liter in mijn 60cm gegooid, vond het niet genoeg kleuren:D:D:)
In totaal 10 theezakjes laten trekken tot het afgekoeld was
 
In totaal 10 theezakjes laten trekken tot het afgekoeld was
Hahaha, jep, en dan vraagt je moeder wat je nu weer aan het uitspoken bent? Eeh, tja, ik ze thee voor in de bak:D:p
 
Hahaha, jep, en dan vraagt je moeder wat je nu weer aan het uitspoken bent? Eeh, tja, ik ze thee voor in de bak:D:p
:D

Ik had graag haar gezicht willen zien!
 
Hahahaha ja leuk is dat he? :D Mijn vrouw reageerde ook zo lekker. "Ga jij nou thee zetten?" :D
 
Ik heb dit allemaal niet voor hoor .
Voor in aanvang met dergelijke werken vertel ik het altijd eerst tegen mijn vrouw , dan moet ze niet vragen wat ik aan het doen ben .
 

Terug
Bovenaan