Aquatlantis Fusion 120 x 40 van NicoleE


Mooie foto hoor en ik heb hier de ervaring dat Vallisneria het al in een 60cm met 15W goed kan doen dus ik denk niet dat het aan het licht zal liggen.
 
Heeft je vallisneria niet gewoon te weinig licht waardoor hij niet tot groeien komt?
Daar heb ik ook al aan gedacht, maar de bak is pas sinds kort zo donker. Je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Als ik moet kiezen tussen een donkere bak en de Val erin houden wordt het toch een donkere bak.
Ik wacht toch maar even af want ik vind het een prachtige plant als die het doet maar mijn geduld duurt niet eeuwig ;)
 
Soms is het wat schipperen met het licht, ik wil de bak ook niet fel verlicht hebben maar wel planten groei, dus steeds langzamerhand het licht wat terug gedraaid, nu heb ik het midden gevonden tussen plantengroei en bak verlichting.
 
Mooie foto hoor en ik heb hier de ervaring dat Vallisneria het al in een 60cm met 15W goed kan doen dus ik denk niet dat het aan het licht zal liggen.
Heb hier idd ook wel de ervaring dat het niet zo'n hele lastige plant is, maar als je ziet hoeveel drijvers er rechts in de bak zitten met daaronder de val, krijgt de plant zo goed als geen licht lijkt het. Ook in het midden staat hij een beetje verstopt achter andere grote planten. Wellicht wat meer in het licht halen tot de plant wat groter is en dan terugplaatsen, zodat de plant iig wat meer licht kan vangen
 
Soms is het wat schipperen met het licht, ik wil de bak ook niet fel verlicht hebben maar wel planten groei, dus steeds langzamerhand het licht wat terug gedraaid, nu heb ik het midden gevonden tussen plantengroei en bak verlichting.

Heb hier idd ook wel de ervaring dat het niet zo'n hele lastige plant is, maar als je ziet hoeveel drijvers er rechts in de bak zitten met daaronder de val, krijgt de plant zo goed als geen licht lijkt het. Ook in het midden staat hij een beetje verstopt achter andere grote planten. Wellicht wat meer in het licht halen tot de plant wat groter is en dan terugplaatsen, zodat de plant iig wat meer licht kan vangen

Dit zijn nog maar weinig drijvers, normaal ligt er veel meer in ivm de diamantgourami's. De rechter hoek is inderdaad vrij donker. Ik heb al wat alternatieven in gedachten hoor, als de Val het niet wil doen dan niet, heb toch liever een donkere bak.
Op zich vind ik het wel jammer want de grote Val vind ik een mooie plant.
 
Ik vind het ook mooi aquarium, met lekker veel groen. Niks mis met Belgisch groen, blijf het een dankbare en mooie plant vinden.

Heeft je vallisneria niet gewoon te weinig licht waardoor hij niet tot groeien komt?
Vallisneria lijkt bij mij er geen moeite mee te hebben met minder licht of zelfs donkere bakken.
Stop er meestal wel kleibollen rondom de wortels, dat is alles.
 
OK kaalslag :'(
Heb het toch echt zelf gedaan. Ach het groeit wel weer. Al doende leert men, maar het is geen vooruitgang geweest.

Even een opmerking, dat stukje hout dat links ligt hoort daar niet, was ik vergeten terug te leggen en heb het later die dag op goed geluk ergens laten zinken zodat het niet zou uitdrogen.
Voor de linkerkant zoek ik nog een mooi stukje spiderwood. Volgens mij oogt het zo druk omdat de achtergrondplanten gekortwiekt zijn. Nou ja, anders moet ik later nog maar eens verbouwen.

De veranderingen:

Uitlopers C. wendtii bruin in de linkerhoek erbij gezet en ook nog ergens rechts.

H. corymbosa gesnoeid en stekken dichter op elkaar terug gezet

De hele bos P. erectus eruit getrokken en links en rechts stekken terug gezet. Die werd toch wel erg groot.

De grotere C. wendtii zou wat meer naar links mogen, maar ik wacht even af hoe het eruit gaat zien als de stekjes links groter zijn, de bedoeling is eigenlijk dat het een schuin bruin 'straatje' vormt.

De Lotus was achter de P. erectus uitgelopen en heb ik naar voren gehaald.

De P. helferi wordt uitgebreid en moet een straatje in de vorm van een driehoek worden (schuin richting de voorste hoek)

Zoek en vind de stekjes van de H. pinnitifida :)

Ahum, dat stukje hout stoort toch wel heel erg.


totaal.png




De linkerzijde
links.png




De rechterzijde
rechts.png


Verder heb ik de drijvers flink uitgedund in de hoop dat de Vallisneria het wat beter gaat doen. Tja, ben echt niet tevreden maar ga afwachten wat het gaat worden als alles wat gegroeid is.

Edit, ik ga nou dat stukje hout eruit rukken :D
 
Dat stukje hout stoor jij je misschien aan, maar stiekem heeft het wel wat als blikvanger.
 
Morgen met een frisse blik er nog eens naar kijken, eruit rukken kan altijd nog.
 
Morgen met een frisse blik er nog eens naar kijken, eruit rukken kan altijd nog.
Het is er al uit, zal nog even een foto maken, wat mij betreft oogt het rustiger omdat het veel meer diepte effect geeft
 
Lekker groen weer hoor. Zelf vindt ik dat kleine stukje voor het raam ook niet alles maar ja smaken verschillen:D
 
Houtje is weg. Ook nog even die P. erectus op de voorgrond weghalen ;)
Die rechter erectus laat ik staan, dat wordt toch 1 grote bos met de linker.
Wat dat betreft is het goed om af en toe foto's te maken.

links2.png
 
Mooie foto's Nicole en toch vond ik dat hout niet misstaan hoor .
Ik heb het nu in de Home liggen, kan ik het nog altijd terug leggen mocht ik van gedachten veranderen. Hoef ik het in elk geval niet opnieuw in te wateren
 
Aiii dit topic is me helemaal ontschoten! Wat een gave bak Nicole! Moet maar eens de tijd nemen om 5 pagina's te lezen die ik over heb geslagen maar zo op 't eerste gezicht ziet het er prachtig uit!
 
Sommige mensen zouden willen dat hun bak er zo mooi bij zou staan en jij maar klagen:D
Ik vind het zelf nog wel meevallen met de kaalslag. En voor je het weet zijn je plantjes weer een stuk gegroeid:)
 
Sommige mensen zouden willen dat hun bak er zo mooi bij zou staan en jij maar klagen:D
Ik vind het zelf nog wel meevallen met de kaalslag. En voor je het weet zijn je plantjes weer een stuk gegroeid:)

Dankjewel.

Ja dat is ook weer waar - ik moet ook verder kijken dan dit. Als de achtergrond weer wat dicht is gegroeid ziet het er ook weer heel anders uit.
 
Sommige mensen zouden willen dat hun bak er zo mooi bij zou staan en jij maar klagen:D
Ik vind het zelf nog wel meevallen met de kaalslag. En voor je het weet zijn je plantjes weer een stuk gegroeid:)
Toen ik net voor de middag thuis kwam en het licht weer aan was kon ik gelukkig weer zien dat het best mooi is, zeker als straks de achtergrondplanten weer wat gegroeid zijn en de nieuwe plantjes zijn aangeslagen :)
 
Oh als wij zeggen dat het mooi is moet je dat echt niet geloven hoor .
Wat kunnen vrouwen toch eigenwijs zijn !!
Nicole jou aquarium is zoals altijd gewoon prachtig en zeer goed verzorgd !!!
Geloof ons nu voor eenmaal .
 
Ik vondt mn bak zaterdag ook kaal, maar na het wegtrekken vd 'mist' valt het mee. Je ziet weer vissen zwemmen.
Moet alleen nog 2 HN planten verzetten, die staan nu precies onder het schuifje van de voerautomaat, en dat valt op het blad ipv op t water. Maar heb nu ff geen puf om dr mee bezig te gaan.
 
Ik vond het hout juist erg mooi :D maar is inderdaad nu wat rustiger. Als je dat wou missie geslaagd :D
 
Nicole, je bak staat er mooi bij. Af en toe eens goed snoeien geeft weer nieuwe inzichten.

De achterwand is zeker erg mooi.

Ik heb vandaag ook wat gesnoeid en kleibollen geplaatst. Enig nadeel. De bak is nu erg mistig.....:stars: Zucht.
 
Nicole jou aquarium is zoals altijd gewoon prachtig en zeer goed verzorgd !!!
Geloof ons nu voor eenmaal .
Dankjewel Stefan, ik kan het nou gelukkig ook weer zien. Ik denk dat het even een schok was hoe "kaal" hij plotseling was na al dat snoeien. Zo'n ander gezicht maar het misstaat niet.


Ik vondt mn bak zaterdag ook kaal, maar na het wegtrekken vd 'mist' valt het mee. Je ziet weer vissen zwemmen.
Moet alleen nog 2 HN planten verzetten, die staan nu precies onder het schuifje van de voerautomaat, en dat valt op het blad ipv op t water. Maar heb nu ff geen puf om dr mee bezig te gaan.
Oja, dat is niet handig! Jouw planten waren ook mega geworden in korte tijd en dat is het ook wennen, dat geldt in elk geval voor mij en mijn bak.

Ik vond het hout juist erg mooi :D maar is inderdaad nu wat rustiger. Als je dat wou missie geslaagd :D
Haha, zie je maar weer, zoveel mensen, zoveel meningen. Ik ga denk ik wel op zoek naar een ander stukje hout, iets wat ongeveer 2 keer zo hoog/breed is.


Nicole, je bak staat er mooi bij. Af en toe eens goed snoeien geeft weer nieuwe inzichten.

De achterwand is zeker erg mooi.

Ik heb vandaag ook wat gesnoeid en kleibollen geplaatst. Enig nadeel. De bak is nu erg mistig.....:stars: Zucht.
Inderdaad nieuwe inzichten! Die achterwand is van HS aqua, was prijzig maar ik ben er ook nog steeds blij mee. Ik heb een periode gehad dat de onderste helft vol zat met alg, welke alg weet ik niet, maar mijn Ancistrus heeft die keurig schoongemaakt. Momenteel geen algen meer in de bak, eens in de 8 weken ga ik met een pasje over de voorruit en links zijruit omdat hij dan net wat helderder is, maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik dan weg schraap. Ik zie ook niks wegdrijven als ik dat doe.

Ik hoop dat je over een paar uur/morgen weer kunt genieten van je schitterende bak!
 
Jij wou rust en dat heb je nu gemaakt dus perfect toch :D iedereen inderdaad een mening gelukkig ook maar
 
Nicole, je bak staat er mooi bij. Af en toe eens goed snoeien geeft weer nieuwe inzichten.

De achterwand is zeker erg mooi.

Ik heb vandaag ook wat gesnoeid en kleibollen geplaatst. Enig nadeel. De bak is nu erg mistig.....:stars: Zucht.

Vandaag weer helder gelukkig!!
 

Terug
Bovenaan