Aquatlantis Fusion 120 x 40 van NicoleE


Waar zijn je vissen op de laatste foto...?
 
Waar zijn je vissen op de laatste foto...?
Rechtsonder in de hoek zit de maanvis, in het midden zwemt een bentosi (daar heb ik er maar 2 van) en de cory's zitten denk ik onder de planten. Zal de volgende foto's maken na het voeren, dan is alles beter zichtbaar, zeker de cory's.
 
Ik heb een update. Er zit wat meer rooibos thee in de bak en ik heb eikenblad toegevoegd. De bakker is in het echt nog wat donkerder dan op de foto en mooi warm van kleur.

Sorry, cory's zitten weer onder de planten. Ik had begin van de middag al gevoerd.

Fusion 25 november 2017.jpg
 
Moet je de mijne zien hoe donker die is...en nee, dat is op een foto haast niet weer te geven zonder dat je met de helderheid gaat klungelen.
 
Moet je de mijne zien hoe donker die is...en nee, dat is op een foto haast niet weer te geven zonder dat je met de helderheid gaat klungelen.
Ik had inderdaad al wat met de helderheid gespeeld, maar niet genoeg, dan gaf het ook weer een vertekend beeld.
 
Heel mooi en natuurlijk met de bladeren die je hebt toegevoegd
 
Nu de maanvissen verhuist zijn heeft de Fusion twee nieuwe hoofdbewoners. Een koppel leeri's, hoop ik dan toch.

Ik heb vandaag wat foto's kunnen maken maar ze zijn nog erg verlegen, later hopelijk dus betere foto's

De man
man.jpg


En de vrouw (?)
vrouw.jpg


Alleen toen ik de foto's op de computer bekeek begon ik toch wel sterk te twijfelen of dit echt een vrouw is, ik vermoed een jonge man? De kleur van de keel is op de foto wat vertekend, die is in het echt heel licht oranje. Maar ik zit te kijken naar de vinnen en dat bracht me aan het twijfelen. Wat denken jullie?

De sfeer tussen die twee is gemoedelijk.
 
Mooie Leeri’s. Tja ik twijfel ook bij het zien van je foto’s.

Eten ze ook goed?
 
Mooie Leeri’s. Tja ik twijfel ook bij het zien van je foto’s.

Eten ze ook goed?
Dankjewel

Droogvoer eten ze maar nog wat aarzelend. Gisteren niks, vandaag kleine beetjes. Diepvries weten ze zich nog geen raad mee. Ik hoop dat morgen op tijd ben voor wat levend voer.
Ze zijn nog erg schuchter en verlegen, ik ga er van uit dat ze nog erg moeten wennen.

Edit: terwijl ik dit schrijf kom ik op het idee om een andere versie van dit voer te geven en voila, dat kennen ze blijkbaar want het wordt gretig gegeten.
 
Dankjewel

Droogvoer eten ze maar nog wat aarzelend. Gisteren niks, vandaag kleine beetjes. Diepvries weten ze zich nog geen raad mee. Ik hoop dat morgen op tijd ben voor wat levend voer.
Ze zijn nog erg schuchter en verlegen, ik ga er van uit dat ze nog erg moeten wennen.

Edit: terwijl ik dit schrijf kom ik op het idee om een andere versie van dit voer te geven en voila, dat kennen ze blijkbaar want het wordt gretig gegeten.

Mijn vrouwtje heeft moeite met grote stukjes. Dus heb stofvoer gemaakt.
Bosmiden en cyclops eet ze graag. Uit een voederzeefje.
Ook kleine artemia eet ze wel. Maar de grotere spuugt ze weer uit.
 
Mijn vrouwtje heeft moeite met grote stukjes. Dus heb stofvoer gemaakt.
Bosmiden en cyclops eet ze graag. Uit een voederzeefje.
Ook kleine artemia eet ze wel. Maar de grotere spuugt ze weer uit.
Ik heb artemia, witte mug en zwarte mug (diepvries) geprobeerd. Ze bekijken het niet eens, of proberen een keer en spugen het uit. Zelfs rode mug bekijken ze niet.
Ik wil morgen wat levend cyclops en witte mug meebrengen van de LFS.

Het voer dat ik nu gaf is inderdaad wat kleiner dan wat ik ze eerder gaf, en volgens mij voeren dat ze ook in de LFS (Aquatic Nature, Tropical). De man at goed maar hield het ook rap voor gezien, de dame at eventjes en begon het daarna uit te spugen, maar even in de gaten houden. Ze zitten ook pas sinds maandagmiddag in de bak dus dat is nog vrij kort.
 
De bak vandaag, wat gesnoeid aan de linker kant en een extra litertje sterke rooibos.

Fusion 2 december 2017.jpg
 
Mooi hoor!
Is wel zo dat voor de kijkers thuis de rechterkant juist wat donkerder oog! ;)
 
Mooi hoor!
Is wel zo dat voor de kijkers thuis de rechterkant juist wat donkerder oog! ;)
Dat valt in het echt wel mee moet ik zeggen. Maar het klopt dat daar de meeste drijvers hangen. Links hangen totaal geen drijvers. Zal eens kijken of ik met een gewone camera een duidelijker beeld kan geven :thumbs:. Nu is het met een oude telefoon genomen (mijn iPhone is in reparatie). Even experimenteren.
 
Mooi Nicole!!


Ik zie ook wat nieuws zwemmen!:D:)
 
Een fotootje gemaakt tijdens het voeren van Artemia. De leeri's beginnen nou eindelijk goed te eten.
voeren.jpg
 
Een paar van de kogelronde bewonertjes, mijn Annie's (Corydoras aeneus). Ze gedragen zich als echte kliko's. De leeri's aten de afgelopen dagen slecht dus er viel extra veel voer naar de bodem (ofwel ik voerde teveel) en dat is te zien!
Inmiddels eten de leeri's trouwens goed :)

image-2017-12-02.jpg


image-2017-12-02-.jpg
 
Die moeten op afslankcursus! Je voert ze in ieder geval niet te weinig:D:p
 
Die moeten op afslankcursus! Je voert ze in ieder geval niet te weinig:D:p
Vind je het gek dat ik ze ook wel de tuimelaartjes noem? Weet je nog zo'n peuterspeeltje, een tuimelaar? Daar laten ze me aan denken.
Ik schrok ervan hoe dik ze zijn toen ik de foto's zag, moet echt wat minder gaan voeren.

kitsch-kitschen-retro-tuimelaar-geel-1434704332.jpg
 
Vind je het gek dat ik ze ook wel de tuimelaartjes noem? Weet je nog zo'n peuterspeeltje, een tuimelaar? Daar laten ze me aan denken.
Ik schrok ervan hoe dik ze zijn toen ik de foto's zag, moet echt wat minder gaan voeren.
Ja! Nu je het zegt, daar lijken ze best veel op zo:D;)


Achja, goed voeren (check), met koud water wisselen, en dan mischien wel eitjes:rolleyes::)
 
Achja, goed voeren (check), met koud water wisselen, en dan mischien wel eitjes:rolleyes::)
Eitjes om de haverklap, ik moet wekelijks de ramen schoonmaken waar ze hebben gezeten. Ze eten ze helaas zelf op. Meestal zitten de eitjes tegen het glas, heel af en toe onder een blad. Ik hoop er op dat er ooit een keer een toevalskweek is in de bak.
 
Eitjes om de haverklap, ik moet wekelijks de ramen schoonmaken waar ze hebben gezeten. Ze eten ze helaas zelf op. Meestal zitten de eitjes tegen het glas, heel af en toe onder een blad. Ik hoop er op dat er ooit een keer een toevalskweek is in de bak.
Ooooo, ik heb niks gezegt:D:p
 
Een paar van de kogelronde bewonertjes, mijn Annie's (Corydoras aeneus). Ze gedragen zich als echte kliko's. De leeri's aten de afgelopen dagen slecht dus er viel extra veel voer naar de bodem (ofwel ik voerde teveel) en dat is te zien!
Inmiddels eten de leeri's trouwens goed :)

Bekijk bijlage 237008

Bekijk bijlage 237009
Nou die zullen niet omkomen van de honger ;)
 
De bak vandaag,
vorige week aan de linker kant flink gesnoeid, maar het begint gelukkig weer langzaam wat hoger te worden.

Fusion 161217.jpg
 

Terug
Bovenaan