500L Zoutwater Kubus van Roel


Voor alles is een (gepaste)oplossing toch.
Dat sowieso! Ik vind nog wel ergens een plekje!

Net ook foto van mijn metaal vriend ontvangen! Frame is klaar voor de poedercoating..... dus we gaan best rap allemaal!

IMG_7114.JPG
 
Dat ziet er inderdaad een stuk strakker gelast uit! Begint erop te lijken zo :)
Bedankt Ben! Het begint idd allemaal een beetje een geheel te worden. Ook blij dat hij de onderste buis aan de voorkant er zonder problemen uit kon halen zodat de front van mijn sump straks mooi te zien is. Alles is naar me zin op dit moment.
 
Geven ze dan ook korting op jou volgende bestelling Roel ?
Onderstel ziet er al een stuk beter uit zo gelijk had je dus ....
 
Haha korting geven doen ze niet snel maar ze hebben al een keer een stukje real reef rock voor me geregeld welke bij de PAR set hoort die ik kwijt was. Deze word normaal niet los geleverd maar dat hebben ze toch geregeld voor me dus denk dat dat wel goed komt haha!

Die Trident heb ik al gevraagd om die als NL test user te gaan gebruiken ja.... hopelijk hoor ik daar meer over zodra deze naar nederland komt.

Daarbij natuurlijk wel echt leuk dat ze het project gaan showen!
 
Dat loopt daar als een trein bij jou hoor Roel en wat een eer dat ze jouw idee gaan showen maar dat heb je wel verdient.:petjeaf:
 
Waar wil je mee opstarten dan Roel met echt levend steen of RRR? Ik wilde eerst ook RRR nemen maar neem toch weer het echte levend steen gelet op alle adviezen die ik heb gekregen en de nadelen die aan RRR zitten.
Met echt steen ( goed steen) krijg je alle bacterien mee die nodig zijn en dat is soms niet het geval wanneer je RRR gebruikt heb ik begrepen dus.........:deal:.
 
Waar wil je mee opstarten dan Roel met echt levend steen of RRR? Ik wilde eerst ook RRR nemen maar neem toch weer het echte levend steen gelet op alle adviezen die ik heb gekregen en de nadelen die aan RRR zitten.
Met echt steen ( goed steen) krijg je alle bacterien mee die nodig zijn en dat is soms niet het geval wanneer je RRR gebruikt heb ik begrepen dus.........:deal:.
Zoals ik heb begrepen is het inderdaad altijd beter om met levend steen te starten maar dit is ook gewoon mogelijk met RRR alleen daarbij heb je veel meer geduld nodig totdat de bactieren zijn opgebouwd. Ik ga wss ene mix doen van Real Reef Rock en levend steen. Het nadeel van levend steen is dat je dit niet zomaar heb in de vormen en maten die je graag zou willen en "onder water" moet opbouwen. Het voordeel van RRR is dat dat wel kan. Ik wil dus eigenlijk mijn rif opbouwen met RRR en daaraan levend steen toevoegen zodat mijn rif daarvan niet afhankelijk is. De een zegt dat je met levend staan MOET starten en de andere zegt weer dat dat niet perse hoeft. Ik heb vele topics gezien waarbij mensen het rif hebben gebouwd met RRR en die hebben een prachtbak draaien nu. Het komt dus denk ik op geduld aan waarmee je echt wil gaan starten.
 
De lfs hier draait ook met RRR en die draait ook prima en ja je hoort dus verschillende geluiden. Maar ja, ik wil geen risico lopen dus neem levendsteen met misschien een klein deel RRR om iets te maken wat in het oog springt.
Onze huidig bakje draait ook met levend steen en het zal qua tijd denk ik wel schelen alhoewel we geen haast hebben.
 
De lfs hier draait ook met RRR en die draait ook prima en ja je hoort dus verschillende geluiden. Maar ja, ik wil geen risico lopen dus neem levendsteen met misschien een klein deel RRR om iets te maken wat in het oog springt.
Onze huidig bakje draait ook met levend steen en het zal qua tijd denk ik wel schelen alhoewel we geen haast hebben.
Daarom! Aangezien ik alle tijd heb ga ik dus inderdaad ook het rif maken met RRR zodat dat helemaal naar mijn zin is en zal ik levend steen toevoegen om het eea aan te vullen. Het zal ongetwijfeld "beter" opstarten met levend steen maar ben wel van mening dat wanneer je bak eenmaal stabiel draait je RRR net zo waardevol is als levend steen. Blijft toch een persoonlijke keuze inderdaad!
 
Kleine update! Bijna alle modules zitten erin! Osmose vak is ook geplaatst dus nu is het wachten op mijn laatste bestelling met nog 1 FMM module dus we kunnen starten met het aansluiten en ontwerpen van de voorkant. Moet zeggen dat ik erg blij ben met het resultaat tot nu toe!

IMG_7130.JPG


IMG_7132.JPG


IMG_7131.JPG
 
Is dit ook de uiteindelijke opstelling? Of komt hier nog verandering in?
Dit moet hem worden en zal niks meer aan veranderd worden. Alleen de afwerking nog en alles aansluiten. Daarbij nog het plaatsen van 2 modules.

Man, wat strak!! Echt super.
Bedankt Ben! Sta er zelf nog een beetje van te kijken hoe alles op zijn plek is gevallen.
 
Ik hoop toch ook dat je ooit een keer een schema maakt welk apparaat wat regelt/doet.

Want ik zou niet eens weten wat het allemaal doet
 
Ik hoop toch ook dat je ooit een keer een schema maakt welk apparaat wat regelt/doet.

Want ik zou niet eens weten wat het allemaal doet
Dat is geen probleem! Als alles straks eenaamtl draait zal ik weleens een korte handleiding schrijven en aangeven wat alles doet.
 

Terug
Bovenaan