500L Zoutwater Kubus van Roel


Haha hallloooooooooooooo!! Nee ik ben er nog hoor maar zit op een aantal spullen te wachten voor het leidingwerk te voltooien en ondertussen ben ik druk bezig met wat aanpassingen aan het goudmijntje wat thuis draaiende is. Ik heb hier de laatste week 150% aandacht aan moeten besteden om alles up and running te houden en wat upgrades te installeren. Hopelijk kan ik vanaf volgende week verder met het leidingwerk en beginnnen met vullen van het aquarium! Bedankt voor jullie zorgen allemaal, doet me goed!
 
Kunnen wij dat goudmijntje lenen als jij klaar bent?
 
Haha ik houd verstandig me mond! Op dit moment niet alleen bitcoin meer maar focus ligt op nieuwe coins die kunnen gaan klappen.

IMG_7351.JPG


IMG_7355.JPG


IMG_7359.JPG


IMG_7360.JPG
 
Roel heeft gewoon een w**tplantage in zijn garage en om de zoveel tijd moet hij zicht 150% concentreren voor het oogsten .
Schijnt dat de belichting , besproeiing , verluchting ook allemaal automatische werken :D :D
 
Maar waarom geen corsair carbide 540 behuizing?
Of caselabs behuizing?

Maar 3 gtx 1080 in SLI opstelling?
 
Roel heeft gewoon een w**tplantage in zijn garage en om de zoveel tijd moet hij zicht 150% concentreren voor het oogsten .
Schijnt dat de belichting , besproeiing , verluchting ook allemaal automatische werken :D :D
Maar dan met 'groene' hardware?
 
Roel heeft gewoon een w**tplantage in zijn garage en om de zoveel tijd moet hij zicht 150% concentreren voor het oogsten .
Schijnt dat de belichting , besproeiing , verluchting ook allemaal automatische werken :D :D
Haha nee daar ga ik niet aan beginnen!

Maar waarom geen corsair carbide 540 behuizing?
Of caselabs behuizing?

Maar 3 gtx 1080 in SLI opstelling?

Ik zit op dit moment te wachten op wat stackable behzuingen vanuit het buitenland.... dit is een tijdelijke behuizing.

Ik heb 12 RX570 OC's die ik aan het inbouwen ben in dit rig. Op een externe locatie staat nog het eea aan Antminers en alleende focus gaat nu naar andere coins waarvoor we op basis van GPU gaan minen.

Maar dan met 'groene' hardware?
Heel groen is het allemaal niet nee haha!
 
Ahha, wel een vet rig om gwn te hebben.

Maar geen waterblocks op je GPU?

Kan je de kaarten nog verder overclicken :p
 
Nu snap ik ook meteen waarom Roel zich niet druk maakt om de stroomrekening, en waarom Roel het allemaal meet hahaha. Krijg je al korting van de energie maatschappij wegens grote afnamen? :p
 
Totaaltje op dit moment zodat je een idee krijgt hoe het er bij staat! Eerst foto is het zicht vanaf de bank.
]


Heb je straks geen last dat je verwarming niet meer aanslaat omdat je thermostaatklok zo dicht bij je bak hangt? Of heb je dubbel glas in je bak en geeft die geen warmte af.
 
Ahha, wel een vet rig om gwn te hebben.

Maar geen waterblocks op je GPU?

Kan je de kaarten nog verder overclicken :p
Ja is sowieso wel leuk om te doen en om te hebben.

Nee overclocken weegt niet af tegen de kosten en tegen het risico Haha!

als ik dit zo zie wordt me een heleboel duidelijk
zat me al af te vragen waar de elektronica verslaving vandaan kwam
is me volstrekt duidelijk nu:cool::engel::D:D
Haha dat komt wel ergens vandaan ja!

Waar denk je dat dat aquarium voor is? Waterreservoir voor de koelblokken :D
Haha dat zou wat zijn ja!


Nu snap ik ook meteen waarom Roel zich niet druk maakt om de stroomrekening, en waarom Roel het allemaal meet hahaha. Krijg je al korting van de energie maatschappij wegens grote afnamen? :p
Haha nee nog niet maar die begrijpen nu waarom mijn voorschot zo hoog is!

Hoog IQ gehalte zou ik wel durven zeggen hoor amai.:petjeaf::r
Dat valt wel mee Haha! Wel een beetje kennis van zaken, laten we het daarop houden.

Heb je straks geen last dat je verwarming niet meer aanslaat omdat je thermostaatklok zo dicht bij je bak hangt? Of heb je dubbel glas in je bak en geeft die geen warmte af.
Nee niet zo bang voor! En anders heb ik een stukje geprogrammeerd die de Nest voor de gek houd zodat hij aanslaat aan de hand van de temp van de rook/temp sensor van fibaro.

Wat weer een techniek Roel:br::br:
Haha techniek van tegenwoordig!
 
Toch ben je best een bescheiden man he kameraad.:thumbs:
 
Haha, dacht ik het niet. Die andere hobby van je vind de vriendin vast minder erg dat dat door het hele huis ligt.

Maar wat een bakbeesten zeg.
Ik hoop voor je dat die coin-bubbels niet in je gezicht klappen. Het is een bizarre markt in ieder geval.
 
Volg dit topic al vanaf het begin,de techniek is echt wel top,maar later komt er een biologisch evenwicht/geheel bij kijken en dit is vaak niet op te lossen met electronica,neemt niet weg dat de techniek rondom deze bak haast niet te evenaren is,,daar zal het niet aan liggen,
 
beste Roel

Hoe gaat het met jou zelfbouw project,lang niets gehoord,je hebt je toch niet gestoord aan mijn reactie.
 
Hebben jullie de prijzen van crypto munten gezien? Ik denk dat Roel zich misschien even druk moet houden met zijn andere hobby zodat die straks kan stoppen met werken :p
 
Beste wensen allemaal!!!!!!! Haha ja ik ben er nog maar heb inderdaad geen tijd gehad voor het zelfbouw project helaas....... het staat er nog steeds precies zo bij als de laatste foto! Ik ben ook niet gescrokken van bepaalde opmerkingen of wat dan ook ik ben alleen gewoonweg niet in staat geweest om te reageren.

Heb het op dit moment ontzettend druk en ben bang dat ik voorlopig geen tijd heb om verder te werken aan dit project dus ik ben nog even in dubio wat we ermee gaan doen. Ik wil hem ontzettend graag afmaken alleen onderstaande staat te gebeuren voor me aankomend jaar.

- Crypto coins gaan in een raket tempo dus veel tijd kwijt aan de research in welke crypto munt op dit moment rendabel is om te minen en veel online voor het traden.
- We gaan "WEER" verhuizen en wellicht een nieuw huis laten bouwen..... maar dat dag de hypotheek adviseur volgende week vertellen.
- Gezins uitbreiding.... we krijgen er een kleine bij.... dit zal eind juli gaan gebeuren en weten nog niet wat het word maar 1 ding is zeker! Er komt een klein monster bij haha.
- Aankomende week naar een "gezinsauto" kijken. Het witte monster dat ik nu rijd gaat dus de deur uit.

Mocht de aankoop/bouw van een nieuw huis doorgaan dan ga ik ervoor kiezen om dit project in dit huis niet af te maken. Ik moet dan nog overleggen/bedenken of ik alles ga bewaren en meenemen of dat ik een nieuwe ga bouwen/laten bouwen! Een nieuwe woning heeft uiteraard meer mogelijkheden en zou graag een doorkijk aqua willen naar de keuken toe. En dan bedoel ik van de grond tot het plafond haha maar dat is even afwachten allemaal. Ook ivm de gezins uitbreiding zal mijn vrije tijd er nog meer bij inschieten.

Ik kom dus later terug met een eventuele update!
 
Ook voor jou de beste wensen beste vriend Roel en 2018 zal alvast een heel druk jaar worden voor jou als ik dit zo lees.
Als je verhuist betekend dat dat je deze bak en onderstel de verkoop in gooit maar het kan er alleen maar op verbeteren.:thumbs:
Zo zie je maar dat een mens toch altijd boordevol plannen zit he.
 
Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding en nog de beste wensen voor 2018.
Mocht de aankoop/bouw van een nieuw huis doorgaan dan ga ik ervoor kiezen om dit project in dit huis niet af te maken. Ik moet dan nog overleggen/bedenken of ik alles ga bewaren en meenemen of dat ik een nieuwe ga bouwen/laten bouwen!
Eigenlijk een vorm van kapitaal vernietiging. Investeer je fors in een zoutwaterbak. Vervolgens ga je alles misschien verkopen zonder dat er een drup water in heeft gezeten.
 
Ook voor jou de beste wensen beste vriend Roel en 2018 zal alvast een heel druk jaar worden voor jou als ik dit zo lees.
Als je verhuist betekend dat dat je deze bak en onderstel de verkoop in gooit maar het kan er alleen maar op verbeteren.:thumbs:
Zo zie je maar dat een mens toch altijd boordevol plannen zit he.
Thanks!! Nog even bekijken hoe we het gaan aanpakken en of ik de bak wellicht toch ga houden en tijdelijk ergens in de opstal zet maar dat gaan we de komende tijd allemaal wel zien.

Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding en nog de beste wensen voor 2018.

Eigenlijk een vorm van kapitaal vernietiging. Investeer je fors in een zoutwaterbak. Vervolgens ga je alles misschien verkopen zonder dat er een drup water in heeft gezeten.
Dankjewel!! Jij ook de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.

Haha als jij dit zeewater aquarium al als kapitaal vernietiging ziet ;) Een kapitaal vernieteging is een aquarium sowieso want je bouwt er niet echt kapitaal mee op en het kost je klauwen voor met geld en krijgt er aan het einde van de rit eigenlijk niks meer voor terug helaas.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Terug
Bovenaan