JBL of Eheim?


Status
Niet open voor verdere reacties.
Bertus zei:
jessicapilon zei:
Misschien moeten we nu maar eens afwachten wat de TS met alle info gaat doen en wat ze zal besluiten. We kunnen wel doorgaan over de voor- en nadelen en over de persoonlijke meningen maar dit voegt niet veel meer toe voor de TS denk ik.
Iedereen heeft zn eigen mening, en dat mag, maar volgens mij heeft de TS al voldoende info om een besluit te kunnen nemen ;).

Ja, dacht ik ook al, hahahah

En waarom?
Het gebeurd wel meer dat met veel te herhalen er plots een geniaal idee/inval of andere kijk naar voren komt, als er 10 pagina's gebabbeld is over iets als een potfilter wil dit zeggen dat er veel over te zeggen is en dat de leden dit graag kwijt willen ;)
 
luc zei:
Zelf 2 eheims gehad die lekten. Mijn vader zelfs 5st.
Altijd na 3-6jaar stuk.

Ik heb ook nooit beweerd dat Eheim rommel is toch?
Leg aub geen woorden in mijn mond, ben oud genoeg om voor mezelf te spreken.

Als je zoiets als in de eerste quote zegt dan geef je al aan dat het rommel is of je geeft het tenminste zonder dat je het woord "rommel" zegt toch aan.

Ik deel gewoon mijn ervaring. De conclusie heb je zelf getrokken...

Alles samen kom ik aan een concrete ervaring van 7 filters.
Wel even vermelden dat er op gegeven momenten tot 4 filters draaiden tegelijkertijd.
Twee hier en twee bij mijn vader.

Of mijn eden na zes jaar nog zal werken? Geen idee. Heb hem pas twee jaar. :)
Maar gezien er minder gedoe aan is heb ik al minde risico op falen.
Geen primekop, geen kraantjes die kunnen afbreken, veel minder scharnierende onderdelen, rotor as in staal, dikkere plastic behuizing(ok, dikker is niet per se steviger)
 
luc zei:
Bertus zei:
jessicapilon zei:
Misschien moeten we nu maar eens afwachten wat de TS met alle info gaat doen en wat ze zal besluiten. We kunnen wel doorgaan over de voor- en nadelen en over de persoonlijke meningen maar dit voegt niet veel meer toe voor de TS denk ik.
Iedereen heeft zn eigen mening, en dat mag, maar volgens mij heeft de TS al voldoende info om een besluit te kunnen nemen ;).

Ja, dacht ik ook al, hahahah

En waarom?
Het gebeurd wel meer dat met veel te herhalen er plots een geniaal idee/inval of andere kijk naar voren komt, als er 10 pagina's gebabbeld is over iets als een potfilter wil dit zeggen dat er veel over te zeggen is en dat de leden dit graag kwijt willen ;)

Helemaal mee eens. Sowieso als je een topic maakt met JBL VS Eheim dan weet je dat het voor discussie gaat zorgen ;) waarschijnlijk ook omdat het dicht bij elkaar ligt. Een discussie over Immers VS Messi is snel klaar.van
 
Laat ik stellen dat ik jullie standpunt heel goed begrijp. Persoonlijk denk ik dat de TS hier op het moment niet zoveel mee opschiet en misschien juist nog onzekerder wordt. Ik heb zelf onlangs een soortgelijk topic geopend en als ik zoveel reacties had gekregen dan zou ik het helemaal niet meer weten denk ik. Maar goed, dat is puur persoonlijk natuurlijk ;) .

Soms kan teveel info juist verwarrend werken maar ja de grens is moeilijk aan te geven of en wanneer dit gebeurt :)
 
tja, dat hoort bij een druk forum vrees ik.
Veel mensen, veel meningen....
 
luc zei:
Verdekke, ik ben het meestal oneens met je, vandaag moet ik al twee keer zeggen dat ik het met je eens ben ;) :D

Toevallig zat ik er net aan te denken.
Jullie gaan veel leuker met elkaar om de laatste tijd! :thumbs:
 
Het goede antwoord is allang gegeven. Eheim is de beste. Jbl als je op de centjes wilt letten. Sera als je UV wilt, en als je helemaal geen centen hebt koop je eden met alle risico's van dien.
 
Tom_ zei:
Het goede antwoord is allang gegeven. Eheim is de beste. Jbl als je op de centjes wilt letten. Sera als je UV wilt, en als je helemaal geen centen hebt koop je eden met alle risico's van dien.

Grapje hoop ik?
 
JurgenD zei:
luc zei:
Zelf 2 eheims gehad die lekten. Mijn vader zelfs 5st.
Altijd na 3-6jaar stuk.

Ik heb ook nooit beweerd dat Eheim rommel is toch?
Leg aub geen woorden in mijn mond, ben oud genoeg om voor mezelf te spreken.

Als je zoiets als in de eerste quote zegt dan geef je al aan dat het rommel is of je geeft het tenminste zonder dat je het woord "rommel" zegt toch aan.

Ik deel gewoon mijn ervaring. De conclusie heb je zelf getrokken...

Alles samen kom ik aan een concrete ervaring van 7 filters.
Wel even vermelden dat er op gegeven momenten tot 4 filters draaiden tegelijkertijd.
Twee hier en twee bij mijn vader.

Of mijn eden na zes jaar nog zal werken? Geen idee. Heb hem pas twee jaar. :)
Maar gezien er minder gedoe aan is heb ik al minde risico op falen.
Geen primekop, geen kraantjes die kunnen afbreken, veel minder scharnierende onderdelen, rotor as in staal, dikkere plastic behuizing(ok, dikker is niet per se steviger)

Welke heb je eigenlijk Luc? Ik zat eens te kijken voor een nano bakje. Met die 501 heb je zo'n standaardje dat je hem op de rand kon hangen. Alleen afgehaakt na een paar reviews te lezen dat het water van rechts naar links gaat, ipv onder naar boven. En in de eerste filterkamer watten zat.
 
Tom_ zei:
Hehe je bent een briljante debater Coulabili, maar een filter is geen mode artikel maar een machine. Marketing heeft zijn waarde maar een A merk zal altijd kwaliteit moeten leveren en innovatief moeten zijn.

Tuurlijk zijn er ook simpele mensen, maar de meeste mensen zijn niet zo dom. Kritisch zoals jij en ik, en gaan geen 250 euro neertellen omdat het in een mooie doos zit ;)

Met bijna alle producten wordt marketing toegepast. Da's niet exclusief iets voor mode artikelen.

De doos, de publiciteit, de foldertjes en al de rest heeft maar ��n doel: jou een bepaald gevoel over een product en merk geven en je te bewegen tot kopen.

Het heeft niks met dom of slim te maken. Ook kritische mensen zijn in te pakken. Jij bent toch ook pro Eheim? En da's niet omdat je 20 filters uitvoerig met elkaar hebt vergeleken.
 
Coulibaly zei:
Hier kan je een review vinden van een aantal filters:

http://www.aquarium-vissen.nl/aquarium-filter.html

Die Fluval hebben blijkbaar een aantal aantrekkelijke snufjes: temperatuur meting, geeft op een display weer wat de doorvoer is, wanneer je filtermedia moeten verwisseld worden, etc...

De g3 en g6 van fluval zijn mooie filters met hun snufjes. Moet je alleen wat dieper in je buidel tasten. Ik geloof �400 voor de g3 en �500 voor de g6. Op marktplaats worden ze zelden aangeboden. Ben zelf al een tijdje op zoek naar de g6.
 
Die aantrekkelijke snufjes kunnen ook weer (snel) stuk gaan en daarom heb ik liever een standaard filter die gewoon goed filtert ;)
 
Coulibaly zei:
Tom_ zei:
Hehe je bent een briljante debater Coulabili, maar een filter is geen mode artikel maar een machine. Marketing heeft zijn waarde maar een A merk zal altijd kwaliteit moeten leveren en innovatief moeten zijn.

Tuurlijk zijn er ook simpele mensen, maar de meeste mensen zijn niet zo dom. Kritisch zoals jij en ik, en gaan geen 250 euro neertellen omdat het in een mooie doos zit ;)

Met bijna alle producten wordt marketing toegepast. Da's niet exclusief iets voor mode artikelen.

De doos, de publiciteit, de foldertjes en al de rest heeft maar ��n doel: jou een bepaald gevoel over een product en merk geven en je te bewegen tot kopen.

Het heeft niks met dom of slim te maken. Ook kritische mensen zijn in te pakken. Jij bent toch ook pro Eheim? En da's niet omdat je 20 filters uitvoerig met elkaar hebt vergeleken.

Als je aannames als feiten gaat neer zetten ben ik wel klaar met discussi�ren met je ;)
 
Tom_ zei:
Coulibaly zei:
Tom_ zei:
Hehe je bent een briljante debater Coulabili, maar een filter is geen mode artikel maar een machine. Marketing heeft zijn waarde maar een A merk zal altijd kwaliteit moeten leveren en innovatief moeten zijn.

Tuurlijk zijn er ook simpele mensen, maar de meeste mensen zijn niet zo dom. Kritisch zoals jij en ik, en gaan geen 250 euro neertellen omdat het in een mooie doos zit ;)

Met bijna alle producten wordt marketing toegepast. Da's niet exclusief iets voor mode artikelen.

De doos, de publiciteit, de foldertjes en al de rest heeft maar ��n doel: jou een bepaald gevoel over een product en merk geven en je te bewegen tot kopen.

Het heeft niks met dom of slim te maken. Ook kritische mensen zijn in te pakken. Jij bent toch ook pro Eheim? En da's niet omdat je 20 filters uitvoerig met elkaar hebt vergeleken.

Als je aannames als feiten gaat neer zetten ben ik wel klaar met discussi�ren met je ;)

Is een TV een mode product? Een computer? Een auto? Software? Groenten en fruit? Een aquarium? Een filter?

En volgens mij hebben de firma's die deze producten verkopen allemaal een marketingbeleid. Ze hebben een website, ze hebben folders, ze doen aan publiciteit, etc...

Ze meten zichzelf allemaal een bepaald imago aan, waarbij ze mikken op een bepaald cli�nteel.

Of is dat een aanname denk je?

En ja ik neem aan dat je GEEN 20 filters uitvoerig en langdurig zelf hebt getest. Dat lijkt me een veilige aanname. Of beweer je nu dat je dit wel gedaan hebt?
 
Je discussieert om het discussi�ren. Wat is nou je punt? Dat Eheim gezien wordt als 2 van de beste merken te danken is aan een betere marketing strategie?

Een product als een filter zeker in het hogere segment is veel minder gevoelig tav marketing. Waarom mag je zelf bedenken.
 
Tom_ zei:
Je discussieert om het discussi�ren. Wat is nou je punt? Dat Eheim gezien wordt als 2 van de beste merken te danken is aan een betere marketing strategie?

Een product als een filter zeker in het hogere segment is veel minder gevoelig tav marketing. Waarom mag je zelf bedenken.

Denk je dat Ferrari niet aan marketing doet misschien?

Eheim wordt helemaal niet bekeken als ��n van de beste 2 merken. Dat is het ook niet. Er zijn een aantal merken die aantoonbaar beter zijn, maar niet voor jouw en mijn budget.

Maar jij ervaart het w�l als ��n van de 2 beste merken. En hoe zou dat nu komen, terwijl je dat nooit getest hebt? Marketing.

Ik werk in een aanverwante wereld en eigenlijk is het simpel: wij laten jullie geloven, wat wij willen dat jullie moeten geloven :)
 
Coulibaly zei:
Eheim wordt helemaal niet bekeken als ��n van de beste 2 merken. Dat is het ook niet. Er zijn een aantal merken die aantoonbaar beter zijn, maar niet voor jouw en mijn budget.

Maar jij ervaart het w�l als ��n van de 2 beste merken. En hoe zou dat nu komen, terwijl je dat nooit getest hebt? Marketing.

Ik werk in een aanverwante wereld en eigenlijk is het simpel: wij laten jullie geloven, wat wij willen dat jullie moeten geloven :)

Als je dit zo stellig neerzet kan je vast wel aantonen welk merk dan wel als beste gezien wordt,toch?
 
Coulibaly zei:
Tom_ zei:
Je discussieert om het discussi�ren. Wat is nou je punt? Dat Eheim gezien wordt als 2 van de beste merken te danken is aan een betere marketing strategie?

Een product als een filter zeker in het hogere segment is veel minder gevoelig tav marketing. Waarom mag je zelf bedenken.

Denk je dat Ferrari niet aan marketing doet misschien?

Eheim wordt helemaal niet bekeken als ��n van de beste 2 merken. Dat is het ook niet. Er zijn een aantal merken die aantoonbaar beter zijn, maar niet voor jouw en mijn budget.

Maar jij ervaart het w�l als ��n van de 2 beste merken. En hoe zou dat nu komen, terwijl je dat nooit getest hebt? Marketing.

Ik werk in een aanverwante wereld en eigenlijk is het simpel: wij laten jullie geloven, wat wij willen dat jullie moeten geloven :)

Het lijkt er meer op dat je net economie les hebt gehad op school en daar nu tof mee komt doen. Dat doet mijn kleine nichtje ook altijd. Misschien dat je leraar je in het volgende hoofdstuk kan uitleggen dat de hoeveelheid aan invloed van marketing nogal scheelt qua product. Ooit wel eens een reclamespotje gezien van een hamer?
Eheim moet gewoon topkwaliteit leveren, anders wordt het gezien als B merk en zijn ze klaar. Zeker in dit informatietijdperk is het steeds belangrijker kwaliteit te leveren.
 
Seabait zei:
Coulibaly zei:
Eheim wordt helemaal niet bekeken als ��n van de beste 2 merken. Dat is het ook niet. Er zijn een aantal merken die aantoonbaar beter zijn, maar niet voor jouw en mijn budget.

Maar jij ervaart het w�l als ��n van de 2 beste merken. En hoe zou dat nu komen, terwijl je dat nooit getest hebt? Marketing.

Ik werk in een aanverwante wereld en eigenlijk is het simpel: wij laten jullie geloven, wat wij willen dat jullie moeten geloven :)

Als je dit zo stellig neerzet kan je vast wel aantonen welk merk dan wel als beste gezien wordt,toch?
En dan voor het gehele merk a.u.b. ;)
 
Coulibaly zei:
Tom_ zei:
Je discussieert om het discussi�ren. Wat is nou je punt? Dat Eheim gezien wordt als 2 van de beste merken te danken is aan een betere marketing strategie?

Een product als een filter zeker in het hogere segment is veel minder gevoelig tav marketing. Waarom mag je zelf bedenken.

Denk je dat Ferrari niet aan marketing doet misschien?

Eheim wordt helemaal niet bekeken als ��n van de beste 2 merken. Dat is het ook niet. Er zijn een aantal merken die aantoonbaar beter zijn, maar niet voor jouw en mijn budget.

Maar jij ervaart het w�l als ��n van de 2 beste merken. En hoe zou dat nu komen, terwijl je dat nooit getest hebt? Marketing.

Ik werk in een aanverwante wereld en eigenlijk is het simpel: wij laten jullie geloven, wat wij willen dat jullie moeten geloven :)

Welk merk is dat? Neem aan, doordat je dat zo stellig beweert, dat je dat filter langdurig en uitvoerig getest hebt met 19 andere filters? Of is het de marketing waardoor je aanneemt dat dit merk beter is?
 
Welk merk is dat? Neem aan, doordat je dat zo stellig beweert, dat je dat filter langdurig en uitvoerig getest hebt met 19 andere filters? Of is het de marketing waardoor je aanneemt dat dit merk beter is?

Zijn vriendin zit in de marketing, hij zit er naast.
Zo ,zit hij ook in de marketing.
 
Tom_ zei:
Het lijkt er meer op dat je net economie les hebt gehad op school en daar nu tof mee komt doen. Dat doet mijn kleine nichtje ook altijd. Misschien dat je leraar je in het volgende hoofdstuk kan uitleggen dat de hoeveelheid aan invloed van marketing nogal scheelt qua product. Ooit wel eens een reclamespotje gezien van een hamer?
Eheim moet gewoon topkwaliteit leveren, anders wordt het gezien als B merk en zijn ze klaar. Zeker in dit informatietijdperk is het steeds belangrijker kwaliteit te leveren.

Oei, de persoonlijke aanvallen beginnen. Dan haak ik af.

Ferrari moet dus alleen maar topkwaliteit leveren en niet aan marketing doen, hebben we geleerd van Tom.

Ok :)
 
Coulibaly zei:
Is een TV een mode product? Een computer? Een auto? Software? Groenten en fruit? Een aquarium? Een filter?

En volgens mij hebben de firma's die deze producten verkopen allemaal een marketingbeleid. Ze hebben een website, ze hebben folders, ze doen aan publiciteit, etc...

Ze meten zichzelf allemaal een bepaald imago aan, waarbij ze mikken op een bepaald cli�nteel.

Of is dat een aanname denk je?

En ja ik neem aan dat je GEEN 20 filters uitvoerig en langdurig zelf hebt getest. Dat lijkt me een veilige aanname. Of beweer je nu dat je dit wel gedaan hebt?


�

Coulibaly zei:
Eheim wordt helemaal niet bekeken als ��n van de beste 2 merken. Dat is het ook niet. Er zijn een aantal merken die aantoonbaar beter zijn, maar niet voor jouw en mijn budget.

Maar jij ervaart het w�l als ��n van de 2 beste merken. En hoe zou dat nu komen, terwijl je dat nooit getest hebt? Marketing.

Geen persoonlijke aanval. Wil iets dieper op je antwoorden ingaan. Dus welke merken zijn beter dan Eheim en met welke filters heb je ze uitvoerig en langdurig getest? Hoe waren de andere 19 filters?
 
Quality is fitness for use.

En dat is voor iedereen anders.

Voor de racefiets heb je de eeuwige discussie Shimano of Campagnola ( en SRAM) en die discussie is wel te vergelijken met Eheim of JBL en (SERA).

Of de Canon en Nikon discussie bij spiegelreflex camera's.
 
Coulibaly zei:
Tom_ zei:
Het lijkt er meer op dat je net economie les hebt gehad op school en daar nu tof mee komt doen. Dat doet mijn kleine nichtje ook altijd. Misschien dat je leraar je in het volgende hoofdstuk kan uitleggen dat de hoeveelheid aan invloed van marketing nogal scheelt qua product. Ooit wel eens een reclamespotje gezien van een hamer?
Eheim moet gewoon topkwaliteit leveren, anders wordt het gezien als B merk en zijn ze klaar. Zeker in dit informatietijdperk is het steeds belangrijker kwaliteit te leveren.

Oei, de persoonlijke aanvallen beginnen. Dan haak ik af.

Ferrari moet dus alleen maar topkwaliteit leveren en niet aan marketing doen, hebben we geleerd van Tom.

Ok :)

Slachtofferrol induiken nadat je roept dat jij bepaalt wat mensen denken en kopen.

Dan vraag je er gewoon om. Marketing speelt een marginale rol. Zeker als we praten over machines. We leven niet in nazi duitsland waarin iedereen ge�ndoctrineerd kan worden door Goebbels.

Ik ben wel benieuwd overigens, wat jij als kenner vindt over wat Eheim zoveel beter doet qua marketing ten aanzien van Superfish....JBL.... Sera..etc...En wat zou daar dan de positieve uitwerking van zijn?

Ik zie het al voor me..Een knappe gespierde jong twintiger die na de aanschaf van een Eheim filter een discotheek inloopt en ineens begeerd wordt door rondborstige vrouwen en zegt 'Ik heb een dikke vette Eheim schatje'.
 
Bor zei:
Quality is fitness for use.

En dat is voor iedereen anders.

Voor de racefiets heb je de eeuwige discussie Shimano of Campagnola ( en SRAM) en die discussie is wel te vergelijken met Eheim of JBL en (SERA).

Of de Canon en Nikon discussie bij spiegelreflex camera's.
:thumbs:
 
Bor zei:
Quality is fitness for use.

En dat is voor iedereen anders.

Voor de racefiets heb je de eeuwige discussie Shimano of Campagnola ( en SRAM) en die discussie is wel te vergelijken met Eheim of JBL en (SERA).

Of de Canon en Nikon discussie bij spiegelreflex camera's.

Precies, zei ik al vanaf het begin.

Coulibaly zei:
Of je nu voor Eheim, Sera of JBL gaat, als je in dezelfde prijsklasse blijft, dan zijn de verschillen overall niet zo groot. Het is een beetje kiezen tussen Ajax, PSV of Feyenoord en elke club heeft zijn fanboys die elkaar wel eens met getrokken messen te lijf gaan.
 
Tom_ zei:
Coulibaly zei:
Tom_ zei:
Het lijkt er meer op dat je net economie les hebt gehad op school en daar nu tof mee komt doen. Dat doet mijn kleine nichtje ook altijd. Misschien dat je leraar je in het volgende hoofdstuk kan uitleggen dat de hoeveelheid aan invloed van marketing nogal scheelt qua product. Ooit wel eens een reclamespotje gezien van een hamer?
Eheim moet gewoon topkwaliteit leveren, anders wordt het gezien als B merk en zijn ze klaar. Zeker in dit informatietijdperk is het steeds belangrijker kwaliteit te leveren.

Oei, de persoonlijke aanvallen beginnen. Dan haak ik af.

Ferrari moet dus alleen maar topkwaliteit leveren en niet aan marketing doen, hebben we geleerd van Tom.

Ok :)

Slachtofferrol induiken nadat je roept dat jij bepaalt wat mensen denken en kopen.

Dan vraag je er gewoon om. Marketing speelt een marginale rol. Zeker als we praten over machines. We leven niet in nazi duitsland waarin iedereen ge�ndoctrineerd kan worden door Goebbels.

Ik ben wel benieuwd overigens, wat jij als kenner vindt over wat Eheim zoveel beter doet qua marketing ten aanzien van Superfish....JBL.... Sera..etc...En wat zou daar dan de positieve uitwerking van zijn?

Ik zie het al voor me..Een knappe gespierde jong twintiger die na de aanschaf van een Eheim filter een discotheek inloopt en ineens begeerd wordt door rondborstige vrouwen en zegt 'Ik heb een dikke vette Eheim schatje'.

Gebruik dan geen persoonlijke aanvallen, dan heb je dat niet.

Als marketing een marginale rol zou spelen, waarom geven ze er dan zoveel geld aan uit? Bij een gemiddeld product zo'n 25% van de omzet. Bij sommige producten loopt dat zelfs op tot 50% en meer.

Je begrijpt ook niet wat marketing doet. Uiteraard kan een fabrikant niet iedereen overtuigen. Er zijn om te beginnen nog andere fabrikanten die ook hun best doen. En sommige producten passen dan weer niet bij een doelgroep. Ferrari moet niet mikken op mij, ik kan me zo geen auto veroorloven en ze hoeven mij niet te overtuigen. Dat lukt niet.

Wie zegt dat Eheim zijn marketing beter is als die van SuperFish? Dat veronderstel jij alleen maar. Maar je ziet wel h��l duidelijk dat ze een andere aanpak hebben. Dat zie je alleen al aan de doos. De ene straalt degelijkheid uit, de andere heeft een iet of wat 'goedkope' look. Ik ga ervan uit dat beide weten wat ze doen en het op hun terrein best aardig doen.

Goh ja, pak jij ermee uit bij de vrouwtjes dat je Coca Cola drinkt?

In Belgi�, zoals in de meeste landen, zijn die marktleider, terwijl ze in blind-proeven er doorgaans niet als beste uitkomen.

Hoe kan dat nu? Ze hebben niet het beste product, niet eens aan de beste prijs en toch zijn ze king.

Dat komt omdat hun marketing de perfectie zit te benaderen. Wat niet wil zeggen dat ze soms geen fouten maken. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan