JBL of Eheim?


Status
Niet open voor verdere reacties.
Seabait zei:
Was maar een vraag,jongens jongens toch.

Zal je vertellen dat ik op een filmpje na van iemand en de dozen in de winkel verder zelf nog nooit marketing van hun heb gezien.

Probeer anders hun jaarrekening te pakken te krijgen. Ik vrees dat je gaat schrikken hoeveel ze aan publiciteit e.d. wel uitgeven :)
 
Beste leden,
Wij hebben enkele posten opgeschoond omdat deze in strijd waren met het Reglement. Wij verzoeken jullie om het Reglement te respecteren alsmede de andere leden en hun mening.
Wij rekenen op jullie medewerking.
 
Je hebt de behoefte mensen dingen uit te leggen terwijl je er geen pepernoot van begrijpt. Het is gewoon op het grappige af, en vooral ook omdat je het zelf niet inziet.. Zodra je vast komt te zitten ga je zijtakken in en duik je de slachtofferrol in. Vervolgens ga je consumenten potfilters vergelijken met vijverfilters om welk punt te maken precies? Heeft er iemand op dit forum ook tijgerhaaien? Logisch dat water van pak en beet een miljoen liter water geen consumentenfiltratie gebruikt -_-

Eheim is gewoon een topmerk. De beste is niet vast te stellen, en aan persoonlijke ervaringen onderhevig. Eheim draait al lang in het wereldje mee en dat kun je alleen door een kwaliteitieve naam op te bouwen. Marketing doet elk bedrijf, maar op dat vlak zal Eheim het niet winnen van andere merken.
 
NickM zei:
Mijn eheim classic 2217 heb ik erg veel plezier gehad, maar ook van mijn jbl e1501 en ook mijn Sunsun 404B. Heb nu een fluval fx5 eronder staan. Een beest van een filter met een ideaal 'aftap plugje' om alle viezigheid eruit te spoelen.
Eheim, jbl en fluval zijn alle 3 goede merken. Heb ervaring met alle 3 de merken en kan er weinig op aanmerken.
Sunsun ging ook prima bij mij. Leuk budget filter. Er stond bij mij een 404B. 2000 Liter per uur, inclusief uv lamp erin. Enige probleem was de accessoires. Rare maat van de slangen. Dus reguliere accessoires past niet. Spraybar was schreef en bij de aanzuiging zit een stukje waarop je een dingetje kon plaatsen zodat die de oppervlakte skimde. Zodra je ging verversen en het wateroppervlakte kwam onder dat stukje dan zuigte die lucht aan met alle gevolgen van dien.


Deze post zegt voor mij "alles" ;)
De diverse filters doen hun werk goed genoeg voor ons als aquarianen. De merken worden gekocht op grond van prijs, capaciteit, ervaringen, handigheid in gebruik en verkrijgbaarheid.
That's it. En zoals Bertus al opmerkte: sommigen onder ons ondervinden wel eens problemen omdat "we" niet zo "handig" zijn en onderhoud niet uitvoeren of te grof met ons materiaal omgaan ;)
 
Tom_ zei:
Je hebt de behoefte mensen dingen uit te leggen terwijl je er geen pepernoot van begrijpt. Het is gewoon op het grappige af, en vooral ook omdat je het zelf niet inziet.. Zodra je vast komt te zitten ga je zijtakken in en duik je de slachtofferrol in. Vervolgens ga je consumenten potfilters vergelijken met vijverfilters om welk punt te maken precies? Heeft er iemand op dit forum ook tijgerhaaien? Logisch dat water van pak en beet een miljoen liter water geen consumentenfiltratie gebruikt -_-

Eheim is gewoon een topmerk. De beste is niet vast te stellen, en aan persoonlijke ervaringen onderhevig. Eheim draait al lang in het wereldje mee en dat kun je alleen door een kwaliteitieve naam op te bouwen. Marketing doet elk bedrijf, maar op dat vlak zal Eheim het niet winnen van andere merken.

En weer die persoonlijke aanvallen. Verwacht je nu echt dat je straatcultuur indruk gaat maken op me?

Ben je er al uit waarom Ferrari wel aan marketing doet? Top product toch? Iedereen kent het.

En je haalt zaken uit zijn context. Er zijn ook gewone potfilters die beter zijn.

Wat maak jij ervan? Coulibaly vindt Eheim maar waardeloos.

Tuurlijk draait Eheim al lang mee en geven ze voor het geboden geld best wel kwaliteit.

Maar het is niet het beste product.

Eheim is van origine trouwens een speelgoedbedrijf. Het is maar dat je het weet.
 
Inderdaad Aquapjotr, eigenlijk zou er een test moeten zijn voor alle filters. Het zal niet zo veel verschillen die bekende merken onderling.

Ja Coulibaly,
Als Ferrari de Formule 1 wint hebben ze gratis reclame.
Saab was eigenlijk een vliegtuigbouwer en maakte later ook sterke auto's.. Nu niet meer, maar is ook weer een ander verhaal.
Concurentie is ook groter tussen automerken, maar zeldzamere/kleinere luxe (sport)automerken hebben nauwelijks reclame, testen vinden ze vaak belangrijker, hun klanten komen toch wel, omdat ze al voor dat merk gaan.
Grote merken/fabrieken kopen merken op wegens hun naamsbekendheid.
Etc. etc. etc...
Zal best eens kunnen dat je er slechte ervaringen met bijv Eheim had, dat zou ook toeval kunnen wezen natuurlijk.
Welk product is het allerbeste volgens jou dan? :)
 
panchax zei:
Inderdaad Aquapjotr, eigenlijk zou er een test moeten zijn voor alle filters. Het zal niet zo veel verschillen die bekende merken onderling.

Ja Coulibaly,
Als Ferrari de Formule 1 wint hebben ze gratis reclame.
Saab was eigenlijk een vliegtuigbouwer en maakte later ook sterke auto's.. Nu niet meer, maar is ook weer een ander verhaal.
Concurentie is ook groter tussen automerken, maar zeldzamere/kleinere luxe (sport)automerken hebben nauwelijks reclame, testen vinden ze vaak belangrijker, hun klanten komen toch wel, omdat ze al voor dat merk gaan.
Grote merken/fabrieken kopen merken op wegens hun naamsbekendheid.
Etc. etc. etc...
Zal best eens kunnen dat je er slechte ervaringen met bijv Eheim had, dat zou ook toeval kunnen wezen natuurlijk.
Welk product is het allerbeste volgens jou dan? :)

Gratis? Ik denk dat je niet wil weten wat ��n seizoen F1 kost. En ze worden niet elk jaar kampioen.

Maar toch doen ze het. Zal wel komen omdat het loont.

Ik zou bij benadering niet kunnen zeggen hoeveel merken van filters er zijn, maar het zijn er toch een hoop. Niet elk merk is even actief in elk land.

Neen, ik heb geen slechte ervaringen met Eheim. Goede trouwens ook niet. Geen wel. Ik hoor anderen er amper over klagen, hier en daar eentje wel. Net zoals met JBL en Sera dus. Wat mij betreft zijn die 3 merken aan elkaar gewaagd, denk niet dat er echt v��l verschil op zit.

De beste? I don't know vriend. De 'beste' is ook relatief eh. De 'beste' zal wellicht ook geen spek voor mijn bek zijn. En binnen de klasse van betaalbare filters spelen de context van gebruik en je eigen voorkeuren ook een rol.

Een filter met een harde uitstroom is mss een plus voor jou, maar niet voor een ander die vooral vissen heeft die rustig water op prijs stellen. Een Sera met UV is mss leuk voor mij, maar niet voor jou wanneer je al een aparte UV lamp hebt, etc...
 
Iedereen stelt andere eisen aan een filter denk ik. Men houdt rekening met de uitstroom en de inhoud en het gebruiksgemak bijvoorbeeld. Veel mensen zullen eenzelfde filter toch weer anders ervaren.
Dus ja, wat de ��n goed vind de ander misschien twijfelachtig.
Dus iemand kan wel zeggen type A vind ik goed maar ja of jij die ook goed vindt is dan nog maar de vraag.
Zelf vindt ik de uitstroom wel belangrijk en ik kijk weer wat minder naar het uiterlijk of waar de filter van is gemaakt. We zijn allemaal weer anders dus ;).
 
jessicapilon zei:
Iedereen stelt andere eisen aan een filter denk ik. Men houdt rekening met de uitstroom en de inhoud en het gebruiksgemak bijvoorbeeld. Veel mensen zullen eenzelfde filter toch weer anders ervaren.
Dus ja, wat de ��n goed vind de ander misschien twijfelachtig.
Dus iemand kan wel zeggen type A vind ik goed maar ja of jij die ook goed vindt is dan nog maar de vraag.
Zelf vindt ik de uitstroom wel belangrijk en ik kijk weer wat minder naar het uiterlijk of waar de filter van is gemaakt. We zijn allemaal weer anders dus ;).

Precies. Als je maar weet dat zowat 80% van al onze keuzes emotioneel gestuurd zijn. We gieten er alleen een rationeel sausje over om een gevoel van controle te behouden. :)
 
Coulibaly zei:
Eheim wordt helemaal niet bekeken als ��n van de beste 2 merken. Dat is het ook niet. Er zijn een aantal merken die aantoonbaar beter zijn, maar niet voor jouw en mijn budget.


Coulibaly zei:
De beste? I don't know vriend. De 'beste' is ook relatief eh. De 'beste' zal wellicht ook geen spek voor mijn bek zijn. En binnen de klasse van betaalbare filters spelen de context van gebruik en je eigen voorkeuren ook een rol.


Gaat toch helemaal nergens over zo of zie ik het verkeerd?
 
Coulibaly zei:
jessicapilon zei:
Iedereen stelt andere eisen aan een filter denk ik. Men houdt rekening met de uitstroom en de inhoud en het gebruiksgemak bijvoorbeeld. Veel mensen zullen eenzelfde filter toch weer anders ervaren.
Dus ja, wat de ��n goed vind de ander misschien twijfelachtig.
Dus iemand kan wel zeggen type A vind ik goed maar ja of jij die ook goed vindt is dan nog maar de vraag.
Zelf vindt ik de uitstroom wel belangrijk en ik kijk weer wat minder naar het uiterlijk of waar de filter van is gemaakt. We zijn allemaal weer anders dus ;).

Precies. Als je maar weet dat zowat 80% van al onze keuzes emotioneel gestuurd zijn. We gieten er alleen een rationeel sausje over om een gevoel van controle te behouden. :)

Hoe kom je aan precies 80%. Waarom geen 43, 67, of 29? Zou het niet per product verschillen denk je? Een filter, een huis, snoep bij de kassa?
 
Tom_ zei:
Coulibaly zei:
jessicapilon zei:
Iedereen stelt andere eisen aan een filter denk ik. Men houdt rekening met de uitstroom en de inhoud en het gebruiksgemak bijvoorbeeld. Veel mensen zullen eenzelfde filter toch weer anders ervaren.
Dus ja, wat de ��n goed vind de ander misschien twijfelachtig.
Dus iemand kan wel zeggen type A vind ik goed maar ja of jij die ook goed vindt is dan nog maar de vraag.
Zelf vindt ik de uitstroom wel belangrijk en ik kijk weer wat minder naar het uiterlijk of waar de filter van is gemaakt. We zijn allemaal weer anders dus ;).

Precies. Als je maar weet dat zowat 80% van al onze keuzes emotioneel gestuurd zijn. We gieten er alleen een rationeel sausje over om een gevoel van controle te behouden. :)

Hoe kom je aan precies 80%. Waarom geen 43, 67, of 29? Zou het niet per product verschillen denk je? Een filter, een huis, snoep bij de kassa?

Er staat zowat en dat is niet hetzelfde als precies toch :D ;).
Als ik dit topic zo even doorkijk dan zijn de meeste filters al wel als goed of als minder goed bestempeld. Zoals ik al zei heb ik sinds 1 maande de JBL 901 genomen en ook mede om de reden dat ik zelf wil ervaren hoe die JBL is. Dat ios denk ik vaak de beste methode want onze wensen en ervaringen zijn doorgaans erg verschillend ;).
 
Tom_ zei:
Hoe kom je aan precies 80%. Waarom geen 43, 67, of 29? Zou het niet per product verschillen denk je? Een filter, een huis, snoep bij de kassa?

Omdat er nu eenmaal neurologen, cognitieve psychologen e.a. zo'n dingen onderzoeken.

Neen, het product zelf heeft er niet zoveel met te maken.

Of je nu snoep verkoopt, een auto of een filter, dat doet er niet zo gek veel toe.

Wat marketeers eigenlijk doen, is gebruik maken van de cognitieve bias waar wij ALLEMAAL last van hebben. Ook jij, Tom. Zij weten wat die zijn en maken er subtiel gebruik van.

Een onschuldig zinnetje als "2 miljoen klanten waren u al voor", speelt daar bv. op in.

Jij zal dat mss. manipulatie noemen, ik heb het dan liever over 'overtuigen'. :)
 
Seabait zei:
Gaat toch helemaal nergens over zo of zie ik het verkeerd?

Dat zie jij verkeerd. Dat komt vooral omdat ik het zeg. Als pakweg Christa het had gezegd, dan had je wellicht dit niet geschreven. Toch?
 
Wat een gezeik zeg..mag ik dat zeggen? Ja, dat mag hier op t forum..... Hou toch op met dat haantjes gedrag over wie of wat de beste is. De een koopt A de ander B, nou en! Ieders eigen vrije keuze.


Dat wou ik ff zeggen. van mij mag Beheer er een heel groot SLOT opgooien hier,
 
739775_0_82_04365458_loevestein.jpg



Groot slot.

Of
719849_0_82_images.jpg


leuk slot.Einde.
 
Fozzy zei:
Wat een gezeik zeg..mag ik dat zeggen? Ja, dat mag hier op t forum..... Hou toch op met dat haantjes gedrag over wie of wat de beste is. De een koopt A de ander B, nou en! Ieders eigen vrije keuze.


Dat wou ik ff zeggen. van mij mag Beheer er een heel groot SLOT opgooien hier,

Maw. niemand mag nog vragen welke filter, aquarium, verwarming, waterverversing en wat weet ik allemaal het beste is, want iedereen doet wat ie wil.

Dat laatste is ontegensprekelijk waar. Al koop ik de grootste rommel of betaal ik me blauw aan peperdure dingen die overkill zijn: het zijn een ander zijn zaken niet.

Wat interessant is aan dit draadje is niet zozeer welke filter de beste is, da's gewoon heel lastig te bepalen voor ieder van ons.

Denk dat ieder redelijk mens al heeft gezegd dat de 3, Sera, JBL en Eheim aan elkaar gewaagd zijn en dat bepaalde details en de prijs het hem doen.

Wat wel boeiend is, hoe wij allemaal tot het besluit komen, waarom merk x het beste zou zijn: het is gebaseerd op anekdotisch bewijs, merkliefde en vooral emotionele beweegredenen.

Laat het een les zijn voor ieder van ons wanneer we nog eens gaan bepalen wat het 'beste' is.

Maar ik vrees er voor. lol
 
Fozzy zei:
Wat een gezeik zeg..mag ik dat zeggen? Ja, dat mag hier op t forum..... Hou toch op met dat haantjes gedrag over wie of wat de beste is. De een koopt A de ander B, nou en! Ieders eigen vrije keuze.


Dat wou ik ff zeggen. van mij mag Beheer er een heel groot SLOT opgooien hier,
+1
 
Coulibaly zei:
Fozzy zei:
Wat een gezeik zeg..mag ik dat zeggen? Ja, dat mag hier op t forum..... Hou toch op met dat haantjes gedrag over wie of wat de beste is. De een koopt A de ander B, nou en! Ieders eigen vrije keuze.


Dat wou ik ff zeggen. van mij mag Beheer er een heel groot SLOT opgooien hier,

Maw. niemand mag nog vragen welke filter, aquarium, verwarming, waterverversing en wat weet ik allemaal het beste is, want iedereen doet wat ie wil.

Dat laatste is ontegensprekelijk waar. Al koop ik de grootste rommel of betaal ik me blauw aan peperdure dingen die overkill zijn: het zijn een ander zijn zaken niet.

Wat interessant is aan dit draadje is niet zozeer welke filter de beste is, da's gewoon heel lastig te bepalen voor ieder van ons.

Denk dat ieder redelijk mens al heeft gezegd dat de 3, Sera, JBL en Eheim aan elkaar gewaagd zijn en dat bepaalde details en de prijs het hem doen.

Wat wel boeiend is, hoe wij allemaal tot het besluit komen, waarom merk x het beste zou zijn: het is gebaseerd op anekdotisch bewijs, merkliefde en vooral emotionele beweegredenen.

Laat het een les zijn voor ieder van ons wanneer we nog eens gaan bepalen wat het 'beste' is.

Maar ik vrees er voor. lol

Zie je wel. ADHD mannetje.

Zal altijd het laatste woord hebben,he. Zout toch op.
 
Bertus zei:
Zie je wel. ADHD mannetje.

Zal altijd het laatste woord hebben,he. Zout toch op.

Ik heb ook een mening over jou. Maar ik heb wel het fatsoen om die voor mij te houden. Het is ook niet zo belangrijk voor een ander wat ik over je denk. Het is niet relevant.

Ik heb je al eens eerder gevraagd om met je persoonlijke aanvallen te stoppen. En beheer heeft die ook keurig verwijderd.

Waarom doe je het dan een beetje later weer?
 
Beste leden,
Gelet op het verloop hebben wij een slotje geplaatst op dit topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan