JBL of Eheim?


Status
Niet open voor verdere reacties.
NickM zei:
Geen persoonlijke aanval. Wil iets dieper op je antwoorden ingaan. Dus welke merken zijn beter dan Eheim en met welke filters heb je ze uitvoerig en langdurig getest? Hoe waren de andere 19 filters?

Er zijn een reeks filters in een ander prijssegment. Sommige zullen zeker geen beter materiaal gebruiken, anderen wel.

Eheim is niet goedkoop, maar het is ook weer niet peperduur. Er is een grens aan de kwaliteit die ze kunnen brengen voor de gevraagde prijs.

De fabrikanten die wel duurder zijn, hebben dus meer marge om kwaliteit te brengen.

Er zijn ook diverse bedrijven (ook in NL en Belgi�) die filters op maat bouwen. Niet goedkoop, maar beduidend beter dan wat een Eheim kan brengen.
 
Seabait zei:
Coulibaly zei:
Eheim wordt helemaal niet bekeken als ��n van de beste 2 merken. Dat is het ook niet. Er zijn een aantal merken die aantoonbaar beter zijn, maar niet voor jouw en mijn budget.

Maar jij ervaart het w�l als ��n van de 2 beste merken. En hoe zou dat nu komen, terwijl je dat nooit getest hebt? Marketing.

Ik werk in een aanverwante wereld en eigenlijk is het simpel: wij laten jullie geloven, wat wij willen dat jullie moeten geloven :)

Als je dit zo stellig neerzet kan je vast wel aantonen welk merk dan wel als beste gezien wordt,toch?

Neen, dat kan ik niet. Er zijn zoveel merken en dan zwijg ik nog over de talloze bedrijven die maatwerk leveren.

Ik beweer ook nergens dat ik het 'beste' merk ken. Waarom je dit dan stelt, is me een raadsel.

Dat er betere merken zijn, dat is wel aan te tonen. Maar goed, blijkbaar leeft Seabait in een wereld van Eheim �ber alles.

Toch knap van Eheim dat jij dat zit te geloven, denk ik dan :)
 
Knap staaltje eromheen draaien hoor. Je weet donders goed (of zou dat moeten weten) wat seabait bedoelt, namelijk benoem en onderbouw dan welke merken beter zijn. Daar ben je immers bijzonder stellig in.
Hypocriet ook om nu precies te doen waar je zo tegen ageert: anderen conclusies voor jou trekken. Laat dat dan zelf ook achterwege.
 
Coulibaly zei:
NickM zei:
Geen persoonlijke aanval. Wil iets dieper op je antwoorden ingaan. Dus welke merken zijn beter dan Eheim en met welke filters heb je ze uitvoerig en langdurig getest? Hoe waren de andere 19 filters?

Er zijn een reeks filters in een ander prijssegment. Sommige zullen zeker geen beter materiaal gebruiken, anderen wel.

Eheim is niet goedkoop, maar het is ook weer niet peperduur. Er is een grens aan de kwaliteit die ze kunnen brengen voor de gevraagde prijs.

De fabrikanten die wel duurder zijn, hebben dus meer marge om kwaliteit te brengen.

Er zijn ook diverse bedrijven (ook in NL en Belgi�) die filters op maat bouwen. Niet goedkoop, maar beduidend beter dan wat een Eheim kan brengen.

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Dat is de marketing die jou doet geloven dat die filters beduidend beter zijn dan eheim.
Je kan het niet onderbouwen omdat je die filters niet uitvoerig en langdurig hebt getest met 19 andere filters. Dat lijkt me een vrij veilige aan name.
 
NickM zei:
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Dat is de marketing die jou doet geloven dat die filters beduidend beter zijn dan eheim.
Je kan het niet onderbouwen omdat je die filters niet uitvoerig en langdurig hebt getest met 19 andere filters. Dat lijkt me een vrij veilige aan name.

*zucht*

Denk je dat ze in dierentuinen een Eheim filtertje aan hun bakken koppelen?

Wat denk jezelf? lol

Een beetje logisch redeneren zit er bij sommige mensen ook niet meer in, vind ik zo.

Een Eheim kost een paar honderd euro. Terwijl er pompjes bestaan die een veelvoud kosten. Dan heb ik het zuiver over het pompje alleen al.

Eheim kan die niet gebruiken, anders maken ze geen winst meer.

En toch zijn er jongens die deze pompjes in een aquariumfilter gebruiken.

Die zijn w�l beter dan Eheim, maar zitten uiteraard ook in een ander marktsegment. Die hun filters zijn overkill voor de meeste van ons.

Ik hoef dus geen marktonderzoek te doen met 20 filters, ik ben verstandig genoeg om zo ook wel te redeneren dat Eheim onmogelijk het beste product kan hebben. Nu jij nog.
 
Mascha&Ivo zei:
Knap staaltje eromheen draaien hoor. Je weet donders goed (of zou dat moeten weten) wat seabait bedoelt, namelijk benoem en onderbouw dan welke merken beter zijn. Daar ben je immers bijzonder stellig in.
Hypocriet ook om nu precies te doen waar je zo tegen ageert: anderen conclusies voor jou trekken. Laat dat dan zelf ook achterwege.

Ik draai er niet om heen. Ik geef hem ook een eerlijk antwoord: ik zou niet weten wat het 'beste' is. Dat beweer ik ook nergens.

Maar ga jij maar mee in het verhaal dat Eheim wel het 'beste' moet zijn.

Bovendien 'beste' wordt ook al bepaald door de toepassing. De 'beste' kan in een bepaalde context helemaal niet de beste zijn.
 
Coulibaly zei:
NickM zei:
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Dat is de marketing die jou doet geloven dat die filters beduidend beter zijn dan eheim.
Je kan het niet onderbouwen omdat je die filters niet uitvoerig en langdurig hebt getest met 19 andere filters. Dat lijkt me een vrij veilige aan name.

*zucht*

Denk je dat ze in dierentuinen een Eheim filtertje aan hun bakken koppelen?

Wat denk jezelf? lol

Een beetje logisch redeneren zit er bij sommige mensen ook niet meer in, vind ik zo.

Een Eheim kost een paar honderd euro. Terwijl er pompjes bestaan die een veelvoud kosten. Dan heb ik het zuiver over het pompje alleen al.

Eheim kan die niet gebruiken, anders maken ze geen winst meer.

En toch zijn er jongens die deze pompjes in een aquariumfilter gebruiken.

Die zijn w�l beter dan Eheim, maar zitten uiteraard ook in een ander marktsegment. Die hun filters zijn overkill voor de meeste van ons.

Ik hoef dus geen marktonderzoek te doen met 20 filters, ik ben verstandig genoeg om zo ook wel te redeneren dat Eheim onmogelijk het beste product kan hebben. Nu jij nog.

Zoals je aangeeft zijn die filters veel te zwaar voor onze bakken. Waardoor ze dus absoluut niet beter zijn dan eheim, jbl, sera, fluval en andere merken voor onze bakken. Je kan geen slechtere filter op onze bakken zetten.
Heb jij die dierentuin filters getest of neem je gewoon aan dat ze beter zijn, omdat zij zeggen dat die beter zijn?

P.s. ik kan geen foto album vinden van jou bak. Neem aan dat jij een magnifieke bak hebt.
 
NickM zei:
Coulibaly zei:
NickM zei:
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Dat is de marketing die jou doet geloven dat die filters beduidend beter zijn dan eheim.
Je kan het niet onderbouwen omdat je die filters niet uitvoerig en langdurig hebt getest met 19 andere filters. Dat lijkt me een vrij veilige aan name.

*zucht*

Denk je dat ze in dierentuinen een Eheim filtertje aan hun bakken koppelen?

Wat denk jezelf? lol

Een beetje logisch redeneren zit er bij sommige mensen ook niet meer in, vind ik zo.

Een Eheim kost een paar honderd euro. Terwijl er pompjes bestaan die een veelvoud kosten. Dan heb ik het zuiver over het pompje alleen al.

Eheim kan die niet gebruiken, anders maken ze geen winst meer.

En toch zijn er jongens die deze pompjes in een aquariumfilter gebruiken.

Die zijn w�l beter dan Eheim, maar zitten uiteraard ook in een ander marktsegment. Die hun filters zijn overkill voor de meeste van ons.

Ik hoef dus geen marktonderzoek te doen met 20 filters, ik ben verstandig genoeg om zo ook wel te redeneren dat Eheim onmogelijk het beste product kan hebben. Nu jij nog.

Zoals je aangeeft zijn die filters veel te zwaar voor onze bakken. Waardoor ze dus absoluut niet beter zijn dan eheim, jbl, sera, fluval en andere merken voor onze bakken. Je kan geen slechtere filter op onze bakken zetten.
Heb jij die dierentuin filters getest of neem je gewoon aan dat ze beter zijn, omdat zij zeggen dat die beter zijn?

Eh neen. De dierentuinen gebruiken vooral een andere proced�. Maar er zijn aquanauten die hetzelfde principe gebruiken, maar dan op maat van hun home bak.

Is dat beter? Ja. Maar wel duurder.

Maar in het type filter dan Eheim verkoopt, daar zit ook nog wat rek op de kwaliteit.

Nogmaals, bel eens naar een maatwerk bedrijf. Die kunnen voor een paar duizend euro (duur, maar haalbaar voor ons) iets maken dan beduidend beter is dan wat jij hebt.

Eheim kan gewoonweg niet dezelfde materialen gebruiken, hun product zou te duur zijn en hierdoor wellicht minder geschikt voor massa productie.
 
Coulibaly zei:
NickM zei:
Coulibaly zei:
NickM zei:
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Dat is de marketing die jou doet geloven dat die filters beduidend beter zijn dan eheim.
Je kan het niet onderbouwen omdat je die filters niet uitvoerig en langdurig hebt getest met 19 andere filters. Dat lijkt me een vrij veilige aan name.

*zucht*

Denk je dat ze in dierentuinen een Eheim filtertje aan hun bakken koppelen?

Wat denk jezelf? lol

Een beetje logisch redeneren zit er bij sommige mensen ook niet meer in, vind ik zo.

Een Eheim kost een paar honderd euro. Terwijl er pompjes bestaan die een veelvoud kosten. Dan heb ik het zuiver over het pompje alleen al.

Eheim kan die niet gebruiken, anders maken ze geen winst meer.

En toch zijn er jongens die deze pompjes in een aquariumfilter gebruiken.

Die zijn w�l beter dan Eheim, maar zitten uiteraard ook in een ander marktsegment. Die hun filters zijn overkill voor de meeste van ons.

Ik hoef dus geen marktonderzoek te doen met 20 filters, ik ben verstandig genoeg om zo ook wel te redeneren dat Eheim onmogelijk het beste product kan hebben. Nu jij nog.

Zoals je aangeeft zijn die filters veel te zwaar voor onze bakken. Waardoor ze dus absoluut niet beter zijn dan eheim, jbl, sera, fluval en andere merken voor onze bakken. Je kan geen slechtere filter op onze bakken zetten.
Heb jij die dierentuin filters getest of neem je gewoon aan dat ze beter zijn, omdat zij zeggen dat die beter zijn?

Eh neen. De dierentuinen gebruiken vooral een andere proced�. Maar er zijn aquanauten die hetzelfde principe gebruiken, maar dan op maat van hun home bak.

Is dat beter? Ja. Maar wel duurder.

Maar in het type filter dan Eheim verkoopt, daar zit ook nog wat rek op de kwaliteit.

Nogmaals, bel eens naar een maatwerk bedrijf. Die kunnen voor een paar duizend euro (duur, maar haalbaar voor ons) iets maken dan beduidend beter is dan wat jij hebt.

Eheim kan gewoonweg niet dezelfde materialen gebruiken, hun product zou te duur zijn en hierdoor wellicht minder geschikt voor massa productie.

Hoe weet jij dat zo zeker? Heb je het zelf getest of is dat een stukje marketing?
 
Een beetje een rare vergelijking, Eheim met diertuinfilters. Voor mijn studie heb ik een kijkje mogen nemen achter de schermen bij Burgers Ocean. Daar staan prachtige drumfilters en trickle-filters te draaien. Onmogelijk om dat te gaan vergelijken met een Eheim. Niet omdat die perse beter zijn, maar omdat die op een heel andere manier hun werk doen.
 
NickM zei:
P.s. ik kan geen foto album vinden van jou bak. Neem aan dat jij een magnifieke bak hebt.

2 bakken zijn magnifiek. Voor mij. Wat jij erover zou denken, kan me nu eens geen bal schelen :)

1 bak is niet magnifiek, maar is nog niet zolang geleden opgestart, maar ik zorg wel dat ook deze magnifiek zal zijn. Voor mij.

Ik snap ook de relevantie niet, maar goed.
 
Jelle Touwen zei:
Een beetje een rare vergelijking, Eheim met diertuinfilters. Voor mijn studie heb ik een kijkje mogen nemen achter de schermen bij Burgers Ocean. Daar staan prachtige drumfilters en trickle-filters te draaien. Onmogelijk om dat te gaan vergelijken met een Eheim. Niet omdat die perse beter zijn, maar omdat die op een heel andere manier hun werk doen.

Jelle, er zijn aquarianen die dat op maat hebben voor hun bakken.

Is dat beter? Ja. Maar wel een andere prijsklasse.

Maar zelfs als je bij hetzelfde type product blijft, dan ook zijn er die beter zijn.

Ik heb ooit een giga tuin gehad. Daar hoorde een zeer goede grasmaaier bij. Het werd een Honda. Geen slecht merk. Na 2 a 3 jaar was ie stuk. Vooral omdat de motor niet berekend was op het werk dat ie moest doen.

Nieuwe gekocht. Terug een Honda. Deze keer met een industri�le motor. Uiterlijk leek die quasi identiek aan mijn vorige. Prijsverschil? Factor maal 3 ongeveer.

20 jaar later leeft die grasmaaier nog steeds.

Zo is dat met die pompen ook. Eheim kan gezien zijn prijsklasse niet het beste van het beste aanbieden.

Maar er zijn er die dat wel doen. Maar daar betaal je dan wel voor.
 
NickM zei:
Hoe weet jij dat zo zeker? Heb je het zelf getest of is dat een stukje marketing?

Met filters heb ik het nog niet persoonlijk geprobeerd.

Wel met het aquarium zelf.

En ja, zo'n maatbak is niet te vergelijken met een massaproductie product.

Het gaat niet alleen om het 'maatwerk' zelf. Het gaat over de keuze van de gebruikte materialen, de duurzaamheid, de dikte van het glas, de lay-out en gebruiksvriendelijkheid van de bak, de kwaliteit van de kast, etc...

Dat is niet te vergelijken met bakken van Juwel, Eheim, etc...

En da's ook normaal, da's een andere prijsklasse.

En zo is dat met die filters ook. Lastig te bevatten precies.
 
Dan heb je ook een hele andere prijs kwaliteit verhouding. Dan kan je ook om het jaar een nieuw filter kunnen kopen van een regulier merk.

Welke filters heb jij onder je 2 bakken staan? Waarom heb je voor die filters gekozen?
 
Ik heb pas iemand geholpen met het bouwen van een trickle filter voor zijn kweekruimte inderdaad, dus ook voor particulier gebruik is het te gebruiken. Maar de vergelijking klopt niet, een potfilter is iets anders dan een bioloog, drum, floating bed of trickle filter.
 
NickM zei:
Dan heb je ook een hele andere prijs kwaliteit verhouding. Dan kan je ook om het jaar een nieuw filter kunnen kopen van een regulier merk.

Welke filters heb jij onder je 2 bakken staan? Waarom heb je voor die filters gekozen?

De Sera was een bewuste keuze. Daar zat een UV op. Een andere filter (van Sera of een ander vergelijkbaar merk) met een aparte UV-filter kost beduidend meer.

Bovendien kreeg ik mijn Sera mee aan halve prijs. De winkel stopte er immers mee.

Dus dat was een no brainer voor mij.

De JBL werd gewoon geleverd bij de bak. In het begin wat sceptisch, maar achteraf toch tevreden. De JBL zijn uitvoerstroom is beduidend harder dan die van de Sera. En de vissen waarderen het blijkbaar. Sommige soorten zitten liever in de Sera stroom, andere in de JBL stroom. De vissen hebben een keuze en dus speel je beter in op hun persoonlijke wensen.

Op mijn Rio125 zit ook een Sera met UV. Om dezelfde redenen als voor mijn grote bak: UV aan boord en ook die kreeg ik mee aan halve prijs.

De kleinste bak heeft geen buitenfilter. Maar er komt er toch ��n op. Zal wellicht w��r een Sera worden. Alhoewel ik mss. eens een Eheim wil proberen om eens te bekijken wat het verschil is vooral in gebruiksgemak ed.

JBL, Sera, Eheim en nog zo wat van die merken in die prijsklasse doen allemaal hun werk, zijn eerder vergelijkbaar. Uiteraard heeft de ene wel snufjes die al dan niet interessant kunnen zijn, maar da's deels een persoonlijke keuze en hangt af van de context.
 
Jelle Touwen zei:
Ik heb pas iemand geholpen met het bouwen van een trickle filter voor zijn kweekruimte inderdaad, dus ook voor particulier gebruik is het te gebruiken. Maar de vergelijking klopt niet, een potfilter is iets anders dan een bioloog, drum, floating bed of trickle filter.

Mee eens. Maar jij weet evengoed dat er ook in potfilters nog wat rek is.

Eheim werkt o.a. niet met de beste pompen. Kan ook niet, gezien de prijsklasse waar ze actief in zijn.

Sommige filters hebben een grotere pot, andere hebben dan weer snufjes die Eheim niet heeft.

Er zijn ook potfilters met ingebouwde temperatuur sonde en waar je je pH diode in kunt plaatsen. Weer wat rommel dat uit het aquarium blijft. Het zijn wederom weer wat dingen die een filter beter maken dan een ander.
 
Eheim werkt o.a. niet met de beste pompen. Kan ook niet, gezien de prijsklasse waar ze actief in zijn.???

Hoe eet jij dat nou?
Heb jij ervaring met Eheim pompen? Nee, dus, Ja van horen zeggen ,en lezen.
Dus geen praktijk.


Dus Bullshit.
 
Dacht juist dat de "kracht" van Eheim zat in de jarenlange goede werking van zijn pompen.
 
Coulibaly zei:
NickM zei:
Coulibaly zei:
NickM zei:
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Dat is de marketing die jou doet geloven dat die filters beduidend beter zijn dan eheim.
Je kan het niet onderbouwen omdat je die filters niet uitvoerig en langdurig hebt getest met 19 andere filters. Dat lijkt me een vrij veilige aan name.

*zucht*

Denk je dat ze in dierentuinen een Eheim filtertje aan hun bakken koppelen?

Wat denk jezelf? lol

Een beetje logisch redeneren zit er bij sommige mensen ook niet meer in, vind ik zo.

Een Eheim kost een paar honderd euro. Terwijl er pompjes bestaan die een veelvoud kosten. Dan heb ik het zuiver over het pompje alleen al.

Eheim kan die niet gebruiken, anders maken ze geen winst meer.

En toch zijn er jongens die deze pompjes in een aquariumfilter gebruiken.

Die zijn w�l beter dan Eheim, maar zitten uiteraard ook in een ander marktsegment. Die hun filters zijn overkill voor de meeste van ons.

Ik hoef dus geen marktonderzoek te doen met 20 filters, ik ben verstandig genoeg om zo ook wel te redeneren dat Eheim onmogelijk het beste product kan hebben. Nu jij nog.

Zoals je aangeeft zijn die filters veel te zwaar voor onze bakken. Waardoor ze dus absoluut niet beter zijn dan eheim, jbl, sera, fluval en andere merken voor onze bakken. Je kan geen slechtere filter op onze bakken zetten.
Heb jij die dierentuin filters getest of neem je gewoon aan dat ze beter zijn, omdat zij zeggen dat die beter zijn?

Eh neen. De dierentuinen gebruiken vooral een andere proced�. Maar er zijn aquanauten die hetzelfde principe gebruiken, maar dan op maat van hun home bak.

Is dat beter? Ja. Maar wel duurder.

Maar in het type filter dan Eheim verkoopt, daar zit ook nog wat rek op de kwaliteit.

Nogmaals, bel eens naar een maatwerk bedrijf. Die kunnen voor een paar duizend euro (duur, maar haalbaar voor ons) iets maken dan beduidend beter is dan wat jij hebt.

Eheim kan gewoonweg niet dezelfde materialen gebruiken, hun product zou te duur zijn en hierdoor wellicht minder geschikt voor massa productie.

O jij bedoelt,met die pompen met zandfilters..

Nou, die kan jij er ook achter hangen ,hoor.

Heb je hetzelfde principe als de dierentuin.

O,ja, die heb ik er ook achter hangen.

Dus het kan wel.
 
Bertus zei:
Eheim werkt o.a. niet met de beste pompen. Kan ook niet, gezien de prijsklasse waar ze actief in zijn.???

Hoe eet jij dat nou?
Heb jij ervaring met Eheim pompen? Nee, dus, Ja van horen zeggen ,en lezen.
Dus geen praktijk.


Dus Bullshit.

Ja, Bertus, jij bent van het type die het eerst z�lf moet ervaren voor je het weet.

Ik gebruik mijn verstand. Ik weet dat er duurdere pompen bestaan. Ik weet dat die ook gebruikt worden in filters. Dus durf ik zeggen dat er betere filters bestaan.
 
aquapjotr zei:
Dacht juist dat de "kracht" van Eheim zat in de jarenlange goede werking van zijn pompen.


Ja. Als filters en pompen 20 jaar of langer meegaan, mag je een naam hebben.
 
aquapjotr zei:
Coulibaly zei:
aquapjotr zei:
Dacht juist dat de "kracht" van Eheim zat in de jarenlange goede werking van zijn pompen.

Alsof dat alleen bij Eheim zo is...



Ik reageerde op de volgende opmerking van jou
Eheim werkt o.a. niet met de beste pompen. Kan ook niet, gezien de prijsklasse waar ze actief in zijn.

Geen woord dus over andere merken.

Ik heb de indruk dat sommige mensen nogal binair aan het denken zijn.

Als er betere filters dan Eheim bestaan, dan wil dit toch niet zeggen dat Eheim niet goed zou zijn of geen duurzame werking zou hebben?

Maar het is wel discutabel of pakweg JBL en Sera ook zo geen vergelijkbare duurzame werking hebben. Het zal wellicht wel vergelijkbaar zijn.

Nogal veel mensen beroepen zich op anekdotisch bewijs. Bij hun werkt hun merk van filter goed en lang, dus is het overal zo en bij uitbreiding het beste.

En andere klagen dan weer een nare ervaring aan (ook met Eheim) en dus is het altijd en overal slecht. En dus het slechtste.

Ok. :)
 
Anderen klagen.

Zo ook bij andere filtermerken.
Zal meer de onkunde zijn om er mee om te gaan.

En gaat het dan verkeerd, zijn het klote pompen.
En dan kan je daar lang over door blijven ouwehoeren ,je schiet er geen zak mee op.
Zo, ik heb gezegt ,ik stop hier.
 
Weet niet of het al is gezegd :)
Eheim, JBL en Sera zijn ongeveer wel gelijkwaardig denk ik, en maakt het niet zo veel uit.
Bijv Super Fish wordt in het verre Oosten gefabriceerd en met goedkoper materiaal en personeel ed in elkaar gezet.
Met marketing is het anders, kwalitatief sterke merken maken hun naam vanzelf wel bekend.
Super fish (nog niet zo heel lang bekend) moet het hebben van distributeurs en komt van AquaD*str* de naam zegt het al, en levert aan bijna alle "gewone" Dierenspecaalzaken, omdat het voor ze handig is want die leveren nog veel meer andere artikelen (vissen, planten, allerlei accessoires), meer inkunnen kopen en meer korting voor de winkelier.

Eheim en Sera hebben eigen vertegenwoordigers, minder korting als men te weinig verkoopt en kan meer romslomp zijn voor zo'n winkelier, dus minder aantrekkelijk.
Kwam laats bij de LFS hier in de buurt voor S.bactopur, hadden ze al een tijdje niet meer. Alleen nog alles van A.distri, met als nadeel nu 3 verschillende medicijnen van ��n merk voor dezelfde ziekte.. :juggle: Maargoed da's een ander verhaal.. of niet, marketing ;)

Eheim vind ik gewoon degelijk en nooit gedoe gehad, plus goedkoop tweede hands. Heb ook AquaPro van SuperFish en vind die toch maar zwak. JBL geen ervaring mee.
 
panchax zei:
Met marketing is het anders, kwalitatief sterke merken maken hun naam vanzelf wel bekend.

Coca Cola is een sterk merk, kwalitatief in zijn genre niet slecht.

En toch geven die een vermogen uit aan marketing. En da's ook nodig, anders pikt een ander merk hun aandeel wel in. Da's al eens gebeurd zelfs in bepaalde landen.

Voorbeelden zat van goede en sterke merken die kwaliteit leveren en ook tonnen uitgeven aan marketing.

Als Eheim morgen stopt met al zijn marketingactiviteiten, dan zal de verkoop drastisch dalen.

Een merk opbouwen is ��n ding, je moet het ook onderhouden. Gewoon goede waren leveren is niet voldoende.

Er zijn producten zat die een hoge kwaliteit hebben, die ook gewild zijn, maar niet van de grond geraakten omdat het marketingbudget niet toereikend was of slecht uitgevoerd.
 
MAW een vissen-speciaalzaak verkoopt toch wel zijn Eheim ed, want heeft al zijn (vaste) klanten ervoor. Niet echt meer reclame nodig, verspreid zich vanzelf.
Een goedkoper/onbekender merk AquaFish bijv) heeft die distrubiteurs nodig, anders had niemand er van gehoord ;)
Voor een gewone LFS is het meer gedoe met bijv met bestellen, ruilen/defecten, onderdelen vernieuwde/veroude types ed, dus makkelijker bij ��n leverancier.

Met auto's eigenlijk ook wel merkentrouw, niet door de reclame's, kan die toch niet betalen maar door goede ervaringen.
 
panchax zei:
MAW een vissen-speciaalzaak verkoopt toch wel zijn Eheim ed, want heeft al zijn (vaste) klanten ervoor. Niet echt meer reclame nodig, verspreid zich vanzelf.
Een goedkoper/onbekender merk AquaFish bijv) heeft die distrubiteurs nodig, anders had niemand er van gehoord ;)
Voor een gewone LFS is het meer gedoe met bijv met bestellen, ruilen/defecten, onderdelen vernieuwde/veroude types ed, dus makkelijker bij ��n leverancier.

Met auto's eigenlijk ook wel merkentrouw, niet door de reclame's, kan die toch niet betalen maar door goede ervaringen.


Precies, zo eenvoudig werkt het!
 
Seabait zei:
Coulibaly zei:
Als Eheim morgen stopt met al zijn marketingactiviteiten, dan zal de verkoop drastisch dalen.

Wat zijn die marketingsactiviteiten van ze dan?

Dat je dat nog moet vragen. Jongens, jongens toch.

Wat denk je van folders, reclame in gespecialiseerde bladen, het aanmaken van spotjes voor YouTube e.a. sociale media, hun website, shelf marketing, aanwezig zijn op vakbeurzen, ...

Zelfs de verpakking en de kleur van hun filters speelt een gevoelige rol.
 
panchax zei:
MAW een vissen-speciaalzaak verkoopt toch wel zijn Eheim ed, want heeft al zijn (vaste) klanten ervoor. Niet echt meer reclame nodig, verspreid zich vanzelf.
Een goedkoper/onbekender merk AquaFish bijv) heeft die distrubiteurs nodig, anders had niemand er van gehoord ;)
Voor een gewone LFS is het meer gedoe met bijv met bestellen, ruilen/defecten, onderdelen vernieuwde/veroude types ed, dus makkelijker bij ��n leverancier.

Met auto's eigenlijk ook wel merkentrouw, niet door de reclame's, kan die toch niet betalen maar door goede ervaringen.

Als Eheim stopt met zijn marketing, dan komt de klant er minder naar vragen bij de winkelier...

Die komt dan wel een product vragen dat de klant wel kent.

Een slimme winkelier verkoopt wat de klant wil en da's niet noodzakelijk het beste.
 
Was maar een vraag,jongens jongens toch.

Zal je vertellen dat ik op een filmpje na van iemand en de dozen in de winkel verder zelf nog nooit marketing van hun heb gezien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan