Goedenmorgen en ik ben terug


Pfffffff, ja, het is dart jij erover begint Het is inderdaad erg warm. Maar ja. gisteren las ik op het forum dat een kweekster haar Bettamannen in bakken van 30 liter hield. Jessica radde de 40 liter aan, eigenwijs als ik ben ga ik naar de 54 liter. Dat word hem. de knoop moet nu maar eens doorgehakt worden, dan kan de kogel door de kerk. Ik wil geen aquarium met heel veel onderhoud, gewoon een leuk bakkie om naar te kijken als ik mn puzzeltjes doe of zit te kleuren of te eten. Gewoon een simpel bakje met één visje. En wat leuke plantjes.
 
wnah, ik ben er wel uit. ik wil geen groot aquarium, geen uren bezig hoeven zijn met waterverversen, gewoon een supersimpel aquarium, geen rotsen op de bodem, gewoon een laag grind en wat leuke plantjes, en een Betta niet te vergeten. dan ben ik al meer dan blij. Geen dure onderzetmeubels, gewoon 54 lieter gezelligheid op tafel. En nee, een schuimkraag hoeft niet.
 
Ja dan kies je de juiste bak want ik heb er 4 of 5 van staan en wissel wekelijks 1 emmertje water en doe er wat plantenvoeding bij en verder heb je er geen omkijken naar. Zit betrekkelijk weinig licht boven dus de vraag naar voeding is minimaal.
 
kijk, daar hou ik van, en als het heel goed bevalt, een grotere bak is zo gekocht. Jonkies wil ik niet, dus voor een solitair visje is dit prima dacht ik zo
 
Ja en wat altijd nog kan is een leuke rustige bodembewoner erbij zoals bv de Corydora Panda.
 
dat zijn die meervalletjes toch? die gaanhet bodemmateriaaal oppakken en laten het met een tik vallen. Leuk. Tik, Tik, Tik
 
Dan waren het die goudvissen, die dat flikten. Maqare voorlopig ééwn betta
 
Nahg, dat aqquarium zal ff moeten wachten. Eerst orde op zaken stellen.,
 
Keith en Mick hebben weer eens een aanslag op mn portemonaie gepleegd haha. Zo noem ik mn Betta trouwens. Keith. Ik weet het, its only rock and roll but i like it.
 
Even aan de koffie en pauze. De hele woonkamer heeft op de kop gestaan omdat ik een plek moest hebben voor het nieuwe aqua. Wel is nu weer alles schoon op plekjes waar je niet wekelijks komt. Dadelijk naar de sportschool (toch?). Ik geloof dat ik mezelf wat moet motiveren vandaag :)
 
Gewoon Doen. Altijd lekker, sportschool
 
Gewoon Doen. Altijd lekker, sportschool
Ja als ik geweest ben voel ik me ook altijd veel beter. Ik ga straks ook hoor, ik ga minimaal 3 keer in de week. Ook goed om het hoofd even leeg te maken.

Wat heb je voor je Betta's gekocht?

Haha ik dacht dat ik aan het posten was in het Goedemorgen topic :stom:
 
Nog niks joh, Eerst naar the stones. Oktober of november een bak, 60 liter en één mannetje. Ik dewnk dat het een kOI WORDT.
 
Ik zag die Koi in een link van je, prachtig! Denk je die bij de gewone LFS te kunnen kopen of ga je online kopen? Veldhuis ligt voor mij te ver weg om even naar toe te gaan. Ach de voorpret is minstens zo leuk als het aquarium draaiend te hebben toch?
 
Keith en Mick hebben weer eens een aanslag op mn portemonaie gepleegd haha. Zo noem ik mn Betta trouwens. Keith. Ik weet het, its only rock and roll but i like it.

Kijk en hier raakte ik in de war... daarom dacht ik dat je al een Betta had met de naam Keith en dat je daar spulletjes voor had gekocht (aanslag op je portemonnee) :D
 
Twee
mannenbettas in één aquarium, ja haha, das vragen om narigheid.. nee, maar de Stones hebben mij wel veel geld gekost. Denk in totaal wel een eurotje of 2000. Alleen aan concertkaartjes. En elke keer trap ik er weer in. In 1982 dacht ik al,m nou dit was de laatste keer.
 
Ze worden viaa een speciale koerier bezorgd, denk ik. Dus ik kan hem daar kopen, maar in zaandeam heb je ook zon koi kweker zitten. Die heb koisa voor onder de 30 euro trouwens
 
Weer een probleem getackled. Wat voor plantjes zal ik nemen. Sommige aquarium webwinkels verkopen compleet geselecteerde aquariumplantjes voor een bak van 60 cm. En als ik het luxe groentenpakket neem krijg ik er een mooie Java varen en twee anubiassen bij. Doetumijdiemaar
 
keuzes, keuzes, keuzes. Nah, ze zijn allemaal groen, makkelijk in het onderhoud, dus tsja, ik laat me wel verassen
 
Oh, Nikeys Aquashop verkoopt ook plantensets. Maar dan wel een stuk goedkoper. Die keuze is dus snel gemaakt
 
Ik zat voor de gein eens bij Hornbach te kijken. Ik had een hele leuke 54 literbak op het oog. Nou, die verkocht Hornbach ook, maar dan wel 40 euro goedkoper. Tsja, dan wordt het wel erg makkelijk
 
Is dat een Marina bak? Die staan bekend om lekkage en als je ze echt helemaal vult dan heb je vaak condens langs de ruiten. Ik heb er ook een dus en die moet ik vullen tot zo n 2mm onder de kap. Dan is het goed. Ik heb bovenop de kap geen inkepingen maar zover ik begreep zijn bij de nieuwere modellen daar wel openingen ingemaakt.
 
Ik had een Marina bak, en na 3 jaar gebruik kwam aan de buitenkant spontaan de kitnaad los.
 
Ok, ik hoor wel vaker dat er condenslekkage is. Zelf heb ik hem nu ook zo n 4 jaar maar nog geen ellende met de kitnaden. Mocht dat gebeuren dan koop ik een volglasbak en zet de kap gewoon over.
 
nee, die Marina heb ik ook gezien. het is die Aquatrlantis 60 LED. maar ik denk toch wel dat ik voor een Juwel aquarium ga. Als Visbestand wil ik het volgende proberen. 1 Betta splendens Man (red Delta) 6 barbus oligolepis (sumatra barbelen) en tien candida multidentata. A|ls plantenbesatand kies ik voor 1 microcorium pteropus, 1 nymphaea (groene lotus) 2 valisneria, 2 hygrophilia polysperma, 1 hygriophilia diformis en 8 cryptocorynes. Ik denk dat mn bak dan wel vol zit. Het wordt een Azie Biotoop dus.
 

Terug
Bovenaan