Goedenmorgen en ik ben terug


Dat beest van mn broer hing ook maar op één plek. Bewegingloos. Ik vond het ook iets fascinerends hebben. Maar ik heb mn boodschappenlijstje bijna compleet. In een ander topic las ik dat een Betta gek is op drijfplanten. Dus als drijver kies ik voor het watervorkje. De Riccia Fluitans. Een paar Javavarens tegen de achterwand, op de voorgrond een tapijtje van dat laagblijvende plantje en twee kalmoes. In het midden van de bak leg ik een rots, op een fijne bodem van dat zwarte grind. Zwarte achtergrond en waarschijnlijk een Betta KOI.
 
Ik las op wikihow dat een Betta 10 jaar oud kan worden trouwens.

upload_2017-6-16_16-26-58.png
 
Nou, dan ga ik voor een goedkopere betta, en dan kan ik die koi ook later kopen. of ik koop hem meteen, ik zie nog wel wat ik ga doen maar voor zover ik heb gelezen stellen ze niet al te veel eisen, dat bevalt me wel. Ik ga trouwens wel een kweekbakje erbij kopen, zodat ik hem wel even in een ander bakje kan ;laten zwemmen als ik het wekelijksse onderhoud doe. Water verversen, planten snoeien etc
 
haha, niets is zo veranderlijk dan een mens. Ik zit me net af te vragen hoe IK me zou voelen in een TE klein huis. Ik zou daar knap sjachereinig van worden denk ik. op diverse aquafora gelezen dat een Betta zich het prettigst voelt in een bak van 1 meter breed. Nah, Ik blijf bij één mooie Betta maar omdat dit hef laatste aquarium zal zijn dat ik in mijn leven zal kopen heb ik besloten om toch een aquarium van 80 cm breed te kopen. Als zon beestje drie jaar oud wordt, dan wil ik ook dattie het wel naar zn zin heeft in zn leefomgeving en niet in een claustrofobisch klein dooisje zn tijd moet uitzitten. En daar komt bij, als IK goed voor mn visje zorg, zorgt mn visje goed voor mij.. Laat hem maar lekker zwemmen. Zonder andere snoeshanen.
 
Ik wilde eigenlijk geen grotere bak omdat ik verschrikkelijk opzag tegen het wekelijks waterverversen. Het afhevelen van mn bak levert weinig problemen op, gezien mn wc pot lager ligt dan mn aquarium staat en ik een lange slang van mn aquarium naar mn wcpot kan maken, Het vullen van mn aquarium met nieuw water, daar zag ik tegenop. Maar daar is ook wel wat op te vinden denk ik zo. Tom Poes, verzin een list
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Probleem opgelost. Eerst maar eens een mooie Garden Snake kopen. Een groene
 
Nou voordat ik reageer wacht ik maar even want misschien heb je morgen weer andere plannen:D:D;)
 
hahua, ja, dat begrijp ik ;) ben ook wel erg wispelturig maar maar het verversen van water vond ik altijd zon ramp, met emmertjes kutten enzo terwijl dat veel makkelijker kan.. Ik heb twee aquariums gehad en beide keren zijn zew eigenlijk stukgelopen op hhet WATERVERVERSPROBLEEM. Maar ik heb de oplossing dus dat komt wel goed. Niet meer kutten mt emmertjes, gewoon een goede voorbereiding.
 
Zelf ververs i de helft met de EI en ik doe de tuinslang in de bak en haal zo de helft eruit door het in de tuin te laten lopen en ik sluit daarna de haspel aan op de kraan en vul de bak weer. Ik heb geen emmers nodig eigenlijk;)
 
Ik heb dat altijd met emmers gedaan, die hevelde ik over naar emmers, die gooide ik dan in de wc, een vreselijke ergernis. dan was de vloer al weer nat. Had ik nou een langere slang genomen dan had ik helemaal geen probleem. Maar dat kwam gewoon niet in me op. Het afvullen van mn aquarium deed ik met kraantjeswater. Met emmers. Vaak te koud water en daar waren mn visjes het dan weer niet mee eens. Die gingen op hun rug liggen. Maar dat probleem is nu dus getackled Ik had toen een 60 literbak. Ik had het gewoon hier op het forum kunnen bespreken, maar ik voelde me zon knulletje, dat ik met mn emmertjes ben blijven zeulen. Heb dat wel een jaar volgehouden Maar gemak dient de mens, Ik denk dat het me nu veel gemakkelijker af zal gaan. Het water verversen weerhield me ervan om aan een nieuw aquarium te beginnen.
 
Maar dat kwam gewoon niet in me op.


Je bent nooit te oud om te leren zoals je ziet;). Met de mengkraan in de keuken kan ik de temp ook nog wat regelen maar ik draai altijd koud en warm volledig open en dan heb ik hier een aardig goede temp om de helft te verversen. Achteraf is er dan een afwijking van 1 graad maar dat is geen probleem verder.
 
Dan heb ik geen bezwaar meer tegen een iets groter aquarium, hoewel ik wel bij één betta blijf. Met lekker veel plantjes. Het aquarium komt op mn eettafel te staan, Mn eettafel staat tegen de muur die grenst aan mn badcel en daar heb ik een toilet voor de afvoer en onder mn douche een kraan voor de toevoer. Geen moeilijk gedoe meer. Lets keep it simple. Bedankt dat je dit verhaal even heb willen aanhoren, maar ik wil echt een aquarium opstarten. Dit keer is het geen impulsieve actie van me.
 
haha, mn broer is loodgieter en die liep ook met emmers te kutten. Ik ga voor volgende week een klein boodschappenlijstje maken. Eerst wat belangrijke hardware
 
Ik weet niet welke tuinslang je bedoelt met Garden Snake, maar als dit zo'n zeer flexibele is die weer in elkaar krimpt na gebruik zou ik even oppassen. Er zijn mensen die zo'n soort tuinslang hebben gebruikt met slechte resultaten (dode vissen).
 
nee, ik koop een stuk aquariumslang. Garden Snake is een misschien iets TE letterlijke vertaling. |Maar bedankt dat je het zegt. quistero
 
De zgn Xhose heeft mij enkele jaren gelden veel vissen en planten gekocht inderdaad:(:(
 
Ja die is ook erg mooi en volgens mij kun je die Koi ook al voor in de 30 euro kopen maar ja dan moet je daar op googelen.
 
deze koi is 21 euro, zit in zaandam, das wat dichter bij mijn huis. Tien minuutjes met de trein en 30 minuten met de tram. Voor het transport prima. maar dat komt nog wel
 
Maar ja, het gaat me nog geeneens om hoeveel ik voor dat vissie moet betalen. Ik heb ze gezien voor drie euro, het maakt me eigenlijk geen zak uit hoeveel die kost. astie maar lekker kan zwemmen
 
Ik weet het. Het kan ook zomaar zijn dat ik één Betta toch wat saai vind. Dan kan ik er altijd nog een schooltje vuurzalmen bijkopen en als dat niet genoeg is wat meervalletjes. Maar dan heb ik het wel over tussenposen van een half jaar. Ik heb de tijd
 
ja, want die meevallertjes vind ik leuk haha
 
Maar dan neem je dus vast wel een bak die groter is dan 40 liter:D:D. Ik denk dat we het allemaal wel gaan zien tzt;).
 
nee, ik neem een sjempotje haha. ik ga voor een 80 liter bak met voorlopeig één mooie Betta.
 
Ik denk idd aan de Juwel 110. Dan mag mn Betta in zn handjes knijpen. Ik heb gelezen dat Bettas gek zijn op valisnera dus daar komt er zeker veel van. In September heb ik geld voor die bak, die komt er. Mn eet tafel houdt die 150 kilo wel hoop ik.haha
 
Misschien dan ook maar een speciale onderkast erbij aanschaffen
 

Terug
Bovenaan