Betta Splendens


I

ImFretchNegglez

Guest
Kan iemand mij een geschikte maat voor een aquarium aanraden als ik een Betta Splendens met andere vissen erbij wil houden? (Corydoras)
Wat zouden dan de maximale afmetingen zijn voor een aquarium?
 
60 cm. is een mooie maat.
Groter mag ook.
 
Wordt de vis dan niet te snel gestressed?
 
Waarom zou hij dat? Hij heeft in de natuur ook een 60 cm, als territorium.
 
Dankjewel voor de goede tips, en heeft u misschien een merk/naam van een aquarium die hier goed voor zou kunnen zijn?
 
Dankjewel!
 
Op marktplaats zijn aquaria van 60cm soms al te krijgen voor 30 euro. Let er wel op dat dan alles erbij zit en ook werkt; verlichting, filter en verwarming.
 
Wat voor vissen wil je erbij nemen want niet met alle vissen is een Betta op zn plaats. Zelf heb ik ze doorgaans dan ook apart zitten of met alleen bodembewoners.
 
Ja, die
 
Dat is een goeie, 42 cm hoog. en 63 liter.
 
ik heb een juwel rekord 600. Zit wel zwak licht boven. Dus als je deze aanschaft zorg dat je plantjes haalt die een lage lichtintensiteit verdragen, scheelt frustratie. Betta splendens vindt dit lage licht wel weer fijn.
 
de marina 60 cm zou ik je in elk geval niet aanraden heb er hier een staan deze lekt onder de kap door omdat deze niet gekit zit
 
Ik heb deze ook en vul hem voor de zekerheid tot een halve millimeter van boven. Dan is er niks aan de hand. Dit zijn niet echt dure bakken en dan kun je een wat mindere kwaliteit verwachten dan bij merkbakken.
 
Kan je ook zand gebruiken voor de ondergrond, of moet je grind gebruiken?
Het zou fijn zijn om te weten wat fijner is voor een betta
 
Voor de Betta maakt dat niet zoveel uit. Deze zwemt veel in de bovenste of middelste laag.
Bij Wildkamp en de Hornbach heb je goed zand met een korrel van 0,4-0,8mm.
 
Vind zandbodem altijd mooier, en als je cory's zou nemen vinden die het ook geweldig :)
 
de voorkeur van de meeste leden hier gaat zelfs uit naar zand dus... je weet met dat alleen al genoeg.

groot voordeel (vind ik dan) is dat met zand het vuil op de bodem blijft liggen, dan kan je het makkelijk wegzuigen met een slang.

met een grind bodem kan vuil makkelijker er tussen komen te zitten en dan daar weer gaan ontbinden/rotten.

goeie zandbodems zijn die van de hornbach 0.4-0.8mm, deze zijn er in de kleuren zwart wit en bruin a 8,95 per 5 kilo, voor 60cm heb je ongeveer 10 kilo nodig.

wit

bruin

zwart

PS: zie net dat de witte iets anders van korrel grootte is en goedkoper.

zand van wildkamp is er alleen in 1 kleur, deze heb je in 3 maten:

klik

daar heb je 25 kilo voor ongeveer 10 euro in huis.
 
ohh... vergeet het stuk van de meeste leden maar :D
 
Het is natuurlijk ook maar net wie in de poll hebben gereageerd. De poll hoeft natuurlijk niet altijd te kloppen omdat er maar een beperkt aantal leden aan hebben meegedaan.
Maar een groot deel zal wel zand voor de bodem gebruiken.
 
Fotoalbums geven ook een goed beeld en dan is het bijzonder veel zandbodem ;)
 
Ja, alleen ben je natuurlijk altijd afhankelijk van wie er foto s posten. Uit de poll blijkt dat dik de helft een grindbodem heeft maar misschien stemmen de leden met een zandbodem wel niet of minder in deze poll ;).
 
kellemes zei:
'T is ook apart volk, die zandgebruikers ;)

noujaa, word ik hier nog beledigd ook nog :D

Ik zei het ook maar omdat ik toch vaak het woord en afbeeldingen van zand tegenkom op t forum.

mijn voorkeur mogen in ieder geval duidelijk zijn :)
 

Terug
Bovenaan