Goedenmorgen en ik ben terug


Hahaha, ja, ik weet waar ik aan begin. Zal volgend jaar wewl weer een fikse diskussie worden over mn nieuw aan te scgaffen aquaria. haha
 
Ik heb trouwens spijt als haar op mn hoofd dat ik mijn oude 60 literbak heb weggegeven. Ik denk aan een vriend uit de kroeg, ik weet het niet meer. Nahja.
 
nEE jOHN HAHAHA. Maar als ik nu één keer per week een emmer water zou verversen? Zou dat voldoende zijn? Dan heb ik daar geen problemen mee. Ik heb trouwens kleiballen gevonden die je in de bodem bij je planten kan stoppen. Een keer per jaar verversen. En verder easycarbo.. Ik heb dat bakje van Peter dehaag gezien, en zo wil ik het ook proberen.
 
Ik ververs op de 60cm bak 1 emmer ongeveer per week en in de nano s zo n 10-15%.
 
Dan word waterverversen dus een appeltje eitje.Gewoon kap van de bak afhalen, water afhevelen, plankje op het aquarium, Volle emmer schboon water drop en Volhevelen.. Makkelijk zat
 
Ik weet niet of ik een emmer op de randen van het aquarium zou zetten. De druk op de ruiten is dan niet meer overal gelijk. Klein opvoerpompje of een gieter is waarschijnlijk veiliger.

Ik hevel wel eens af in een gieter en gebruik die gieter ook om te vullen.
 
Ik til de emmer met rechts op en laat hem iets tegen de voorruit leunen maar niet zo dat er echt gewicht op komt en dan links om de straal te breken. Zo ververs ik 13 bakken hier en dat gaat prima.
 
Ik til de emmer met rechts op en laat hem iets tegen de voorruit leunen maar niet zo dat er echt gewicht op komt en dan links om de straal te breken. Zo ververs ik 13 bakken hier en dat gaat prima.

Dat leunen op de voorruit doe ik inderdaad ook met de gieter, doekje onder de tuit tegen het druppelen en gesteund door mijn vingers (die dan gelijk als kussentje dienen). Ik mik de straal vaak op de spraybar of op een groot stuk hout.
 
Dan ga ik dat ook zo regelen.. Bedankt voor den tips
 
Neem gewoon een primo 60 daar kan je alles in kwijt wat je boven beschrijft. Die bak kost 59,95 met binnenfilter.
 
Die wilde ik ook aanschaffen maar 59.95? waar dan? Bijn Hornbah wastie in de 80 euro. De aquatrlantis 54 literbak was 59 euro dacht ik
 
Nah ja., Omdat ik momenteel financieel gezien even heel rustig aan moet doen, kies ik ervoor om deze maand alleen een zwarte achterwandposter te kopen en ik denk 10 kilo bodemgrind. Dan schaf ik in augustus een filterbekleding aann en van die kleibaletjjes en een fles easycarrbo. In September die Juwel Primo 60 en kan ik waarschijnlijk ook een plantenpakket bestellen. Anders moet ik dat in Oktober doen, Ik denk dat ik de boel in september of oktober ga opstarten. Ik heb gelezen dat waterpest heel erg goed is om een aquarium mee op te starten dus begin ik daar mee. Die vervang ik TZT wel in andere planten. Heb ik gelijk een mooie rede om nog een bak aan te schaffen haha
 
Misschien moet je eens naar de SF EXpert 70 kijken. Net iets groter en met led.
 
Die was idd ook 89 euro in het aquariumhuis. Ik zal ook eens bij Hornbach kijken voor de gein. Ik denk trouwens wel dat het de primo 60 wordt. Maar wat vind je van het plan om eerst een stuk of vijf eleo densa te planten? Dan ken ik daar mooi op oefenen met snoeien en uitdunnen en bijhouden van die plantjes. Ken ze altijd nog vervangen.
 
Hee, Zooplus. Prima zaak Voor mn kattevoer zekers.
 
Nah ja., Omdat ik momenteel financieel gezien even heel rustig aan moet doen, kies ik ervoor om deze maand alleen een zwarte achterwandposter te kopen en ik denk 10 kilo bodemgrind. Dan schaf ik in augustus een filterbekleding aann en van die kleibaletjjes en een fles easycarrbo. In September die Juwel Primo 60 en kan ik waarschijnlijk ook een plantenpakket bestellen. Anders moet ik dat in Oktober doen, Ik denk dat ik de boel in september of oktober ga opstarten. Ik heb gelezen dat waterpest heel erg goed is om een aquarium mee op te starten dus begin ik daar mee. Die vervang ik TZT wel in andere planten. Heb ik gelijk een mooie rede om nog een bak aan te schaffen haha
Waarom Carbo?
 
Dan kan je beter profito nemen, carbo is meer een alg bestrijdingsmiddel (koolstof), profito is een voeding.
En ja je mag tutoyeren :thumbs:
 
Toppie. Is Dat profito is ook van Easylife dacht ik Dan neem ik eerst dat wel als bemesting. Bedankt voor de tip. Omdat ik toch vrij blanco in dit avontuur duik wil ik toch eerst beginnen met het planten van vijf Eleo Densas tegen de achterwand van mn bakje. Het lijkt mij een vrij makkelijke plant om te oefenen en te zien wat er gebeurt. Ik ken ze TZT altijd vervangen door Valisneria en Hygrophilia. Eerst maar eens eenvoudig beginnen.
 
Toppie. Is Dat profito is ook van Easylife dacht ik Dan neem ik eerst dat wel als bemesting. Bedankt voor de tip. Omdat ik toch vrij blanco in dit avontuur duik wil ik toch eerst beginnen met het planten van vijf Eleo Densas tegen de achterwand van mn bakje. Het lijkt mij een vrij makkelijke plant om te oefenen en te zien wat er gebeurt. Ik ken ze TZT altijd vervangen door Valisneria en Hygrophilia. Eerst maar eens eenvoudig beginnen.
Carbo is geen vervanging voor macro en micronutriënten. Het is een koolstofbron die sommigen ter vervanging van CO2 gebruiken, alhoewel CO2 niet met Carbo vergeleken kan worden. Carbo is een aanvulling op je macro's (oa door vissen geproduceerd) en je micro's (bv Profito).
 
Haha. Ik zat laatst in mn stamkroeg, ddaar komt wel eens een vent en ik voelde gelijk een band met die kerel. Enfin, Op een bepaald moment hoor ik hem zeggen dattie J.L. heete. Ik zeg J.L. dan ben jij mn ouwe biologieleraar. Ik geloof dat ik tijdens zn lessen heb zitten suffen, haha, waarom zeg ik dit, moest er gewoon even aan denken. Nee, CO2 is een gas dacht ik, dus vloeibare CO2 uit een flesje is idd een vervanging.
 
Ik wil heel graag de resources van dit forum in zien maar ik krijg steeds te zien dat de download not available is. Doe ik iets verkeerd?
 
Nog een goede redeN om geen grote bak te kiezen. mende maandag gaat bij mij de stroom eraf. van half negen tot vijf uur smiddags. Hoe lossen jullie zon stroomonderbreking op eigenlijk? nOODAGGREGAAT?
 
OH, DAT WIUL IK WEL DOEN OVER TWEE WEKEN.
 

Terug
Bovenaan