Goedenmorgen en ik ben terug


Wat doen jullie met het visjesoverschot trouwens?
 
Gelukkig heb ik nooit jongen maar in het verleden plaatste ik die op MP of bracht ze naar de lfs hier.
 
heb je jouw visjes laten steriliseren dan haha of heb je alleen mannetjes in je bak=
 
Nee maar ik heb meer Espeis en en dat soort visjes en daar krijg je geen kleintjes van en ik heb geen levendbarenden;). Ik heb niet echt vissen die makkelijk in de bak kweken maar dat heb ik wel gehad in het verleden.
 
Zie je, dat is ook iets om over na te denken bij de keuze van mijn visbestand, maar dat schuldgevoel over mn guppies uitzetten in de gracht heb ik overboord gezet. Een vis ademt zuurstof in en CO2 uit. Dat doen garnalen ook. Mensen ook., Als er teveel vissen in mn bak komen en mn plantjes kunnen de CO2 van de visjes niet meer aan, dan vergassen ze zichzelf. MAW de dood is dan onvermijdelijk. Dus zet ik het visjesoverschot lekker in de gracht uit. Mss leven en zwemmen ze dan nog lang en gelukkig of worden ze op hun beurt opgevreten door een snoekbaars. Of ik neem geen levendbarenden.
 
Ik zou dan ook geen levendbarenden nemen.
 
us zet ik het visjesoverschot lekker in de gracht uit. Mss leven en zwemmen ze dan nog lang en gelukkig of worden ze op hun beurt opgevreten door een snoekbaars.

Je maakt hopelijk een grapje door dit te zeggen??
Misschien er even bij vermelden dat je dit niet echt doet dan vooraleer je andere mensen op zulke debiele gedachten brengt...
:rolleyes:
 
Je maakt hopelijk een grapje door dit te zeggen??
Misschien er even bij vermelden dat je dit niet echt doet dan vooraleer je andere mensen op zulke debiele gedachten brengt...
:rolleyes:

Ik vind het ook geen goede redenatie om zoiets te doen en ik ga er dan ook vanuit dat dit niet gebeurt en dat het lid de adviezen hier ter harte zal nemen;).
 
Het uitzetten van "exoten" is niet illegaal zonder reden...
Ganse ecosystemen sneuvelen of worden bedreigd door dergelijke ondoordachte en onverantwoorde acties.
Ik snap oprecht niet hoe iemand zoiets zelfs maar overweegt.
Je zorgt dus eerst zelf voor een onbalans in je eigen 'aquarium-biotoopje' waardoor het onhoudbaar wordt waarop je het probleem dan maar exporteert naar de vrije natuur??? Dan zwijgen we nog over het trieste lot van de vissen zelf...
Met stip één van de domste zaken die ik hier de laatste maanden heb gelezen dus ik hoop dat Ganzenpaté dit ofwel niet meende ofwel alsnog het licht ziet in deze....

:stom::stom::stom::stom::stom::stom::stom::stom::stom::stom::stom:
 
Ah oei, het is Zwanenburger en niet Ganzenpaté!
My bad!!
:D:D:D
 
Dus levend barende visjes kan ik ook van mn lijstje afvinken. Geen guppys, black mollys, platys of zwaarddragers dus. Ik wil mn aquarium niet in een half jaar tijd vol hebben met vis. Misschien is het een "debiele" redenatie maar ik post hem wel even, misschien lezen anderen dit ook voordat ze aan dit soort visjes beginnen.
 
een vriend van me heeft die fout gemaakt, die dacht ha, leuk, vissies. En die begon met drie guppys. Na een half jaar waren dat er een stuk of 200. Ik heb die fout ook gemaakt, want ik vond guppys erg mooi, maar ik wist niet dat ze zo snel zouden uitbreiden. Nah die sportvisser die in het riviertje de dongel een vette goudvis binnenhaalde was ook dus de dupe van zon soort actie
 
Als je al levendbarenden neemt dan is een vis die het aantal in toom kan houden wel aan te bevelen.
 
Ach, toen ik nog Platy's in een bak had plaatste ik regelmatig een berichtje op MP en liet ze gratis ophalen ;)

Nu heb ik Endlers die ook behoorlijk aankweken en die raak ik ook wel makkelijk kwijt hoor.

Dus hoeft geen 'probleem' te zijn hoor.

In de gracht keilen is dus volkomen onnodig.
 
Paar rouwtetras bij de guppen en de natuur doet zijn werk met het in toom houden.
 
tja dat levendbarende verhaal ten eerst moet het nog maar blijken of ze daad werkelijk gaan voortplanten :br:
zo ja een paar
upload_2017-6-16_11-2-28.jpeg
er bij en je hebt nergens meer last van:engel::D:br:
 
Whahaha, nou, dat doen guppen wel ja. Maar ja, met een paar predators drbij zal het probleem idd ook opgelost zijn. Bedankt voor de tiup jaap. Zijn dat rouwtetras?
 
Dat zijn clownbotias! Leuke vissen maar verlangen een hele grote bak!
 
Nou, door deze discussie wordt steeds duidelijker wat ik wil en wat ik niet wil. Ik heb nu nog geeneens een aquariumbak. Ik wil er wel eentje kopen binnenkort maar een groot aquarium wil ik niet. Een bak van 60 liter is de max. Maar het liefst wil ik nog kleiner.Ik ga toch terug naar 40 liter. Omdat ik uit ervaring weet wat er met guppys gebeurt, wil ik dat ook niet, goudvissen worden mij ook tte grote loebassen maar ik wil wel een mooi visje in mn bak. Ik kies als visbestand voor een mooie Betta. en thats it.
 
dat betekent ook dat ik nu ook kan na gaan denken over hoe ik mn bak ga inrichten. Neem ik een zwarte achterwand of niet. Ik ben namelijk bang dat een zwarte achterwand TE veel spiegelt. Alz zon Betta zn eigen spiegelbeeld ziet valt ie die ook meteen aan.Of valt dat wel mee
 
Nou zal ik de knoop dan maar doorhakken voor je:S:D:D. Je neemt een leuke 30 of 40 literbak met wat leuke garnalen en daarbij gebruik je voor de achterkant schoolbordverf want dat spiegeld niet.
Volgens mij is zo het probleem opgelost:D:D;)
 
De knoop had ik gisteravond al doorgehakt. Maar een aquarium is hetzelfde als een ander huisdier. Bezint eer ge begint.
 
Ik denk er eerst goed over na.
 
Aquatlantis Aquarium Advance LED 60 Dit wordt hem. Inhoud 54 liter Ik gok dat de Netto inhoud op 47 liter uit zal komen. Prima bak.
 
Mijn ervaring met een betta met lange vinnen is dat ze sneller moe worden en sneller rond en op de bodem rusten. Ik zou als ik jou was voor een kortvinnige kiezen daarom.
 
Hoe lang leeft een Betta gemiddeld?
 
Ze zijn idd prijzig maar verschrikkelijk mooi. Eerst mn bak kopen en inrichten, maar als het een betta wordt, dan die
 
Whahaha, nou, dat doen guppen wel ja. Maar ja, met een paar predators drbij zal het probleem idd ook opgelost zijn. Bedankt voor de tiup jaap. Zijn dat rouwtetras?
och ruimte genoeg voor ze :D en zijn inderdaad Clownbotias en geen slak of nageslacht beteken in de 1050 :br::D
 
Goed dan.Mn broer had ook een aquarium met één discus vis, Ik neem één Betta. Lekker minimalistisch.
 
Haha, heel iets anders en een Betta kan prima alleen en een Discus niet als ik het goed heb:D:D
 

Terug
Bovenaan