Goeden Dag Topic


Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben je aan het klussen Don met al dat hout wat ik zie?
Was voor die stelling waar ik mee bezig ben/was 😜 ik ben goed in een troep maken alleen opruimen minder 😆 hij staat nogsteeds buiten ben halverwege met verven. Gelukkig maar lekker weer de komende dagen
 
Mooi!

Ik denk alleen dat mos en een vetplant niet zo goed samengaan. Mos heeft het graag vochtig met hoge luchtvochtigheid als het even kan en de vetplant behoorlijk droger. Ziet er wel heel mooi uit en ik hoop voor je dat het mos goed aanslaat. Update over een tijdje?
In plaats van een vuilniszak gebruik ik bij het verpotten een PMD zak :) waar ik het aanrecht mee afdek. En dan werk ik tenminste op een normale hoogte zonder over de grond te moeten "sjravele".
Het is te warm buiten, heb in me schuur geen licht en mn aanrecht ligt vol. Dus ik vond de grond wel handig 😁 dan kan er niets op de grond vallen want daar ligt het al!

Ja ik bedacht me inderdaad al dat het niet de meest geweldige combi zou zijn maarja als dit niet werkt dan heb ik er wel een plekje voor in nn tuin

Ik kan natuurlijk ook vooral de toplaag vochtig houden waar de mos zit. Het boompje kan aardig wat vocht op slurpen hij groeit als kool! Mag hm wel iets minder geven maar voor het raam durf ik het niet goed aan. Het is net een broeikas voor mn raam.

Het mos lag in mn schuur de verdrogen dus als het een beetje droog zal worden dan is het maar zo. Beetje nat sproeien elke dag kan geen kwaad misschien. Weet niet wat het met het boompje zal doen. Waar moet ik op letten, dat de bladeren er mooi uit blijven zien?
 
Ik kan natuurlijk ook vooral de toplaag vochtig houden waar de mos zit
Ik heb een periode Sphagnum in een oud half dicht aquariumpje gehad, vanaf voorjaar tot diep in het najaar buiten, op het NNO.

Dat mosje kan niet tegen kraanwater. Ik zette het met regelmaat onder met gedemineraliseerd
water, bij gebrek aan regenwater.
Nooit voeding gegeven. Als het groeit sterft de onderlaag af en ik denk dat het zo weer aan voedingsstoffen komt.

Prachtig mosje. Als je ooit de kans krijgt het te laten groeien... probeer het eens.
Ik ben het rond Kerst gestart door een bakje droog Sphagnum bij een tuincentrum te kopen. Ik vermoed door sporen uitgelopen.

Maar wat ik nou eigenlijk wilde zeggen :DD (carried away by my love for sphagnum) is dat ik vermoed dat jouw mosje op de lange termijn ook niet tegen kraanwatertje kan. Ik heb eigenlijk geen flauw idee maar is misschien iets om rekening mee te houden.

Waar moet ik op letten, dat de bladeren er mooi uit blijven zien?
Ik heb deze plant ooit gehad en had er geen succes mee. Kan het je dus niet zeggen.

Ik heb al jaren Crassula ovata in de vensterbank staan, op het zuiden. Zonder dat ik het extra schaduw geeft, dus krijgt nagenoeg de hele dag zon in de zomer. Of dat met jouw plant kan? Zoek hem eens op bij Davesgarden. Krijg je een idee onder welke omstandigheden die plant zich weet te handhaven.
 
Ziet er goed uit! Staat ook mooier bij deze leuning dan halve maantjes of niet? En soms heb je bij die maantjes de neiging er naast te stappen dat kan ook irritant zijn soms. Goed bezig 😄
Ja bij die maantjes stapte ik er ook altijd naast. Of precies op die rand. Dat loopt niet fijn.
 
Wat n activiteiten allemaal op zondag… :)eb niet veel gedaan behalve bezoekje bij moeders vanmorgen, en zojuist een wandeling. Het waait behoorlijk hier in het Overijsselse.
Morgen om een uur of 10 richting het noorden voor een brunch met de hele schoonfamilie. En dan is het lang weekend weer bijna voorbij.
 
Wat n activiteiten allemaal op zondag… :)eb niet veel gedaan behalve bezoekje bij moeders vanmorgen, en zojuist een wandeling. Het waait behoorlijk hier in het Overijsselse.
Morgen om een uur of 10 richting het noorden voor een brunch met de hele schoonfamilie. En dan is het lang weekend weer bijna voorbij.
Veel plezier morgen Albert.
 
Wat n activiteiten allemaal op zondag… :)eb niet veel gedaan behalve bezoekje bij moeders vanmorgen, en zojuist een wandeling. Het waait behoorlijk hier in het Overijsselse.
Morgen om een uur of 10 richting het noorden voor een brunch met de hele schoonfamilie. En dan is het lang weekend weer bijna voorbij.
Zondag? Voor mij is iedere dag nog hetzelfde. Alleen deze zondag is echt alles dicht. Dat was met pasen nogal onverwachts, maar deze keer heb ik er rekening mee gehouden.

Vandaag maar geen gaten gaan boren. Dat ga ik morgen doen. Moet nog rails ophangen.

En dan is het aftellen geblazen. 1 juni weer aan de bak. En dan alleen weekend vrij.
 
Moge Albert en het wordt een stuk frisser dan gister. Maar goed af en toe wat zon en droog in elk geval.
Goede reis straks naar het mooie Noorden.
 
Goede reis straks naar het mooie Noorden.
nou of t mooi is laat ik in het midden hoor. Kale vlaktes daar.
Goedemorgen. Bij Ajax hebben ze een goede bokser rondlopen. t is van beide kanten niet goed te keuren, maar begrijp zn reactie wel enigszins. Racisme is niet goed te keuren.
 
nou of t mooi is laat ik in het midden hoor. Kale vlaktes daar.
Goedemorgen. Bij Ajax hebben ze een goede bokser rondlopen. t is van beide kanten niet goed te keuren, maar begrijp zn reactie wel enigszins. Racisme is niet goed te keuren.
Ja domme actie maar begrijpelijk al had ie beter kunnen nadenken. Maar ja in Eindhoven zijn de bedreiging richting Veerman ook niet mals dus er lopen een stelletje gekken rond zeg.

Dat vlakke hier is juist mooi Albert want dat maakt het overzichtelijk en zo kom je niet vor verrassingen te staan.
 
Op een wekker aan kunnen doe ik niet meer, ben toch blij dat me geweten me vandaag nog wel optijd wakker maakte. Me biologische klok dacht er anders over maar daar luister ik toch al jaren niet naar. Vooral snachts als ik moet slapen niet. Fijne dag allemaal!
 

Bijlagen

  • _MGL0006.jpg
    _MGL0006.jpg
    77.7 KB · Weergaven: 37
Middag Annemarie en hier waren ze gister ook op de kinderboerderij en ze zien er schattig uit.
 
wij waren vanmorgen nog even op de "paardenmarkt ", ze hadden nog redelijk wat levende have te koop.
 
Deze ochtend de gordijnrails opgehangen op de logeerkamer.
Nu hangen op alle kamers al vitrages.
Hetbis nog wachten op de overgordijnen voor de 2 kamers voor.
Maar de rails hangen al, dus gordijnen ophangen is niet zo moeilijk.

Zometeen nog een kast in elkaar zetten voor op de logeerkamer.
En dan kunnen de laatste spullen ook opgeruimd worden.

Nu aan de koffie met een heerlijk stukje nogat erbij.

Die nogat kun je als een taartpunt kopen. Zachte nogat met wilde kersen.
 
Middag.

De kast staat in elkaar. En nog waterpas ook. Nu een lekker lokaal biologisch biertje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan