Goeden Dag Topic


Status
Niet open voor verdere reacties.
Het voelt nog steeds als vakantie.

FCEEDAC4-96B2-4AAD-B76E-4232D403C788.jpeg
2B871411-5362-467E-997B-56834548CE53.jpeg
8D82AF1F-94AC-4E39-87EC-3692A732410B.jpeg
 
Kun je al een beetje aarden in jullie nieuwe huis?
O jazeker.
Maar ons huis voelde al vanaf het begin ’goed’ aan.
We kwamen alleen zoveel verassingen tegen, dat je er een beetje moedelloos van werd.
Maar inmiddels is bijna alles gedaan. Alleen nog wat kleine afwerk dingetjes. Maar ja, daar moet je nog even zin voor maken.
Alleen het mooie weer werkt niet mee, want dan ga je al snel wat anders doen.
Op den duur, zie je het zelf ook niet meer. Dan neem je het voor lief.

Ik heb al een paar gezegd. Voorheen hadden we een perfect huis, maar de rest was niet perfect.
Nu is de rest min of meer perfect, alleen het huis niet.
Maar een perfect huis alleen, maakt niet gelukkig.
 
Misschien toch verhuizen naar een perfect huis in de omgeving;)

Moge Marcel.
Ja John.
Maar aan perfecte huizen, hangt ook een perfect prijskaartje.

Maar goed, ons huis is helemaal naar wens hoor. Alleen zijn er nog wat dingetjes die nog aangepakt moeten worden.
 
Ach ja dat hou je Marcel en dat is misschien nog iets voor de toekomst. In een eigen huis blijf je altijd wel bezig denk ik.
 
Ach ja dat hou je Marcel en dat is misschien nog iets voor de toekomst. In een eigen huis blijf je altijd wel bezig denk ik.
Wat bij jou de woningbouw komt doen, dat zul je als eigenaar toch zelf moeten doen. Al dan niet laten uitbesteden.
 
Wat bij jou de woningbouw komt doen, dat zul je als eigenaar toch zelf moeten doen. Al dan niet laten uitbesteden.
Daarom zou ik ook geen woning kopen want ik kan niks zelf eigenlijk en dan ben je veel geld kwijt voor alles. Onderhoud en vervanging kost per jaar toch wel het nodige.
Mn vader heeft een eigen woning en is 82 en als die zou overlijden dan gaat ie in de verkoop denk ik want wij willen niet in zo n gehucht wonen en de kids al helemaal niet.
 
Zo laat ik alvast iedereen een fijne middag toewensen en eet smakelijk.
 
Thuis heb ik ook iets perfects. Namelijk mijn vrouw. Ze kan heel veel maar ze heeft soms wel rare ideeën. Zo dacht ze bijvoorbeeld dat het een goed idee zou zijn dat ik spulletjes die na de was gedroogd zijn eens ga strijken. De strijkplank had ze klaar gezet en ze keek me vol verwachting aan. Nu is strijken niet iets wat ondoenlijk is want mijn vrouw kan dit goed. Maar ze zou, wanneer ik mij achter de strijkplank zou zetten. mogelijk de de denkwijze gaan volgen dat dit een voor haar goed gevolg kon hebben ook op de langere termijn. Maar ik vind dat toch een griezelige gedachte. Soms ben ik toch een voorstander van een meer klassiek rollenpatroon. Zeker als een dergelijk patroon mij wat beter uitkomt. Eigenlijk is het misschien het beste dat ik hier niet te veel over ga uitweiden....

Maar een perfecte groet, dat is niet al te moeilijk en redelijk veilig te doen: Een fijne zonnige dag gewenst voor jullie allemaal!
 
Middag Ben en soms zijn vrouwen onvoorspelbaar en doem ze je versteld staan:ROFLMAO:
 
Goedemiddag


Ik heb al een paar gezegd. Voorheen hadden we een perfect huis, maar de rest was niet perfect.
Nu is de rest min of meer perfect, alleen het huis niet.
Maar een perfect huis alleen, maakt niet gelukkig.
Dat zeg je mooi, een perfect huis alleen maakt niet gelukkig.

Met dit weer is het inderdaad heel verleidelijk wat anders te gaan doen dan klusjes in huis. En ik maak mij daar ook schuldig aan. Dat afwasje kan wel even staan tot vanavond en de stofzuiger is ook geduldig als ik overdag lekker naar buiten wil. Dat soort dingen doe ik liever in de avond als de dag toch al ver voorbij is.
Middag Ben en soms zijn vrouwen onvoorspelbaar en doem ze je versteld staan:ROFLMAO:
En vrouwen zijn duur dus ik snap wel dat je geen huis wil kopen :DD
 
Daarom zou ik ook geen woning kopen want ik kan niks zelf eigenlijk en dan ben je veel geld kwijt voor alles. Onderhoud en vervanging kost per jaar toch wel het nodige.
Mn vader heeft een eigen woning en is 82 en als die zou overlijden dan gaat ie in de verkoop denk ik want wij willen niet in zo n gehucht wonen en de kids al helemaal niet.
Ja, het is op 2 manieren te bekijken. En het ligt er ook aan wat je maandelijks kwijt bent.
Wij hadden een huur van 1050 in de maand. En dat ben je letterlijk kwijt.
Het huis in Ossendrecht koste ons maandelijks 1045 naar 1013 op het laatst.
Maar in die tijd dat wij daar woonden hebben we wel 23000 euro afgelost. Dus dat is toch voor jezelf.

De verkoop heeft ons heel veel opgeleverd. Daar hebben we deze verbouwing van kunnen bekostigen.
En dit huis is goedkoper. Dus we hebben nu ook een heel stuk lagere hypotheek.
Nu zit ik voor 645 in de maand. En daarbij is een groot deel weer aflossing.

Maar goed. Je moet wel geld reserveren voor onderhoud. En bij verkoop pluk je daar de vruchten weer van.

Bij huur heb je geen onverwachte kosten aan het huis. Alleen alles wat je betaald, dat ben je wel kwijt.
Dus die afweging moet je maken.
 
Middag, tot zover de sport van vandaag. Max weer oppermachtig, werd nog wel leuk door de regen in Monaco trouwens. glibberen en glijden allemaal. En PSV heeft op eigen kracht Ajax afgehouden. En Twente gewoon de plicht gedaan om te winnen.
 
Ach ja bij het voetbal had ik niet anders verwacht want Twente heeft maar 1 potje thuis verloren dus daar win je niet makkelijk.
Onze tobclubs moeten nu eerst maar beide weer een goede trainer voor de groep zien te krijgen.
 
Nou eten is klaar dus ik zeg alvast een fijne avond allemaal en eet smakelijk.
 
Mn boompje kan weer ademen 😆 (fotos)
Heb er maar mos in gedaan 😄 hoop dat het nog leeft
 
Mn boompje kan weer ademen 😆 (fotos)
Heb er maar mos in gedaan 😄 hoop dat het nog leeft
Bekijk bijlage 360748
Mooi!

Ik denk alleen dat mos en een vetplant niet zo goed samengaan. Mos heeft het graag vochtig met hoge luchtvochtigheid als het even kan en de vetplant behoorlijk droger. Ziet er wel heel mooi uit en ik hoop voor je dat het mos goed aanslaat. Update over een tijdje?
In plaats van een vuilniszak gebruik ik bij het verpotten een PMD zak :) waar ik het aanrecht mee afdek. En dan werk ik tenminste op een normale hoogte zonder over de grond te moeten "sjravele".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan