Goeden Dag Topic


Status
Niet open voor verdere reacties.
avond. Bedankt voor t medeleven allen.

katten, k heb er helemaal niks mee.
 
Wij hebben ook buren met (buiten-)katten. Nu hebben wij dus ook regelmatig katten, die katten dus, in onze tuin die menen dat dit een kattenbak is....
Ja dat komt omdat je geen kattenbak in je tuin hebt staan voor ze:DD;)

Ach ik herken het Ben en hier zijn we ook veel buurtkatten langskomen. Onze eigen poes komt er niet uit maar ja die beestjes doen het waar het ze uitkomt en bij de buren kakt altijd lekkerder heb ik het idee.
Geen gek iedee en dan de vuile kattenbak in de tuin van de eigenaar gooien. Eerst opsparen tot je een bak vol heb en een beetje verspreiden zo 😝 mijn buurvrouw keek ook niet raar toen ik zei dat haar kat niet vreemd is in mn tuin. Mijn tuin is zijn tuin.

Daarom wil ik het afsluiten ook dan kunnen mn katten ongestoord mn tuin als territorium claimen. Ik heb gelukkig nog geen drollen gevonden.

Dat is een teken dat de buurvrouw zelf een kattenbak heeft staan. Want een kat poept vaak alleen buiten als hij geen schone kattenbak heeft. Een baasje leert dat de kat zelf aan
 
Hier is het nogsteeds lekker genieten 😁 22 graden, even de dag afsluiten na de hele dag weer hard gewerkt te hebben in mn huis en tuin 😁 tuin is opgeruimd nu mn huis nog! Hoop dat iedereen een fijne dag gehad heeft!
 
Katten kunnen heel veel menselijke fustraties aan, wat dat betreft zijn het niet zozeer van die laffe honden.
 
Katten kunnen heel veel menselijke fustraties aan, wat dat betreft zijn het niet zozeer van die laffe honden.
Ik denk het juist niet. Als je je negatieve emoties op een kat uitstraalt zal dit de kat vormen en tekenen voor het leven. Katten zijn imo erg gevoelig voor menselijke emoties en zijn heel sociaal. Tot ze begrijpen dat ze beter uit je buurt kunnen blijven. Dan zijn ze in eens solitair.

Solitair .. zeg dat maar eens tegen mn kat die mn oren van mn kop miauwt als ze niet op me schoot mag liggen 😂 de gesprekken die ik met me katten voer soms zijn althans niets vergeleken dan die met honden. 😜 Ik merk zelfs dat omdat ik zo vaak praat tegen ze dat ze ook in eens nieuwe commandos kennen waarvan ik niet eens wist dat ze begrepen wat ik bedoelde of nooit echt duidelijk had gemaakt.
 
Ik denk het juist niet. Als je je negatieve emoties op een kat uitstraalt zal dit de kat vormen en tekenen voor het leven. Katten zijn imo erg gevoelig voor menselijke emoties en zijn heel sociaal. Tot ze begrijpen dat ze beter uit je buurt kunnen blijven. Dan zijn ze in eens solitair.

Solitair .. zeg dat maar eens tegen mn kat die mn oren van mn kop miauwt als ze niet op me schoot mag liggen 😂 de gesprekken die ik met me katten voer soms zijn althans niets vergeleken dan die met honden. 😜 Ik merk zelfs dat omdat ik zo vaak praat tegen ze dat ze ook in eens nieuwe commandos kennen waarvan ik niet eens wist dat ze begrepen wat ik bedoelde of nooit echt duidelijk had gemaakt.
Dat bedoel ik.
 
Hoi grijsaard😀
1685614402708815277321.jpg
16856144601441537463722.jpg
16856145195541233154621.jpg
16856145471691869132471.jpg
1685614567589812759249.jpg
16856147309531464476139.jpg
16856147844721714592027.jpg
16856148681691213659001.jpg
1685614818391933065806.jpg
😁
 
Ik heb ze bijna afgericht! "De groen bak is de andere kant op uhh miertje!" Nou snap ik wie me kabouter laatst verplaatst heeft...
 

Bijlagen

  • YouCut_20230601_122345048.mp4
    18 MB
@don1262

Als ik weg was zat de kater steeds voor het raam te wachten. Kwam ik alleen thuis bleef hij daar zitten. Kwam ik met de hond thuis rende hij naar de voordeur en werd de hond overladen met kopjes. Ik kwam op de tweede plek ;). Kat en hond waren beiden volwassen toen ze hier kwamen wonen en kenden elkaar vooraf niet. De kater sliep ook op de rug van de hond (Mechelse Herderin). Kan helaas geen foto hiervan vinden.

De kater is 48 uur opgenomen geweest ivm blaasgruis. Eenmaal weer thuis bleef hij luid mauwend tussen mij en de hond op een neer lopen, als maar kopjes gevend.

De kater kon prima met de poes overweg maar de hond was toch zijn nummer 1.

Tot zover solitaire katten ;).

Kattenparadijs!
 
Middag. Onze achtertuin verdroogt niet snel meer met dit systeem. De ‘computer’ is nog onderweg en komt morgen.
Werkt handiger dan dat we er elke dag met de slang moeten sproeien. Het druppelt langzaam door.
IMG_3805.jpeg
IMG_3806.jpeg
 
Middag. Onze achtertuin verdroogt niet snel meer met dit systeem. De ‘computer’ is nog onderweg en komt morgen.
Werkt handiger dan dat we er elke dag met de slang moeten sproeien. Het druppelt langzaam door.
Bekijk bijlage 360876Bekijk bijlage 360877
Had je mijn tuinslang wel kunnen geven ik ga zo bandenplakspul halen om me gaatjes juist dicht te maken 😂 heb wel eens een diy versie gezien van zn systeem. Heel handig! 😄
 
Middag. Onze achtertuin verdroogt niet snel meer met dit systeem. De ‘computer’ is nog onderweg en komt morgen.
Werkt handiger dan dat we er elke dag met de slang moeten sproeien. Het druppelt langzaam door.
Bekijk bijlage 360876Bekijk bijlage 360877
Wat regelt die computer voor je? Meet die bv ook hoe vochtig de grond is of stel je bv tijden in? Ik kan het via de afbeeldingen niet zien. Dit systeem lijkt me efficiënter dan water sproeien, omdat de toplaag vaak kurkdroog is en het water er gewoon doorheen sijpelt, tenzij je erg lang sproeit?
 
Wat regelt die computer voor je? Meet die bv ook hoe vochtig de grond is of stel je bv tijden in? Ik kan het via de afbeeldingen niet zien. Dit systeem lijkt me efficiënter dan water sproeien, omdat de toplaag vaak kurkdroog is en het water er gewoon doorheen sijpelt, tenzij je erg lang sproeit?
Wat regelt die computer voor je? Meet die bv ook hoe vochtig de grond is of stel je bv tijden in? Ik kan het via de afbeeldingen niet zien. Dit systeem lijkt me efficiënter dan water sproeien, omdat de toplaag vaak kurkdroog is en het water er gewoon doorheen sijpelt, tenzij je erg lang sproeit?

Bekijk GARDENA - Besproeiingscomputer Flex - Geen app vereist op: https://www.bol.com/nl/p/gardena-be...0101937396?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

je kunt er nog een sensor aanhangen die de vochtigheid meet vd grond. Maar ik stel hem gewoon in dat hij een paar keer per dag aan gaat denk ik.
 
Bekijk GARDENA - Besproeiingscomputer Flex - Geen app vereist op: https://www.bol.com/nl/p/gardena-be...0101937396?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

je kunt er nog een sensor aanhangen die de vochtigheid meet vd grond. Maar ik stel hem gewoon in dat hij een paar keer per dag aan gaat denk ik.
Mooi systeem Albert, gelikte computer ook (manier van instellen). Een sensor, ik weet het niet, die meet natuurlijk maar op 1 punt terwijl ik me goed kan voorstellen dat de ene plant meer water verbruikt dan de ander. En hierdoor de vochtigheid van de grond per lokatie wisselt.

Laat me denken aan die meters die je ook voor kamerplanten hebt. Werken niet zoals beloofd. Het is maar net waar je die pen in de pot steekt en op welke diepte. BIj kamerplanten is de potgrond maar zelden uniform vochtig. Lijkt me dat dit probleem zich ook met zo'n Gardena sensor kan gebeuren.

Lekker bezig ben je dus, het is nou echt het weer ervoor. Tenminste hier met een zonnige 22 graden.
 
Laatst bewerkt:
Mooi systeem Albert, gelikte computer ook (manier van instellen). Een sensor, ik weet het niet, die meet natuurlijk maar op 1 punt terwijl ik me goed kan voorstellen dat de ene plant meer water verbruikt dan de ander. En hierdoor de vochtigheid van de grond per lokatie wisselt.

Laat me denken aan die meters die je ook voor kamerplanten hebt. Werken niet zoals beloofd. Het is maar net waar je die pen in de pot steekt en op welke diepte. BIj kamerplanten is de potgrond maar zelden uniform vochtig. Lijkt me dat dit probleem zich ook met zo'n Gardena sensor kan gebeuren.

Lekker bezig ben je dus, het is nou echt het weer ervoor. Tenminste hier met een zonnige 22 graden.
Geen zon, en 15graden hier, dat weerhield ons er niet van om ff de wandeling te doen. En laatste 500mtr kwam Erik ons inhalen en is gezellig mee gelopen naar huis. Zn schooldag zit er weer op.
 
Mn vinger gleed uit dus ik had iets vertraging bij het posten:DD

Avond Albert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan