Goede Morgen Topic


Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemiddag
Vandaag voor het eerst in mijn bestaan garnalen en mosselen gegeten.:juggle:
Laat ik het zo zeggen waar ze zich druk om maken:rolleyes: als lekkernij.
Ik houd het wel bij zalm of kibbeling of gerookt paling.
Net als oesters Jaap.

Heel decadent opgehemeld. Maar als je het nuchter bekijkt, is het gewoon een grote snottebel.
Eet smakelijk.

Maar mosselen, tja… Als Zeeuw ben ik daarmee opgegroeid. En heel de gezelligheid eromheen.
Grote mosselpan op tafel en met zijn allen vissen uit de pan.
Het heeft even geduurd, maar vind ze wel lekker. Maar het is meer de nostalgie om er naar te verlangen…..


Maar ja. Gevoel is belangrijker dan dat enige rationaliteit kan zijn. En daar kom je doorgaans pas te laat achter…………
 
Slakken, net zoiets.
We hadden net op school 'weekdieren' behandeld. Eerste keer slakken eten en ik heb op mijn bord zo'n slak zitten ontleden. Laatste keer dat ik slakken heb gegeten. Wel leuk hoe af en toe zo'n huisje van de tafel vloog omdat de grip met het tangetje of hoe zo'n ding ook heet, niet goed was. Dat dan wel weer.

Maar sinds die tijd hoef ik ook geen mosselen meer, en ook geen garnalen. En oesters? Daar heb ik me nooit aan durven wagen.

Smakelijk eten ;)
 
Je kan wel nagaan hoe erg garnalen zijn als zelfs ik geen garnalenkroket wil eten:DD

Ik zie die arme drommels hier in mn bakje zwemmen en moet ik ze dan vertellen dat ik hun soortgenoten zit op te eten? Nou ik denk dat ze me nooit meer aankijken.
 
Je kan wel nagaan hoe erg garnalen zijn als zelfs ik geen garnalenkroket wil eten:DD

Ik zie die arme drommels hier in mn bakje zwemmen en moet ik ze dan vertellen dat ik hun soortgenoten zit op te eten? Nou ik denk dat ze me nooit meer aankijken.
Je wil sowieso niet dat ze je aankijken ;)
 
Middag, korte broek weer aan hierzo. Langzaam koelt het af in huis, ondanks alles open.
even met de auto naar de dokter geweest. Gebruikt iets koelvloeistof, en dan denk ik gelijk aan een lekkende koppakking. Valt mee, het thermostaarhuis is lek. Volgende week reparatie, gelijk met een grote beurt.

en gebeld door installateur. De waterontharder is ook geleverd en wordt 5 september geleverd.
die week ook 8 extra zonnepanelen (op zuid/west) erbij op het dak. En dan nog de hybride waterpomp voor de winter.
 
Middag Albert en hier lekker buiten zonder de zon en met de wind en net al wat miezerregen.
 
Dus je begint zo te klagen dat het koud is en dat de regen wel weer mag stoppen?? :sorry::)
Nou dit is een ideale temp Albert en het mag tot de Kerst zo blijven hoor. Kou vindt ik ook niet zo erg maar wel als het erg sneeuwt en glad is want ja dat is net als de extreme hitte voor velen geen pretje.
Doe mij maar een gemiddeld weertype. Maar ja het is maar goed dat we daar weinig of beter gezegd geen invloed op hebben.
 
Hier net een heerlijke stevige bui. Met alles open neemt wel de luchtvochtigheid in huis behoorlijk toe maar dat neem ik op de koop toe.
 
Ja dat is lekker Nicole en het mag van mij ook wel een paar uren even regenen hoor.

Albert zal dan wel de regenbroek moeten aantrekken ipv de korte broek:DD
 
Ja hier is het ook zoiets en dat kan dan ook nog best Albert. In elk geval veel aangenamer dan de voorgaande dagen.
Ze hadden hier een 25-27 verwacht maar het is gelukkig tot nu toe bij 24 blijven steken. Koelt in huis niet verder af maar toch heerlijk de boel open hebben staan na van die bedompte dagen met alles potje dicht.
 
Toen ik vanmorgen de container vulde bij de weg was het ook benauwd en ik dacht kom ik ben niet gek en heb het in mn blote kont gedaan en wonder boven wonder kwam niet een van de andere buren zijn of haar afval dumpen:LOL::LOL:
 
Brugmansia engelentropet bloeit IMG_20220826_163014.jpg(y)
 
Wachten op de ping vd oven en dan smullen vd Lasagne. Alleen vd geur krijg je al trek.

Bord op schoot want de F1 is weer begonnen. Dit weekend op Spa.
 
Middag folks, post had wat uitloop doordat de nodige reclamemeuk huis aan huis bezorgd moest worden dus kon pas om 15:00 gaan lunchen dus dat werd een brunch en vanavond dus geen diner:koffie:
 
Goedenavond,

vraagje, er is een topic met filmpjes die laten zien hoe onze vissen in het wild leven. Ik probeer dat topic te vinden omdat ik denk ik een mooie bijdrage heb. Zou het daar graag willen delen. Iemand het linkje?

Hyphessobrycon herbertaxelrodi​


 
Goedenavond,

vraagje, er is een topic met filmpjes die laten zien hoe onze vissen in het wild leven. Ik probeer dat topic te vinden omdat ik denk ik een mooie bijdrage heb. Zou het daar graag willen delen. Iemand het linkje?

Hyphessobrycon herbertaxelrodi​



Bedoel je dit topic? Edit… denk t nie



of toch deze?
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je dit topic? Edit… denk t nie



of toch deze?
Dankjewel Albert,
ik bedoelde inderdaad de laatste.
 
Dankjewel Albert,
ik bedoelde inderdaad de laatste.
Speurneus he… in zoekveld van t forum ‘Habitat’ invullen.

heb ervaring met “zoekwerk”. In al de jaren dat ik digitaal bezig ben al veel gespeurd op het net naar bepaalde zaken.
niet verder vertellem. :p:cool:
 
Speurneus he… in zoekveld van t forum ‘Habitat’ invullen.

heb ervaring met “zoekwerk”. In al de jaren dat ik digitaal bezig ben al veel gespeurd op het net naar bepaalde zaken.
niet verder vertellem. :p:cool:
Ik zal het niet verder vertellen...
ik had gezocht op 'in situ' maar kwam daar niet verder mee.
 
Wordt er bij jou ook niet veiliger op @NicoleE
Nou gaat lekker in Sittard-Geleen de laatste tijd. Had het nog niet gelezen.
De wijk waar dit gebeurd is, is op zich helemaal geen verkeerde wijk. Ligt aan de andere kant van het centrum.
 
Gaan t bed opzoeken hier. Morgenvroeg naar moeders en tegelijk de boodschappen doen.
 
Gaan t bed opzoeken hier. Morgenvroeg naar moeders en tegelijk de boodschappen doen.
Ik ga ook richting bedje.
Was nog even foto's kijken van dat schietincident. Ken de locaties die genoemd worden heel goed, kom er regelmatig.

Truste Albert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan