zoutwater bakje van lbakker


Ik denk dat de heremietkreeft op zoek gaat naar een beter huis.......

20210613_004153.jpg
 
Na twee weken vakantie en even goed het glas schoonmaken ziet de bak er nog prima uit. Het enige minpuntje is dat tijdens de vakantie de powerfilter losgeschoten is waardoor de stroming vol op een acropora gericht stond. Helaas is hierdoor een tak afgestorven.
Jammergenoeg heeft de oppas dit niet gezien maar dit hersteld wel weer.

20210814_102051.jpg
20210814_102015.jpg
 
O jee je weet dat ik dat niet onthou maar dat is die lichtgroene die ik destijds van je heb gehad. Van dat dunne harde steenkoraal zeg maar.
 
O jee je weet dat ik dat niet onthou maar dat is die lichtgroene die ik destijds van je heb gehad. Van dat dunne harde steenkoraal zeg maar.
Je bedoelt de pavona cactus, die staat er nog hoor rechts iets boven het midden boven de oranje takvormige montipora.

Hij lijkt niet zo fel groen op de foto maar hij staat er wel. Ook probeer ik hem niet te groot te laten worden omdat hij best kan netelen als hij tegen iets anders aan komt.
 
O ja maar ik kijk op van de kleur want hier is hij fel lichtgroen altijd. Maar ja dat komt misschien omdat ik elke morgen 10 min tegen de koralen praat :DD
 
Daar heb je helemaal gelijk in hoor, hier was hij ook veel intenser van kleur.
Toen ik een half jaar geleden last had van dino hebben vooral de groene koralen een klap gekregen en deze lijkt nogsteeds niet helemaal hersteld te zijn. Ook zou hij beter onder het licht mogen staan maarja ik vind dit wel een mooie plek voor hem. Wat wel opvallend is is dat deze het in mijn stekkenbak veel beter doet.
 
Vandaag weer even de waterwaarden gemeten na een weekje vakantie.
Alle waarden zijn volgens het boekje alleen de ca waarde is in 7 dagen tijd van 450 naar 340 gezakt. Dat is wel heel vreemd als er dagelijks 12ml ca oplossing gedoseerd wordt ???!!!
Na enig onderzoek bleek dat het terugslagventiel dat tussen de doseer slang zit verstopt was, gelukkig had ik er nog 1 liggen en na een snelle test werkt alles weer goed.

Verder weinig nieuws, alles draait en groeit goed dus ik ben tevreden.
 
Ok, op zondagochtend de ramen schoonmaken is dus geen goed idee. Iets te wild met de tunze magneet in de weer waardoor hij losgeschoten is en boven op de druifjeskoraal (euphyllia paradivisa) gevallen is, het resultaat is dat er een flink stuk met 4 grote koppen afgebroken is. Balen dit maar helaas mijn eigen schuld :stom:.

Dit is het stuk dat er af is.

20211023_134743.jpg
20211024_095355.jpg
 
Oeps dat is jammer maar ja die staat alweer in je stekkenbak zie ik. Is dat koraal familie van het Hamerkoraaltje die ik heb?
 

Terug
Bovenaan