zoutwater bakje van lbakker


Oeps dat is jammer maar ja die staat alweer in je stekkenbak zie ik. Is dat koraal familie van het Hamerkoraaltje die ik heb?

Dat is wel het handig van een 2de bak, zo kan ik dit soort stukken meteen een ander plekje geven.

Klopt, dit is familie van de hamer. Beiden zijn het euphyllia soorten, hierdoor kun je ze ook dicht bij elkaar zetten zonder dat ze elkaar gaan netelen. Ik heb hem ook in een hoekje samen met 2 soorten hamer.
 
Weer eens tijd voor een totaalplaatje van het bakje.

Zoals jullie kunnen zien heb ik de stylo (in het midden) flink gesnoeid, dit omdat hij inmiddels zo groot geworden is dat er steeds grotere stukken kleur verliezen doordat er onvoldoende licht bij kan komen.

20211027_105707.jpg
 
Dan heb je zn stekkenbak nog niet gezien Hans;)
Klopt, stekken voldoende :)

Ziet er heel mooi uit. Mocht je ooit wat stekken hebben, wellicht wat voor mij... :DD
Bedankt, ik heb inderdaad altijd wel stekken staan in een aparte bakje.
Ik ben niet heel actief in het plaatsen van advertenties overal, dat vergeet ik meestal. Je bent welkom om een keer langs te komen als je geïnteresseerd bent.

Het stuk dat afgebroken is afgelopen weekend is trouwens gisteravond opgehaald, die is dus al weg.
 
Altijd leuk! Moet nog een week of 6 wachten, want ben net aan het opstarten, maar houd dit in het achterhoofd. Woon ook in Noord Holland, dus dat moet te doen zijn.
 
De foto is niet heel scherp zie ik maar het gaat om het idee, het zijn 5 chromis viridis en een pseudocheilinus hexataenia.
 
Blijft toch altijd prachtig een zoutwater aquarium. Ben ook wel benieuwd naar een foto van je stekbak!
 
Okay dan, hier een paar foto's van mijn thuiskantoor, hobbyruimte en stekkenbak.

20211029_181752.jpg
20211029_181811.jpg
20211029_181818.jpg
20211029_181825.jpg


Ik gebruik dit aquarium (90×90cm) inderdaad voor stekken maar ook voor koralen waarvoor ik in de woonkamerbak (nog) geen plekje heb gevonden.
Het doel hiervan is voor mij zeker niet de verkoop om er iets aan te verdienen maar vooral een extra onderdeel van de hobby. Het helpt ook om in contact te komen met mede hobbyisten en zo nu en dan een leuk of uniek koraaltje te kunnen ruilen.
 
Heb je de Hysterix niet meer in je bak?

Jawel hoor maar omdat het de vorige keer met de hystrix snel fout ging heb ik een deel van het stuk dat ik gekocht heb in deze bak gezet, spreiding van het risico ;). Nu merk ik dat hij in de stekkenbak veel sneller groeit dan in de woonkamer, alleen nog even erachter komen wat daar de oorzaak van is.
 
Maarja het zijn natuurlijk 2 verschillende bakken met andere verlichting, niet exact dezelfde waterwaarden en ook het onderhoud is niet helemaal gelijk.
 

Terug
Bovenaan