Zelfbouw Project Aqua 200x70x70


Nou lekker dan RoelHG....ik laat onze topics even door elkaar lopen.

Valt niet mee om via je de telefoon in je eigen topic te posten :oops:

Maar ook van jou ziet er goed uit hoor :petjeaf:
Haha geen probleem! Soms raak je gewoon het overzicht kwijt :p
 
Net even snel nagedacht en een uitvoer gemaakt voor het water wat straks vers de bak in loopt als ik ga verversen. (Althans.... als mijn Apex aangeeft dat er ververst mag worden)

IMG_4056_zpswcjz86iv.jpg


IMG_4057_zpscltzmton.jpg


IMG_4058_zps8iqm0vif.jpg
 
Kleine aanpassing gedaan. Toen ik er naar zat te kijken zat ik me te bedenken dat deze weleens zichtbaar zo kunnen worden als ik naar de bak kijk als deze gevuld is. Aangezien de voor het water verversen is heb ik ervoor gekozen om hem aan te passen en boven het water niveau te plaatsen.

IMG_4071_zps4vhsn4g2.jpg


IMG_4072_zpst8vt1kgg.jpg
 
LED Verlichting vanmiddag binnen gekomen voor onder het aquarium want zie helemaal niks als het avond is. IR Sensor komt volgende week binnen dus die gaan we later aansluiten op het paneel dat aan de voorkant komt. Op dit moment 1 kant aangesloten en wederom weer netjes gelukt.

LED in laagste stand.

IMG_4084_zpstbc7jqnf.jpg


IMG_4085_zpsxkmvdx6u.jpg


IMG_4086_zpseqxadwnr.jpg


En als ik de LED Verlichting op een hoegre stand zet.

IMG_4087_zpstmcth8sj.jpg


IMG_4088_zpsgr24yrfp.jpg
 
Ziet er goed uit! Je eerste uitvoer zou volgend mij heel wat water afgeremd hebben! Je hebt even 2 bochten van 90 graden extra! Hoeveel liter per uur ga je pompen? Ik heb 2 openingen voor buis van 25mm en ik moet toch minimaal 1 uitgang smoren om stroming op mijn oppervlakte te krijgen bij 1500liter/uur.
 
Ziet er goed uit! Je eerste uitvoer zou volgend mij heel wat water afgeremd hebben! Je hebt even 2 bochten van 90 graden extra! Hoeveel liter per uur ga je pompen? Ik heb 2 openingen voor buis van 25mm en ik moet toch minimaal 1 uitgang smoren om stroming op mijn oppervlakte te krijgen bij 1500liter/uur.
Bedankt voor je reactie! Dit is niet de uitvoer voor mijn opvoerpomp maar puur de uitgang voor het verse water wat vanuit de thermostaatkraan komt. Dus deze hoeft geen beweging op het water te regelen. De uitvoer vanuit mijn opvoerpomp word waarschijnlijk een 32mm uitvoer met minder uitgangen.
 
Cool hoor! Jouw uitvoer, zoals hij eerder was, is mijn uitvoer van mijn bioloog. Ik had eerst 4 uitgangen van 32mm. Veel te veel. 2 is meer dan zat.
IMG_6289.JPG


Je pakt het wel goed aan zeg, licht in je kast. Ik gebruik wel ff mijn zaklampje van mijn telefoon mocht het nodig zijn (is nog niet gebeurd :) ).
 
@Canon: ik zie het inderdaad! Zelfde gedachte en netjes gemaakt ook haha! Ik heb altijd zulke goede ideeen en maak dan iets en uiteindelijk word het toch weer anders. En aangezien dit echt alleen de uitstroom van het vers water is heb ik express wat meer uitgangen gebruikt zodat het water niet met een noodgang eruit komt omdat ze redelijk recht naar beneden wijzen. Dit zal niet het geval zijn maar zekerheid voor alles :) Als er maar 2 gebruikt word uiteindelijk is dat helemaal prima.

Aangezien ik toch merk dat ik er vaker moet zijn dan ik dacht ervoor gekozen om LED verlichting en profielen te bestellen en deze te monteren. Is straks helemaal makkelijk met de IR Sensor..... als de kast open gaat springt de verlichting gelijk aan!

@Apisto Thnx! Het gaat wel wat langzamer maar daardoor word voor me gevoel het eind resultaat des te beter en heb ik alles erop, eraan en erin zitten!
 
Zo, dat is de top op de top. Licht dat automatisch aangaat in je aquarium kast als je deurtje opgaat. Mag hopen dat de lichtkleur wel wordt aangepast aan je stemming :p?

Misschien loop ik op de zaken voorruit of heb je het al gepost, maar waar ga je over filteren? Leuk topic om te volgen. Lekker rustig aan het werk. Tijd, kosten en moeite maken niet uit, haha.
 
Thnx voor jullie reacties! Ik heb nog geen idee waar ik over ga filteren maar moet ik me toch eens in gaan verdiepen..... Helaas word de tijd met de dag minder omdat ik vanaf 01-01-2017 aan de slag ga als ZZP'er dus moet het eea regelen en financieel heeft dit uiteraard ook wat gevolgen waardoor ik even op mijn centjes moet letten! Maar we gaan rustig aan verder en probeer alles tot in de puntjes op orde te krijgen.

Kleine update van de werkzaamheden! Grootste gedeelte voor het water verversen kunnen afmaken en bioloog bijna volledig voorzien van leidingwerk. (Ook even een terugslagklep er tussen geplaatst)

image_zpsfyhk4kev.jpg


image_zpszb6ivixz.jpg


image_zpsel4xxgrj.jpg


image_zpsptgh0rnb.jpg


image_zpsh0kdxtzp.jpg


image_zpszvumoey5.jpg
 
Vandaag eindelijk het leidingwerk allemaal kunnen afmaken zodat de toevoer en afvoer klaar zijn. Hopelijk aankomende week de elektrische klep aansluiten en deze testen.

Kunnen we beginnen met het leiding vanaf de overloop en een opvoerpomp bestellen zodat ik deze ook helemaal in orde kan maken.

IMG_4266_zpsxcz891mh.jpg


IMG_4267_zpszbwgmpj5.jpg


IMG_4286_zps2asbdgjx.jpg


IMG_4287_zps79stxs7w.jpg


IMG_4288_zpstyovfll3.jpg
 
Ik vind dit echt een prachtig topic om te volgen. De kwaliteit straalt ervan af. Ziet er zeer vakkundig uit!
Ga zo door.
 
En Roel? Hoe erg is het dat ZZP-en?
Moet je de bak al verkopen?
Haha nee de bak hoef ik niet te verkopen maar me geld is wel op, op dit moment dus kan even niks met het aquarium helaas..... dus dat is wel balen. Maar als de facturen dan verstuurd worden dan kan ik wel gelijk weer dik aan de bak maar dat is helaas nog heel even afwachten.
Aan de andere kant wellicht wel goed want we gaan morgen naar een potentiële nieuwe woning kijken als tussenwoning dus wellicht word de bak wel op zeer kort termijn verhuisd haha!
 
Haha nee de bak hoef ik niet te verkopen maar me geld is wel op, op dit moment dus kan even niks met het aquarium helaas..... dus dat is wel balen. Maar als de facturen dan verstuurd worden dan kan ik wel gelijk weer dik aan de bak maar dat is helaas nog heel even afwachten.
Aan de andere kant wellicht wel goed want we gaan morgen naar een potentiële nieuwe woning kijken als tussenwoning dus wellicht word de bak wel op zeer kort termijn verhuisd haha!

:S:S:S
Dat klinkt wel heel bizar man.
Eerst begin je een groot aquarium project, dan een nieuwe loopbaan als ZZP-er en dan ook nog een nieuwe huis met tussen wonig. :stars:
Ik moet er niet aan denken maar heel knap dat je het allemaal aan durft!
 
Haha ja het klinkt ook bizar alleen het is allemaal even precies zo gelopen en soms doe je er niks aan..... Dan komt alles tegelijk. Keerzijde daadkracht is het risico en de keuzes die je soms moet maken.

Het huis was prachtig en helemaal naar ons zin. Tegendeel hiervan is dat ik niet de juiste aansluitingen in de buurt heb om het aquarium te plaatsen. Het is dus even afwachten of we de woning krijgen en dan zal ik helaas toch echt de keus moeten maken wat ik ga doen. Ik ga alles handmatig verversen en afvoeren of kies ik er op dit moment voor om alles toch maar te verkopen.... Dat zou ontzettend jammer zijn zeker na al het werk wat erin zit maar zoals ik al aangaf, soms moet je keuzes maken en het risico nemen ook al is dat niet altijd wat je zelf graag wil!
 
Het huis was prachtig en helemaal naar ons zin. Tegendeel hiervan is dat ik niet de juiste aansluitingen in de buurt heb om het aquarium te plaatsen!

Dus eigenlijk is het huis niet naar je zin??:S

Maar ja, "onze" zin is meestal niet je eigen zin......
 
Dus eigenlijk is het huis niet naar je zin??:S

Maar ja, "onze" zin is meestal niet je eigen zin......
Haha als je het zo bekijkt klopt dat inderdaad maar aangezien ik niet alleen ben heb ik niet alleen de keuze. Ik moet nog goed bekijken hoe en wat als we eenmaal de sleutel hebben dus wellicht besluit ik het aquarium gewoon te houden. We gaan het zien!
 
Vandaag de contracten getekend voor het nieuwe huis en 15feb krijgen we de sleutel. Na goed overleg besloten dat jullie toch het eind resultaat gaan zien want het aquarium gaat gewoon mee...... Straks goed bekijken wat de mooiste plek is. Word vervolgd!!!
 
Sleutel afgelopen woensdag in ontvangst mogen nemen en druk bezig geweest met over verhuizen! Nu is het wachten op de bank zodat ik kan bekijken waar het aquarium precies geplaatst gaat worden maar hij staat iig klaar!!

We gaan dus als we deze maand financieel overleefd hebben verder met de opbouw!

IMG_4848_zps3xz3o0j1.jpg


IMG_4849_zpslwekzfhh.jpg
 
Top, dat is het betere werk!
Alles heel gebleven dus eerste obstakel overwonnen.

Blijf erg benieuwd!
 

Terug
Bovenaan