Zelfbouw Project Aqua 200x70x70


Moet er dan ook een lichtje branden? Of infrarood?
 
Moet er dan ook een lichtje branden? Of infrarood?
Er zit infrarood op de camera maar er word ook nog een ledbalk gemonteerd welke ik via me telefoon of computer kan schakelen.

ox1A_d1Cxv5uRMAaioTaVR8xHLePOpJG.jpeg
 
Osmose bak op maat kunnen zagen (plexiglas wit) en gekit, straks nog de randjes erin zodat de afdekplaat daar mooi op kan rusten.

e30402e55ff90a5b4ccf1e37eab17bfa.jpg


c1cbad2f50b3a5bad4062dc224a02281.jpg
 
Roel ga anders met de plexiglazen bak naar ispa plastics die kunnen hem lassen of lijmen met speciale uv lijm

Gegarandeerd dicht

Gr wim
 
Bedankt voor je tip Wim! Volgens mij is het allemaal gelukt.

Omdat vaders nu al zolang bezig is heb ik de kleine ongeduldige man alvast verrast met een aquarium waar hij zelf wat kleine visjes in kan doen haha moeders vond het ook al te lang duren!

e16f7da7b25c97957a2a393f1d1b81f2.jpg


1daf9d408bb9c209817d9a4b5e04603b.jpg


w596Vp9g19N-RdFxMgsYC8twTunUx56R.jpeg


abc7b19738dff453e15ae67d3dc51d22.jpg
 
goeie tussenoplossing ;-)

Nadeel van die bakken vind ik altijd het beperkte zicht vanaf de zijkanten
 
ook daarvoor een tip :p gewoon dik smeren.
vriend van me is schilder die zei: maakt niet uit wat je smeert zolang je maar dik smeert
resultaat is wel dat ik strakke muren en plafonds heb overal :D


wat een ongelofelijke onzin zeg

dat is net zoiets als dat een brandweerman zegt dat je vuur dooft door er benzine op te gooien

ik ben al 25 jaar schilder...gewoon een dunne laag op de muur...laten drogen...en dan nog en keer saucen

dik erop kost je heel veel materiaal plus het risico dat het gaat zakken overal,het dekt evengoed niet en met dan de 2e keer moet je maar hopen dat je niet alles eraf trekt(ligt aan de ondergrond)...latex word keihard en schuurt heel vervelend.

elke schilder weet....het maakt heeeel veel uit wat je smeert....anders ging iedereen wel naar de gamma.

mijn tip is: ben je te lui om je muur 2x fatsoenlijk te saucen....hang dan een poster op!! want met zo een instelling moet je helemaal niks bouwen


en als je mensen adviseert...doet het dan vanuit feiten of eigen ervaring!!
 
wat een ongelofelijke onzin zeg

dat is net zoiets als dat een brandweerman zegt dat je vuur dooft door er benzine op te gooien

ik ben al 25 jaar schilder...gewoon een dunne laag op de muur...laten drogen...en dan nog en keer saucen

dik erop kost je heel veel materiaal plus het risico dat het gaat zakken overal,het dekt evengoed niet en met dan de 2e keer moet je maar hopen dat je niet alles eraf trekt(ligt aan de ondergrond)...latex word keihard en schuurt heel vervelend.

elke schilder weet....het maakt heeeel veel uit wat je smeert....anders ging iedereen wel naar de gamma.

mijn tip is: ben je te lui om je muur 2x fatsoenlijk te saucen....hang dan een poster op!! want met zo een instelling moet je helemaal niks bouwen


en als je mensen adviseert...doet het dan vanuit feiten of eigen ervaring!!
Dit was eigen ervaring.
Inmiddels wat meer ervaring opgedaan...
Maar het maakt wel degelijk uit wat je smeert dat ben ik met je eens.
En als je zakkers en druipers krijgt smeer je te dik hè ;)
 
Polymax is volgens de makers geschikt voor vochtige omgevingen en ijzersterk. De temperatuur mag erg hoog of laag zijn het deert de lijm niet. Destijds was dit voor mij de reden om een lichtbalk in een kap te lijmen. Kunstof op kunstof, de verkopers in de bouwmark waren laaiend enthousiast over het spul en verklaarden het beslist geschikt voor mijn doeleinden. Niet dus! Na verloop van tijd bleef de lijm maar loslaten hoewel ik de instructies strikt opvolgde. Later bouwde ik een behuizing voor een zelfbouw controller uit hardschuim materiaal. Ik wilde dit aanvankelijk lijmen met secondenlijm. Niet doen, aldus de medewerkers van de bouwmarkt, Polymax is de lijm voor de job. Weer na verloop van tijd, de lijm liet los! Nu heb ik de behuizing wél gelijmd met secondenlijm, goedkope bovendien, het is niet uit elkaar te krijgen!
 
Beste allemaal,

Ik ben terug van weg geweest en heb alles weg gedaan door wat tegenslagen in mijn Prive leven.... dit is helaas allemaal zo hard aangekomen dat ik uit frustratie ben gestopt met de bouw omdat ik er gewoonweg geen tijd en geen zin meer in had! Op dit moment nog steeds aan het worstelen met de dingen die gebeurd zijn maar ben niet stil blijven zitten..... als afleiding heb ik me verder verdiept in een wat completere bak zodat ik niet alles zelf hoef te bouwen en daarbij een bestelling uit staan voor een kubus van 80x80x80 incl hoogglans wit meubel welke in de hoek van de huiskamer geplaatst zal worden zodat we er vanaf de bank goed naar kunnen kijken.

Ik zal 1 deze dagen als ik de tijd ervoor vind wat foto's plaatsen zodat ik het weer een beetje bij kan houden hier.

Tot snel!
 
Sterkte ermee, ik hoop dat je je draai weer kan vinden met de nieuwe bak.
 
Sterkte! Nooit ok als dingen zo hoog oplopen dat je tot zo'n besluit komt.
Hoop dat je je rust weer snel kunt vinden.
 
Bedankt allemaal! Klopt helemaal..... het is ingeslagen als een bom en kort daarvoor ook wat nieuws over mijn eigen gezondheid gehad waardoor ik de zelfbouw helaas niet kon afmaken! Helaas heeft het andere betrekking op me moeder wat velen malen erger is! Aanstaande dinsdag volgt de operatie dus ik hoop dat ze zoveel mogelijk kunnen verwijderen en alles goed verloopt. (Mijn moeder heeft de diagnose baarmoeder kanker gehad en kort daarop het nieuws dat het is uitgezaaid naar haar lympfeklieren en wellicht verder)

Nu allemaal dus even spannend!
 
Bedankt allemaal! Klopt helemaal..... het is ingeslagen als een bom en kort daarvoor ook wat nieuws over mijn eigen gezondheid gehad waardoor ik de zelfbouw helaas niet kon afmaken! Helaas heeft het andere betrekking op me moeder wat velen malen erger is! Aanstaande dinsdag volgt de operatie dus ik hoop dat ze zoveel mogelijk kunnen verwijderen en alles goed verloopt. (Mijn moeder heeft de diagnose baarmoeder kanker gehad en kort daarop het nieuws dat het is uitgezaaid naar haar lympfeklieren en wellicht verder)

Nu allemaal dus even spannend!


Tjee... heel erg veel sterkte daarmee, vreselijke ziekte...
 
Nogmaals bedankt! Ik zal morgen het eea posten hoe het er nu voor staat met de plannen en met de bak.....
 
Bij deze alvast wat extra info omtrent de bak die in de maak is:

- 80x80x80
- Behandeld RVS frame
- Hoogglans wit meubel
- Achterste ruiten zwart
- voorste ruiten optic white
- Poly geslepen
- 4 vaks sump incl PVC (Red/white combi van Royal exclusiv.

e584c87f97059de5fb2580a830701a4d.jpg


Hier een lijstje met de apparatuur welke reeds is gekocht en klaar staat:

- Royal exclusiv Bubble king mini.
- Aquabright Deluxe Osmose apparaat
- Apex Neptune 2016 aquarium computer
- Apex doseer pompen (2 stuks)
- Apex DDR reservoir (2 stuks)
- Apex WAV starters kit (2 stromingspompen)
- Apex PAR module (meten licht intensiteit)
- Apex breakout box (aansluiten lever sensoren)
- Apex feed system
- Apex module Maxspect Gyre stormingspomp

Nog aan te schaffen:
- opvoerpomp (Royal exclusiv RD3 speedy)
- verlichting (Philips Coralcare)
- Wervelbed filter (Royal exclusiv dreambox filter)

Het aquarium zal half oktober geleverd worden dus moet nog even geduld hebben maar zodra het eea binnen is zal ik uiteraard een update posten!

8e6cacf10c7d0094a2ac8eb1de391b25.jpg


fc58f6dcf60958e078dc4c64d1284ecb.jpg


4c6cb447c2673d47428383e977d3567b.jpg


ad176ad880c642bb3a718e844290867c.jpg


31b41429ac8a5a57c86b345c6eee1df1.jpg
 
Veel sterkte Roel de komende tijd
Waarom sluit jij deze topic niet en maak een nieuwe voor jou nieuwe project
Dat verdient dat mooie project zeker
Maar even goed volg ik het wel

Gr wim
 
Veel sterkte Roel de komende tijd
Waarom sluit jij deze topic niet en maak een nieuwe voor jou nieuwe project
Dat verdient dat mooie project zeker
Maar even goed volg ik het wel

Gr wim
Dankjewel Wim! Ik denk dat ik dat inderdaad ga doen... hier staat ontzettend informatie in die niet meer van toepassen is!
 
Heel veel sterkte Roel!
Ik had al wat voorbij zien komen op Marktplaats van je en dacht al meteen, dat zal niet zonder reden zijn.
Heftig allemaal, heel goed dat je de hobby toch weer hebt opgepakt.
Ik denk aan je!
 

Terug
Bovenaan