Zelfbouw Project Aqua 200x70x70

Thnx allemaal!!! Alles is gelukkig heel gebleven maar wat een werk zeg....... Nondejuuuuuu haha!
 
Kleine update! Na wat onderzoek gedaan te hebben op internet en het aannemen van een nieuw project de keuze gemaakt om het zoetwater aquarium te laten varen.......!! We gaan verder met het aquarium alleen word dit een 1000LTR Zeewater aquarium. Ik heb hulp in de buurt die me op weg gaat helpen alleen het leidingwerk is helaas voor niks geweest..... maar dat is niet erg! Hopelijk kan ik iemand anders blij maken met de sump incl het leidingwerk dus die gaat de verkoop in. (Dus mocht er iemand interesse hebben......)

Volgende stap is het wegslijpen van de onderste spijlen in het frame zodat ik een kleine sump kan plaatsen en ruimte voor de afschuimer.... deze zijn best hoog heb ik gezien op internet dus daar moet ik wel de ruimte voor hebben.

Hopelijk snel een update met nieuwe foto's!!!
 
Heel gaaf! Ben heel erg benieuwd. Je gaat verder in dit topic of maak je er een nieuw topic voor aan?
 
Ik ga netjes verder in dit topic.

Op dit moment bezig met het verwijderen van de bioloog om deze groter te maken. Daarnaast ga ik een start maken met het meubel en het wegslijpen van de spijlen binnen het frame.
 
Ik ga netjes verder in dit topic.

Op dit moment bezig met het verwijderen van de bioloog om deze groter te maken. Daarnaast ga ik een start maken met het meubel en het wegslijpen van de spijlen binnen het frame.

Jeetje man! Je durft wel zeg.
Geld vliegt er uit als water zo :eek:

Ben heel benieuwd
 
Ja het is een hele grote stap met extra kosten en een flink formaat voor een zout water bak maar we gaan er voor!
 
Zoooo..... overloop los gesneden en kit netjes verwijderd. Daarbij wat spullen ontvangen voor het meubel en de elektra.

IMG_5213_zpsxdefeogs.jpg


IMG_5212_zpsw8qj3aki.jpg
 
Ontwerp voor de nieuwe sump is ook zo goed als klaar en heb een Vertex Puratek deluxe besteld om Osmose water te kunnen maken.

Sump_zpswhpwz8fz.jpg
 
Dat is zeker een flinke hoeveelheid water zeg. Ik ben benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen.
 
Dat is het zeker ja!

MDF is binnen gekomen voor het meubel en daarbij ook het Osmose filter van Vertex. We kunnen dus weer aan de gang.

zvDMPcWURHZIYzw0LkADeHfxX9ud5XqQ.jpeg


IMG_5315_zpsguxq2wdk.jpg



IMG_5319_zpslszlc5e8.jpg


IMG_5320_zpsjk6pbc5u.jpg
 
Wat een joekel van een bak! En een juweel dat osmose apparaat!
 
voor veel mensen is 1000liter zoet al badass groot.. maar zout? geweldig :)
 
Gaaf hoor! Blijft de onderkant uit 1 geheel bestaan? Of komen er nog deurtjes oid in. Ziet er iig al strak uit!
 
Thnx allemaal!!

Het gehele meubel zal 1 geheel worden. Op dit moment ben ik druk bezig om al het plaatwerk compleet op maat te krijgen en te bevestigen. Zodra dit gedaan is gaat het helemaal uit elkaar en zal ik alles voorzien van extra houten deuvels en word alles vast gemaakt met een laag houtlijm. Daarna zullen er op er op verschillende plekken aan de binnenkant van het meubel verstevigingen komen zodat het meubel niet kan buigen. Het meubel zal voorzien worden van wieltjes aan de onderkant zodat het meubel in het geheel naar voren geschoven kan worden voor onderhoud.

Als dit alles gedaan is gaan we aan de slag met plamuur en alle naden voegen en opschuren zodat het meubel "een geheel" word.

Gisteren de bank geleverd dus we hebben het aquarium goed op zijn plek kunnen zetten en gaan weer gas geven! Spijltjes zijn uit het frame geslepen om plaats te maken voor een nieuw sump en ruimte voor de afschuimer.

VZtqJXpEXKdvl1iq-mPu0TcGcrzXT9tr.jpeg


VZtqJXpEXKdvl1iq-mPu0TcGcrzXT9tr.jpeg
 
1 opmerking moeilijk kijken zo van de bank naar de bak
en krijg je zo geen reflectie van de bak in de tv en visa versa richting bak
en heb je voldoende ruimte tussen bak en bank om je meubel weg te rijden

groet
jaap
 
Ben het met @flipper34 eens.

Nu je toch je leuke huiskamer toont, misschien kan die vaas op andere kleur, op een andere plek, en daar je aquarium?
(ja sorry, ben soms lekker direct :p).
 
haha geen probleem! Daarom is een forum ook.....

Ik heb voldoende ruimte om mijn meubel weg te rijden dus dat is geen probleem (Is wellicht moeilijk te zien op de foto maar daar zit 1.20M tussen). Helaas kan de bank niet anders omdat deze zo besteld is.... draaien is geen mogelijkheid want daarop is de ruimte niet gemaakt.
Ik heb 1 lange kant waar ik kan zitten en naar het aquarium kan kijken dus dat is geen probleem. (Tv staat weinig tot niet aan beneden.... meestal kijken we boven tv)

Het beste kan later nog verplaatst worden daar we het eea nog aan het inrichten zijn. Die vaas heeft de vrouw daar neer gezet en die speelt met de kleuren... ik blijf er vanaf! Gezien er een vrouw in het spel is kan ik helaas niet zomaar alles doen wat ik zelf wil! Het Aquarium aan die kant is geen optie omdat er een verwarming zit. Daarbij komt er 1 deze dagen een tv meubel te hangen van 3M breed. De plaatst waar het aqua nu staat is de beste optie maar dat zullen jullie later wel zien als het allemaal een beetje klaar is.
 
Vandaag ook een start gemaakt met het bouwen van het "multi panel" voor oa stroom en netwerk. MDF netjes op maat gemaakt en gaten geboord. Hopelijk dit weekend tijd om stroom aan te sluiten.

11dda106ec3b47ac1b34f2b3a4f2b9d0.jpg


a546c4e37ad53ab31464626fc5c5d950.jpg
 
Je weet dat je LSA stroken hebt in de ethernet contact dozen die niet ontworpen zijn voor de flexibele kern die in de gebruikte kabels zit?
Je hebt kans dat je signaal verlies hebt of dat het überhaupt niet werk..

Wel netjes gemaakt verder, worden alle stopcontacten geschakeld door een relais etc?
 
@tuinkabouter: Klopt! Heb het risico genomen en alle aansluitingen werken op dit moment maar we gaan het idd zien in de toekomst. Fluke testen komen in ieder geval netjes uit voor alle poorten.

Voor het stroom gedeelte ben ik nog even aan het kijken hoe ik het eea ga aansluiten.
 
Dat is wel beter. Maar zou voor de zekerheid ook een iperf test doen ;)
 
Zal ik nog weleens doen idd, thnx!

Eerst even de box afwerken met MDF en naden voegen en schuren en dan eens likje verf geven.
 
Box grotendeels kunnen afwerken en heb hem voorzien van een aantal lagen grondverf en 1 keer afgelakt. Naden zijn allemaal weg dus ik vind het prima.

3602a12db8d67d0644715ae608b004de.jpg


bdDxopbIM7VTeT0ovZz9PsDdlOeLFipL.jpeg
 
Thnx Niwla.

Alles bevestigd en getest en ziet er allemaal prima uit..... nu de tablet nog even bevestigen en dan kan die gemonteerd worden.


7183720d774f1741fbd63803e960d319.jpg


f40f3d507efb3c347468e515f0cac1ef.jpg


503390a0fb52f93fc40554e7373f829d.jpg


9303c9cee2926ef85e4bc4aca0ba7daa.jpg
 
zier er netjes uit zo
kleine tip bij mdf altijd even voorboren
 
Thnx! Haha ja klopt, heb ik even nagelaten bij de achterkant......
 
Thnx allemaal!

Zojuist de postmeneer weer geweest met een kleinigheidje voor Pasen

xqfjyVHCUqicWRsGaz9zrvRQe1evHEuu.jpeg


xqfjyVHCUqicWRsGaz9zrvRQe1evHEuu.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: yov
Maar jij had toch al een apex controller?
Wel lekker zoveel doseerpompen, ga je voor de DSR methode?
 
Maar jij had toch al een apex controller?
Wel lekker zoveel doseerpompen, ga je voor de DSR methode?
Apex heb ik verkocht aan een vriend van me.... die heb er per direct een nodig en bij mij lag hij stof te happen haha!

Ik ga voor de Triton methode, puur en alleen omdat ik mensen in directe omgeving heb die me kunnen helpen.
 
Prachtig project :petjeaf:Super strak allemaal, echt vakwerk
 
Terug
Bovenaan