Planten


Daar kan je het aquarium mee meten,doe je eerst de voorruit en dan van onder naar boven en vervolgens van voor naar achter.
 
Ik moet even kijken ik ben ziek.. Ik heb nog geen vin veroert
 
Als ik me beter voel ga ik hem gelijk opmeten.. Eten algeneters ook appel ?
 
Ik weet niet hoe het precies zit met algeneters wat fruit betreft maar fruit kan gaan gisten in de maag en is voor sommige aquariumbewoners dodelijk.
 
In appels zitten suikers, Wat Seabeen ook bedoelt.

Gekookte spruiten kan wel.
pondje kopen,alles koken.
1 voeren ,rest in een vlak bakje ,kan je makkelijk weer 1 pakken.
Zoiets dus. voor een maand ,2 zakken.
AFiuRlK9OwqFRo2zyWjau2z3mLdHMlUA.jpeg


Beterschap .
 
Ohja dat is ook wel een goed idee. Dan heb je in ieder geval genoeg voor de komende tijd. Dan hoef je de spruiten maar een keer te koken ?

Dan ga ik ook maar geen appel proberen.

Bedankt.
 
Ja, Wij hebben een mosselpan,die gooien we vol,met een kilo spruiten.
Dan deel ik ze op in bakjes.
Is makkelijk los te halen,dat ze niet aan elkaar vriezen.
Rechtse bakje,is in 2 delen.
Kan ik er zo een 20 uithalen,en opvoeren.

Z-dTyww5ogDg_ZtphRo5U7cDURVk611m.jpeg

Loricaria met jongen en garnalen op een spruit.

Schijfje lusten ze ook wel.
 
Okee , is de loricaria een soort algeneter ?? Hij is wel heel mooi.

En dan deel je ze op in maanden , in weken of in dagen ??
 
Grappig.. we zijn ondertussen nu al van het probleem plantjes (die door het verkeerde visbestand komen) naar gedoe over de goudvis naar het voeren van de vissen met diepvriesvoer naar spruitjes..

We hebben nog steeds geen idee hoe groot die bak is. (ziek of niet, als je op de pc kan en je vissen kunt voeren kun je ook wel eventjes 2sec een liniaal erlangs leggen of een foto maken....)

Oftewel, waar zijn we met z'n allen nu eigenlijk mee bezig??
Sharon, wil jij wel echt iets weten of ben je ons gewoon aan het trollen???? Want ik krijg steeds meer het gevoel dat je niet echt serieus er iets aan wilt doen?...
 
Ik denk het laatste, na 100 posts een bakmaat doorgeven moet geen probleem zijn lijkt mij. Desnoods doe je het met je handen meten als je geen liniaal hebt.. Vingers spreiden, van duim tot pink is ongeveer 20 cm. :p
 
Luister als jij niks beters te zeggen hebt kun je maar beter niks zeggen. Je hebt geen idee wat ik heb oke dus je kan wel zeggen ziek of niet als je niet weet wat ik heb bemoei je dan lekker met je eigen zaken oke !!
En als je het niet ziet als een serieus iets hoef je ook niet te reageren maar kan je verder kijken naar iets wat je wel interessant vind.

En dat ik achter de laptop zit betekend niet dat ik me gelijk goed voel. Ik heb wel andere dingen aan mijn hoofd dan nu die bak op meten !!

Als jij zegt dat ik er niks aan wil doen het zij zo! Dat is dan jou mening. Het kan ook normaal gezegd worden klaar!
 
Met jij bedoel je Black_mollie of mij mee. Ik vind je reactie in ieder geval zwaar overtrokken.
Je voert neem ik aan ook je vissen? Zoals ik al aangaf, spreid je vingers dan even zoals hieronder:
2ihV0_NTzmz3xb-jewe9dSPfgJKySbzv.png


Meet even snel de bakmaat op. Dan is dat gezeur over die bakmaat ook verleden tijd en kan er advies op maat gegeven worden.

Je kan wel beledigd reageren maar daar lossen we in dit geval niets mee op.
 
Het is een 60 liter bak das wat ik nu weet..
 
Mijn reactie kan inderdaad beledigd over komen en dat was ik ook
 
Sharon_xx zei:
Het is een 60 liter bak das wat ik nu weet..

oke nu kunnen we aan de slag maar vrees dat je nog meer slecht nieuws te horen gaat krijgen ( en niet alleen van mij )

die maanvissen
3 waren het er dacht ik ??
zitten toch veel te klein ze hebben minstens 50 liter per vis nodig en een bakje dat even hoog is als jouw lengtemaat

met 60 cm bakjes heb je eigenlijk nog maar een 15 20 % keuze uit de vissen die ze standaard hebben in de gemiddelde winkel
 
Ben dat slechte nieuw in ieder geval nu wel gewend ik ben benieuwd of er uberhaupt goed woord komt.
 
Goed nieuws komt er uiteindelijk wel. Voor nu is het vrees ik even niet zo heel leuk nieuws allemaal. Als je de tips allemaal gaat oppakken en er actie op onderneemt (of laat ondernemen aangezien je ziek bent), kun je straks ook gewoon fijn genieten van je aquarium. Dat willen we tenslotte allemaal toch?
 
Ik geniet nu ook van mijn aquarium.. En dat slechte nieuw hoor ik al twee dagen.. Ik weet dat niemand verwacht dat ik binnen een dag een nieuw aquarium kan regelen , maar zo komt dat wel over.. Er zou de komende maanden wel geen grotere komen , dat werkt nu gewoon even nie..
 
Je geniet nog wel van je aquarium. Het kan zo maar omslaan en dan vallen er doden.
60 liter (heb ik ook) is helaas te klein voor de maanvissen en je goudvis. Je neons en molly's kunnen er volgens mij wel in(apart sowieso, met elkaar geen idee).
Je algeneter, ligt er even aan wat voor ��n het is, misschien ook wel.
 
Ja maar het komt gewoon deze maanden niet uit om een nieuwe te kopen. Dat hoort genoeg informatie te zijn waarom ik nog geen grotere heb.

En ik weet even niet uit mijn hoofd welk soort algeneter ik heb!
Deze algeneter worden wel niet zo groot.
 
Als je niet weet welke algeneter je hebt hoe weet je dan of hij groot wordt of niet ?
 
Omdat het mij wel verteld is maar ik het vergeten ben....
 
Waar hij vandaan komt.
Maar het was een lastige naam dus heb ik het niet onthouden.
 
Als ik ook nog serieus genomen word dan krijg ik er misschien weer wat plezier in!!
 
Ik denk dat Roosen bedoelt:

Ze hebben je (bij de viswinkel) verteld dat hij klein blijft.
Is het nu ook het geval dat je de maanvissen bij dezelfde viswinkel gekocht hebt (en ze hebben je verteld dat het met gemak bij elkaar past),
dan komen we weer op het oude verhaal terecht, de viswinkel die geld wil verdienen en het niets interesseert waar de vissen terecht komen (Zolang ik mijn geld maar heb!).
 
Ja weet ik veel wat hun mij verteld hebben kom er ook nu pas achter dat niks blijkt te kloppen..
 
Dat bedoelen wij dus. Helaas komt dat heel vaak voor. Zo ben ik er zelf ook ingetuind.. Probeer toch het advies even voor lief te nemen en dan komt het vanzelf goed!
 

Terug
Bovenaan