Planten


Doe maar rustig aan.
Komt niet op een dag of een week aan,hoor.
Tja, dat de anderen geen oog er voor hebben,kan.
Andere interesses,he?
 
Ja ik geef je ook geen ongelijk. Ik zou hem eigenlijk al weggegeven hebben maar diegene moest van mij eerst een geschikte bak gaan kopen want die wou hem in een kom stoppen , nu wist ik dat dat niet mocht. Dus heb ik gezegd dat ik hem dan niet aan diegene zou geven voordat diegene iets had waar hij gewoon normaal kon zwemmen
 
Sharon_xx zei:
Ja ik geef je ook geen ongelijk. Ik zou hem eigenlijk al weggegeven hebben maar diegene moest van mij eerst een geschikte bak gaan kopen want die wou hem in een kom stoppen , nu wist ik dat dat niet mocht. Dus heb ik gezegd dat ik hem dan niet aan diegene zou geven voordat diegene iets had waar hij gewoon normaal kon zwemmen
:

thumbs:
Kijk zo komen we tot elkaar. :p
 
Want nu kan mijn goudvis normaal zwemmen , maar ik zei tegen diegene dat ze eerst maar gewoon iets normaals moest gaan kopen
 
Ik zat op blad 1.
Bericht van BM.
Daar reageerde ik op.
Dat was fout, NU zitten we in blad 2. kijk maar rechts. Pagina 2 van 2.
Nu wel?
 
Sharon_xx zei:
Want nu kan mijn goudvis normaal zwemmen , maar ik zei tegen diegene dat ze eerst maar gewoon iets normaals moest gaan kopen

voor een goudvis bestaan er geen normale aquariums
dan heb je het direct over een bak van enkele meters
 
Volgens mij is het nu wel duidelijk voor Sharon,

Goudvis op transport naar geschikte vijver,
Manen, mits aqua geen 150cm, op transport naar geschikt onderkomen.

En afhankelijk wat je wilt, en nog belangrijker maat van aquaria, werken naar een passend bestand.
Open desnoods een item op de juiste plaats, vraag advies en kijk wat de mogelijkheden zijn en werk vandaar uit
naar een gunstig geheel voor je vissen wat zal resulteren in een leuke hobby.

Sharon, men bedoelt het niet verkeerd, maar lees je wat in je bent tenslotte al op de goede
weg door je hier aan te melden,

Suc6 grt. Daan
 
Mijn maanvissen hoeven in ieder geval niet weg dat zit wel goed.
Mijn goudvis zou eventueel in een vijver kunnen maar diegene waar dat zou kunnen heeft nog geen tijd gehad om normaal af te spreken, Dus vandaar.;)
 
Voor de zoveelste keer de vraag hoe groot is ja aquarium

Is goed mogelijk dat je maanvissen ook te klein zitten
Die beestjes hebben ook veel ruimte nodig
En gezelschap van soortgenoten
 
Ik heb er 5 dus dat moet genoeg zijn en ik heb al eerder gezegd dat ik dat van de week zou gaan opmeten.
 
Hoe weet je dat de bak groot genoeg is als je niet weet hoe groot de bak is?

Ik vind je antwoorden behoorlijk verwarrend. Zit je nou te liegen?
Eerst was de goudvis je eerste vis, hij is al oud maar je hebt 'm nog maar een maand. Daarna heb je 'm gekregen terwijl je al tropische vissen had en gaat het volgens jou hartstikke goed waardoor je 'm niet weg wil doen en daarna wou je 'm al wegdoen en heb je er zelfs al iemand voor gevonden. :confused:
 
Ik heb hem gekregen als eerste vis. Hoezo liegen waarom zou ik liegen doe normaal. Ik heb ook niet gezegd dat ik hem niet weg wou doen.Daarna heb ik mijn aquarium gekregen met vissen erbij.Toen heb ik mijn goudvis daarbij gedaan. Misschien ben ik onduidelijk geweest.... Als je niet weet hoe het zit zeg dan ook niet dat ik lieg!! Want daar kan ik niet tegen..
 
Jeetje Sharon waarom doe je nou zo vijandig? we willen je alleen maar helpen.
Je vraagt hulp en we willen je helpen maar is het wel handig om precies te weten hoe of wat maar je geeft verschillende antwoorden.
Jones zegt niet dat je liegt maar vraagt het enkel.
 
Hier staat wat anders:
Sharon_xx zei:
Maanvissen en goudvissen kunnen in mijn aquarium prima bij elkaar tot nu toe heb ik er nog geen problemen mee gehad. Mocht ik er problemen mee krijgen heb ik gewoon een vervangend tehuis ik vind het onzin dat het niet bij elkaar kan als het bij mij gewoon prima gaat.
Samenvattend: Er zijn geen problemen, je vindt het onzin dat het niet bij elkaar kan en pas als je problemen ziet heb je een vervangend thuis, maar die heb je niet want die persoon wou 'm in een kom doen. :confused:

Ik zeg niet dat je liegt, ik vraag of je liegt. Een knoeperd van een nuance. Laten we wel wezen, je berichten zijn erg inconsistent.
Hoe kan je sowieso zeggen dat het goed gaat als je de vissen (de goudvis of de andere vissen? Ik volg het niet meer) nog maar een maand hebt?

Je bak is groot genoeg, maar je weet niet hoe groot die is. Kan je het verschil tussen een bak van 150 en 80 cm. niet zien?

Met zulke antwoorden kunnen we niets en het verbaast me niets als we over een paar weken in het sub-forum ziektes een topic van je zien met de titel: "Wat is er met mijn maanvis?", terwijl dit makkelijk voorkomen had kunnen worden.
 
Ik begon in dit forum over mijn planten iemand vraagt aan mij wat voor vissen ik heb ik zeg wat voor een vissen ik heb krijg ik in een keer allemaal negatieve reacties over mijn goudvis en mijn maanvissen. Je vraagt of ik lieg , dat komt voor mij over dat er gedacht word dat ik lieg. Ik heb over de maten van mijn bak gezegd dat ik die van de week op zou meten en dan bij deze als ik dat gedaan heb mijn profiel ook wel aanpas zodat je kan zien hoe groot of klein mijn bak dan wel niet zou zijn.

Het was niet de bedoeling om vijandig te doen ookal heb ik dat nu wel gedaan. Maar al ik denk dat er gedacht word dat ik lieg gaat er toch echt iets op mijn zenuwen werken. Sorry daarvoor.
 
Je begon over je planten en dat die worden kaalgevreten door je vissen maar dacht dat dit normaal was vandaar...
Iedereen zou ook liever positieve reacties op je bak geven maar is gewoon een feit dat het niet helemaal in orde is in je bak en ben jij niet bij geholpen als mensen dan net doen of er niks aan de hand is maar de vissen helemaal niet natuurlijk ook al is het niet leuk om te horen.
 
Er kwam geen commentaar voordat je zelf dit aangaf:
Sharon_xx zei:
Ik kan altijd tips gebruiken

Dus niet 'in een keer'. Je krijgt de tips die je volgens eigen zeggen altijd kan gebruiken en dan praten we onzin want het gaat hartstikke goed. We hebben hier zovaak opmerkingen als "Het gaat hartstikke goed." gezien om vervolgens op foto's het tegenovergestelde te zien: magere, vergroeide, gewonde en doodongelukkige vissen.

Wil je nu geholpen worden of niet? Anders zitten zowel wij als jij onze tijd te verdoen.
 
Dus in mijn bak is het niet helemaal goed omdat er een goudvis bij zit... Daar komt het op neer. Ja mijn goudvis heeft een ander tehuis nodig en daar was ik al mee bezig. Maar als die persoon nog geen tijd heeft om af te spreken , kan ik er nu ook nog niks aan doen.
 
En je planten zijn kaal,en het vermoeden is ook dat je bak niet geschikt is voor 5 maanvissen want is wel heel vreemd dat je niet weet wat de afmetingen zijn maar wel aangeeft dat de bak goed genoeg voor ze is.
Heeft allemaal met elkaar te maken om een mooie bak te krijgen en te houden als alles in balans is.
 
En ja ik kan tips gebruiken maar volgens mij ging dat met name over de planten..
 
eentje met ronde blaadjes. en een bruinachtige. En nog een paar maar die lijken op zuurstofplantjes.
 
Ze hebben wel veel licht. Plantenvoeding hoe moet ik dat zien ??
 
Voeding voor planten,maar denk van niet dan.
Welke bodembedekking heb je in de bak?
 

Terug
Bovenaan