Mijn Juwel Trigon 350 (Jarno Wilenss)


Ja Ivo :juggle::(
Maar ik mag toch aannemen dat een aquarium speciaal zaak geen vensterbankplanten verkoopt.
Of wil je zeggen dat ik ieder plantje wat ik krijg van de zus van mijn vriendin eerst moet opzoeken op internet of ik hem überhaupt van haar wil krijgen
 
Het is een plant die het in een paludarium wss wel weer doet, zolang de plant maar niet volledig onder water staan. Ook hier zit een aquariumdeel bij. Ben er zelf vroeger de mist ook wel mee ingegaan hoor en heb deze plant ook gehad.
Maar daarnaast; super gaaf die vissen. Vooral die zwarte man? met witte streep over zijn rugvin is echt super :smitten:
 
Mooi die gatenstenen. Zijn die echt of nep? Ook leuk filmpje met prachtige vissen.
 
Dankjewel!:D
Ja de stenen zijn echt.
20 kg aan steen intotaal:D
 
Gister helaas een vrouwtje Labidochromis caeruleus overleden die ik vorige week gekocht heb, ze at sinds ik haar heb al niet en bleef de hele tijd in een hoekje, had dit al verwacht maar toch jammer.
Waarschijnlijk gezien haar eetlust Malawi bloat?
 
Hoe zijn eetlust en Malawi bloat volgens jou met elkaar verbonden?
Nou zie hier:deal:

IMG_0833.PNG
 
Het is je kennelijk niet duidelijk waar we heen willen.
Je had er toch door aanpassing van het dieet voor gezorgd dat malawi bloat niet meer kon voorkomen?
 
Als je goed leest zie je dat de vis al niet eet sinds ik hem vorige week gekocht heb, en zoals je ook leest in het plaatje zijn nieuwe cichliden erg gevoelig voor Malawi bloat.
Dus dan kan ik nog het beste voer hebben maar als hij al aankomt met Malawi bloat kan ik weinig doen
Toch?
 
Jarno, als je het hebt over goed lezen zou je toch moeten opvallen dat in de kop van het artikel dat je aanhaalt Malawi tussen haakjes staat en in de passages die je kopieert het steeds over bloat (dus zonder specifiek Malawi erbij) gaat. Omdat het voer bij Mbuna's zo'n specifiek ding is en als zodanig ook voor problemen kan zorgen is het belangrijk het onderscheid wel goed te maken.
 
Jarno, als je het hebt over goed lezen zou je toch moeten opvallen dat in de kop van het artikel dat je aanhaalt Malawi tussen haakjes staat en in de passages die je kopieert het steeds over bloat (dus zonder specifiek Malawi erbij) gaat. Omdat het voer bij Mbuna's zo'n specifiek ding is en als zodanig ook voor problemen kan zorgen is het belangrijk het onderscheid wel goed te maken.
En verder staat er in het artikel deze onderstaande puntjes die bij mij niet van toepassing zijn, dus kan er bij mij mis zijn gegaan.
Hieronder zie je ook over mbuna?

IMG_0834.PNG


IMG_0835.PNG
 
Met verminderde eetlust kan het van alles zijn dat is nu juist het lastige. Het is een teken van bloat dus, maar dat betekent omgekeerd nog niet dat het alleen vloot kan zijn.

Altijd lastig te diagnosticeren. Vooral je andere vissen ook goed in de gaten houden.
 
vandaag even een grotere interne pomp gekocht van 1500 l/h, de Juwel eco flow 1500
 
Vandaag een koppel /melanochromis-auratus opgehaald, nu net in het aquarium gezet.
Daarvoor even licht uitgezet en een steen verplaatst:D zodat ik hem rustig kan toelaten in het aquarium
 
Binnenkort ga ik het hout wegdoen en dezelfde grote stenen die ik nu heb voor in de plaats
 
Na anderhalf - twee uur puzzelen toch alles mooi gekregen

IMG_0840.JPG


IMG_0841.JPG
 
jaa haha dat hoop ik ook:)
Nogmaals: wij ook!
Maar ook hier geldt weer een beetje wat al een paar keer benoemd is: eerst fatsoenlijk inlezen en navraag doen zou toch zeer verstandig zijn, voordat je iets aanschaft of handelt.
Dit zijn echt geen lieverdjes, ze zijn in staat om hetgeen al in je aquarium hebt rondzwom de dood in te jagen. Besef je dat?
 
om het even te verduidelijken:

mbuna hebben veel agressie in zich zitten, de auratus is zelfs nog een klasse apart in agressie.

dat is ook de reden waarom mbuna bakken overbevolkt worden om die agressie goed te kunnen verdelen. doe je dit niet dan is de kans groot dat het snel fout gaat.

kijk anders ook even rond op t malawifreaks forum, en vraag daar desnoods om hulp met je bak.

geloof me dat voorkomt tegenslagen met je bak.
 
Nogmaals: wij ook!
Maar ook hier geldt weer een beetje wat al een paar keer benoemd is: eerst fatsoenlijk inlezen en navraag doen zou toch zeer verstandig zijn, voordat je iets aanschaft of handelt.
Dit zijn echt geen lieverdjes, ze zijn in staat om hetgeen al in je aquarium hebt rondzwom de dood in te jagen. Besef je dat?

Ja dat besef ik en dat had ik ook gelezen.
We gaan wel zien hoe het gaat lopen:D:D
 
om het even te verduidelijken:

mbuna hebben veel agressie in zich zitten, de auratus is zelfs nog een klasse apart in agressie.

dat is ook de reden waarom mbuna bakken overbevolkt worden om die agressie goed te kunnen verdelen. doe je dit niet dan is de kans groot dat het snel fout gaat.

kijk anders ook even rond op t malawifreaks forum, en vraag daar desnoods om hulp met je bak.

geloof me dat voorkomt tegenslagen met je bak.

Dat weet ik ja mijn bak zit ook vol?
Toch bedankt voor de tip:D
Ik ga ook even kijken op die site, ik wil altijd graag bijleren
 

Terug
Bovenaan