Mijn Juwel Trigon 350 (Jarno Wilenss)


Nou daar heb ik niks van gemerkt mijn andere koppeltje word tot mijn verbazing erg gewaardeerd. Dit is ook het laatste koppeltje wat ik heb toevoeg en op internet staat dat deze goed gaan met mbunas
 
Het vastmaken kan gewoon met een elastiekje toch?
Krijgt de javavaar dan niet te weinig voeding binnen?
Ik gebruik ook vloeibare plantenvoeding

Je kan het mooier opbinden met wat visgaren, mist er wat stroming langs de wortels gaat krijgen ze genoeg voeding via de toegediende plantenvoeding.
 
Ah okee dus elastiek kan dus niet
Dankjewel:thumbs:
 
Toch even wat voer voor de afwisseling gehaald

image.jpg
 
Dankjullie wel!:D
Net even een paar plantjes gekregen van de buurman, anders zou hij ze weggooien (zonde)

Rechts:

IMG_0676.JPG


Midden:

IMG_0683.JPG


Links:

IMG_0685.JPG


Totaal:

IMG_0687.JPG
 
Hoe zou ik ze nou voeren? Om de dag afwisselen met het voer en 1 keer per week artemia?
 
wel jammer dat die telefoon foto's nooit zo mooi worden, binnekort even een paar met fotocamera maken
 
Dit zijn momenteel mijn waterwaardes:
NO3:10
NO2:0
GH: 7
KH:10
PH: tussen de 6,8 en 7,2
 
Ik zie in uw verzamiling ook witte watten liggen, u kunt daar ook wasemkapfilters van de action voor gebruiken. Doe ik al 2 jaar, nooit problemen mee gehad en het is goedkoper.
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=665909

Ik zou daar toch mee oppassen. Er zijn ook filters die behandeld zijn met brand vertrager. En dat is giftig voor vissen.
Daarnaast zijn ook niet alle typen chemisch zuiver. Dat hoeft in een afzuigkap ook niet, maar in je aquarium....
 
Laat ik het maar niet proberen toch bedankt voor de tip:thumbs::thumbs::thumbs:
 
Lekker dan, buitenfilter zo lek als een rietje:eek::stom:
 
Das makkelijk een rietje heb maar 2 gaten :p

Maar hoezo is je filter lek dan? Waar komt het water uit?
 
Ik heb in het bovenste bakje nieuwe filters gedaan want er zat alleen maar van dat wol in (ben even de naam kwijt). Pomp weer dicht gedaan en sindsdien lekt hij uit de rand waar de kop van het filter op de rest gaat en hij lekte op de bovenkant waar je kunt drukken zodat er water in de pomp komt
Rubber nagekeken was verder goed, nogmaals met vaseline ingesmeerd.
De kop uit elkaar gehaald en lekkage van de drukknop boven opgelost hij lekt nu alleen nog steeds aan de randen
 
Zijn je sluitclips nog heel?
Heb 1x een gescheurde clip gehad.. Geeft ook een rommeltje..
Je filter mandjes etc zitten wel allemaal goed in het filter en recht boven mekaar?
 
Voor mijn gevoel is er inderdaad een stukje uit het clipje de mandjes heb ik er al een keer uitgehaald om dat te testen

Rechts bij de schroef het stuk wat is afgebroken aan beide kanten:oops::(:stom:
image.jpg


Deze knop lekte door een rubber wat niet goed zat
image.jpg
 
Heb een beetje lopen spelen met het licht. Met een mooi resultaat:D
Heb nu warm-lite voor en day-lite achter

image.jpg


Van alle 3 de soorten heb ik 2 stuks
(Zit hier qua werking op het aquarium zelf ook verschil in?)
image.jpg
 
Dat is een lullig stukje plastic...
Maar dat kan net genoeg zijn dat het filter niet goed sluit en dus lekt..
 
Yep :( dan moet er maar een nieuwe komen welk merk raden jullie aan om niet dit soort dingen te krijgen?
 
Wat trouwens wel heel vreemd is, dat stukje wat is afgebroken zit boven het rubber
 
hallo Jarno,

(even een tip) denk je er ook aan het oude filter voorlopig even mee te laten draaien als je een nieuwe aanschaft.

grt Martijn
 
Jaa ik heb ze alle 2 aan. Nu maar 1 ivm die lekkage:D
 
Het filtertje wist het nog niet, maar Jarno wint altijd:D
Toch nog een keer geprobeerd hem te repareren en nog een keer die knop los gehaald waar hij als eerste lekte en er een extra rubber omheen gedaan.
Met succes!!!:);)

image.jpg
 
Had wel gedacht dat een tetratec filter wat degelijker was.

Ik houd het bij Eheim.
 
achteraf had ik hem ook niet gekocht ik mag toch aannemen dat je je filters kunt vervangen zonder dat je lekkage krijgt:D
 
Net even water ververst no3 zit nog op 10 mg, dan is het toch verstandig morgen ook nog even te verversen?

image.jpg
 
Dat wist ik helemaal niet ik dacht dat het op het stripje altijd wit moet blijven.
Goeie tip tuinkabouter.
Dankjewel Cédric
:D:thumbs:
 

Terug
Bovenaan