Mijn Juwel Trigon 350 (Jarno Wilenss)


J

Jarno Wilenss

Guest
2 weken geleden ben ik weer opnieuw begonnen met een aquarium de juwel trigon 350.
Afmetingen: 123x87x65 (350 l)
Kant en klaar gekocht maar helemaal opnieuw begonnen.
Zand uitgekookt en nieuw vers water erin.
Na anderhalf week wachten de eerste bewoners toegevoegd met behulp van JBL Biotopol, JBL Denitrol en JBL Ferro pol: 1 koppel Malawi cichliden en een meerval.

image 1.jpeg


image 2.jpeg


image 3.jpeg


image 4.jpeg


image 5.jpeg


image 6.jpeg
 
zometeen even foto van de huidige stand
 
Zoals je ziet zijn de cichliden al lekker wezen graven vorige week en is het water een beetje bruin door het hout

image 13.jpeg
 
over de malawi en de grind bodem ga ik niks zeggen, ben niet voldoende bekend met de soorten, maar weet wel dat ze graag hun kieuwen zeven met zand.
verder wel leuk gedaan zo ;) voor een mooiere dieptewerking zou je de achterkant zwart kunnen maken, maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk.
 
Ja dat is waar van de bodem, inderdaad niet zo slim maargoed.
Achterkant is een idee goed jaa, ik heb een kant tegen de muur staan die zal ik idd even kunnen beplakken.
 
[/ATTACH]
image 11.jpeg
image 10.jpeg
image 12.jpeg
image 11.jpeg


image 9.jpeg
 
helaas is het raam al bekrast toen ik hem 2e hands gekocht heb, achteraf had ik dat even moeten polijsten
 
Achterkant afgeplakt

image.jpeg
 
Ja klopt ja ;)
Weet iemand of ik mijn bruine (hout)water helemaal kan filteren met kool of zal het altijd iets bruin zijn?
 
met kool en regelmatige waterwissels moet het zo weg zijn
 
Ik heb er al wel kool in zitten (een handjevol) maar had dat nog van een paar jaar terug en dus geen verpakking met de hoeveelheid kool dat ik nodig ben voor 365 liter.
Is dit te weinig? ;)

Dankjewel
 
Vandaag na 4 weken mijn filters verschoont, was ook wel nodig want het water uit de emmer was koffie zwart na het uitspoelen.

Ook mijn lampen omgewisselde eerder was daglight voor en colour light achter nu andersom. Wat een wereld van verschil.

Helaas is mijn ingebouwde filter wel van de ruit los gekomen na het verschonen van de filters en is een stuk naar beneden gedaald, is dit erg? Hij staat namelijk nu helemaal onder water :D:thumbs:

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg
 
Ja in water van het aquarium.
Hoop niet dat dit het bacteriën bestand erg heeft aangetast.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er staat ook een extern filter op mijn verlanglijstje weet alleen niet hoe veel capaciteit die moet hebben, iemand ideeën? :D
 
Ja precies misschien inderdaad beter,
Ik heb wel dit bakje in de pomp.

image.jpg
 
Ja inderdaad bedankt voor de tip:thumbs:
 
Misschien haal ik vanmiddag een extern filter op van eheim die naast mijn interne filter gaat draaien, het filter is tot 130 liter.
Is dit voldoende als extra filter?
 
Ook even een paar steentjes toegevoegd:D

image.jpg


image.jpg
 
Misschien haal ik vanmiddag een extern filter op van eheim die naast mijn interne filter gaat draaien, het filter is tot 130 liter.
Is dit voldoende als extra filter?

Ik denk toch dat dit iets te krap is.
Beter een filter tot 300 liter aquarium.
En als je de filter op den duur alleen wilt gebruiken, dus het interne weghalen.
Dan liever een filter voor aquaria vanaf 300 liter aquarium.
 
Okeoke dan inderdaad een grotere.
Wil ze wel alle 2 gebruiken
 
ik zou doorsparen voor een filter wat wel in zijn eentje de hele bak kan filteren.
om dezelfde reden als marcel al zegt.
 
Jaa ga ik zeker doen:D
 
Mijn nieuwe externe pompje van 600 l/h;)

Nu heb ik dus intotaal 1200 l/h:D

image.jpeg
 
Paar plantjes erbij

image.jpeg
 
Klein beetje weg gewerkt tegen de achterkant

image.jpeg
 
Als je die blokfluit (spray bar) niet mooi vind, kan je hem ook weglaten hoor. En alleen een tuitje onderwater uit laten komen. Let er wel op, dat zowel je interne filter als het externe filter dezelfde kant uit spuiten.
Zo krijg je een goede circulatie.
 
Ja heb ik gedaan :D
 
Hij gaat van de interne pomp langs de spraybar richting de hoek:D

Let niet op het houtblokje en het doosje zo hou ik ze mooi recht:br:

image.jpg


image.jpeg
 
Ik wil binnenkort een nieuw koppeltje cichliden en misschien een bodembewoner toevoegen iemand een leuk idee?
Zat zelf te denken aan een pantser meerval of een l nummer maar die moeten juist in zacht water toch?
En Malawi in hard water.
Qua cichliden leek mij een koppeltje kersenbuikjes leuk maar dat is weer Amerikaans type bak?
Gaat dit totaal niet samen of kan het wel?
Iemand tips of suggesties dan hoor ik het graag:D:thumbs:
 
kersenbuikjes in een Amerikaans type bak?
 

Terug
Bovenaan