Mijn Juwel Trigon 350 (Jarno Wilenss)


Hallo Jarno,

voor een amerikaanse bak zou ik eens kijken voor een dwergcichlide,( apistogramma) bv cacatoide of antennebaarsje.

Grt Martijn
 
Op zo'n bak wel even naar de verhouding man vrouw kijken.
Cacatoide 2 a 3 mannetjes op 6 a 9 vrouwtjes.
 
Dat weet ik maar ik heb geen Amerikaanse bak , heb een gemixte bak met wat ik leuk vind zit geen specifieke vissen in.
Mijn vraag was of ik kersenbuikjes bij Malawi in kan doen:D

Dankjewel!:thumbs::thumbs:
 
Dat weet ik maar ik heb geen Amerikaanse bak , heb een gemixte bak met wat ik leuk vind zit geen specifieke vissen in.
Mijn vraag was of ik kersenbuikjes bij Malawi in kan doen:D

Dankjewel!:thumbs::thumbs:

Kijk je kunt best wel verschillende regionen bij elkaar houden. Maar je moet wel opletten dat de vissen van hetzelfde water houden. Dus dezelfde temperatuur, dezelfde hardheid, dezelfde pH.
Daarnaast moet het gedrag ook overeen komen.
Dit staat bij veel vissen vermeld.
Gewoon beetje google gebruiken.
 
Ja goed plan:thumbs:

Net even nieuwe bewoners opgehaald een koppeltje Malawi weer, plus een meervalletje:D

Nu ik twee pompen heb mag ik nu om de week een andere verschonen?

IMG_0630.JPG


IMG_0633.JPG


image.jpg
 
De filterpomp moet je zo lang mogelijk met rust laten. Alleen verschonen als de stroming minder wordt.
De juwel pomp, kun je heel makkelijk de witte watten vervangen. Maar de rest met rust laten.
Dat bakje cirax, hoef je maar af en toe eens uit te spoelen. Sponzen alleen spoelen. Hoeven niet vervangen te worden.
Je buitenfilter kun je zeker 2 maanden met rust laten. Welke vulling heb je daarin?

Wat wel belangrijk is. Water verversen. Doe dit netjes iedere week. En iedere week evenveel.
Ik doe 40 liter per week op een 300 liter aquarium (netto liters)
Regelmaat is belangrijk. Anders krijg je grote schommelingen.
 
Wat een fantastische tips weer, top!:thumbs:
In het buiten filter zitten alleen filter buisjes medium ( soort cirax ) kool en watten, moet er nog wat bij in?
 
Iemand idee of ik in een draaiende bak zand kan toevoegen?
 
Gwn filterwatten in het filter, planten in een emmer, grind eruit en zand erin, filterwatten dagelijks wisselen tot je bak helder is
 
Is €2,50 per kilo duur voor de stenen die ik gehaald heb, heb ongeveer 20 kilo gehaald
 
Iemand nog tips wat ik met de bodem kan doen zodat de Malawi dat wat aangenamer vinden?

Thank you :thumbs:
 
Je kan ook alleen het voorste stuk bodem vervangen. Planten houden wel van grind namelijk.
Gewoon alles in de bak houden. Vissen en planten. Filter aanlaten.
Met een ijsbak (eerst ff lekker 1 liter ijs eten) kun je heel makkelijk het grind eruit scheppen.
Je nieuwe bodem eerst goed spoelen. Dan kun je de gespoelde bodem in de ijsbak doen.
De ijsbak langzaam laten zakken in het aquarium. Vlakbij de boden de bak omkiepen.

Laat je filters draaien en niet schoonmaken. Je bodem bacterien krijgen een flinke opdonder.
 
Kijk super man! Dankjewel voor de tip:D:thumbs:
Eerst even wachten met geld volgende maand anders krijg ik ruzie met het vrouwtje ik heb al teveel uit gegeven:br:
 
zand toegevoegd nu wachten totdat het helemaal helder is
Morgen nieuwe foto als hij helemaal helder is:D
IMG_0667.JPG
 
Dat geeft wel een leuk effect, dat zand vooraan.

Nog even een gratis tip. Zie ik nu een javavaren in het zand/grint staan? Deze moet je eigenlijk vastbinden op een steen of hout.

Dan zou ik voorlopig het aquarium eens met rust laten. Wel gewoon wat water verversen, maar geen inrichting meer veranderen. Dan kan het evenwicht zich gaan zetten.
 
Ja goed idee dankjewel ga ik zeker doen! :D
Om 12 uur gaat het licht aan kijken hoe hij erbij staat
 
Het vastmaken kan gewoon met een elastiekje toch?
Krijgt de javavaar dan niet te weinig voeding binnen?
Ik gebruik ook vloeibare plantenvoeding
 
Hij is nu helder, ik ga zometeen een koppeltje Labidochromis caeruleus halen, informatie opgezocht die eten ook spirulina

IMG_0670.JPG
 
Je weet dat er wordt gewaarschuwd als je Mbunas hebt en dan gaat uitbreiden? Reden om je eens verder te verdiepen in Mbunas en wel twee keer over na te denken.
 

Terug
Bovenaan