Mijn Juwel Trigon 350 (Jarno Wilenss)


Voldoen deze 3 aan planten voeding?
Er zit ook nog een heel klein beetje dennerele voedingsbodem in het zand wat ik nog over had een tijdje geleden

IMG_0737.JPG
 
Moet ik dan nog speciaal wat bijkopen voor nitraat en fosfaat of is dit genoeg?
Nu pikte ik toenstraks heel gauw iets op over plantenvoeding met kool.
Kan dit wel of niet?
Ik filter namelijk over een zak met kool en heb een koolfiltertje(matje) in de externe pomp zitten
Alvast bedankt:D:thumbs:
 
Profito wordt compleet genoemd, omdat dit bijna alle benodigde sporen elementen zou bevatten. Echter zijn hier de meningen over verdeeld.

Nitraat en fosfaat moet je eens wekelijks gaan meten. Doorgaans heb je niet snel tekort. Mits je voldoende vissen hebt.

Echt volle planten bakken met heel veel licht, hebben wel tekort aan nitraat en fosfaat. Meten = weten.

Actief filterkool en plantenvoeding gaan niet goed samen. De sporen elementen zijn gebonden aan een organisch molecuul (chelaat) dit organische (chelaat) molecuul wordt opgenomen door het kool.
Dus ook het daaraan vastzittende sporen element.

Doorgaans is filteren over kool niet nodig. Wil je echt van een bepaalde kleur afkomen, dan zou je purigen kunnen overwegen.

Maar ja, een beetje kleur is ook wel natuurlijk.
 
Nitraat en fosfaat worden ook in je aquarium 'gevormd' via het voeren van vissen. Het kan dus wel dat je het met profito alleen redt.
 
Dankjewel!:thumbs:
Vandaag het kool dan maar vervangen voor sponsen, de bruine kleur is nu toch uit het aquarium
Heb ik geen grote kans dat het daarna weer terug komt?
 
Vandaag geen tijd gehad morgen dan maar.
Iemand idee of die bruine kleur terug komt nadat ik het kool eruit haal?
 
De bruine kleur kan zeker terugkomen omdat het hout deze kleur afgeeft. Je moet je afvragen of je dat mooi of niet mooi vindt.

Ik heb zelf purigen in m'n filter en dat bevalt prima! Ik had ook altijd een gele gloed in m'n aquarium wat ik persoonlijk echt niet mooi vind.
 
Ah dat dacht ik al.
Wat is purigen?
Filtert dat ook voedingsstoffen van plantenvoeding uit het water:D
 
Ik voeg elke zaterdag na de verversing biotopol, denitrol, ferropol, easy profita toe en easy carbo voeg ik dagelijks toe kan dit allemaal wel in een keer op zaterdag:D

Ik zal straks nog even een totaaltje maken als het water weer helemaal helder is

Dankjewel:thumbs:
 
Nu snap ik er helemaal niks meer van de 2 vrouwtjes zijn met elkaar aan het baltsen of kan dat niet? :stars:
 
Is mijn bakje nu wel geschikt voor Malawi? Afgezien van het hout
 
Vandaag een super mooi plantje gekocht, hopen dat de Malawi die met rust laat maar ik vond hem zo mooi dat ik dat wel wil proberen

IMG_0809.JPG


En nog even een totaaltje

image.jpg
 
Ik zie hem niet tussen de foto's.
Is dit plantje ernstig in het aquarium?:S
 
Wat slecht dat een aquarium zaak dit verkoopt, gelukkig heb ik het plantje gekregen
 
Tjsah Jarno. Lullig dat het je overkomt maar weer ben je er ook zelf bij. Je hebt je namelijk niet ingelezen in wat je kocht. Net als toen met het voer. Het gaat een keer mis zo.
 

Terug
Bovenaan