Mijn aquarium


Hoe oud zijn de maanvissen( foto graag), want maanvissen eten graag en veel, zelf krijgen ze hier 4x per dag te eten en dat gaat heel gulzig op.
 
Ze zijn best wel jong
 

Bijlagen

  • D6239956-A8EE-445B-A3E7-CCAE2C44A7E7.jpeg
    D6239956-A8EE-445B-A3E7-CCAE2C44A7E7.jpeg
    336 KB · Weergaven: 76
  • 6B0EC0F4-7422-49C7-8EA2-3EAA7887E91A.jpeg
    6B0EC0F4-7422-49C7-8EA2-3EAA7887E91A.jpeg
    332.9 KB · Weergaven: 71
Ik zie het, en dan is het juist belangrijk om veel te voeren en veel water te verversen, normaal is het met jonge maanvissen om 2x in de week 50% van het water te verversen en zeker 5x per dag te voeren met een voer wat zo hoog mogelijk in voedingswaarde ligt, dus artemia en zwarte mug.
 
Ok, maar hoeveel blokjes moeten ze dan per dag krijgen als je ze 5 keer per dag voert en moet je elke dag artemia geven of soms?

Groeten Elia
 
En nog een vraag: als je het water ververst gaat het ph dan niet omhoog, omdat je d’r dan weer leidingwater bij doet wat een veel hogere ph heeft dan het geschikte water (6,5)
 
En nog een vraag: als je het water ververst gaat het ph dan niet omhoog, omdat je d’r dan weer leidingwater bij doet wat een veel hogere ph heeft dan het geschikte water (6,5)
Maakt niet veel uit met zoveel verversen.
 
Ok, maar hoeveel blokjes moeten ze dan per dag krijgen als je ze 5 keer per dag voert en moet je elke dag artemia geven of soms?

Groeten Elia
Het liefst afwisselend, maar 2x daags atremia is prima.
Ook wittemug en zwartemug is prima voer.
 
Ok, maar als ik dan elke dag 2 blokjes artemia geef, moet ik dan ook nog droogvoer (van die korreltje) geven of dat niet meer?

Groeten Elia
 
En is het niet beter als ik ook wat droogvoer geef, omdat het anders wel heel ongezond word?
 
Ok, maar is het ook goed als je bijvoorbeeld 5 dagen 2 blokjes artemia geeft en 2 dagen alleen maar droogvoer?

Groeten Elia
 
Maakt niet zoveel uit, als je maar zorgt dat ze veel eten en veel schoon water krijgen, alleen dan trek je ze mooi en gezond groot.
 
Bedankt, maar het probleem is nou juist dat ik niet weet wat veel eten is, dus dat zou ik graag willen weten.

Overigens wel bedankt natuurlijk
 
Begin met 2 diepvriesbrokjes en kijk wat daar van overblijft, gaat het helemaal op dan is dat voldoende, blijft er over en ze eten dat niet binnen een half uur van de bodem op dan is het teveel geweest, dus kan je iets minderen, met droogvoer is dat ongeveer het zelfde.
Om die reden zijn trage bijvissen ook belangrijk om het overgebleven voer op te eten, dan blijft er eigenlijk niets meer over.
 
Ok helder!
Dan zal ik 5 keer per week 2 artemia blokjes geven en 2 keer per week droogvoer😀
 
Zoveel als ze op kunnen, dus hou ze in de gaten dan leer je vanzelf hoeveel ze eten.
Zelf gaf ik ze toen ze jong waren om 0900 uur de 1e eten, daarna tot 21.00 uur om de 3 uur eten, doordat ze veel eten poepen ze ook veel waardoor je dus ook 2x per week 50% van het water ververst om de afvalstoffen te verdunnen.

Nu zijn ze hier bijna 5 jaar oud en krijgen nog maar 3 a 4x per dag eten en 1 waterwissel van 50% per week.
Als je moeite hebt om ze zo vaak eten te kunnen geven dan kan je ook een voedeautomaat aanschaffen voor het droogvoer, dus dan s'ochtends diepvries, overdag via de automaat met droogvoer en s'avonds weer diepvries.
 
Als ik het zo lees 8 tot 10 blokjes diepvries aangevuld met droog verdeeld over 5 maaltijden per dag. Minder als ze het niet opkrijgen.
 
Ok dan doe ik s’ochtends 4 blokjes overdag droogvoer en s’avonds 4 blokjes. Is dit zo goed
 
Nee, want nu heb je het verdeeld over 3 maaltijden en je moet het verdelen over tenminste 5 maaltijden.
 
Maar zijn voor de rest de hoeveelheden wel goed?

Groeten en bedankt
 
Dit is je startpunt, vanaf hier zul je zelf moeten observeren hoe je vissen reageren, groeien ze goed, komen ze mooi op kleur, zijn ze actief. Dat is het belangrijkste en allermoeilijkste aan het verzorgen van welk dier dan ook. Het zijn levende wezens, geen apparaten die vaste hoeveelheden energie nodig hebben. Je geeft eerder aan dat je al lange tijd aquaria verzorgd. Dit zal dus bekend voor je moeten zijn.
 
Ok dan doe ik s’ochtends 4 blokjes overdag droogvoer en s’avonds 4 blokjes. Is dit zo goed
Nee je moet dat verspreiden over 5 voermomenten op 1 dag en niet 2x per dag je bak volplempen met voer in de hoop dat ze alles van de bodem opeten (want dat doen ze niet)
 
Oke, ook ik heb wel eens vragen over verschillend voer.
Maar jij hebt je vissen al en iemand moet echt letterlijk alles uitleggen hoe en wat? Ik ben écht niet van het zuur doen maar heb je überhaupt iets gelezen over hoe en wat met deze vissen?
Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed. :unsure:
 
Ik heb zojuist op internet (aquainfo) gelezen dat siamese algeneters niet met maanvissen en goerami’s kunnen, omdat die zich aan hun huid vast gaan zuigen. Klopt dit?
Ik heb een gouden siamese algeneter en zie regelmatig zuigplekken op de zijkant van de maanvissen.

 
Oke, ook ik heb wel eens vragen over verschillend voer.
Maar jij hebt je vissen al en iemand moet echt letterlijk alles uitleggen hoe en wat? Ik ben écht niet van het zuur doen maar heb je überhaupt iets gelezen over hoe en wat met deze vissen?
Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed. :unsure:
Eerder in dit topic zijn maanvissen al afgeraden
 

Terug
Bovenaan