Mijn aquarium


Ik denk dat dit het wordt:

5 maanvissen

6 corydora’s julii

3 ancistrussen

25 citroentetra’s of fantoomzalmpjes

2 diamantgourami’s

8 marmerbijlzalmen

1 helenaslak

Woei..

eerst 35 nu 50..
heftig

Jouw keuze, die zou zeker de mijne niet wezen, succes !
 
Laatst bewerkt:
dan doe ik:

4 maanvissen

6 corydora’s julii

3 ancistrussen

15 citroentetra’s of fantoomzalmpjes

2 diamantgourami’s

6 marmerbijlzalmen

1 helenaslak
 

In plukjes van 4 of 5 met een week ertussen, daarom is het ook handig om bij een lfs te kopen
wat ik zeg is geen geschreven opdracht, maar mij is gebleken dat dit wel werkt, en gaat er wel iets mis wat altijd kan, met nitriet ofzo dan ben je niet in één keer voor een paar honderd euro vis kwijt, want de kans op uitschieters is vele malen groter als je gelijk zoveel vissen in de bak zet..

En zo groot is die 240 nu ook weer niet
 
Dat is een beste kermis aan soorten .
Heb niet heel veel verstand van het samenstellen van een visbestand, maar zou je niet gewoon één mooie school houden , +/- 10 corydorassen en dan wellicht 5 maanvissen kunnen houden?

Zo oogt het denk ik een stuk natuurlijker en rustiger dan al die soorten door elkaar :)
 
Als ik zou je visbestand door lees vind ik het nogal druk voor namelijk in je midden/bovenlaag
Mijn advies
2xdiamantgourami
Citroen terta 15x
Corrydoras julli ook 15x
1 ancistrussen
5 x Helena slakken
10 x japonica garnalen
 
Worden die japonica garnalen niet lastiggevallen door de diamantgourami’s en maanvissen en ancistrussen?
 
Als ik zou je visbestand door lees vind ik het nogal druk voor namelijk in je midden/bovenlaag
Mijn advies
2xdiamantgourami
Citroen terta 15x
Corrydoras julli ook 15x
1 ancistrussen
5 x Helena slakken
10 x japonica garnalen
Is dit inclusief de maanvissen trouwens?
 
Nee dit is zonder maanvissen dit worden echt grote vissen als ze zijn uit gegroeid neem als voorbeeld een deksel van een grote pot pindakaas dit is het lijf daarbij komen nog de vinnen en met de diamantgourami erbij die ook groot word en ze zwemmen in de zelfde laag is dit te veel
Voor Maanvissen worden geadviseerd om een aquarium van 120x50x60 met nog 1 soort scholenvis erbij voor de rest niks
Dit is een advies dat door zeer ervaren maanvis houders is op gemaakt door fouten gemaakt te hebben of tot uiterste gaan om tegen ze zo klein mogelijk te huisvesten

Mijn ervaring is dat je bij een aquarium van 150x50x60 pas een groepje maanvissen kan houden met bijvissen die niet in de zelfde laag zwemmen

Ik heb zelf een rio 450 hierin zwemmen een 7 tal maanvissen ik twijfel er zelf over om er 3 weg te doen omdat ik 2 koppels heb meer rust te krijgen als ze willen afzetten in mijn aquarium voor dat ik dat ga ik eerst nog met mijn inrichting spelen
Voor de rest zwemmen er 20 roodkopzalmen in met een harmpje apistogramma agassizii
Als opruimers/poetsploeg 10 ottocinclus 10 japonica garnalen en niet te telen Helena slakken
 
Laatst bewerkt:
Zou voor 15 tot 20 corydoras gaan. Verwacht niet dat je je corydoras julii krijgt, zijn meestal trilineatus.

Bijlzalmpjes tussen de 10/15 en zorgen dat al je gaten in de kap dicht zijn, zijn meester springers.

Zou maan vissen vervangen voor een mooie goerami's

Helenaslakken zijn wel de laatste die ik zou toevoegen. Ben blij dat ik er vanaf ben 😄
 
In ieder geval geen 2 mannen

Persoonlijk zou ik een man en een vrouw samen houden
 
Ja.ik zou je willen adviseren om te Google op diamantgourami dan kan je aardig wat terug lezen hoe je deze het best kan houden en als je het op het forum zoek krijg je ervaringen te lezen van andere liefhebbers
 
Hier staat (hornbach) dat maanvissen minimaal in een aquarium van 80cm moeten en goerami’s ook (80cm)
 

Bijlagen

  • 0CB5F187-4727-45DD-8114-2B54DA8D1071.png
    0CB5F187-4727-45DD-8114-2B54DA8D1071.png
    217.5 KB · Weergaven: 60
Oh maar hornbach is toch wel redelijk te vertrouwen
Die hebben netzoveel kaas van aquarium houden gegeten, als ik van auto's (0,0) Hornbach is een bouwwinkel met als bijproduct aquariumvissen, kun je niet serieus nemen, en winkels in het algemeen zullen al snel zeggen dat iets past (ze verkopen ook nog steeds goudviskits van 40 cm terwijl een beetje goudvis zelf al 40 cm word) want klant is koning, dus die praten ze wel naar de mond
 
Oh maar hornbach is toch wel redelijk te vertrouwen
Waarom vertrowu je niet dit forum, waar juist wel d eexpertise zit die je zocht, maar nu je op internet kijkt en naar jouw wil, gunstige informatie vind leg je d eechte expertise naast je neer en doe je alsnog wat jij wil en ipv het belang van de vis stel jij je eigen belang voorop (want het staat op internet en dus is het waar)
 
Heb je nog tips voor hoe ik mijn vissen in het aquarium moet doen?
 
bijvoorbeeld hoeveel minuten ze aan het water moeten wennen en moet ik alle vissen precies tegelijk er in doen?
 
Ik ben blij je tot inkeer heb kunnen krijgen.

Overwennen van vissen kun je beste in een bamibakje (oid) doen, daar doe je de vissen met het transportwater in en dta bakje laat je drijven in het aquarium zodat de temperatuur in het bakje dezelfde temperatuur word als het aquarium. Daarnaast doe je ongeveer iedere 15 minuten een beetje aquariumwater in het bamibakje en dat doe je zo'n 4x (dus een uur de tijd nemen ervoor). Dan na dat uur giet je dat bamibakje NIET leeg in je aquarium, maar boven je aanrecht of emmer en hou je een schepnet onder het bamibakje om d evissen op te vangen, en dan laat je ze zwemmen in het aquarium
 
Ik ben blij je tot inkeer heb kunnen krijgen.

Overwennen van vissen kun je beste in een bamibakje (oid) doen, daar doe je de vissen met het transportwater in en dta bakje laat je drijven in het aquarium zodat de temperatuur in het bakje dezelfde temperatuur word als het aquarium. Daarnaast doe je ongeveer iedere 15 minuten een beetje aquariumwater in het bamibakje en dat doe je zo'n 4x (dus een uur de tijd nemen ervoor). Dan na dat uur giet je dat bamibakje NIET leeg in je aquarium, maar boven je aanrecht of emmer en hou je een schepnet onder het bamibakje om d evissen op te vangen, en dan laat je ze zwemmen in het aquarium
Ok bedankt
 
En ik heb 4 aquaria op school die ik en wat vrienden onderhouden
 

Terug
Bovenaan