Mijn aquarium


Elia, ik weet dat ik een zeur ben maar zou je aub je berichten zoveel mogelijk willen bundelen. Dat bedoelde ik met 'mand'. Ik scroll me het apezuur, zeker met al die advertenties hier ;). Op fb en ook hier kun je je bericht bewerken ;). Mijn vraag is of je dat zou willen doen :D Je verliest gegarandeerd goede adviezen op deze manier :D
 
Leuk, en dan is het heel goed dat je hier informatie opdoet, en ja... natuurlijk zien we daar graag :foto::foto: van.
Dit is het grootste aquarium van de 4, maar hier komen hopelijk over een paar weken de eerste vissen in
 

Bijlagen

  • 428AEB95-ECA6-4D04-8AAF-167022EF5841.jpeg
    428AEB95-ECA6-4D04-8AAF-167022EF5841.jpeg
    360.6 KB · Weergaven: 77
Mijn biologiedocent zegt dat maanvissen aan de voelsprieten van de goerami's gaan knagen, klopt dat?
 
Btw is het hoofdstuk van de maanvissen en goerami’s afgesloten natuurlijk😃
 
Ik kan ook echt niet wachten op mijn aquarium thuis. Komt mooi in me kamer te staan kan ik er altijd van genieten
 
Elia, ik weet dat ik een zeur ben maar zou je aub je berichten zoveel mogelijk willen bundelen. Dat bedoelde ik met 'mand'. Ik scroll me het apezuur, zeker met al die advertenties hier ;). Op fb en ook hier kun je je bericht bewerken ;). Mijn vraag is of je dat zou willen doen :D Je verliest gegarandeerd goede adviezen op deze manier :D

Iets met ene oor in en het andere uit 😜
 
Na wat advies ben ik toch hierop gekomen:

maanvissen
apistogramma’s
marmerbijlzalmen
citroentetra’s
ancistrussen
corydora’s
helena slakken

vallen deze vissen elkaar lastig?

groeten Elia
 
Waar heb je dit advies vandaan gehaald dan? Hier staat volgens mij de helft aan pagina's al aan advies?
 
Daar heb ik voor de rest geen verstand van,
ik heb meerdere bakken van zo'n formaat gezien waar het zeker goed ging met maanvissen,
en ik denk ook zeker dat het ook wel zou kunnen, maar houd er wel rekening mee dat het wat meer onderhoud kost dan dat je waarschijnlijk gewend bent.
 
Elia even voor de duidelijkheid heb je nou een aquarium van 150x51x66 of 1 van 240l?
 
Ik heb niet veel verstand van maanvissen, in combi met andere vissen. Maar volgens mij werd hier al een paar keer advies gegeven, met mogelijke visbestanden. Ik heb het idee dat je heel graag bepaalde vissen in je aquarium wil hebben koste wat kost... Ik snap dat je dat waarschijnlijk wil uit enthousiasme. Maar is het uiteindelijk niet beter voor de vissen om iets in te dammen qua vissen en de vissen die je dan wel hebt een goed plekje te kunnen geven? En dan kun je uiteindelijk altijd misschien nog wel een keer uitbreiden naar een tweede aquarium ;)
 
Als het echt moet ga ik wel voor een 150cm aquarium en ja ik ben wel een beetje enthousiast d’r over. Overigens heb ik meer vertrouwen in het advies hier. Als niemand hier misschien een verbeterpunt op heeft aan te brengen dan blijf ik bij de maanvissen, appistogramma‘s, marmerbijlzalmen, citroentetra’s, corydora’s, ancistrussen en helenaslakken.
 
Als het echt moet ga ik wel voor een 150cm aquarium en ja ik ben wel een beetje enthousiast d’r over. Overigens heb ik meer vertrouwen in het advies hier. Als niemand hier misschien een verbeterpunt op heeft aan te brengen dan blijf ik bij de maanvissen, appistogramma‘s, marmerbijlzalmen, citroentetra’s, corydora’s, ancistrussen en helenaslakken.
En in welke aantallen had je dan in gedachten?
 
Maanvissen in 240L is geen optie

Een aquarium van 150cm in je slaapkamer is niet gemakkelijk met opgroeiende maanvissen want die zal je het eerste levensjaar veel moet verversen en vaak moet voeren denk dan aan begin van de dag een beetje droogvoer daarna nog minmaal 3 x diepvries dus wie gaat jouw hobby bekostigen? Hoe oud ben je?
Het verversen hoe zie je dit voor je in je slaapkamer 150 tot 200L per keer

 
Ik ben 14, maar mijn ouders kunnen helpen, maar het gaat me eerder om of die vissen samen kunnen en of ze elkaar dan niet gaan lastigvallen
 
Volgens mij komt de boodschap niet echt aan, maar iedereen hier zegt dat maanvissen niet verstandig zijn. Ik begrijp dat je het niet leuk vind om te horen, maar als een groot aantal mensen het zegt is het misschien verstandig om hier gehoor aan te geven. Je vraagt of de vissen elkaar gaan lastig vallen? Het antwoord is Ja, want ze zitten in een aquarium wat niet voldoet aan hun wensen en zullen ze zullen uiteindelijk elkaar uit de tent jagen.
 
Tja vraag het de winkel en die docent want blijkbaar ben je oostindisch doof voor alle adviezen hier in dit topic, dus succes ermee, wat doe je dan op dit forum?
 
Je ouders kunnen helpen wil ze dat ook zo ja laat die dan jouw topic lezen vraag daarna naar hun mening. Zijn je ouders bekend in de hobby dat idee heb ik niet

Je krijg een aquarium dat is super leuk je ouders willen jouw een bepaalde verantwoordelijkheid geven vandaar dat hij op je kamer komt

Wij willen je helpen hebben dit oom gedaan om leuk bestandje voor te leggen dit is niet het antwoord dat je had kijk dan naar wat wel mogelijk is
Advies ouders
Heb je al je aquarium ja of nee
De rio 240 nieuwe met kast kost boven de 400 euro maar dan ben je er nog niet want met de filter die er bij zit zal je niet voldoende hebben aangezien dat je veel vissen wilt er komt een extra filter minmaal 60 euro
Dan wil je nog wat accessoires en planten loopt al snel boven 100 euro aangezien de grote van het aquarium en met deze nieuw prijzen ben ik nog mild vind ik persoonlijk erg duur cadeautje
Oplossing marktplaats om het goedkoper te maken laten we zeggen dat je op een prijs van 200 euro terecht komt dan komen Je vissen er nog bij gemiddeld 3euro per vis en aan 30 stuks zit zo
En voor een gemiddeld huishouden is dit veel geld voor een cadeautje een nog groter aquarium zal nog meer geld kosten
Nou zou ik je andewoord geven
Visbestand voor rio 240
geen maanvissen
1 koppel diamant gourami geen ander oppervlakte vis of je neemt de diamant bijlzalmen
Midden laagCitroen terta 15x
Bodem Corrydoras met een 1x ancistrussen of apistogramma met een ancistrussen

Als het aquarium nog niet gekocht is zou je het volgende advies wil geven
Als ik terug denk aan die leeftijd wou ik ook van als maar ik wou er zo min mogelijk voor doen
Kijk dan eens naar een kleiner aquarium een rio 125 dit zal je sneller schoonmaak dan een grotere aquarium
Voor een rio 125
Oppervlakte
Epiplatys daggetie 2m 5v of honing goerami koppel
Midden laag
Neon terta 10x
Bodem
Apistogramma borreli 1m2

Doe je voordeel hiermee en betrek je ouders erbij om een verstandige keuze te maken
Als je eenmaal zo ver bent deel dan nog voor een keer welk visbestand je op oog hebt en hoe groot je aquarium daadwerkelijk is
 
Zijn wel mooie visjes allemaal! Toen ik jouw leeftijd had, had ik een klein aquarium op mijn slaapkamer, was echt heel leuk. 😊

Maarja, wel elke drie dagen waterwissel want had hele gevoelige visjes zoals jij ook graag wil. Ik dus met mijn emmer naar de badkamer en vullen, weer terug met 10 kilo water. Had gelukkig maar een 60liter bakje dus hoefde dit maar 6 keer te doen per waterwissel, maarja was toch alleen daaraan al een half uur bezig en dan nog poetsen en voeren en alles👍je snapt dat ik dit niet 2 a 3 keer in de week bleef doen. Dus teruggegaan naar eens in de week, of wanneer ik zin had. Gelijk de helft van mijn vissen dood 😳 ouders boos want die hadden ze natuurlijk betaalt.

Echt mega knap dat jij dat wel kan opbrengen kuddoos 🙏 want hoevaak moet je dan eigenlijk lopen met die emmer als je 500 liter hebt? 25 keer met leegmaken en 25 keer met vullen? Bij 50% waterwissel dan he, als je maar 25% doet is het de helft. Maakt ook niet uit, rekenen is niet mijn sterkste talent 🤣

Ga dit in ieder geval volgen want kan alleen maar heel veel respect voor je opbrengen! Heel veel succes 💯
 
enthousiast zijn is prima, maar je moet jezelf ook even kunnen afremmen. Er zijn echt genoeg mogelijkheden. Neem de tijd om te ontdekken wat voor jou past en ik kan je garanderen dat je er dan het meeste plezier aan beleeft.
 
Hallo, zou iemand mij kunnen helpen met het volgende:
Ik heb dus een aquarium met 6 maanvissen, maar ik weet dus niet zo goed wat ze moeten eten. Op dit moment geef ik ze gewoon droogvoer (van die korreltjes), maar ik had gelezen dat het goed voor ze is als ze ook andere dingen te eten krijgen zoals bijvoorbeeld artemia of rode muggenlarven. Als iemand mij zou kunnen vertellen hoeveel, wat en hoevaak ik ze eten moet geven zou ik daar heel blij mee zijn.

Groeten Elia en alvast bedankt
 
Misschien was het makkelijker dat je dat van te voren had geweten :rolleyes:
Maar verschillende soorten diepvriesvoer of levend voer hebben ze in principe wel nodig ja
 
Ok, maar hoeveel blokjes moet ik dan geven en hoeveel per week en moet ik ze elke dag diepvriesvoer geven
 
En is dit dan goed om te geven
 

Bijlagen

  • 72E801FE-BE94-404F-A389-6FA48514339B.png
    72E801FE-BE94-404F-A389-6FA48514339B.png
    338.3 KB · Weergaven: 61
Specifiek voer kan ik je niet mee helpen, maar meestal is het elke dag, zoveel dat ze op eten binnen niet al te lange tijd
 
Wat vinden jullie hiervan:
3 keer per week 1 blokje artemia, de andere dagen droogvoer.
Als jullie het beter vinden om bijvoorbeeld 2 of 3 blokjes te doen of bijvoorbeeld 5 keer in de week de artemia zou ik dat graag willen weten.

Groeten Elia en bedankt voor de hulp
 

Terug
Bovenaan