Mijn aquarium


E

Elia

Guest
Beste persoon die dit leest,

ik heb laatst voor mijn verjaardag een aquarium gekregen van 240 liter (120 cm lang) en ik wou onderstaande vissen er in doen.

4 maanvissen
15 citroentetra’s
6 marmerzalm
3 kempvissen
5 clownbotia
1 helenaslak

Is deze combinatie mogelijk en zo niet wat moet ik d’r aan veranderen?

heel erg bedankt alvast!
Elia
 
Beste persoon die dit leest,

ik heb laatst voor mijn verjaardag een aquarium gekregen van 240 liter (120 cm lang) en ik wou onderstaande vissen er in doen.

4 maanvissen
15 citroentetra’s
6 marmerzalm
3 kempvissen
5 clownbotia
1 helenaslak

Is deze combinatie mogelijk en zo niet wat moet ik d’r aan veranderen?

heel erg bedankt alvast!
Elia
Wat is de hoogte van je bak? 3 kempvissen samen gaat niet, deze hebben vaak ook rust nodig en geen drukke vissen.
 
55 cm (juwel rio 240 Led aquarium) en kunnen dan in plaats van die kempvissen, 2 diamantgourami’s (een man en een vrouw)?

heel erg bedankt trouwens voor het antwoord op mijn vraag, ik had überhaupt eigenlijk niet verwacht dat iemand zou antwoorden.
 
Al hoewel ik een maanvissen liefhebber ben zou ik gezien je plannen en de bak deze skippen, ook moeten deze liever in een grotere groep.

ik had überhaupt eigenlijk niet verwacht dat iemand zou antwoorden.
Ik zou niet weten waarom niet, daar is een forum toch voor, vragen en antwoord krijgen?
 
Maar gaat voor de rest de vissen die ik in het begin heb opgenoemd en dan in plaats van de kempvissen de diamantgourami’s wel samen? Want ik zou graag deze vissen willen hebben en dan kan ik een 150 cm aquarium kopen (ik heb het 120cm aquarium nog niet gekocht trouwens want ik wachtte eerst op antwoord)
 
De bak is best ruim maar de Gourami s en de Betta zwemmen in dezelfde waterlaag en ik zou dat niet doen. Als deze gaan paren dan zal er best veel stress ontstaan denk ik. Vooral de Betta moet je niet onderschatten.
 
Dus is het dan wel te doen ook met die 5 clown botia‘s?
 
Beste persoon die dit leest,

ik heb laatst voor mijn verjaardag een aquarium gekregen van 240 liter (120 cm lang) en ik wou onderstaande vissen er in doen.

4 maanvissen
15 citroentetra’s
6 marmerzalm
3 kempvissen
5 clownbotia
1 helenaslak

Is deze combinatie mogelijk en zo niet wat moet ik d’r aan veranderen?

heel erg bedankt alvast!
Elia
Clownbotia's kunnen ook niet, die horen in ee twee-meterbak omdat ze een ruime 30 cm groot worden (mits goed gehuisvest) De marmerbotia zou wel kunnen die blijft kleiner
 
Want ik kan dan i.p.v die clownbotia, 6 corydora panda en 3 siamese algeneters nemen
 
En gaat 1 zo’n algeneter goed overweg met 3 ancistrussen?
 
Mag ik je aanraden om eerst wat meer informatie te lezen over de vissen die je graag wilt en wat voor eisen deze stellen aan bv bakgrote, waterwaardes en groepsgrote.
 
Nog 1 vraag

is onderstaande dan definitief goed (en past iedereen goed bij elkaar), want ik wil het graag zeker weten voordat ik ze bestel.

150cm aquarium:
5 maanvissen
6 marmerzalm
15 citroentetra’s
1 siamese algeneter
3 ancistrussen
10 corydora’s panda
2 diamantgourami’s
1 helenaslak

alvast bedankt
 
Quistero over de bakgrote weet ik nu alles, groepgrote ook, maar water waardes niet, maar daar kijk ik dan wel zometeen naar
 
Weet iemand dit misschien? (Die vraag hierboven over alle vissen)

groeten Elia
 
Sorry dat ik jullie lastig val met al deze vragen, maar dit was echt de laatste vraag.
 
Nog 1 vraag

is onderstaande dan definitief goed (en past iedereen goed bij elkaar), want ik wil het graag zeker weten voordat ik ze bestel.

150cm aquarium:
5 maanvissen
6 marmerzalm
15 citroentetra’s
1 siamese algeneter
3 ancistrussen
10 corydora’s panda
2 diamantgourami’s
1 helenaslak

alvast bedankt
Ja of dat past die maanvissen, ze hebben zwemhoogte van minimaal 55 cm nodig, dus een bakhoogte van gemiddeld 60 cm is het minimum, als je daaraan voldoet dan kan het wel
 
Heel erg bedankt iedereen voor de hulp, heb heel vin zin in het aquarium. Als ik nog is een keer heb over dit aquarium dan zal ik het hier zetten.

groeten Elia
 
Ik heb ook mn twijfels bij de Siamese algeneter want als ik me niet vergis kan die als hij volwassen wordt ook territoriaal/agressief worden.
 
Ik heb zojuist op internet (aquainfo) gelezen dat siamese algeneters niet met maanvissen en goerami’s kunnen, omdat die zich aan hun huid vast gaan zuigen. Klopt dit?
 
En nog een vraag: zijn er naast citroentetra’s nog meer mooie schoolvisjes van ongeveer 15 stuks die in mijn aquarium passen?
 
Ik heb zojuist op internet (aquainfo) gelezen dat siamese algeneters niet met maanvissen en goerami’s kunnen, omdat die zich aan hun huid vast gaan zuigen. Klopt dit?
Kan je daar geen antwoord op geven, nooit die combinatie gehad.

Wat ikzelf een mooier (statiger) scholenvis vind is de fantoomzalm, zou ze niet combineren met andere zalmsoorten maar gewoon een lekkere grote groep doen van een stuk of 25
 
Kan je daar geen antwoord op geven, nooit die combinatie gehad.

Wat ikzelf een mooier (statiger) scholenvis vind is de fantoomzalm, zou ze niet combineren met andere zalmsoorten maar gewoon een lekkere grote groep doen van een stuk of 25
Vind ik ook wel heel mooi eigenlijk
 

Terug
Bovenaan