Lido120 van Fozzy


mooie bak en prachtige bewoners! De lelieachtige (Hydrocleys nymphoides?) staat ook op mijn verlanglijstje voor mijn grote bak :) Was het al een aardig grote plant toen je m kocht of nog wel klein?
 
mooie bak en prachtige bewoners! De lelieachtige (Hydrocleys nymphoides?) staat ook op mijn verlanglijstje voor mijn grote bak :) Was het al een aardig grote plant toen je m kocht of nog wel klein?
was een redelijk plantje. Niet heel erg groot nog. Maar met goede wortelbemesting groeit hij als kool
wel heb ik altijd bij de opstart als basis onder het grind losse klei en lateriet gestrooid in mijn (eerdere) bakken.
dit bestel ik altijd bij aquariumbemesting als poeders.

af en toe heb ik weer stekken vd HN als het goed gaat. Heb ze ook altijd in mn 150cm bak gehad, en daar gingen ze ook als de brandweer.
 
Prachtige bak, prachtige bewoners @Fozzy maar ook geweldige foto's maak je!

Groot compliment!
Gewoon met de iPhone 12 hoor. Beetje spelen met de scherpstelling en belichting, meer niet.
bij deze foto is dat gebeurt met bijgaande instellingen.
IMG_4806.jpeg
IMG_2848.jpeg
 
IMG_0617.jpeg

IMG_0618.jpeg

even met de fotocamera wezen spelen.
 
Uitbreiding van het bestand met een 5tal Nannostomus beckfordi.


IMG_5040.jpeg
IMG_5038.jpeg
IMG_5039.jpeg
 
Mooie visjes. Veel geluk ermee !
 
Mooie vis die agazissi man, ook niet echt een fire red , maar des te mooier
 
Lekker sfeertje in de bak. De helft van her oppervlak ligt vol met kroos. Eind vd week maar weer wat uitdunnen.
De baas vd bak is weer aan het pronken
IMG_5202.jpeg
IMG_5203.jpeg
IMG_5204.jpeg
IMG_5205.jpeg
IMG_5206.jpeg
 
Ik vind kroos helemaal niet zo lelijk, zolang het maar niet massaal onder water geduwd wordt tijdens onderhoud.

Hij heeft ook goed gegeten, ziet er goed doorvoed uit.
K heb alleen maar goed doorvoede vissen. Doe het goed voor …. Alleen dan met ander voedsel.
 
Mooi hoor. Leuk om te volgen.

Groet Jaco.
 
Staat er weer mooi verzorgd bij. Laatste foto is 😍
 
Ik vind kroos helemaal niet zo lelijk, zolang het maar niet massaal onder water geduwd wordt tijdens onderhoud.

Hij heeft ook goed gegeten, ziet er goed doorvoed uit.
Erg mooi Albert.

En ook ik vind kroos erg mooi. Het moet alleen niet teveel worden. Maar het is makkelijk uit te scheppen.
 
Staat er weer mooi verzorgd bij. Laatste foto is 😍
Grappig want ik heb dit weekend geen omderhoud gedaan. Interval van ruim 2 weken. Zien hoe dat gaat. En het kroos heb ik de laatste keer behoorlijk vermindert.
 
Kroos is net onkruid en als je het binnen de perken wil houden zou ik er een eend bijzetten;)
 
Kroos is net onkruid en als je het binnen de perken wil houden zou ik er een eend bijzetten;)
Niet teveel plantenvoeding erin mikken… aan de andere kant om het licht te dimmen is het dan weer ideaal.
 
Niet teveel plantenvoeding erin mikken… aan de andere kant om het licht te dimmen is het dan weer ideaal.
Ik heb nou 2 keer gehad dat kroos het niet redde in de bak . De blaadjes werden wit terwijl een andere drijver het fantastisch deed. Misschien herinneren jullie je nog hoe groot de Ceratopteris pteridoides in mijn bak werden. Kroos had geen kans. Bijzonder. Aan de andere planten die voeding hoofdzakelijk uit de waterkolom halen kon ik ook niets merken.
 
Blêh. Soepje? Nee hoor alle planten er even uit en behoorlijk uitgedunt. De Bleheri’s vooral. Morgen wel weer een plaatje als de mist is verdwenen. Dat is dus we een nadeel van de kleibolletjes. Maar dat weegt niet op tegen de voordelen is mijn bescheiden mening.


IMG_5346.jpeg
IMG_5347.jpeg
IMG_5348.jpeg
IMG_5349.jpeg
 
Ja dat kan een nadeel zijn en zelf zuig ik met een afzuigbuis rond dit soort planten eerst de bodem waardoor het meeste netjes in de emmer komt en daarna trek ik pas de wortels uit de bodem. Maar ja als je morgen opstaat dan zie je niet meer dat je wat hebt gedaan;)
 
Ja dat kan een nadeel zijn en zelf zuig ik met een afzuigbuis rond dit soort planten eerst de bodem waardoor het meeste netjes in de emmer komt en daarna trek ik pas de wortels uit de bodem. Maar ja als je morgen opstaat dan zie je niet meer dat je wat hebt gedaan;)
als t goed is zie ik dat wel, want had bijna een emmer vol met blad wat ik eraf heb gescheurd en wortels afgeknipt..
 
Lekker opgeknapt weer 👍
 
Water vervesinkje van 10 liter gedaan. Verbaas me over de HN. Stond eerst achterin in een dikke laag grind en ging daar niet echt. Nu voorin in een dunner laagje grind heeft hij in een week tijd 3 nieuwe uitlopers. Groeiden met 15cm per dag.
Misschien doordat hij nu onder de Juwel Color lamp staat dat die een goede invloed heeft tov de Juwel Nature?
Enniewee. Het gaat voorspoedig.
Ook weer een paar elsenproppen erin gedaan.
IMG_5371.jpeg
 
IMG_5374.jpeg
IMG_5375.jpeg
IMG_5376.jpeg
Gisteren een paar Elzenproppen erin gelegd. Zojuist maar weer eruit gehaald. Anders wordt het echt Black water. Nu is het mooi. Het licht geeft een mooi effect als zonnestralen in het water. Misschien op de foto niet goed te zien.
 
Hij lijkt nog steeds wel mistig over te komen of is dat minder in realiteit Albert?
 
Hij lijkt nog steeds wel mistig over te komen of is dat minder in realiteit Albert?
Nee is wel minder. Komt door de lichtinval. Best fel die Juwel Led zonder drijvers
 

Terug
Bovenaan