Lido120 van Fozzy


Staat er mooi bij Albert.
Mooi ingericht. Alleen een beetje te bruin voor mijn smaak.
Maar het ziet er wel erg mooi uit.
 
Staat er mooi bij Albert.
Mooi ingericht. Alleen een beetje te bruin voor mijn smaak.
Maar het ziet er wel erg mooi uit.
Ja, voor mij werd het ook te duister, vandaar dat ik de turf er gister weer uit heb gehaald.
 
En het onderhoud gehad, zie foto van het wateroppervlak. Beetje dichtgegroeid, dus HN uitlopers weggehaald. Zet ze in sectie aangeboden. 2 stuks. Waterverversing gedaan Met regenwater Nu ga ik de originele lichtkap er weer opzetten om te proberen. Hoop dat morgen de Juwel Color LED binnenkomt, dan gaat de Daylight eruit. Zien hoe dat bevalt, want de JbL balk is toch wel erg sumier qua licht. Dus dat wordt de komende tijd de plantjes observeren en of de alg weg wil blijven.


beetje dichtgegroeid, dus de drijvers ook behoorlijk uitgedund.
IMG_2690.jpeg


en na de verversing, nog met de jbl balk.
IMG_2692.jpeg
 
En met de originele Natur/Daylight balk ziet het er dus ongeveer zo uit. Licht komt ook
IMG_2693.jpeg
wat beter onderin de bak.
 
Blijft er mooi uit zien! 😁 Waar is je groene plant links eigenlijk gebleven? Was dat monte carlo?
 
Blijft er mooi uit zien! 😁 Waar is je groene plant links eigenlijk gebleven? Was dat monte carlo?
Je bedoelt denk ik de Valisneria, die is eruit. T is nu echt Zuid Amerika gericht.
 
Positieve verandering Albert.
Dank je.
Wat een verschil met de andere lamp! Ik vind dit wel mooi zo.
dank u.


ik heb de eerste maanden de planten zoveel mogelijk met rust gelaten. En dat doet ze blijkbaar goed. De linkerkant met de Bleheri en de HN groeien als kool. Rechts achter blijft wat lager/achter qua groei. Nu is dat ook niet zo erg. Er moet wel wat zwemruimte blijven natuurlijk.
 
Je bedoelt denk ik de Valisneria, die is eruit. T is nu echt Zuid Amerika gericht.
Deze bedoelde ik 😄
 

Bijlagen

  • Screenshot_2023-06-02-20-14-09-027_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2023-06-02-20-14-09-027_com.android.chrome.jpg
    39 KB · Weergaven: 51
Hoe heet dat plantje als ik vragen mag?
ik zoek nl zoiets voor bij mij in de middenzone te plaatsen.

Fozzy,je bak staat er mooi bij zo (y)
Volgens mij Braziliaans klimop.

Mooi bakje Albert 👍.
 
Blijft er mooi uit zien! 😁 Waar is je groene plant links eigenlijk gebleven? Was dat monte carlo?

Hoe heet dat plantje als ik vragen mag?
ik zoek nl zoiets voor bij mij in de middenzone te plaatsen.

Fozzy,je bak staat er mooi bij zo (y)

Volgens mij Braziliaans klimop.

Mooi bakje Albert 👍.
Nee Ed, dit is niet de Braz. Klimop. Die heeft grotere bladen. Don1262 heeft het goed.
dit is de Micranthemum Monte Carlo.
 
Volgens mij Braziliaans klimop.

Mooi bakje Albert 👍.
Ik heb braziliaanse klimop in mijn bak maar die heeft veel grotere blaadjes,
maar daar zijn ook soorten in?
Ik heb ook chinese klimop,die heeft kleinere blaadjes en lijkt er meer op.
Maar die chinese doet het telkens maar even goed in de bak,
en zoek daar een vervanger voor die het wel goed blijft doen op warmer water.
Ik heb die braziliaanse er enkele weken terug in gezet,
maar vind het niet zo veel,vond de chinese mooier.
Daarmee ook mijn vraag,
dacht dat dit mss wel een vervanger ervoor kon zijn.
 
Is dat niet de Chinese klimop dan want daar lijkt ie erg op met dat blad?
John, k heb net antwoord gegeven, had hem even terug gezocht in de bestelling van APO.
 
Ja ja dat las ik wel maar daarom ook de vraag of het niet de Chinese was want die leek er veel op. Maar ja als je het hebt nagekeken dan heb ik het dus verkeerd:DD
 
Ik heb braziliaanse klimop in mijn bak maar die heeft veel grotere blaadjes,
maar daar zijn ook soorten in?
Ik heb ook chinese klimop,die heeft kleinere blaadjes en lijkt er meer op.
Kijk dat was ook precies mijn gedachte en daarom ook de vraag van daarnet. Ik ga bijna weer twijfelen:ROFLMAO:
 
Is dat niet de Chinese klimop dan want daar lijkt ie erg op met dat blad?
Tja, en nu….. volgens de bestelling was het de M Monte Carlo, maar ze kunnen er natuurlijk een ander labeltje aanhangen of Per Ongeluk een verkeerd plantje pakken.. de Monte Carlo is een kruipende soort. En deze kroop niet… ja omhoog. :)
 
Heeft dat plantje
Tja, en nu….. volgens de bestelling was het de M Monte Carlo, maar ze kunnen er natuurlijk een ander labeltje aanhangen of Per Ongeluk een verkeerd plantje pakken.. de Monte Carlo is een kruipende soort. En deze kroop niet… ja omhoog. :)
Heeft dat plantje een gemakkelijk wortelstelsel zoals bij de sagittaria sabularia? Dus stevige beworteling bij aankoop?
 
Ja
Heeft dat plantje

Heeft dat plantje een gemakkelijk wortelstelsel zoals bij de sagittaria sabularia? Dus stevige beworteling bij aankoop?
 
Tja, en nu….. volgens de;) bestelling was het de M Monte Carlo, maar ze kunnen er natuurlijk een ander labeltje aanhangen of Per Ongeluk een verkeerd plantje pakken.. de Monte Carlo is een kruipende soort. En deze kroop niet… ja omhoog. :)
Haha, ja de verkeerde kant dus op maar Jes heeft hem ook in de bak en net als bij Marc blijft die niet lang mooi en krijgt dan wat bruinige blaadjes. Maar goed, welke het ook is/was hij staat nu niet meer in je bak
 
Haha, ja de verkeerde kant dus op maar Jes heeft hem ook in de bak en net als bij Marc blijft die niet lang mooi en krijgt dan wat bruinige blaadjes. Maar goed, welke het ook is/was hij staat nu niet meer in je bak
T was in elk geval NIET de Braziliaanse klimop. Zoveel kennis van die plant heb ik wel inmiddels.
 
Klopt Albert want die heeft een veel groter blad.
 
De Colour hangt er in. Day is eruit.
IMG_2700.jpeg
IMG_2699.jpeg
IMG_2698.jpeg
 
Volgens mij is het ook de Chinese klimop Cardamine Lyrata.

Want de Micranthemum monte carlo die kruipt en gaat niet omhoog. En heeft zeer kleine blaadjes.

Ik heb ook de Braziliaanse klimop gehad, die heeft erg groot blad.
Vind de Chinese klimop mooier. Maar die hoort niet in een ZA bak.
Maar goed, daar ben ik toch vanaf gestapt. Want je moet gewoon planten nemen die je mooi vind, en goed groeien.
 
Vanmiddag bij de verversing ook met de planten bezig geweest. Rechtsachter was een erg donkere hoek met die plant. Dus daar staat nu een vd Bleheri’s die links stonden. Deze wel behoorlijk uitgedunt.
IMG_2706.jpeg
 
Dat is echt blackwater Albert.
 
Ziet er weer fantastisch uit.
 
Dat is echt blackwater Albert.
Komt denk ik meer door de foto John. Zit eigenlijk weinig bijzonders in om het black te krijgen. Wat blad misschien en elzenproppen. Maar die liggen er al in vanaf de opstart. De turf is alweer uit het filter.

de HN bladeren dempen het licht mooi
 
IMG_3905.jpeg
 

Terug
Bovenaan