Lido120 van Fozzy


Damen aan de maaltijd, maar Meneer Apistogramma wat vaker alleen.
IMG_3934.jpeg
IMG_3933.jpeg
 
Voorbereid voor de vakantieperiode als wij allen weg zijn, helaas voor de ongewenste gasten…. Mn schoonouders gaan de week dat wij weg zijn hier logeren, maar ze hoeven niet voor ‘het vee’ te zorgen. Voerautomaat van Juwel (Smartfeed) gekocht en die gaat er voor zorgen dat ze genoeg, dus niet teveel, te eten krijgen.
Heeft een handige optie, je kan de wartel wisselen voor vlokken of granulaat. En er zit een verleninging van het voorraadvak bij zodat je er meer in kan doen mocht je langer weg zijn.
IMG_2732.jpeg
 
Mooi systeem zo Albert en dan kun je met een gerust gevoel ff weg.
 
Ziet er goed uit. Nu aan het testen naar ik begrijp?
 
Prachtig! En de scherpe fotos zijn niet onopgemerkt. Kost even paar seconden maar dan hebben we wel wat 😄 volgens mij is hij in het echt veel mooier, de mooie schittering op foto 2 zal veel echter zijn denk ik. Word goed voor gezorgd dat is duidelijk! Heb je 1 ciclide?
Er zit 1 man met 2 vrouwtjes invan de Agassizii. Het kan nog scherper,maar ze blijven nooit stil hangen… en de iPhone camera is dan niet zo rap.
 
Staat er weer mooi bij Albert. De Agassizii zijn inderdaad prachtige vissen.
Vraagje: waarom heb je een CO2 continuetest hangen? Zie ik trouwens goed dat die iets richting die groene kant gaat?
 
@NicoleE ja, dr hangt een ei in.. hebben? En hij is ietwat groen. Waarom ik die er destijds in heb gehangen bij de opstart is om toch enigszins te zien wat de bak doet zonder co2 toevoeging, maar alles groeit (en bloeit niet). Dus dat geval gaat er maar uit en in de kast voor later als ik wel Co2 zou nemen.
 
@NicoleE ja, dr hangt een ei in.. hebben? En hij is ietwat groen. Waarom ik die er destijds in heb gehangen bij de opstart is om toch enigszins te zien wat de bak doet zonder co2 toevoeging, maar alles groeit (en bloeit niet). Dus dat geval gaat er maar uit en in de kast voor later als ik wel Co2 zou nemen.
Had ik het toch goed gezien, dat ietwat groen.
Hier altijd blauwer dan blauw.
 
Weinig nieuws te melden uit dit bakje. Alles draait normaal. Planten die gewoon doorgroeien.
zit nog te denken om er wat vissen bij te zetten bovenin. Bijvoorbeeld de Nannostomus Beckfordi (potloodvisje)
of de N. Eques

IMG_2756.jpeg
 
Die bak doet het echt goed zeg. Complimenten.
 
Die bak doet het echt goed zeg. Complimenten.
Dank je, doe er weinig aan verder. Elke week een 10 liter water verversen en wat snoeien. En dan wat voeding (Complete) van Aquariumbemesting. Geen co2 enzo. Laatste maanden ook geen water getest trouwens. Alleen maar observeren.
 
Dank je, doe er weinig aan verder. Elke week een 10 liter water verversen en wat snoeien. En dan wat voeding (Complete) van Aquariumbemesting. Geen co2 enzo. Laatste maanden ook geen water getest trouwens. Alleen maar observeren.
Mijn eerste 2 bakjes waren het meest succesvol. Een 60 cm en later een Rio 125.
Niks meten, geen poespas, zelfs geen plantenvoeding. Tja hoe ik dat deed. Geen idee. Maar bakjes waren zo goed als algvrij en de planten floreerden. Rio destijds nog TL.

Zie je maar, ook jij bewijst nu dat het zonder toeters en bellen kan.
 
Mijn eerste 2 bakjes waren het meest succesvol. Een 60 cm en later een Rio 125.
Niks meten, geen poespas, zelfs geen plantenvoeding. Tja hoe ik dat deed. Geen idee. Maar bakjes waren zo goed als algvrij en de planten floreerden. Rio destijds nog TL.

Zie je maar, ook jij bewijst nu dat het zonder toeters en bellen kan.
En niet te vergeten… met de originele Juwel Led waar ik veel problemen van gelezen heb hier, al heb ik 1 vd lampen vervangen door de Color LED.
 
En niet te vergeten… met de originele Juwel Led waar ik veel problemen van gelezen heb hier, al heb ik 1 vd lampen vervangen door de Color LED.
Ja klopt dat je daar veel problemen van leest hier. Des te knapper dat je het toch voor elkaar krijgt. Bak draait nu al een flinke tijd goed dus om het nou toeval te noemen gaat veel te ver. Je hebt de juiste balans weten te vinden.
 
Onderhoud gedaan. Even weer goed gesnoeid. Oftewel blad vd Echinodorus planten aan de wortel afgescheurd. Kunnen ze weer groeien en nu weer zwemruimte erbij voor een tijdje.
IMG_4282.jpeg
IMG_4283.jpeg
IMG_4284.jpeg
IMG_4286.jpeg
 
Kan het er weer even tegen. Komt toch altijd meer uit dan je verwacht he?
 
Even wat gesnoeit. Een HN uitloper afgeknipt en in de bodem geplaatst.
Verder weinig te melden.
IMG_4554.jpeg
 
Even weer flink met de snoeischaar bezig geweest en een 30 liter water ververst. Ook de pomp wat gereinigd.
nog wel een klein beetje mist in de bak maar dat trekt wel weer bij.
IMG_2820.jpeg
 
Daar is aardig de schaar ingegaan 👍. Mooi bakje Albert.
 
Staat er nog steeds mooi bij Albert.
 

Terug
Bovenaan