Lido120 van Fozzy


IMG_5625.jpeg
IMG_5626.jpeg
IMG_5627.jpeg
IMG_5629.jpeg
IMG_5631.jpeg
IMG_5633.jpeg
IMG_5634.jpeg
En klaar. Begonnen met een laag kleibollenmix (3 zakjes) en lateriet (2 zakjes).
Daarop Filterzand (ongewassen) en toen begonnen met planten volgens het plantschema. Vervolgens water gevuld met de 10ltr gieter. En co2 en pomp aangesloten. In het filter zit nu Siporax. Meegelverde blauwe filterschijven en een zakje Purigen. Co2 moet ik nog goed afstellen op ca 10/15 bellen p/m.
 
IMG_5635.jpeg
 
Veel succes en hopelijk geen piek nu
 
Veel succes en hopelijk geen piek nu
een paar weken lang 2 wissels per week maar om het wat in toom te houden, en af en toe testen.en dam zien we wel.
 
een paar weken lang 2 wissels per week maar om het wat in toom te houden, en af en toe testen.en dam zien we wel.
Als je 100 % zekerheid wil hebben hang je een panty zeoliet in de bak voor 4 weken . Zeoliet kost geen drol dus .
 
Als je 100 % zekerheid wil hebben hang je een panty zeoliet in de bak voor 4 weken . Zeoliet kost geen drol dus .
Bedankt voor de tip. Is in bestelling.
 
En een filmpje die laat zien hoe klein de Twinstar Diffusor de co2 loslaat.
 
Leuk straks kleine apistogrammen in jou bak .
 
Lekker gewerkt Albert. Ziet er goed uit, en ik ben heel benieuwd hoe de planten er morgenvroeg bij staan als ze zich hebben kunnen richten. Ziet er al veel belovend uit.
Ik lees altijd dat mensen filterzand wassen. Ik heb dat de laatste keer ook niet gedaan. Water erin met een tuinslang, rustig straaltje en dat gericht op een bord, geen zand wat verstuift en de bak blijft vrij helder. Dag erna helder water.

Die Twinstar had ik ook, fijne diffuser.

Ik weet dat het niet gebruikelijk is, maar ik had net boven de waterlijn nog een terugslagventieltje. Mocht onderwater de boel losschieten dan kan de bak niet leeg geheveld worden via de CO2 slang. Ik heb dat anderen volgens mij nooit zien doen.
Had dat a; in de Dennerle Cube zo en later ook in de Fusion. Gaf mij net wat meer gemoedsrust en ik had niet het idee dat het een nadelige invloed had.
 
Ik had nog een foto van hoe ik het extra terugslagventiel aangebracht had.

IMG_2730.png
 
Ik heb een terugslagklep net voor de bellenteller. Dit zoals de foto heb ik nog niet eerder gezien.
Nee klopt, ik had dat ook nooit eerder gezien. Onder de bellenteller had ik er ook 1, dus ik gebruikte zowel die onder de bellenteller als die boven de waterlijn. Schiet hij bij de bellenteller eraf kan in elk geval geen water meer richting bellenteller geheveld worden, of denk ik nu verkeerd?
 
Als je 100 % zekerheid wil hebben hang je een panty zeoliet in de bak voor 4 weken . Zeoliet kost geen drol dus .
Zo heb ik altijd easylife vfm in huis. Bevat ook zeoliet.
Na grondige schoonmaak kiep ik er ook een flinke scheut in.
 
En een filmpje die laat zien hoe klein de Twinstar Diffusor de co2 loslaat.

Ik had ook zo’n diffusor in de nano.
Maar daar komt een hoog getjirrp vanaf. Of het geluid van cola in een blikje.
Daar kon ik dus niet tegen.

Maar ze werken wel goed, en zijn erg mooi.

Aan het zakje purigen te zien, wordt het deze keer geen modderpoel.:p
 
Ik had ook zo’n diffusor in de nano.
Maar daar komt een hoog getjirrp vanaf. Of het geluid van cola in een blikje.
Daar kon ik dus niet tegen.

Maar ze werken wel goed, en zijn erg mooi.

Aan het zakje purigen te zien, wordt het deze keer geen modderpoel.:p
Zeker geen modderpoel, vanmiddag wel een fluittoontje, 1 gaatje vd spraybar zat waarschijnlijk een braampje aan. Ff verholpen en nu stil.
 
Lekker gewerkt Albert. Ziet er goed uit, en ik ben heel benieuwd hoe de planten er morgenvroeg bij staan als ze zich hebben kunnen richten. Ziet er al veel belovend uit.
Nou zo dus. Verlichting is net half uurtje aan. Tot 2100 vanavond.
Ook foto vd zijkant waar de kleine belletjes uit de diffusor te zien zijn die door de stroming opgepikt worden. Wel goed kijken natuurlijk. De continutest verkleurt al van donkerblauw naar lichtblauw inmiddels. Ff de tijd geven
 

Bijlagen

  • IMG_5642.jpeg
    IMG_5642.jpeg
    1.5 MB · Weergaven: 36
  • IMG_5640.jpeg
    IMG_5640.jpeg
    4.3 MB · Weergaven: 36
  • IMG_5641.jpeg
    IMG_5641.jpeg
    1.5 MB · Weergaven: 33
  • IMG_5644.jpeg
    IMG_5644.jpeg
    2.6 MB · Weergaven: 35
Wonderbaarlijk toch hoe snel de natuurlijk zijn werk doet en de planten zich oprichten. Wat heb jij voor continuetest? Ik ken alleen de donkerblauwe naar donkerroen etc verkleurende testen.
 
Wonderbaarlijk toch hoe snel de natuurlijk zijn werk doet en de planten zich oprichten. Wat heb jij voor continuetest? Ik ken alleen de donkerblauwe naar donkerroen etc verkleurende testen.
Deze.

IMG_2927.jpeg
 
Ik heb hetzelfde model maar dan van Colombo en ik denk iets goedkoper.

 
Zo heb ik altijd easylife vfm in huis. Bevat ook zeoliet.
Na grondige schoonmaak kiep ik er ook een flinke scheut in.
Nadeel daarvan vind ik dat je het zeoliet nadien er niet meer kan uithalen .
 
onderhoud gedaan. Dwz waterverversen. Daarna naar Aquadeco gegaan en een JBL Countsafe bellenteller gehaald. Vd week was de slang vd glazen bellenteller gegaan. En dus liever een met klemschroeven en ingebouwd terugslagventiel. Ook nieuwe vloeistof meegenomen voor de continutest want die vertrouwde ik ook niet meer.
Volgens mij groeien de planten al binnen een week.


IMG_5655.jpeg
IMG_5656.jpeg
IMG_5657.jpeg
 
Dat ziet er goed uit, flink gegroeid je plantjes.
Hoe gaat het met de waterwaardes NH3 en NO2?
Vrijdag minimaal gemeten voor de waterwissel. Maar de vissen zien er gezond en beweeglijk uit
 
Heel erg mooi Albert. Echt een bak waar ik van hou.
 
Heel erg mooi Albert. Echt een bak waar ik van hou.
Dank je, eens zien of alles aan gaat slaan, en er een plantenbak gaat ontstaan. Zonder dure investering qua lampen. De Juwel Nature en Color Led hangen erboven, wel co2 dus en plantenvoeding. Zou het mee moeten lukken denk ik.
 
Dank je, eens zien of alles aan gaat slaan, en er een plantenbak gaat ontstaan. Zonder dure investering qua lampen. De Juwel Nature en Color Led hangen erboven, wel co2 dus en plantenvoeding. Zou het mee moeten lukken denk ik.
Ach, als een soortje het niet lekker doet, gewoon een ander soortje proberen.
Er is genoeg keus.
 
Ik mis rechts voor nog wat roods. Misschien kun je nog wat leuks vinden? Kleinere Echino of een lotus?

Nu ik dit zie, krijg ik steeds meer zin om weer te beginnen.
 
Mooie bak Albert maar zie ik daar 2 vrouwtjes apisto's
 

Terug
Bovenaan