KH stijgt veelste snel en erg snel en veel groene aanslag


Moet er nou water in die bak zitten terwijl ik het schoonmaak of niet? Die maat zegt net doodleuk dat ik hem weer moest vullen.
 
Word al minder alleen die naden, pffff, ben al 500 ml verder, iedere keer met doseer spuitje over een groen stuk spuiten en boenen maar...
Maar moet er geen water bij voor een reactie ofzo? Die dure fles carbo gaat hard zo.
 
Ik zou het water eruit hebben gehaald en met een kwast alles hebben ingesmeerd en dan even laten inwerken en weer vullen.
 
Net ff dat laatste laagje en die naden willen niet, maar heb alles de hele tijd nat gehouden met een planten spuit.
Kun je dit bij de supermarkt halen?
waterstof peroxide
 
Ja bij de drogist vaak wel maar zonder ervaring zou ik dat niet zomaar in een bak gaan gebruiken hoor.
 
Stoom reiniger wil ook niet, (is een hele dikke laag schuim en houd die stoom natuurlijk niet lang op dezelfde plek).

Ga eens zoeken naar een schuursponsje
 
Wat een weer om hier mee bezig te zijn. Sterkte!
 
Ja hou op, loop hier nog net niet naakt, en het stoomt ook zo heerlijk in een appartement... Fijn in de winter maar in de zomer..
 
Ventilator recht op je richten als je die hebt, tenminste ik kan daar tegen.
Moet je nog veel voegen? Anders haal morgen (of vanavond als jullie koopavond hebben) wat waterstofperixde, als je een LFS in de buurt hebt hebben ze misschien wel die van Söchting 12%. Bij de drogist vind je enkel 3% volgens mij.
 
Als je middeltjes gebruikt. Test het dan eerst even op een klein hoekje van je achterwand. Laat het daar een minuut of 10 zitten en hou in de gaten of het niet gaat reageren.

Peroxide is niet heel vriendelijk en ik zou niet durven zeggen of alle achterwanden dat zomaar accepteren.
 
Als je middeltjes gebruikt. Test het dan eerst even op een klein hoekje van je achterwand. Laat het daar een minuut of 10 zitten en hou in de gaten of het niet gaat reageren.

Peroxide is niet heel vriendelijk en ik zou niet durven zeggen of alle achterwanden dat zomaar accepteren.
Dat gaf ik inderdaad ook al aan, goed dat je het nog eens aanhaalt.
Ik had het zelf op hout uitgetest en dat is natuurlijk heel wat anders dan een achterwand, werkte wel ontzettend goed.
 
Oke de rest daar maar mee proberen dan.
Hoe kan ik die stenen weer mooi maken?
Vooral die dragon en maple leafe gaan lastig worden, en versteend houd is ook niet het sterkst.
 
Heel voorzichtig geopperd... zouden ze tegen een hogedrukspuit kunnen?
 
Die dragon wel idd die ga ik met stoomreiniger doen dat komt goed. Maar die maple leaf is vrij vragiel, en dat versteende houd blaas je zo over midden, of er zit soort van kleilaag/voeg met zand o.i.d. die je dan zo weg spoelt.
 
Ook behandelen met waterstof peroxide?

als deze buiten de bak zitten kan je ze een lekker dosis geven.
even 10 min wachten en dan met een schuursponsje afnemen.

Heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor dat het erg effectief werkt.
 
Stenen kun je ook in een emmer doen met 250ml bleekwater. 1 uur.

Daarna goed afspoelen. Dan in een emmer met 250 azijn. 1 uur.

Afspoelen en weg algen.

ps Dit kun je met alles doen uit het aquarium. Wordt weer als nieuw.
 
Stenen kun je ook in een emmer doen met 250ml bleekwater. 1 uur.

Daarna goed afspoelen. Dan in een emmer met 250 azijn. 1 uur.

Afspoelen en weg algen.

ps Dit kun je met alles doen uit het aquarium. Wordt weer als nieuw.


En ik kan het weten;)
 
Oke kan dat met dat azijn wat ik voor de test heb gebruikt?
Verder gewoon koud water of met heet bij bleek?
Dan doe ik het vanavond nog kunnen ze daarna nog ff 12 uur in gewoon water liggen voor de zekerheid.
 
Oke kan dat met dat azijn wat ik voor de test heb gebruikt?
Verder gewoon koud water of met heet bij bleek?
Dan doe ik het vanavond nog kunnen ze daarna nog ff 12 uur in gewoon water liggen voor de zekerheid.

Heet water werkt beter.

Van die schoonmaak azijn kun je wat minder gebruiken.

De azijn is om de bleekwater te neutraliseren. Hypochloriet met zuur geeft chloor gas. Dus dat vervliegt dan.
 
Heb hier dikbleek van de ah staan, maar je moet het toch verdunnen met water toch?
250 ml op 1 emmer dus?
 
Heb hier dikbleek van de ah staan, maar je moet het toch verdunnen met water toch?
250 ml op 1 emmer dus?

Ja!

Dikke of dunne bleek is even sterk.

De dikke zit een bindmiddel in, zodat deze beter aan je WC blijft plakken.
 
Àhh oke top bedankt voor je tip!
Ga het morgen proberen, ben zo brak van de hele dag klooien, het is eindelijk koel ik duik mijn nestje in, genoeg gedaan vandaag en morgen weer zo'n dag..
 
Kan het water gewoon in de slangen laten? Hij start vaak nogal lastig op, dan zet ik gewoon alle kraantjes dicht en maak de pomp en prefilter schoon.
Of juist de filter met rust laten vanwege bacterien?

De truck met bleek en azijn werkte bij mij helaas niet, dus dat word weer ellenbogen werk.
Zijn ook niet van die gladde harde stenen, dus die zijn vaak lastig weer mooi te krijgen. Straks misschien ff met stoom proberen.
 
Ja!

Dikke of dunne bleek is even sterk.

De dikke zit een bindmiddel in, zodat deze beter aan je WC blijft plakken.

Lol, WC heeft een heel groot litteken van dat spul op zijn arm. WC haalt hiermee geanonizeerde lagen weg van aluminium, en kennelijk voel je pas na 20min dat er een pluk schuim op je arm zit :) HG +1 - Arm -1



EDIT* Ah je hebt het aangepast @RonG :) Gelukkig
 
Laatst bewerkt:
Stenen kun je ook in een emmer doen met 250ml bleekwater. 1 uur.

Daarna goed afspoelen. Dan in een emmer met 250 azijn. 1 uur.

Afspoelen en weg algen.

ps Dit kun je met alles doen uit het aquarium. Wordt weer als nieuw.

Ja mijn handjes voelen ook niet fijn maar zijn 2 mokers dus pijn voel ik niet en valt ook wel mee. Alleen als die carbo e.d. in je wondjes komt voelt dat niet lekker idd.
En gister toen ik als een idioot aan het poetsen was kreeg ik het in mijn oog. Dus tip voor andere die hun achtergrondje gaan doen, doe een bril op!
 
Heet water werkt beter.

Van die schoonmaak azijn kun je wat minder gebruiken.

De azijn is om de bleekwater te neutraliseren. Hypochloriet met zuur geeft chloor gas. Dus dat vervliegt dan.

Best dit buiten te doen ivm de choordampen.

Heb hier dikbleek van de ah staan, maar je moet het toch verdunnen met water toch?
250 ml op 1 emmer dus?

Dikke bleek bevat zeep. Je moet de goedkoopste flessen dunne bleek hebben. Even naar de ingrediënt kijken, daar mag niks anders in zitten dan bleek.
 
Ohhh, dat wiist ik niet en dikke bleek zou ook werken maar helaas.
Die bruine stenen gaan er denk ik niet meer in maar in mijn andere bak dus dat kan later nog, en die andere zijn kei hard dus kan ik met staal borstel en stoom reiniger doen.
Dat gaat ook prima, was meer voor die bruine, dan zal ik het nogmaals proberen.
Maar het water wat nu nog in de stilstaande pomp (en slangen) zit vervangen of juist er in laten voor de bacterie huishouding?
Dan werkt mijn pomp ook gelijk goed want die blijft maar bezig met lucht.
Heb hier een "1000 ltr) pomp die werkt na 2 x op die knop drukken voor aanzuigen.
 
Pffff zat hem helemaal te flippen net, doe de doos open en de ene 1 zak leisteen, doe de andere doos op en zie reebruin (het leek net een hele zak en dacht ook in een soort flits 20 kg te zien). En i.p.v. rustig te blijven en ff logisch nadenken/kijken zag ik al mijn planen afijn... Het is er ga het maar aanzetten met al het water er in dan start i tenminste op.
 
Pffff zat hem helemaal te flippen net, doe de doos open en de ene 1 zak leisteen, doe de andere doos op en zie reebruin (het leek net een hele zak en dacht ook in een soort flits 20 kg te zien). En i.p.v. rustig te blijven en ff logisch nadenken/kijken zag ik al mijn planen afijn... Het is er ga het maar aanzetten met al het water er in dan start i tenminste op.

Lekker duidelijk verhaal :S:S
 
Ohh haha er mist een stuk.
Maar kort samenegevat dacht ik dat ze de kleuren hadden omgedraaid en opgestuurd hadden en dan had ik nu een probleem gehad.
En dan loop ik me een partij druk te maken terwijl die andere zak er gewoon onder zat..
Dacht dus ff dat begint lekker.
 
Ohh haha er mist een stuk.
Maar kort samenegevat dacht ik dat ze de kleuren hadden omgedraaid en opgestuurd hadden en dan had ik nu een probleem gehad.
En dan loop ik me een partij druk te maken terwijl die andere zak er gewoon onder zat..
Dacht dus ff dat begint lekker.
Blijkt wel dat je even zat te flippen hihi.
 

Terug
Bovenaan