Juwel Aquarium


Wat tof dat je een tweede aquarium hebt!

Misschien kun je beter even een apart topic openen voor deze specifieke vraag.

Hoe gaat het met je huidige aquarium?
Foto'tje ? :D
 
met 2 cpo + territoriale bodembewoners zoals ramirezi heb je dikke kans op onrust en afgeknipte vinnen. uberhaupt zou ik eerder denken aan oppervlakte bewoners.

koppel colisa chuna? harem splendens kan ook nog wel geloof ik, alleen zou de bak dan wel genoeg schuilplaatsen moeten hebben.

je weet dat cpo´s nog wel is een vin/garnaal willen knippen?
 
Bedankt voor het advies. Cichliden worden het in ieder geval niet, daar is het aquarium gewoon veel te klein voor.Je twee andere genoemde soorten zijn erg mooi, ik denk dat ik een koppel van één van deze twee ga halen. Het is voor mij geen probleem als er zo nu en dan een garnaaltje sneuvelt, ik heb toch twee aquaria met vuurgarnalen dus daar zijn er meer dan genoeg van.

Hier nog even wat foto's van beide aquaria.

ttRzJ_x6wnqBlNfcqAR_u-ROeoTMHo8W.jpeg


ttRzJ_x6wnqBlNfcqAR_u-ROeoTMHo8W.jpeg


ttRzJ_x6wnqBlNfcqAR_u-ROeoTMHo8W.jpeg


En tot slot mijn nieuwe aquarium, maar ik 2/3 CPO, vuurgarnalen en een koppel Honinggoerami of Betta Splendens in wil gaan houden.

ttRzJ_x6wnqBlNfcqAR_u-ROeoTMHo8W.jpeg
 
koppeltje Taeturndina ocellicauda? kan een maatje kleiner dan cichliden (welke cichliden dacht je aan bij die opmerking?) en matcht qua temperatuur aardig (en beter dan Chuna's) met kardinalen. Zomaar een idee.
 
Ik zat zelf te denken aan de Ramirezi vanwege de mooie kleuren. Die Taeturndina ocellicauda is ook heel erg mooi, daar ga ik me eens meer in verdiepen. Zijn die wel te verkrijgen in Nederland?
 
Vrij courant soortje inderdaad.
Ramirezi is fraai, maar blijkt steevast lastig goed te houden.
 

Terug
Bovenaan