Juwel Aquarium


Hij is ontzettend leuk geworden met dat groen!

Maar ehh, waar zijn je cory vriendjes?
Of zijn ze camera schuw ;)

Ik zie trouwens dat je een algenmagneet gebruikt?
Let je wel op dat die dingen ontzettende lelijke krassen kunnen maken?
Ik gebruik ze nooit meer. Heb behoorlijk wat krassen nu helaas.
 
Dankjewel voor de complimentjes, ik heb er inmiddels ook alweer meer plantjes aan toegevoegd. De cory's zijn inderdaad wat cameraschuw, ik zal volgende week tijdens het voeren wel even wat foto's maken!

Bedankt voor je tip wat betreft de algenmagneet, ik ken het probleem en kijk altijd goed uit dat er geen zand tussen zit!
 
Hey dudeee

Echt mooi bakje geworden! Vind hem wel stuk mooier met de ledverlichting, maar daar kun jij s'avonds ook mooi van genieten als je op de bank zit.

Ik wil hetzelfde gaan doen, zou je een lijstje voor me kunnen maken van de gebruikte materialen?
Gaat me met name even om welke epoxy je hebt gebruikt en wat voor kit?

Groeten Ruben,
 
@Rubz Ben ik helemaal met je eens! Ik ben ook van plan om de normale verlichting helemaal te vervangen voor LED verlichting en deze dan trapsgewijs in te schakelen om zo net zoals in het echt de intensiteit van het licht na te bootsen (van zonsopgang tot zonsondergang). Ik weet echter niet hoe dit zit met planten en algengroei dus dat ben ik nog aan het uitzoeken.

Hieronder een lijstje van de gebruikte middelen:
- Piepschuimplaat
- Weber flexibele tegellijm
- Mr. Boat Epoxy
- Bison Silliconenkit (Glas)

Laat het maar horen als je nog wat meer wil weten, succes!
 
Bedankt echt! Ik heb gewoon precies hetzelfde aquarium hier staan die ik onder handen wil nemen. Planten hebben gewoon regelmaat nodig aan licht. Hoe meer minder stabiel licht en co2, hoe groter de kans op algen, zonder helemaal wetenschappelijk te gaan.

Nog geen problemen ondervonden met het weggewerkte filter?
 
@Rubz Nee gaat prima zo!

@C�dric Heb je advies maar even opgevolgd en vanmiddag wat foto's gemaakt!

f60cW0Ukmg9u6qtTTP90ZQRDmaqjw-Tn.jpeg


f60cW0Ukmg9u6qtTTP90ZQRDmaqjw-Tn.jpeg


f60cW0Ukmg9u6qtTTP90ZQRDmaqjw-Tn.jpeg


f60cW0Ukmg9u6qtTTP90ZQRDmaqjw-Tn.jpeg


f60cW0Ukmg9u6qtTTP90ZQRDmaqjw-Tn.jpeg


f60cW0Ukmg9u6qtTTP90ZQRDmaqjw-Tn.jpeg
 
Hoi, ik was benieuwd de achterkant van je wand heb je die ook met tegellijm ingesmeerd of alleen epoxy?
 
Ik zou wel de bodem dunner maken. nar 3- 4 cm.
Deze dikte ga je problemen geven, door zuurstof gebrek op die dikte.
dan zwart stinkend water onderop
 
Richard81 zei:
Hoi, ik was benieuwd de achterkant van je wand heb je die ook met tegellijm ingesmeerd of alleen epoxy?
\\Hieronder een

lijstje van de gebruikte middelen:
- Piepschuimplaat
- Weber flexibele tegellijm
- Mr. Boat Epoxy
- Bison Silliconenkit (Glas)
 
Rubz zei:
Richard81 zei:
Hoi, ik was benieuwd de achterkant van je wand heb je die ook met tegellijm ingesmeerd of alleen epoxy?
\\Hieronder een

lijstje van de gebruikte middelen:
- Piepschuimplaat
- Weber flexibele tegellijm
- Mr. Boat Epoxy
- Bison Silliconenkit (Glas)

Ok maar de tegellijm zit die ook op de achterkant van het piepschuim dus de kant tegen het glas aan daar ging het mij meer om.
 
Volgens mij Richard ook geen epoxy, Ik heb ook zo'n idee dat het piepschuim weggevreten wordt door de epoxy als je het er schoon opsmeert. Misschien dat Luc dit kan bevestigen. Tegellijm sowieso niet, lijkt me alleen maar ten koste te gaan van de aanhechting van de kit.
 
Bedankt Rubz was al aan het zoeken geweest maar kon het niet zo snel vinden.
 
Ik heb mijn achterwand ook niet ingesmeerd met tegellijm, heb zo de epoxyhars er op gedaan. Ik heb hier toen voor gekozen omdat je door de structuur van de tegellijm de wand niet zo mooi aangesloten krijgt op het glas. Met alleen epoxy heb je daar veel minder last van.
 
Nu na al die jaren zou ik zeggen dat(alhoewel het wel degelijk kan)epoxy aan de achterkant totaal geen nut heeft, zijn alleen kosten op laag water en meer tijd dat men erin steekt.
Voordelen om wel epoxy aan te brengen? ik zie er geen buiten dat het misschien voor de maker een beter gevoel geeft. :)
 
luc zei:
Nu na al die jaren zou ik zeggen dat(alhoewel het wel degelijk kan)epoxy aan de achterkant totaal geen nut heeft, zijn alleen kosten op laag water en meer tijd dat men erin steekt.
Voordelen om wel epoxy aan te brengen? ik zie er geen buiten dat het misschien voor de maker een beter gevoel geeft. :)

jaa word je er zomaar bij betrokken door een post van 4 jaar terug;)
 
C�dric Vleminckx zei:
Dudel24 zei:
@C�dric Heb je advies maar even opgevolgd en vanmiddag wat foto's gemaakt!

Dat was een goed idee! En zijn ze al wat meer gewend?

Ze blijven schuw en zich verstoppen, maar als ik er even wat langer voor ga zitten beginnen ze wel weer druk te zwemmen.
 
Dudel24 zei:
C�dric Vleminckx zei:
Dudel24 zei:
@C�dric Heb je advies maar even opgevolgd en vanmiddag wat foto's gemaakt!

Dat was een goed idee! En zijn ze al wat meer gewend?

Ze blijven schuw en zich verstoppen, maar als ik er even wat langer voor ga zitten beginnen ze wel weer druk te zwemmen.

Zal wel verminderen als ze je gewoon worden na een tijd.
 
Vandaag de laatste vis aan de samenstelling toegevoegd, hiervoor heb ik ook nog wat aanpassingen gedaan aan de inrichting zodat hij zich ook thuis voelt. Jullie mogen raden wat voor vis het is, ik weet zelf alleen niet meer wat de naam precies is. Hij is nog wat schuw als hij zich de komende dagen nog wat beter laat zien zal ik proberen nog wat foto's te maken.

BEbui1ZDsMdxTg5WSmlPsKjU857cl6hc.jpeg

Before..

BEbui1ZDsMdxTg5WSmlPsKjU857cl6hc.jpeg

en after

BEbui1ZDsMdxTg5WSmlPsKjU857cl6hc.jpeg


Foto%2026-07-16%2016%2054%2052_zpsbakiabgc.jpg


BEbui1ZDsMdxTg5WSmlPsKjU857cl6hc.jpeg

BEbui1ZDsMdxTg5WSmlPsKjU857cl6hc.jpeg


BEbui1ZDsMdxTg5WSmlPsKjU857cl6hc.jpeg
 
Je aquarium doet het goed he! Het mos groeit echt mooi.
Leuke cory's en je kardinaal tetra's springen er echt uit!

Je nieuwste bewoner? Ehmmmm een L-nummer, maar ja welke?

Ik zie zwart met wat witte stippen en een witte lijn in de staart?
 
@Sanneke80

Ja dat mos groeit als kool! Ik had even wat van de achterwand gehaald om op de buis te plakken en dat zat vol met jonge vuurgarnalen. Het is inderdaad een L-nummer maar ik weet zo ook niet meer welke. Je beschrijving klopt helemaal, zwarte met witte stippen en een witte lijn in de staart. Hij is nog best schuw en laat zich nog niet veel zien.
 
Hey dude! echt mooi bakje geworden man! Welke soort mos is dat op de takken? weeping moss?
 
@Rubz Bedankt! Als het goed is, is dat gewoon Javamos!

Ik heb vandaag eventjes de dieren gevoerd, nu kwam het L-nummer ook even onder het hout vandaan voor een foto!

GQ_5Zdj_QhlkkGvwH-KJfDM9AvVb3gWP.jpeg


GQ_5Zdj_QhlkkGvwH-KJfDM9AvVb3gWP.jpeg


GQ_5Zdj_QhlkkGvwH-KJfDM9AvVb3gWP.jpeg
 
Mooie plaatjes hoor. Als ik jou was dan zou ik een fotoalbum openen met deze foto s ;).
 
Goedenavond allemaal!

Ik heb inmiddels een tweede aquarium aangeschaft. Het betreft een 54l (60x30x30cm) die ik minimaal wil inrichten met enkel lavasteen en Anubias Barteri var. Nana. Voor de bewoners van dit aquarium ben ik hier met een vraag. Ik wil graag mijn minder mooie vuurtjes naar dit aquarium overplaatsen zodat mijn mooiste in dit aquarium kunnen blijven.

Naast deze vuurtjes wil ik er een koppeltje CPO in plaatsen. Als laatste toevoeging zat ik te denken aan een koppeltje dwergchichliden zoals de ramirezi, maar ben ik al tot de conclusie gekomen na wat zoeken op internet dat dit aquarium daar veel te klein voor is.

Nou komt dus de vraag; Wie weet een kleurrijk speciaal visje voor bij het koppeltje CPO en vuurtjes? Zat zelf te denken aan een koppeltje om ook de huisvesting minimaal te houden. Het aquarium is nog aan het indraaien dus al het advies is welkom!
 

Terug
Bovenaan