Indeling (kweek)stelling


Heb nu 1 grote luchtpomp maar ga deze straks omruilen voor een andere om eens te proberen en als dat niks is bestel ik 10 van die Aquael 500 pompkopjes.

Kun je gelijk die metalen kraantjs erbij bestellen.:p


Maar je stelling ziet er al goed uit. En die kiezels zijn erg mooi.
Ik heb die eerder gezien volgens mij?:S
 
Het prijsverschil is niet zo groot dat dat de keuze maakt maar zit ook een beetje naar stroomverbruik te kijken.
Ik baseer dat wel van de fabrieksopgave maar weet je ook nooit precies of dat klopt natuurlijk.
Ik ga echt niet in de herrie of met een flauwe rondstroming zitten om zo een paar euro te besparen maar aangezien het spulletje 24 uur per dag staat te draaien is dit toch geen heel onbelangrijk punt voor me om eerlijk te zijn,ook voor het milieu natuurlijk :juggle:;)

Je kunt er ook een mooie blauwe plaat bij kopen. Die leg je op je dak. Ze liggen graag in de zon.
Heb je genoeg voor alle pompjes.
 
Dankje Marcel.
Zitten ook van zulke kiezels in de Vision en had deze over dus dacht waarom niet?! ;)
 
Zal geen reclame maken hier maar echt super dat ik zonder probleem de pompen kan meenemen en uitproberen.
De Aqauking maakt teveel herrie maar was ook te mooi om waar te zijn voor die prijs natuurlijk! ;)
Net een Nitto 45 geprobeerd en dat is wel het neusje van de zalm,fluisterstil en heel krachtig maar zit ook een flink prijskaartje aan.
Op dit moment staat er een AirBlow 50 te draaien en is ook heel stil maar toch wel wat minder krachtig vergeleken met de Nitto.

Als het goed is kunnen morgen alle bakken draaien en dan is het afwachten hoe de stroming overal is maar verwacht wel dat het met de AirBlow 50 lukt.

Waarom geen reclame maken? Wij (ik) vernemen juist graag bedrijven waar van alles mogelijk is :)
 
Als mijn buurvrouw gaat zeuren krijgt ze 3 opties: stoppen met zeuren,een Nitto cadeau doen of alvast naar haar eindadres op de westelijke oude havendijk verhuizen! :D
 
Of je krijgt Meester Visser over de vloer :deal:
Zit ik ook nog steeds op te wachten dat die verzuurde mossel van hiernaast Meester Visser op me afstuurt:stom:
 
Ik heb vuurtjes dus leven in de bak wat ervoor zorgt dat je wat meer tijd voor de kweek in orde maken :D
 
Nee allemaal beton, maar de buurvrouw heeft volgens mij hypersensitive gehoor want die zeurt over ieder wissewasje en hangt om de haverklap met de woningbouw/wijkagent aan de telefoon
 
Vreselijk zeg!
Hier hebben we gelukkig schatten van buurvrouwen links en rechts dus dat zit wel goed.

Welke Nitto heb je dan precies en hoeveel uitstromers zitten daaraan?
 
Vreselijk zeg!
Hier hebben we gelukkig schatten van buurvrouwen links en rechts dus dat zit wel goed.

Welke Nitto heb je dan precies en hoeveel uitstromers zitten daaraan?

Wij hebben deze https://www.nikoi.nl/vijverproducte...zuigerpomp/luchtpomp-nitto-piston-pomp-la-45c en we hebben daar 9 bakken op aangesloten staan met een totaal van 1100 liter water, overigens hebben we hem op marktplaats gekocht, het loont de moeite om dat te doen want het scheelde ruim de helft in aanschafprijs.
 
Als mijn buurvrouw gaat zeuren krijgt ze 3 opties: stoppen met zeuren,een Nitto cadeau doen of alvast naar haar eindadres op de westelijke oude havendijk verhuizen! :D

Daar zit toch het crematorium!

Mijn oma heeft daar ook nog warmte gegeven aan de stadsverwarming.:oops:
 
Vandaag eindelijk de eindspurt,de laatste 3 bakjes zijn gevuld met bodem en ga ik straks vullen met water.
Verder nog wat kleine dingetjes afwerken en de boel dichtbouwen.

Wat betreft de inrichting van de bakjes moet ik nog ff bedenken hoe of wat maar zal iig niet te ingewikkeld worden.
Het zijn 2 bakken met gewone bodem en kraanwater en dus 8 met ph verlagende bodem en osmose.
 
Vandaag eindelijk de eindspurt,de laatste 3 bakjes zijn gevuld met bodem en ga ik straks vullen met water.
Verder nog wat kleine dingetjes afwerken en de boel dichtbouwen.

Wat betreft de inrichting van de bakjes moet ik nog ff bedenken hoe of wat maar zal iig niet te ingewikkeld worden.
Het zijn 2 bakken met gewone bodem en kraanwater en dus 8 met ph verlagende bodem en osmose.
Heb jij even goed doorgewerkt zeg. Ik ben straks wel heel benieuwd hoe het totaaltje eruit ziet :)
 
Oh netjes. Ik was me al aan het afvragen qua inrichting hoe en wat. De meeste hebben amper iets in de bak qua planten en aankleding enz.

Lijkt me wel echt ruig zo een opstelling in de woonkamer. Dan nog zo een lounge stoel erbij :D
 
Foto's.

20180331_195428.jpg
20180331_195601.jpg
20180331_195511.jpg
20180331_195727.jpg
20180331_195649.jpg
20180331_195811.jpg
 
Stinkjaloers :)

Wat ziet dit er prachtig uit, man o man wat een werk is daar in gaat zitten.
 
Word je niet helemaal gek van het geborrel?


Ik zal niet zeggen dat je niks hoort maar is echt niet hinderlijk want dan zou ik zo de boel veranderen en niet met een luchtpomp werken.

Stinkjaloers :)

Wat ziet dit er prachtig uit, man o man wat een werk is daar in gaat zitten.


Ja was ff een klusje! ;) en ben er nog niet want moet straks alle kabels van de verwarmingselementen nog wegwerken bv.
 
Ziet er goed uit :)

hoe zit het met de pompcapaciteit? heb je genoeg kracht voor alle bakken?
 
Dankje Richard.

Op het moment meer dan genoeg want heb nog extra sponsfilters aangesloten omdat anders de circulatie in de bakken wat veel was.
Is natuurlijk ff afwachten hoe het gaat als de boel een tijd staat te draaien en weerstand krijgt van het filtermateriaal.
 

Terug
Bovenaan