Indeling (kweek)stelling


Ja bedoel geen stroom voor 10. of stekkers of voor 1 maakt niks uit
 
Vooruit dan maar ;)

20180327_151526.jpg


20180327_151516.jpg


20180324_210500.jpg


20180327_151853.jpg


IMG-20180324-WA0003.jpeg
 
Eindelijk!! Dat wordt wel mooi! Zijn de kiezels speciaal voor de bodemfilter?
 
Nee die had ik nog over want heb het een beetje in de hillstream,vind het mooi spul en denk dat dat wel gaat in combinatie met een bodemfilter.
 
Wat is de reden dat je voor bodemfilter hebt gekozen? Ben er niet bekend mee.
 
Ik kende al een aantal mensen die erbij zweren zeg maar en had laatst een garnalenkweker gesproken die het ook adviseerde dus vandaar de keuze.
 
Ben benieuwd. Je weet dat je straks filmpjes moet posten van alles hè:deal:
 
Gaat de goede kant op John, waar staat de stelling, woonkamer of elders?
 
Oh ik werd al gek van de bubbels van het kweken van levend voer, laat staan dat je 7 van die dingen hebt whahahaha
 
Ik had destijds ook 1 luchtpompje in de kamer maar dat was van korte duur dus ik adviseer John en goede oordoppen aan te schaffen:D:D.
 
Ik had destijds ook 1 luchtpompje in de kamer maar dat was van korte duur dus ik adviseer John en goede oordoppen aan te schaffen:D:D.

Ik wou dat eerst met led verlichting in grote bak doen mare ben daar heel snel vanaf gestapt :D
 
Heb nu 1 grote luchtpomp maar ga deze straks omruilen voor een andere om eens te proberen en als dat niks is bestel ik 10 van die Aquael 500 pompkopjes.
 
Zal geen reclame maken hier maar echt super dat ik zonder probleem de pompen kan meenemen en uitproberen.
De Aqauking maakt teveel herrie maar was ook te mooi om waar te zijn voor die prijs natuurlijk! ;)
Net een Nitto 45 geprobeerd en dat is wel het neusje van de zalm,fluisterstil en heel krachtig maar zit ook een flink prijskaartje aan.
Op dit moment staat er een AirBlow 50 te draaien en is ook heel stil maar toch wel wat minder krachtig vergeleken met de Nitto.

Als het goed is kunnen morgen alle bakken draaien en dan is het afwachten hoe de stroming overal is maar verwacht wel dat het met de AirBlow 50 lukt.
 
Weet niet wat de prijzen zijn...
Maar als het verschil niet heel groot is zou ik toch voor de nitto met een kleine overcapaciteit, mocht het debiet door slijtage of iets terug lopen heb je nog wat over
 
Het prijsverschil is niet zo groot dat dat de keuze maakt maar zit ook een beetje naar stroomverbruik te kijken.
Ik baseer dat wel van de fabrieksopgave maar weet je ook nooit precies of dat klopt natuurlijk.
Ik ga echt niet in de herrie of met een flauwe rondstroming zitten om zo een paar euro te besparen maar aangezien het spulletje 24 uur per dag staat te draaien is dit toch geen heel onbelangrijk punt voor me om eerlijk te zijn,ook voor het milieu natuurlijk :juggle:;)
 
Dat stroomverbruik was ook voor mij een punt om rekening me te houden bij de zeewaterbak want daar draait de opvoerpomp ook 24 uur. Daarom heb ik een Jebao genomen want die was gunstig qua verbruik.
 

Terug
Bovenaan