Indeling (kweek)stelling


Dankje Richard.

Op het moment meer dan genoeg want heb nog extra sponsfilters aangesloten omdat anders de circulatie in de bakken wat veel was.
Is natuurlijk ff afwachten hoe het gaat als de boel een tijd staat te draaien en weerstand krijgt van het filtermateriaal.

Je zet er een extra filter bij, omdat de circulatie wat teveel was.:stars::S

Nou kan ik daar even de logica niet van.

Voor de rest ziet het er echt zeer fraa uit John! Het oogt veel rustiger dan bijv 4 losse cubes.
 
Bedankt Marcel.
Je zet er een extra filter bij, omdat de circulatie wat teveel was.:stars::S

Nou kan ik daar even de logica niet van.

Zijn luchtaangedreven filters en een gelijkblijvend luchtvolume dat door de leiding gaat vanaf de pomp,als je dan meerdere aftakkingen maakt zal het luchtvolume afnemen per aftakking.
Weet niet hoe ik het anders moet uitleggen maar anders kom je een keer langs dan laat ik het zien.
Zitten nu in 3 bakken extra filters en als ik de kraantjes dicht zet van de extra filters komt het water uit de 10 bakken bijna uit de stelling golven! ;)
 
maar als je die 3 extra filters weglaat, en de kraantjes van de andere filters iets dichtdraait heb je toch hetzelfde effect?
 
maar als je die 3 extra filters weglaat, en de kraantjes van de andere filters iets dichtdraait heb je toch hetzelfde effect?


Klopt helemaal Richard maar is slecht om te knijpen,zo'n pomp moet zo min mogelijk weerstand hebben anders wordt het te warm en gaat de boel naar z'n knoppen.
Ik was toch al van plan om ook sponsfilters te gebruiken want zijn ook ideaal voor de garnalen om van te grazen zeg maar en extra filtermateriaal kan nooit geen kwaad.
 
Bedankt Marcel.


Zijn luchtaangedreven filters en een gelijkblijvend luchtvolume dat door de leiding gaat vanaf de pomp,als je dan meerdere aftakkingen maakt zal het luchtvolume afnemen per aftakking.
Weet niet hoe ik het anders moet uitleggen maar anders kom je een keer langs dan laat ik het zien.
Zitten nu in 3 bakken extra filters en als ik de kraantjes dicht zet van de extra filters komt het water uit de 10 bakken bijna uit de stelling golven! ;)

Je zou toch ook een kraantje open kunnen zetten zonder pompje? Blaast dan de lucht in.

John lijkt me leuk om een keer langs te komen. Maar wel als alles klaar.
Stel je voor dat ik mijn handen nog vuil moet maken.:p
 
Klopt helemaal Richard maar is slecht om te knijpen,zo'n pomp moet zo min mogelijk weerstand hebben anders wordt het te warm en gaat de boel naar z'n knoppen.
Ik was toch al van plan om ook sponsfilters te gebruiken want zijn ook ideaal voor de garnalen om van te grazen zeg maar en extra filtermateriaal kan nooit geen kwaad.

Tuurlijk, snap m :)
 
Je zou toch ook een kraantje open kunnen zetten zonder pompje? Blaast dan de lucht in.

John lijkt me leuk om een keer langs te komen. Maar wel als alles klaar.
Stel je voor dat ik mijn handen nog vuil moet maken.:p

Ik had eerst een paar van die kunststof kraantjes maar sommige gingen niet eens dicht en dan is het net of je naar een leeglopende fietsband oid aan het luisteren bent dus dat werkt ook niet! ;)

Handen vuil maken? jij mag niet aan mijn spullen komen hoor! :deal::D
 
Laatst bewerkt:
Gewoon net als alle kindjes die hier weleens over de vloer komen handjes op de rug en minstens 30cm afstand van het glas houden! ;)
 
Regels zijn er om soms verbroken te worden:D

Zucht nu nog minstens 6 weken indraaien zeker ? Nou word een zomer ritje Zeeland dus...
 
Je kan beter wat langer indraaien John zodat je geen risico loopt. Of is je potje geduld net als hier ook al leeg:S:S
 
Ik zou inderdaad ook geen risico nemen met deze stelling en netjes het juiste termijn afwachten hoor.
 
Ik denk dat je wel weet wat je doet hoop ik :p

Ik vind dit wel echt 1 van de mooiste (kweek) opstellingen qua meubel.

Heb je ook een foto recht ervoor ?
 
Is maar een 1 april grapje natuurlijk en wacht nog een tijdje hoor! ;)

Was nieuw ook geen goedkope heb ik me laten vertellen.
Zal vanavond een foto recht van de voorkant doen want als ik dat nu doe zie je mij in mijn zondagse paaskledij staan in de reflectie en is niet zo stoer! :D
 
Ziet er schitterend uit John .
Je mag trots zijn .
Ik ben wel benieuwd naar de resultaten waar de extra filters insteken .
 
Dankje Stefan,ja ik ben ook heel benieuwd allemaal.

Ik loop gewoon nog in een trainingsbroek met t-shirt... :juggle:;)
 
Voor ons Mandykuh ;)

20180401_213644.jpg


Beetje scheef en een rommeltje maar moet maar zo! ;)
 

Terug
Bovenaan