Ik kan niet scapen.


Ja die losse plantjes stonden er al in. Heb nu de nieuwe plantjes van deze week allemaal in bosjes hoe ik ze kocht geplaatst. Foto laat het lelijker zien dan dat het in werkelijkheid is. :((((
 
Kijk eens naar mijn foto's van mijn bak , dan heb je een beetje een idee wat ik bedoel
Mij aquarium is 40 cm grote en meer techniek in de bak dus je kan het niet met elkaar vergelijken met de planten groei .
 
Ik zie dat je veel verschillende planten hebt (grote, kleuren, bladeren) mijne lijken op elkaar :p
 
Maar mijn vraag is dus waarom die ene plant bruine toppen krijgt en een andere plant die hoger is dus dichter bij het licht, niet bruin is.
 
Nee. Want als het door het licht zou komen zou die hogere plant ook bruine toppen moeten hebben.
 
Je kan zo n bak niet met die van Martinez vergelijken omdat daar meer licht en techniek bij komt kijken. Dat krijg ik met mijn 60cm bakje ook niet voor elkaar hoor.
Bij zo n bakje heb je gewoon minder mogelijkheden maar je kan er best een leuke goed beplantte bak van maken. Alleen moet je goed kijken welke planten in de bak kunnen. Veel hebben dan meer licht nodig.
Wat ik dus wil zeggen is dat het lastig is om bakken te vergelijken. En geduld komt er ook nog eens bij kijken want de planten moeten ook eerst goed aanslaan natuurlijk.
 
Heb enkel eerste en laatste blad gelezen, (moet bijna kinderen gaan ophalen, niet zo veel tijd dus).
Je voegt toch plantenvoeding toe hoop ik (voor't geval dit nog niet ter sprake kwam).
 
De toppen van die plant worden steeds bruiner ;( zal ik de plant eruit halen of de verbrande topjes snoeien.
 
Welke plant is het waar de toppen van verkleuren? Heb je er misschien een foto van?
 
1 pagina terug staat foto. Het is nu nog bruiner geworden en nog verder naar beneden.
 
Kan het zijn dat dat belgisch groen is? Dit doet de mijne namelijk ook ondet de lampen, maar hoort gewoon bij het plantje. Vind het persoonlijk wel mooi :)
 
dat zou best kunnen lijkt er idd op als ik naar google kijk. Ik de winkel stonden geen namen bij de plantjes. Maar hij gaat dus niet dood ofzo omdat ie verbrand?
 
Nee hoor, de toppen verkleuren gewoon onder de lampen. Hebben ze niet veel licht voor nodig, want doen ze in mijn 60 cm ook. Zou niet bang zijn dat ze dood gaan hoor.
 
BettaFish96 zei:
Thnx marrie.
Die planten die je opnoemt zien er leuk uit vooral de braziliaanse klimop.

Wat is dat CO2 ding precies?

Easylife ding ga ik denk wel kopen :)
Van JBL heb ik een bio CO2 systeempje (kort samengevat: een fles met speciaal poeder waar je water bij doet, dit gaat reageren en dan krijg je CO2) volgens mij kan je het ook zelf maken met gist, maar daar ben ik te lui voor :p
 
Wat je ook kan doen is alles eruit halen en w��r opnieuw beginnen. Als je op aquaplantsonline.nl het starterpakket 60x30 bestellen. Die kost �34. Daar hebben ze kwalitatief goeie planten voor een redelijke prijs. Je krijgt er ook een schema bij hoe je de planten moet neerzetten in je bakje. Ik heb destijds ook daar palntjes besteld en volgens het schema neergezet. Heel eenvoudig en het resultaat was fantastisch, kijk maar ns in mijn fotoalbum. Op youtube staan van de meeste plantjes wel filmpjes over hoe je ze moet planten.

Op deze manier kost het wel weer geld en het is niet direct een scape te noemen, maar zo krijg je wel mooie plantjes die naast elkaar een mooi contrast geven.
 
Hehe, de cirkel is weer rond :) terug bij het plantenpakket.

Even geduld hebben lijkt mij de beste optie. Er zitten nieuwe planten in sinds vrijdag volgens mij. Gewoon even wachten tot het aanslaat, en kijken hoe je ze het gezondst krijgt. Vrijwel elke plant kan een mooie plant zijn, als het er maar goed bijstaat, dat is niet te verwachten binnen een week.

En je hoeft in deze bak echt niet van vandaag op morgen CO2 toe te voegen. Beetje goed licht, kleibolletje, beetje voeding. En dat een kans geven. Anders blijf je aan de gang.
 
Bij aangeboden is er nu iemand die 25cent per plantje vraagt en ik wil er dus een paar van. Weet iemand of deze planten geschikt voor mij zijn?
 
ED_Pc2q-bk8_qp0puEnYfmHpu3FM8_qD.jpeg


Nog steeds niet genoeg planten en niet op die van martinez lijkend. :(
 
BettaFish96 zei:
Nog steeds niet genoeg planten en niet op die van martinez lijkend. :(
Het is Martinez ook niet in een paar dagen tijd gelukt... heb dus wat geduld ;)
 
Ik wil heel graag van dit zwarte zand af. Te veel nadelen -.- Ik denk dat ik heel fijn zwart grind ga zoeken( heb al in meerdere dierenwinkels gezocht) En dan meer planten kopen en nieuw indelen. Ik wacht hiermee tot ik genoeg geld heb en de visjes wegzijn.

Ik wil ook daylight lampje en beginnen met C02 aangezien ik hier niks van snap.
 
Wat zijn die nadelen dan?

Denk je dat een mooi beplante bak niet kan met het zwarte zand? Dat heb je mis. Kijk maar eens in het fotoalbum van Crash ;)
 
-Met stofzuigertje gaat zand sneller mee en ligt het in de emmer.
-Door het stofzuigertje en water toevoegen gaat al het zand omhoog en word het troebel.
-Planten kan ik niet goed erin zetten en gaan steeds weer eruit, waardoor ik een hele berg zand op het stengeltje leg.
-plantjes zitten onder het zand waardoor ik ff moet wapperen en dan schieten al die planten weer los.
-Het is niet zwart zwart maar meer grijs (ik vind echt donker zwart in combinatie met de groene planten mooi)
-Het zand vormt een kuil waar al de troep ingaat liggen.
 
Ik heb hier gewoon zand in de bak met de Wui. Als je de bodem zuigt en het zand is bijna in de slang dan de duim erop waardoor het zand terug zal vallen.
Ik kan in het zand de planten vrij goed planten hoor.

Daarnaast heb ik het zand dat Crash heeft in de Panda bak en dat werkt echt perfect hoor. Planten kun je goed planten en wortelen ook prima.
 
Ik zie ook geen nadelen met dit zand. Plantjes makkelijk erin krijgen ook kleine bodem plantjes. Ja klopt uit het water is het zand echt zwart, maar in het water donker antraciet. Denk persoonlijk dat je dit met elke zwarte bodem zal hebben. Water niet met het stofzuigertje toevoegen, maar rustig vanuit (bijvoorbeeld) een maatbeker toevoegen.

Hou er rekening mee, dat planten die je net erin hebt gezet altijd "los" staan, maakt niet uit welke bodem je hebt.

Het zand vormt niet vanzelf een kuil. Mijn vissen maken het juist vlak, daar ik juist ergens een kuil wil hebben. Je geeft het al aan een kuil zorgt dat er vuil in komt, dat is dus makkelijk afhevelen. :)
 

Terug
Bovenaan