Het grote "offtopic"-topic


Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan me herinneren dat ik enige jaren geleden me wel eens stoorde aan hem. Volgens mij stond hij bij mij ook op de negeerlijst ( als enige trouwens ) of was ik dat van plan. Misschien is het wel...."Bertus is sleeping with the fishes" of "Bertus is gestopt met aquariums"
 
Even ventileren: Ik merk dat ik de laatste tijd een hekel krijg aan het woord debiet en aquascape. Debiet is gewoon een stom woord en hadden we wel wat mooiers voor kunnen verzinnen in onze mooie taal. Aquascape is gewoon zo'n stom modewoord. Vroeger (mooie tijd he?) hadden we het over het inrichten van een aquarium met planten, stenen en hout. Nu praat men over het maken van een 'aquascape' en als ik dat hoor gaan bij mij de nekharen overeind staan. "Ik heb een aquarium met aquascape!" etc. Blegh.
Zeker een puntje. :thumbs:
Soms zie mensen een foto's plaatsen van hun 'aquascape' waarvan ik denk: waar zit de scape dan...?
Maar dat komt, denk ik, vooral om veel mensen het verschil niet weten tussen een aquarium en aquascape.
 
Wat een toewijding, die man heeft al zijn meubels verkocht om die bak te kunnen betalen:D

LoL.
:D

Goh ja, ik snap dat wel.
Zet mij aan die tafel, in die living op die vloer met zicht op die bak en die tuin en ik zou ook een tevreden man zijn denk ik.

Gewoon helemaal geen reactie van hem

Ik weet (nog) niet waarover het precies gaat. Maar ik vermoed een beetje dat het geen slijmerige zwamversie betreft. Ik heb bvb geen ambitie om elk stuk schimmelend hout een nieuwe thuis te geven om maar iets te zeggen. ;)
 
LoL.
:D

Goh ja, ik snap dat wel.
Zet mij aan die tafel, in die living op die vloer met zicht op die bak en die tuin en ik zou ook een tevreden man zijn denk ik.



Ik weet (nog) niet waarover het precies gaat. Maar ik vermoed een beetje dat het geen slijmerige zwamversie betreft. Ik heb bvb geen ambitie om elk stuk schimmelend hout een nieuwe thuis te geven om maar iets te zeggen. ;)

aaah zo, we zullen voortaan elk x file zaakje taggen. Zo verwend die Belgen :D

Nu weet ik niet hoe dit moet dus moet jezelf even aan het werk volgens mij bij plagen. Het betreft geen stuk schimmelend hout maar een soort sneeuwvlokken op het glas. Het is vanmiddag door iemand onder een microscoop geweest waaruit de conclusie kwam "soort van puisten op plantenblad" . Ik heb z on flauw vermoeden dat deze nog niet echt over veel CSI bekwaamheden beschikt.
 
Hmm, sneeuwvlokken op het glas die eigenlijk puisten op een plantenblad zijn...
Speciaal materiaal. ;)

Ik heb z on flauw vermoeden dat deze nog niet echt over veel CSI bekwaamheden beschikt.

Er moet dringend een API-team (Aquarium Plague Investigation) worden opgericht. Gekleed in een wetsuits!

Zo verwend die Belgen

Dank voor de service maar ik had het intussen wel gevonden.

zoekfunctie: "flauw vermoeden" geplaatst door "Michelle1" en bingo!
;)
 
Weer erg flauw van jou. Volgens mij is het toch wel correct ABN. Hoewel mijn gramatische skils ver beneden niveau zijn (zelfs gramatische geeft ie aan niet correct met die rode lijn) is het toch dus bruikbaar voor de zoekfunctie. :D
 
Weer erg flauw van jou. Volgens mij is het toch wel correct ABN. Hoewel mijn gramatische skils ver beneden niveau zijn (zelfs gramatische geeft ie aan niet correct met die rode lijn) is het toch dus bruikbaar voor de zoekfunctie. :D

Ik had gewoon het topic opgezocht door een stukje van jouw post ("flauw vermoeden" dus) te kopiëren uit Théa's quote. Zo vond ik jouw originele post in het betreffende topic terug.
Geen grammaticale bijbedoelingen hoor.
Zou niet durven
maar het het was ook niet nodig/mogelijk aangezien er niets fout was :juggle:
 
Dit is dan mijn fout want ik maakte de eerste opmerking over het voeren van nieuwe vissen.
Ik vind het prima Thea dat mag ook. Ik probeer jullie (hopelijk) alleen wat te leren want zo geweldig is dat direct voeren namelijk niet. Verder laat ik het met rust.. Ik heb er nu wel over gezegd wat ik wil :)
 
Zeker een puntje. :thumbs:
Soms zie mensen een foto's plaatsen van hun 'aquascape' waarvan ik denk: waar zit de scape dan...?
Maar dat komt, denk ik, vooral om veel mensen het verschil niet weten tussen een aquarium en aquascape.
Zoiets gebeurt ook met biotopen en ik irriteer me er soms wel aan. Ik zie bakken met vissen uit bv. Zuid-Amerika en dat wordt dan gelijk een biotoop genoemd. Of bakken die wel vrij correct zijn maar in de vorm van een typische plantenbak, wat niet op de natuur lijkt. Laat staan bakken waarin het vis- en plantenbestand niet eens klopt.

Het kan natuurlijk ook wel liggen aan het feit dat ik de laatste tijd een soort van "biotopen snob" ben geworden. :p
 
Ik vind het prima Thea dat mag ook. Ik probeer jullie (hopelijk) alleen wat te leren want zo geweldig is dat direct voeren namelijk niet. Verder laat ik het met rust.. Ik heb er nu wel over gezegd wat ik wil :)

Ik word altijd erg blij met jouw reacties op topics en al de tijd die je erin steek.

Het moet me wel even van het hart dat ik dit geheel voort vloeiend uit een post wel een tikje aanmatigend vind. Je ga ervan uit dat Thea en ik nog wat moeten leren wat biologisch evenwicht is en gevolgen van plaatsen en voeren van vissen. :juggle:

Vind het ook te gek dat Thea zich genoodzaakt voelt om haar excuus aan te bieden. Het is een forum en kan zij inhaken op wat zij wil en dat iemand, ikke dus, daar weer op reageert moet geen problemen veroorzaken omdat sommige dit niet als positieve bijdrage zien.
 
Mag ik voorzichtig ook een bijdrage toevoegen aan dit fraaie topic.

Zou graag vanavond chinees willen bestellen via internet-email maar,kan iemand mij uitleggen ( ben niet zo goed in de chinese tekens) wat Benovo bedoeld op pagina 12,,ik twijfel tussen ma-po-to-fu,,of kip gon bao.
Iemand een idee.:chef::chef:
 
Ik word altijd erg blij met jouw reacties op topics en al de tijd die je erin steek.

Het moet me wel even van het hart dat ik dit geheel voort vloeiend uit een post wel een tikje aanmatigend vind. Je ga ervan uit dat Thea en ik nog wat moeten leren wat biologisch evenwicht is en gevolgen van plaatsen en voeren van vissen. :juggle:

Vind het ook te gek dat Thea zich genoodzaakt voelt om haar excuus aan te bieden. Het is een forum en kan zij inhaken op wat zij wil en dat iemand, ikke dus, daar weer op reageert moet geen problemen veroorzaken omdat sommige dit niet als positieve bijdrage zien.
Ik denk niet dat Daniel zo zeer over jullie knowledge niveau praat. Ik denk echter dat Daniel wel weet dat jullie het weten. Ik las dacht ik ook dat hij zei van over Nieuwe aquarianen.

Enigzins geef ik hem wel gelijk. 4 weken indraaien. Vissen erin. Dit geeft al een kleine klap en dan ook voeren. Is miss iets te veel voor de huidige bio.

Maar in een goed ingedraaide filter zoals bij jou eN thea zou voeren gewoon kunnen.

Ik heb gister 14 x colombia redfin tetras gekocht. Ook gevoerd met diepvries. Want het wordt toch door de sarpaes en kardinalen gegeten. En gek genoeg ook door de colombiaanse tetras.
 
Mag ik voorzichtig ook een bijdrage toevoegen aan dit fraaie topic.

Zou graag vanavond chinees willen bestellen via internet-email maar,kan iemand mij uitleggen ( ben niet zo goed in de chinese tekens) wat Benovo bedoeld op pagina 12,,ik twijfel tussen ma-po-to-fu,,of kip gon bao.
Iemand een idee.:chef::chef:
Ik zou voor de fu yong hai met ossenhaas gaan.
 
Dank je wel voor de tip kees :thumbs: overgens een geschreven bericht met aan deze zijde van de laptop met enige glimlach hoor,no hard feelings.
 
Woaw, jij bent mijn evenbeeld. Ik kan mijzelf volledig vinden in jouw uitspraken en mening. Het woord debiet zou ik liever vervangen voor filtercapaciteit en het woord aquascape gebruik ik ook niet graag. Maar merk wel dat ik met de rage mee begin te gaan. (Helaas) Ik probeer zelf bewust het woord inrichting te gebruiken. Als ik iets aan mijn bak verander is dat niet direct het scapen van mijn bak maar gewoon het snoeien van planten of het verplaatsen van stenen, hout etc.
Debiet is niets anders dan een stroming. En heeft ook niets met filteren te maken.
Dus debiet zegt niets over filtercapaciteit.
 
Mag ik voorzichtig ook een bijdrage toevoegen aan dit fraaie topic.

Zou graag vanavond chinees willen bestellen via internet-email maar,kan iemand mij uitleggen ( ben niet zo goed in de chinese tekens) wat Benovo bedoeld op pagina 12,,ik twijfel tussen ma-po-to-fu,,of kip gon bao.
Iemand een idee.:chef::chef:

Omdat je het zo voorzichtig vraag ;)
Tja ik haal al die talen tekens wel eens door elkaar maar ik neem regelmatig 河豚 :D
 
Debiet is niets anders dan een stroming. En heeft ook niets met filteren te maken.
Dus debiet zegt niets over filtercapaciteit.
Nee op debiet ben ik een beetje terug gekomen. Ik vind het gewoon geen mooi woord maar een goede vervanger kan ik niet bedenken.
 
debiet is het aantal liter per uur (in dit geval) heeft mijn vriendin mij gisteren uitgelegd. Doorstroomtempo zou een alternatief woord kunnen zijn. Maar dat bekt ook niet lekker als je het mij vraagt ;-) Misschien moet ik toch gewoon debiet gaan gebruiken en niet zo eigenwijs doen.
 
debiet is het aantal liter per uur (in dit geval) heeft mijn vriendin mij gisteren uitgelegd. Doorstroomtempo zou een alternatief woord kunnen zijn. Maar dat bekt ook niet lekker als je het mij vraagt ;-) Misschien moet ik toch gewoon debiet gaan gebruiken en niet zo eigenwijs doen.

Hoeveel liter Spuugt Mijn filter? Haha kan ook
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik pest je maar.. Kees was gewoon een beetje boos dat nieuwe leden over een kam worden gescheerd. Lijkt opgelost te zijn :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan