Het grote "offtopic"-topic


Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat kan ook op maandag of iedere andere willekeurige dag (denk, ik zeg het maar want je bent nogal een piet lut (ook zo'n term waar ik allerlei vraagtekens bij heb maar we dwalen af) en dan ben je vast voorbereid) :D

Waarom nou een piet lut en geen ....lut:D:p. Nou ja pietlut is best een mooie titel vindt ik:D:D
 
Ik heb het bijvoorbeeld vrij lastig met "is" in plaats van "eens".

Dan krijg je zaken zoals "Ik zal zo is kijken"...
WTF denk ik dan: is dat nu zoveel moeite, twee extra letters??

Maar soit, ik probeer het te negeren. ;)

Wordt ik? Ik vindt. Is allemaal zonder T.

Dank u, Kees!! :thumbs:
Soms lijkt het wel vol te staan met dergelijke dt-fouten. En meestal snap ik die specifieke fouten niet zo goed eigenlijk.
Vanwaar komt die t ineens vraag ik me altijd af...
Bijna niemand schrijft "Ik denkt" of "Komt ik", toch? :rolleyes:
Maar van zodra er een d in het werkwoord staat lijkt de t nooit ver weg... :stars:


Ik heb helaas de vreselijke afwijking dat ik veel van die fouten al zie oplichten (lijken soms vet en rood gedrukt) in een post nog voor ik één woord heb gelezen. :mad::mad:

Dus start ik een forumsessie gewoonlijk met het reciteren van een mantra om mezelf tot kalmte aan te manen alvorens ik begin te lezen...
:D:D
Dus een kalmerende mantra voor René,
is dat misschien een idee?
(rijmpje komt gratis). ;)
 
Volgens mij zijn veel leden hier al niet de jongste meer en zijn we al die grammatica die we eens hebben geleerd alweer vergeten:sorry:
 
Ik heb helaas de vreselijke afwijking dat ik veel van die fouten al zie oplichten (lijken soms vet en rood gedrukt) in een post nog voor ik één woord heb gelezen.
Wellicht kun je je aanmelden als spellingbeheerder :!Mag je alle posts corrigeren. Klinkt als de perfecte vrijetijdsbesteding voor jou:D
 
het reciteren van een mantra

Een beetje zoals Ben Kingsley in "Perpetual grace, ltd":

"get the rhythm
get the rhythm
there you go
there you fucking go"

x 20
en handjes geven: klaar voor een sessie!
:D



:thumbs:
 
Volgens mij zijn veel leden hier al niet de jongste meer en zijn we al die grammatica die we eens hebben geleerd alweer vergeten:sorry:
Ik ben het niet vergeten, heb het nog nooit gesnapt. Was op school al niet goed in Nederlands (en Frans en Duits)
 
Volgens mij zijn veel leden hier al niet de jongste meer en zijn we al die grammatica die we eens hebben geleerd alweer vergeten:sorry:

In het beginne der tijd op het forum las ik mijn post altijd even na. Het bleek dan dat het echt gramaticaal een drama was, maar des te meer ik dit probeerde om het beter te maken, des te waardelozer het werd. Ik heb me maar geschikt in het feit dat mijn skilss op dit gebied vrij slecht zijn.

Het gaat erom dat het begrijpbaar blijft. Veel aquarium vak jargon is moeilijk of veel omvattend dan word het een erg langdradige post. Ik maak dan maar me eigen dummy omschrijving. Baby ellende want als je dit specifiek allemaal moet benoemen verval je in teksten waar ik niet blij van word om de exacte benaming te moeten opzoeken en lezer door de bomen het bos niet meer ziet.

Luiheid is natuurlijk ook gewoon mens eigen :D
 
dat hebben we allemaal wel denk ik Michelle want soms zie ik achteraf ook pas mn eigen taal en tikfouten hoor. Op een forum moet je daar een beetje doorheen kijken denk ik.
 
Even my computer says no!
Screenshot_20200112-131736_DuckDuckGo.jpg
 
Raar, hier speelt het wel af. Maar hier blokkeert Youtube ook regelmatig video's (bvb in het muziektopic)...

Anyhooo, i'm sure you've got it: the answer here obviously is "NO" ...
(not even sorry).
Eerste drie filmpjes speelde hij af, daarna kickte het vreselijke BBC filter in actie.
You can't blame a girl for trying :daisy:
 
Ik heb het bijvoorbeeld vrij lastig met "is" in plaats van "eens".

Dan krijg je zaken zoals "Ik zal zo is kijken"...
WTF denk ik dan: is dat nu zoveel moeite, twee extra letters??

Maar soit, ik probeer het te negeren. ;)



Dank u, Kees!! :thumbs:
Soms lijkt het wel vol te staan met dergelijke dt-fouten. En meestal snap ik die specifieke fouten niet zo goed eigenlijk.
Vanwaar komt die t ineens vraag ik me altijd af...
Bijna niemand schrijft "Ik denkt" of "Komt ik", toch? :rolleyes:
Maar van zodra er een d in het werkwoord staat lijkt de t nooit ver weg... :stars:


Ik heb helaas de vreselijke afwijking dat ik veel van die fouten al zie oplichten (lijken soms vet en rood gedrukt) in een post nog voor ik één woord heb gelezen. :mad::mad:

Dus start ik een forumsessie gewoonlijk met het reciteren van een mantra om mezelf tot kalmte aan te manen alvorens ik begin te lezen...
:D:D
Dus een kalmerende mantra voor René,
is dat misschien een idee?
(rijmpje komt gratis). ;)
Dat je een fout maakt okee. Dt dingen denk ik ja dat hoor je gewoon te weten.

Het ging mij meer dat Rene hier grote mond hield mbt spelling van andere. Terwijl hij zelf fouten maakt. Dan krijg je het te horen.
 
Ach ik lees heel wat posten en topics en in een heeeel groot deel daarvan staan taalfouten maar so what. Het is een aquaforum ;)
Niemand is perfect:deal:
 
Dat je een fout maakt okee. Dt dingen denk ik ja dat hoor je gewoon te weten.

Het ging mij meer dat Rene hier grote mond hield mbt spelling van andere. Terwijl hij zelf fouten maakt. Dan krijg je het te horen.

Ojee, jij gister ook thuis bezorgt laten komen met portie 河豚 :cool: :D
 
Wat? Ikke jou niet snappe. Ik had hondard atta fitta

Btw wat had je ook alweer nodig om een vis visvriendelijk uit zijn lijden te verlossen? Kruidnagel olie toch?

Kruidnagel olie ja of tegen bruut geweld kunnen. Kop inslaan of groot mes in 1 keer kop eraf :rolleyes:

Nare vraag want je zult dus een rot klusje moeten klaren. Succes :'(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan