Het grote Coronavirus (COVID-19) topic


Ach ja Nicole dom volk heb je altijd tot het hun zelf of naasten treft dan piepen ze wel anders.
Helaas zitter er ook van die sukkels in de politiek die niet verder denken dan geld.
Is natuurlijk een kwalijke zaak dat verpleeghuizen vergrendeld worden en het personeel frank en vrij zonder getest en zonder bescherming hun werk moeten/gaan doen.
Ja en ondertussen dan naar stiekeme feestjes gaan en daarna vrolijk bij opa/oma op bezoek, en dna achteraf spijt hebben als ze de begravenis moeten bijwonen, foutje bedankt.

Ja dat van die verpleeghuizen is helemaal schandalig dat het personeel onvoldoende beschermd was/is maarja vvd he, ouwelui zijn niet belangrijk in hun ogen.
 
Ja en ondertussen dan naar stiekeme feestjes gaan en daarna vrolijk bij opa/oma op bezoek, en dna achteraf spijt hebben als ze de begravenis moeten bijwonen, foutje bedankt.

Ja dat van die verpleeghuizen is helemaal schandalig dat het personeel onvoldoende beschermd was/is maarja vvd he, ouwelui zijn niet belangrijk in hun ogen.
Het is ook niet altijd eenvoudig om het goed te doen met dit COVID-19:virus. Als iemand onlangs is gestorven, bijvoorbeeld zoals bij mij in mijn kennissenkring, en mensen kunnen dan nog een laatste keer naar hem of haar waar die is opgebaard.....
 
Het is ook niet altijd eenvoudig om het goed te doen met dit COVID-19:virus. Als iemand onlangs is gestorven, bijvoorbeeld zoals bij mij in mijn kennissenkring, en mensen kunnen dan nog een laatste keer naar hem of haar waar die is opgebaard.....
Het is egoïsme om te zeggen "ik wil nog afscheid kunnen nemen" De wereld draait niet om jouw maar om de hele mensheid, ja dan heb jij afscheid kunnen nemen om vervolgens daarna nog meer ceremonies bij te moeten wonen omdat jij zonodig wou.....
 
Beste Antje. Waarom trek je dit in de ik, jij of jouw vorm? Dit gaat over mensen, niet 1 persoon. Geloof je echt dat het egoïsme is een laatste groet willen brengen, afscheid nemen...? Er sterven ook mensen om geheel andere redenen...
 
Beste Antje. Waarom trek je dit in de ik, jij of jouw vorm? Dit gaat over mensen, niet 1 persoon. Geloof je echt dat het egoïsme is een laatste groet willen brengen, afscheid nemen...? Er sterven ook mensen om geheel andere redenen...
De doodsoorzaak is irrelevant want een lijk is niet meer besmettelijk, wat besmettelijk is zijn de bezoekers, en een laatste groet willen nemen is niet egoïstisch normaliter, maar er is nu niks normaals dus zal je je aan moeten passen.
Ik weet niet of je Maurice de Hond kent, maar die heeft dus al statistisch aangetoond dat aerosolen binnen vele malen gevaarlijker zijn dan buiten. Er is zelfs een onderzoek van het rivm zelf die ze wouden verduisteren dat er in een verzorgingstehuis/bejaardenhuis enorm veel zieken/doden zijn gevallen doordat de aerosolen verspreid werden door de ventilatie. M.A.W daar werden dus de bewoners besmet via die luchtventilatie zonder ook maar enigszins bij elkaar in de buurt te zijn geweest
 
Ik zou 1. en 2. willen nuanceren: Het gaat om een relatief mild virus waarbij relatief weinig doden vallen. Wel is het virus nogal besmettelijk en krijgen (in totaal) veel mensen er mee te maken, waardoor het totale dodenaantal behoorlijk oploopt.

MERS en het SARS virus waren vééél dodelijker, terwijl er bij het huidige Corona virus vooral doden vallen onder de ouderen en zwakkeren.
Zelfs de griep van een paar jaar terug was dodelijker, maar die vergelijking mogen we niet maken want toen waren er geen (of weinig) beperkende maatregelen.
Stel je voor dat we een pandemie zou krijgen zoals we die kennen van de Hollywoodfilms, dan zijn pas echt de rapen gaar.

Met de rest van je post helemaal eens!

Overigens, juist omdat het zo'n mild virus is raakt men verdeeld. Een groot deel van de bevolking loopt vrijwel geen gevaar en kan dus (eigenlijk) gewoon doorgaan met het dagelijkse leven, maar dat proberen we uiteraard te beperken om de ouderen/zwakkeren te beschermen.
Stel we zouden met een virus te maken hebben dat voor iedereen (echt) gevaarlijk zou zijn, dan blijft men wel binnen hoor! :)
Toch nog een volledig onwetenschappelijke nuance, nu op jouw eerste zin:
Of het al of niet een mild virus is? Op het eerste gezicht, ja! Wat het op de langere duur gaat doen is nog helemaal onbekend. Virussen evalueren soms. De eerste evaluatie (?) was die van dier op mens. Mogelijk volgen er ontwikkelingen die niet te voorzien zijn bij de mens op mens contacten maar ook weer van de mens op dier contacten. Ik doel hier bijvoorbeeld op de gevoeligheid van nertsen voor dit virus. Die het dan vervolgens, wellicht weer in een aangepaste vorm, op mensen kunnen overbrengen. Mers en Sars waren zeker minder mild maar waren ook in zekere zin vergelijke virussen. Zou het kunnen dat Covid-19 bijvoorbeeld een meer geëvolueerde vorm is? Voor een virus is het namelijk beter dat getroffen leven niet overlijdt want daarmee tekent het namelijk ook z'n eigen einde. Die opmerkingen zijn uiteraard niet wetenschappelijk onderbouwt maar een gedachtenspinsel.
 
De doodsoorzaak is irrelevant want een lijk is niet meer besmettelijk, wat besmettelijk is zijn de bezoekers, en een laatste groet willen nemen is niet egoïstisch normaliter, maar er is nu niks normaals dus zal je je aan moeten passen.
Ik weet niet of je Maurice de Hond kent, maar die heeft dus al statistisch aangetoond dat aerosolen binnen vele malen gevaarlijker zijn dan buiten. Er is zelfs een onderzoek van het rivm zelf die ze wouden verduisteren dat er in een verzorgingstehuis/bejaardenhuis enorm veel zieken/doden zijn gevallen doordat de aerosolen verspreid werden door de ventilatie. M.A.W daar werden dus de bewoners besmet via die luchtventilatie zonder ook maar enigszins bij elkaar in de buurt te zijn geweest
De bezoekers zijn niet per definitie besmettelijk. Er wordt duidelijk richtlijnen gesteld. Zijn er bepaalde klachten laat je dan testen en blijf thuis ook de huisgenoten.

Even jou als voorbeeld gebruiken, neem het me vooral niet kwalijk. Schop ik je tegen het zere been, lees er dan overheen.:)

Jij bent postbezorger. Met deze temperaturen een behoorlijke klus!

De post wordt ook gesorteerd door mensen die samenkomen om het werk te verrichten. In de supermarkt komen ook mensen samen voor de boodschappen.

Bij een rouwcentrum kun je ook een bezoekje brengen aan degene die gestorven is, afzonderlijk of met zijn tweeën.
 
De doodsoorzaak is irrelevant want een lijk is niet meer besmettelijk, wat besmettelijk is zijn de bezoekers, en een laatste groet willen nemen is niet egoïstisch normaliter, maar er is nu niks normaals dus zal je je aan moeten passen.
Ik weet niet of je Maurice de Hond kent, maar die heeft dus al statistisch aangetoond dat aerosolen binnen vele malen gevaarlijker zijn dan buiten. Er is zelfs een onderzoek van het rivm zelf die ze wouden verduisteren dat er in een verzorgingstehuis/bejaardenhuis enorm veel zieken/doden zijn gevallen doordat de aerosolen verspreid werden door de ventilatie. M.A.W daar werden dus de bewoners besmet via die luchtventilatie zonder ook maar enigszins bij elkaar in de buurt te zijn geweest
De bezoekers zijn niet per definitie besmettelijk. Er worden duidelijk richtlijnen gesteld,
 
De bezoekers zijn niet per definitie besmettelijk. Er wordt duidelijk richtlijnen gesteld. Zijn er bepaalde klachten laat je dan testen en blijf thuis ook de huisgenoten.

Even jou als voorbeeld gebruiken, neem het me vooral niet kwalijk. Schop ik je tegen het zere been, lees er dan overheen.:)

Jij bent postbezorger. Met deze temperaturen een behoorlijke klus!

De post wordt ook gesorteerd door mensen die samenkomen om het werk te verrichten. In de supermarkt komen ook mensen samen voor de boodschappen.

Bij een rouwcentrum kun je ook een bezoekje brengen aan degene die gestorven is, afzonderlijk of met zijn tweeën.
Het zijn de bezoekers die besmettelijk zijn, een virus heeft een host nodig, een lijk is geen host en sterft het virus uit in een aantal uur zelfs.

Bij de postsortering is PostNl enorm druk geweest die 1,5 meter te betrachten, dat heeft heel wat voeten in de aarde gehad maar is uiteindelijk gelukt, ondanks dat was er een groot ziekteverlof (naar wat nu blijkt dus door die aerosolen te komen) In de supermarkt heb je hetzelfde probleem (aerosolen) maar zolang het kabinet oogkleppen op heeft en het rivm als een blind schaap volgt zal er niks veranderen. Ikzelf draag in alle winkels standaard een mondkapje en handschoenen. Bij het potsbezorgen nergens last van want dat is buiten en kom je niet met andere mensen in contact
 
Precies Nicolientje! Het virus heeft een host nodig, een drager. Waarbij het zelfs met luchtdeeltjes, niezen, hoesten verspreid kan worden.
Maar niet iedereen die een keer moet niezen (*edit* of hoesten) is een drager of host van het virus.

Dat je voorzichtig bent, voorzorgsmaatregelen neemt ter bescherming van jezelf en anderen daar is niks op tegen. Maar ik heb toentertijd op mijn bedrijfje ook een rood-witte ketting gespannen tegen een virus. Ook aan ontsmetting gedaan.....
En ik moet zeggen het virus is daar niet overheen geklommen of er onderdoor gekropen.;)
 
Precies Nicolientje! Het virus heeft een host nodig, een drager. Waarbij het zelfs met luchtdeeltjes, niezen, hoesten verspreid kan worden.
Maar niet iedereen die een keer moet niezen (*edit* of hoesten) is een drager of host van het virus.

Dat je voorzichtig bent, voorzorgsmaatregelen neemt ter bescherming van jezelf en anderen daar is niks op tegen. Maar ik heb toentertijd op mijn bedrijfje ook een rood-witte ketting gespannen tegen een virus. Ook aan ontsmetting gedaan.....
En ik moet zeggen het virus is daar niet overheen geklommen of er onderdoor gekropen.;)
Lees dit maar eens https://nos.nl/collectie/13824/arti...reiding-coronavirus-via-aerosolen-is-mogelijk
 
Niet dat ik de wijsheid in pacht heb, verre van dat. Maar zoals ik al zei: Het is niet altijd eenvoudig. Er is nog heel veel onbekend voor de experts. Gaandeweg de tijd komt er meer kennis van zaken. Maar wat ik wel bedenkelijk vindt is elkaar meer angst aanjagen dan nodig is. Draagvlak is een belangrijk iets in dit. Dat moet behouden blijven en met meer angst aanjagen dan nodig is gaat dat als 1e verloren.

Het is niet altijd eenvoudig, echt niet...zelfs niet voor de beleidsmakers.
 
hier weer een intresant filmpje over cijfers die precies uit wijzen naar een normaal griep jaar aan doden. over mensen met blijven letsel geen bewijzen voor dat het een groot probleem is
 
Natuurlijk niet, want het verschijnsel Corona is pas dit jaar volop actief geworden, dus er is nog niet zo veel tijd verstreken na besmetting en genezing. Het is nu pas dat er gevallen van blijvende schade bekend worden, en de vraag is: hoe blijvend is dat? Hebben die mensen over een jaar nog last of trekt dat toch weer weg? En hoe accuraat zijn de cijfers? Want er zijn nog steeds besmettingen die niet als zodanig geregistreerd zijn. Kortom: er valt nog een hoop te leren...
 
Zou je kunnen toelichten waarom je dit hier plaatst? Is dit jouw visie? Kun je het eventueel samenvatten?
Als iedereen hier YouTube filmpjes gaat plaatsen zonder context komen we niet veel verder.
kijk het eerst eens hahah jij maakt tog vacinatie vertel ons eens hoe echt zit alemaal ????
 
Zou je kunnen toelichten waarom je dit hier plaatst? Is dit jouw visie? Kun je het eventueel samenvatten?
Als iedereen hier YouTube filmpjes gaat plaatsen zonder context komen we niet veel verder.
Mijn gedachte. Bovendien is het een uur in totaal aan beeldmateriaal. Wellicht kun je beter in eigen woorden een samenvatting geven met die punten die voor jou belangrijk zijn.
 
Beste gpatton. Wereldwijd zijn er verschillende teams aan het ontwikkelen van een vaccin bezig. Gedegen onderzoek is een vaste maatstaf voor het gebruik daarvan. Een filmpje verandert daar niks aan.
 
gpatton,niemand weet nog hoe het echt in elkaar zit,en zeker niet iemand op een aquariumforum,overgens met alle respect voor een ieder die hier een reactie plaatst.
 
Mijn hemel.
Verwacht men nu echt dat ik drie kwartier naar een JijBuis-filmpje ga zitten kijken zodat ik snap wat het punt is van de plaatser ervan?
 
Natuurlijk niet, want het verschijnsel Corona is pas dit jaar volop actief geworden, dus er is nog niet zo veel tijd verstreken na besmetting en genezing. Het is nu pas dat er gevallen van blijvende schade bekend worden, en de vraag is: hoe blijvend is dat? Hebben die mensen over een jaar nog last of trekt dat toch weer weg? En hoe accuraat zijn de cijfers? Want er zijn nog steeds besmettingen die niet als zodanig geregistreerd zijn. Kortom: er valt nog een hoop te leren...
Volgens mij ligt de situatie iets anders. In principe kun je het virus krijgen maar is heel veel verschil makend het immuunsysteem.
En net als bij de griep..... tegen een virus bestaat geen medicijn wel tegen de bijverschijnselen.

En eigenlijk zijn er verschillende coronavirussen. Covid-19 is recenter.
 
Laatst bewerkt:
Mijn hemel.
Verwacht men nu echt dat ik drie kwartier naar een JijBuis-filmpje ga zitten kijken zodat ik snap wat het punt is van de plaatser ervan?
je kan nie alles in 2 zinnen zeggen zo werkt de wereld....
 
ja weet helemaal niks over hoe of waar ik me bakken heb stop is met die onzin hier alemaal woord persoonelijk aangevalen zonder reden en jullie gaan er gewoon op door

Nee ik bedoel het persoonlijk aanvallen, je hebt het wellicht niet door maar je doet het zelf ook.
Als iemand ook maar enigszins een andere mening heeft dan jezelf ga ja allerlei teksten uitkramen en met video's "gooien", niet alleen in dit topic overigens.
Als men dan alsnog bij hun standpunt blijft, ga je met termen gooien als "ben lekker ofzo".
 
ja weet helemaal niks over hoe of waar ik me bakken heb stop is met die onzin hier alemaal woord persoonelijk aangevalen zonder reden en jullie gaan er gewoon op door
Als jij dan eens normaa reageerd en niet van die onzin filmpjes posts die toch niemand kijkt. Verdoe mn tijd liever nuttig.
 
Nee ik bedoel het persoonlijk aanvallen, je hebt het wellicht niet door maar je doet het zelf ook.
Als iemand ook maar enigszins een andere mening heeft dan jezelf ga ja allerlei teksten uitkramen en met video's "gooien", niet alleen in dit topic overigens.
Als men dan alsnog bij hun standpunt blijft, ga je met termen gooien als "ben lekker ofzo".
ik kom gewoon met feiten als niet laat het me weten ... hoef hier niet aan gevalen omdat ik een anderen mening deel over dit corona gebeuren die ik met feiten kan onder bouwen en hebt dat gedaan
 

Terug
Bovenaan