Het grote Coronavirus (COVID-19) topic


Ik heb het idee dat we hier in een welles, nietes situatie terecht gaan komen en dat zet geen zoden aan de dijk dus ik hoop dat we weer wat constructieve bijdragen hier tegemoet kunnen zien ;)
 
kom dan met de bewijzen dat mijn bewijzen niet klopen
??? ben jij mal ofzo waar slaat dit op
Kerel, ik ben geen wetenschapper. Ik roeptoeter niet wat rond. Ik heet geen Jenssen of gpatton.

Ik weet dat de rivm veel bullcrap verkoopt net zoals jij.

Maar dit is een aquarium forum een topic over corona. Je levert 0.0 bijdrage aan de rest van de forum, maar komt hier enkel even bashen over corona.. heeft de rivm geen forum of facebook waar je kan bashen?
 
Ik heb het idee dat we hier in een welles, nietes situatie terecht gaan komen en dat zet geen zoden aan de dijk dus ik hoop dat we weer wat constructieve bijdragen hier tegemoet kunnen zien ;)
Om eerlijk te zijn denk ik dat er al genoeg gesproken is over dit ongekende virus. En dat het geen toegevoegde waarde heeft meer aan de forum. Waar deze forum voor dient.

Volgens mij loopt de gesprekken ook totaal uit verband dan waar Hoogheid de beste man op doelde.

Ik ben voor slotje op topic en gewoon lekker verder over vissen hebben.
 
dit is een covid topic jullie willen over alles behlave covid hebben
 
kom dan met de bewijzen dat mijn bewijzen niet klopen
??? ben jij mal ofzo waar slaat dit op
Man, het is je al 10x uitgelegd waarom je covid en de griep niet kunt vergelijken en toch blijf je het doen, doden zijn niet alles. Je kan blijven kijken naar dat ene cijfer en dan zeggen dat het allemaal hetzelfde is maar dat is gewoon niet zo.

Haaien hebben net zoveel vinnen als een tetra en je houdt waarschijnlijk al jaren tetra's, dat betekent dan ook dat haaien compleet ongevaarlijk zijn, toch? Want ja de bouw is anders, de grootte is anders, het dieet is anders maar ze hebben net zoveel vinnen dus het is allemaal 1 pot nat. Het strand sluiten als er een haai in de buurt is gezien is onzin, want kijk hoeveel mensen zijn doodgebeten door een tetra. Zo werkt het toch?
 
Man, het is je al 10x uitgelegd waarom je covid en de griep niet kunt vergelijken en toch blijf je het doen, doden zijn niet alles. Je kan blijven kijken naar dat ene cijfer en dan zeggen dat het allemaal hetzelfde is maar dat is gewoon niet zo.

Haaien hebben net zoveel vinnen als een tetra en je houdt waarschijnlijk al jaren tetra's, dat betekent dan ook dat haaien compleet ongevaarlijk zijn, toch? Want ja de bouw is anders, de grootte is anders, het dieet is anders maar ze hebben net zoveel vinnen dus het is allemaal 1 pot nat. Het strand sluiten als er een haai in de buurt is gezien is onzin, want kijk hoeveel mensen zijn doodgebeten door een tetra. Zo werkt het toch?
over hoeveel gevallen heb je het leeftijd groep waar zijn de bewijzen wie beweert dit ??????
 
We kunnen dr wel over door zeuren...maar als de mensen niet luistern...wat willen ze dan?
lees net dat er richting Zandvoort 6 overvolle treinem per uur rijden.

laat de overheid of NS dat vervoer dan maar weigeren, maar dat mag ook weer niet.
En straks komt er dan een 2e golf, en dan jankt iedereen weer om hulp en zorg.
 
bewijzen zijn niet genoeg voor julie hier zijn de organisaties die jullie vertrouwen al nat gemaakt in dit filmpje
Er wordt hier niemand nat gemaakt zoals jij dit noemt. Wanneer er een onbekend virus opduikt weet je vooraf niet wat het gaat doen. Je kan verwachtingen uitspreken en alleen hopen dat ze niet uitkomen. Dat was het geval met de Mexicaanse griep die hier, elders wel!, gelukkig nauwelijks heeft huisgehouden. Wist je trouwens dat de Mexicaanse griep herhaald de kop heeft opgestoken, het laatst zelfs nog in Engeland ik meen in 2015. Bij Covid 19 blijkt dit alles wel degelijk anders te liggen. Kijk naar landen als de VS en Brazilië waar (te) laat is ingegrepen met name door presidenten die andere belangen hebben en zich zelfs weinig aantrekken van de eigen bevolking. Maar ook hier blijkt het virus telkens weer op te laaien. Kijk naar de TV en zie wat er gebeurd in Rotterdam bijvoorbeeld. Wanneer je niet met een vooringenomen blik maar neutraal kijkt naar je eigen filmpje en daarbij ook even goed nadenkt dan begrijp je wat hier aan de hand is.
 
als je de data bekijkt zie je dat er niks aan de hand is er zijn toevalig ook geen griep nummers dit jaar en wat elon musk ook zecht test klopen niet probeer mensen hier uit te leggen dat je op het einde van je leven laatste maande dat je dan meestal van alles op loopt waneer je imum systeem kapot is
Elon Musk zegt (met een g) wel meer onzin.

Zo lang zijn bedrijf alleen winst kan maken door CO2 rechten te verkopen. Geloof ik niet dat hij ook maar iets zinnigs kan zeggen.
 
over hoeveel gevallen heb je het leeftijd groep waar zijn de bewijzen wie beweert dit ??????
Bij-de-GGD-gemelde-pati-nten-vanaf-4-mei-2020.png
 
bewijzen zijn niet genoeg voor julie hier zijn de organisaties die jullie vertrouwen al nat gemaakt in dit filmpje
Kerel zeur niet zo. Meld je maar weer als je zelf corona hebt gehad. Weet je wat het is om wekenlang benauwd te zijn en bloed te hoesten. Fijne dag verder!
 
Het feit dat we inmiddels op de 21e pagina van dit topic aangekomen zijn geeft denk ik wel aan dat er (nog steeds) behoefte is om hierover te spreken met elkaar. Ook het voeren van een discussie kan daarbij horen natuurlijk. Maar soms is het allemaal een beetje op het randje als je het mij vraagt. Mijn insteek van dit topic is om er op een respectvolle manier over te kunnen spreken met elkaar en het zit soms een beetje tegen de rand wat mij betreft.

Graag herinner ik iedereen even aan de regels die zijn opgesteld in het eerste bericht van dit topic:

Om er voor te zorgen dat dit topic enige tijd mag blijven bestaan lijkt het mij goed om even wat met elkaar af te spreken:
  1. We blijven ten alle tijden respectvol naar elkander.
  2. Grapjes zijn leuk, maar neem regel 1 in acht.
  3. Deel geen hoax berichten, fake news, scams en andere foutieve informatie.
  4. De algemene regels van het forum gelden ook hier. Er staat een link onderaan dit bericht.


Er lijkt behoefte te zijn aan een topic als dit gezien het vele aantal berichten. Maar laten we er dan ook samen voor zorgen dat dit topic kan blijven bestaan.

"Alleen samen krijgen we corona onder controle."
 
Griep wordt veroorzaakt door een influenzavirus, en Covid-19 door een coronavirus, ziedaar het verschil. Dus Corona is geen griepje. Coronavirussen zijn er ontzettend veel, met allemaal verschillende tussengastheren, ziedaar het verschil. Inmiddels is duidelijk geworden dat deze Covid-19 blijvende schade aan de longen kan aanrichten, en ook nog andere organen waaronder de nieren en het hart aantast. Omdat het nog niet vaak voorgekomen is dat een coronavirus op de mens oversprong, ontdekt men steeds weer nieuwe eigenschappen van dit virus. Het virus muteert ook, en dat maakt bestrijding extra lastig. Net als destijds het HIV-virus, waar na 40 jaar nog steeds geen medicijn voor gevonden is. Ik volg de ontwikkelingen op de voet, en heb bewondering voor alle virologen die bezig zijn met het ontwikkelen van een vaccin.
 
. Inmiddels is duidelijk geworden dat deze Covid-19 blijvende schade aan de longen kan aanrichten, en ook nog andere organen waaronder de nieren en het hart aantast. .
en daarover zo meteen in Nieuwsuur om 21.30 op npo2 dus een item.
 
heb bewondering voor alle virologen die bezig zijn met het ontwikkelen van een vaccin.
Achja we doen ook maar gewoon ons werk. Ik werk momenteel full time aan een corona vaccin. Bijzonder, maar niet fundamenteel anders dan de normale gang van zaken, ja alles moet supersnel nu,dat hebben we niet eerder meegemaakt.
 
Griep wordt veroorzaakt door een influenzavirus, en Covid-19 door een coronavirus, ziedaar het verschil. Dus Corona is geen griepje. Coronavirussen zijn er ontzettend veel, met allemaal verschillende tussengastheren, ziedaar het verschil. Inmiddels is duidelijk geworden dat deze Covid-19 blijvende schade aan de longen kan aanrichten, en ook nog andere organen waaronder de nieren en het hart aantast. Omdat het nog niet vaak voorgekomen is dat een coronavirus op de mens oversprong, ontdekt men steeds weer nieuwe eigenschappen van dit virus. Het virus muteert ook, en dat maakt bestrijding extra lastig. Net als destijds het HIV-virus, waar na 40 jaar nog steeds geen medicijn voor gevonden is. Ik volg de ontwikkelingen op de voet, en heb bewondering voor alle virologen die bezig zijn met het ontwikkelen van een vaccin.
Duurt de mutatie niet wat langer dan enkele maanden? Covid19 is toch een gemuteerde sars wat in begin 2000 uitbrak?
 
Duurt de mutatie niet wat langer dan enkele maanden? Covid19 is toch een gemuteerde sars wat in begin 2000 uitbrak?

Naar ik heb begrepen is het virus dat nu vooral rondwaart al een mutatie van het oorspronkelijke covid19.
 
Naar ik heb begrepen is het virus dat nu vooral rondwaart al een mutatie van het oorspronkelijke covid19.
O oke dat is/was mij niet duidelijk. Ook niet ergens gehoord of gelezen dat dit een gemuteerde versie is. Want als dat zo zal zijn betekend dus hoogstwaarschijnlijk dat ze de vaccin en medicatie opzij kunnen zetten en of verder moeten ontwikkelen, en weer bij testfase 1 moeten beginnen?
 
O oke dat is/was mij niet duidelijk. Ook niet ergens gehoord of gelezen dat dit een gemuteerde versie is. Want als dat zo zal zijn betekend dus hoogstwaarschijnlijk dat ze de vaccin en medicatie opzij kunnen zetten en of verder moeten ontwikkelen, en weer bij testfase 1 moeten beginnen?

Ik heb nu heel vluchtig gezocht, maar ik dacht dat dit ging over ongeveer hetzelfde als ik eerder gelezen heb.

 
Een dna/rna mutatie wil niet gelijk zeggen dat zijn eiwitten veranderen. En dan kun je dus gewoon hetzelfde vaccin gebruiken

Ik was niet degene met zorgen over een vaccin. Ik leef in zalige onwetendheid over vaccins en ik zie/hoor het wel. Het is niet iets waar ik me bewust mee bezig hou.
Maar ik neem aan dat @Ancistruz dit ook wel meeleest :)
 
wat is de kans dan dat je alemaal blijvende klachten en schade aan organe krijcht waar komt die data van daan kan het zelf niet vinden
 
Ik vroeg het mij af. Of de vaccin van tafel gegooid moet worden of niet.
Het is ook zeker een zinnige vraag! Er kan namelijk (in de loop der tijd, door toeval) ook een mutatie ontstaan waardoor het vaccin niet meer werkt.
Daarentegen kun je op verschillende manieren vaccins ontwikkelen, en je kunt ook vaccins ontwikkelen die beter bestand zijn tegen mutaties.
Dus het kan ook dat áls er een mutatie optreedt, dat dan nog maar de helft van de beschikbare vaccins werken, maar de andere helft niet meer. Dat hangt af van het type vaccin.
 
Het mooie van dit topic is dat het, net als het Corona virus, volstrekt onvoorspelbare impact heeft op de deelnemers en daarnaast heel tegenstrijdige emoties en reacties oproept. Van zeer gedegen en goed onderlegde argumentatie tot gewoon roeptoeteren water rondzingt op de (a)sociale media. De gevolgen zijn exact hetzelfde en geheel en al voorspelbaar. Een aantal volgt de algemeen aanvaarde meningen en richtlijnen, en een aantal houdt zich bezig met de meer obscure meningen en beweringen, al dan niet gestaafd en gelardeerd met (semi) wetenschappelijke blabla.

Eigenlijk kun je alles terug brengen tot de essentie van deze pandemie:
1) Er is sprake van een moorddadig virus dat zich over de hele mensheid heeft verspreid.
2) Er vallen veel doden en blijvend gekwetsten omdat er geen behandeling of adequate medicatie is.
3) De verspreiding van dit specifiek virus is voor 95% van de gevallen terug te voeren op menselijk gedrag.
4) Juist door de ontkenners van bovenstaande, vaststaande gegevens, en het daarom niet opvolgen van regels en richtlijnen, wordt het virus steeds weer door mensen geëxporteerd naar gebieden waar het nog niet aanwezig was, of redelijk onder controle was.

Dat zijn de feitelijkheden, de rest is gissen of reageren vanuit het "onderbuikgevoel" . Bedenk in dit verband ook dat wetenschap niet absoluut en alwetend is. De inzichten veranderen nogal eens, soms schoorvoetend en soms zeer snel en radicaal.

De coronacrisis laat wel zeer duidelijk zien, dat onze wereld door en door gepolariseerd is door onder meer de sociale media, het is altijd maar weer wit of zwart, daar helpen ook geen "50 shades of grey" aan... Waarom geloven we enkel en alleen nog aan ons eigen gelijk en willen dat ten koste van alles opleggen aan anderen...en geven onze gesprekspartners niet eens meer het voordeel van de twijfel?

Leven is immers dat wat er gebeurt, terwijl wij plannen maken!
 
Ik zou 1. en 2. willen nuanceren: Het gaat om een relatief mild virus waarbij relatief weinig doden vallen. Wel is het virus nogal besmettelijk en krijgen (in totaal) veel mensen er mee te maken, waardoor het totale dodenaantal behoorlijk oploopt.

MERS en het SARS virus waren vééél dodelijker, terwijl er bij het huidige Corona virus vooral doden vallen onder de ouderen en zwakkeren.
Zelfs de griep van een paar jaar terug was dodelijker, maar die vergelijking mogen we niet maken want toen waren er geen (of weinig) beperkende maatregelen.
Stel je voor dat we een pandemie zou krijgen zoals we die kennen van de Hollywoodfilms, dan zijn pas echt de rapen gaar.

Met de rest van je post helemaal eens!

Overigens, juist omdat het zo'n mild virus is raakt men verdeeld. Een groot deel van de bevolking loopt vrijwel geen gevaar en kan dus (eigenlijk) gewoon doorgaan met het dagelijkse leven, maar dat proberen we uiteraard te beperken om de ouderen/zwakkeren te beschermen.
Stel we zouden met een virus te maken hebben dat voor iedereen (echt) gevaarlijk zou zijn, dan blijft men wel binnen hoor! :)
 
Laatst bewerkt:
Stel we zouden met een virus te maken hebben dat voor iedereen (echt) gevaarlijk zou zijn, dan blijft men wel binnen hoor!
Dan zijn we ook af van die tegen strijdige maatregelen waarvan je in de omgeving van merkt dat niemand ze meer kan volgen.
Voor me zelf houd ik zoveel mogelijk afstand en ga op rustige momenten mijn boodschapjes doen en voor de rest mooi thuis hoef niet zo nodig weg of uit of op vakantie.
 
En dan durven mensen nog zonder enige schaamte het te hebben over dor hout en dat het een geluk bij een ongeluk is dat de ouwelui/zwakkeren uit de samenleving worden opgeruimd door dit virus :madd: :stom:
Ach ja Antje dom volk heb je altijd tot het hun zelf of naasten treft dan piepen ze wel anders.
Helaas zitter er ook van die sukkels in de politiek die niet verder denken dan geld.
Is natuurlijk een kwalijke zaak dat verpleeghuizen vergrendeld worden en het personeel frank en vrij zonder getest en zonder bescherming hun werk moeten/gaan doen.
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan